1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Sabahın köründe trafik, gecenin karanlığında trafik
Sabahın köründe trafik, gecenin karanlığında trafik

Sabahın köründe trafik, gecenin karanlığında trafik

Sabah erkenden evden çıkarım. Şehir içi aracına binerim. Turan Güneş Caddesi’nde trafik sıkışıklığı Bekirdere’de başlar, Cumhuriyet Parkı’na kadar devam eder. Gün boyu tablo aynıdır. Akşam eve

A+A-

Sabah erkenden evden çıkarım. Şehir içi aracına binerim. Turan Güneş Caddesi’nde trafik sıkışıklığı Bekirdere’de başlar, Cumhuriyet Parkı’na kadar devam eder. Gün boyu tablo aynıdır.

Akşam eve saat sekiz gibi giderim. Cumhuriyet Caddesinde trafik sıkışıklığı gündüzden de beterdir.

İzmit’in trafik sorunu çözülemiyor. Çünkü bütün sorun, araç sayısının fazlalığıdır.

Örneğin yaz tatilinde, okulların kapalı olduğu, insanların kenti terk edip bir yerlere gittiği dönemde durum farklı.

Yaz mevsimi süresince İzmit'in cadde ve sokaklarında adeta in cin top oynuyor. Bu kentte doğup büyümüş bir insan olarak, diyebilirim ki, İzmit şehir merkezinin yaz tablosu, 30 yıl önceki tablonun aynısıdır.

1970'li yıllarda İzmit'in caddelerinde üç-beş Thames minibüs, yirmi-otuz Murat 124 ve kuyruklu Şevrole, beş-on at arabası ve faytondan başka tekerlekli araç göremezdiniz. Ne trafik sorunu vardı ne de egzoz dumanı.

Aradan geçen süre içinde İzmit'te aşırı göç nedeniyle nüfus patlaması yaşandı. Daha bir bahçe sinemasının tahta sandalyelerini tam olarak dolduramayan, caddelerde isim isim bilinen İzmitlilerin arasına Türkiye'nin dört bir yanından insanlar katıldı.

Herkes başımız üstüne.

Bu kent, 3 bin yıllık geçmişinde kimlere kucak açmamıştı ki..

İzmit'in caddelerinde birbirimize sürtüne sürtüne yürüyerek kaynaştık..

Hemşeri gecelerinde gerdan kırıp halay çektik, horon teptik.. Zurnayı, kemençeyi, akordeonu, tulumu benimsedik..

Bugünkü İzmit'in sorunu, insandan sayısının fazlalığından kaynaklanmıyor.

Yüz yıl önce bu kentteki dört-beş fayton için yapılmış iki cadde, bugün çişini yapmaya bile son model otomobiliyle gidenlerin yükünü kaldırmaya çalışıyor.

Bu kentin temel sorunu, insan değil, araç sayısının fazlalığı..

30 yıl önce toplu taşımacılık üç-beş Thames minibüsle yapılıyordu, şimdi şehir içinde 300'den fazla toplu taşım aracı bulunuyor. Adam parayı bulmuş; kendisinde araba, karısında araba, kızında araba, oğlunda araba...

Peki nasıl olacak, nereye kadar gidecek?

Bir örnek vereyim.

Ben, Bekirpaşa Yenişehir Mahallesi'nde oturuyorum. Bizim garip mahallede araç sayısı son derece düşük. Yol üzerine araç bırakılmadığı için mahalle baklava tepsisi gibi ferah ve göze hoş geliyor. Motor sesi yok, korna sesi yok, zırt pırt çalan oto alarmı sesi yok...

Araç yoksa sessizlik ve huzur var.

Aynı şey şehir merkezi için geçerlidir.

Bu kadar araç varsa, İzmit şehir merkezi normal günlerde yaşanacak yer değildir.

Şehirdeki trafik sorununu çözmek için, araç sayısının bir şekilde sınırlandırmak gerekiyor. Bunu nasıl yaparız bilemem. Ama tablo ortada. Nerede çokluk, orada b.kluk durumu var.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.