1. YAZARLAR

Yazarın Tüm Yazıları >

Sahiller yaza hazırlanıyor

A+A-

Bu yıl kış görmedik. Umarım, baharı dolu dolu yaşarız. Henüz tam zamanı olmasa da bahar çiçekleri görülmeye başlandı. Yeşilin tonu koyulaştı. Ağaçlar yapraklarını çıkartmaya hazırlanıyorlar.

Bu zamanlar, benim bu şehri gezme zamanım. Bir önceki hafta Kerpe tarafına gitmiştim. Geçen çarşamba izin günümde bu kez Karamürsel’e kadar uzandım. Yanıma eşimi aldım. Değirmendere’ye uğraşıp, Nazif Ağabey ile eşi Şükran Ablayı da alıp ilimizin güney yakasındaki bütün sahilleri boydan boya gezdik.

Hala Hayat Kimya’nın o canım merayı işgali nedeniyle gıcığım ama Başiskele sahili pırıl pırıl. Her yerde çiçekler açmaya başlamış. Üstelik çok temiz. Başiskele sahilini, Balık Mezat yerinden The Ness kavşağına kadar geçtik. İnsanın içi açılıyor.

Gölcük’e girmedik. Yüzbaşılar sahilinden Değirmendere’ye giriş yaptık. Değirmendere’nin sakin günleri. Yaşlı, emekliler kol kola girmiş, deniz kenarında yürüyorlar. Bizim eski Değirmendere yok kuşkusuz. Krokodil Bar yok, Koruk Restaurant, Kırık Çatal yok. 17 Ağustos 1999’da hepsi denize gömüldü. Değirmendere sahili de artık  “Alkolden arındırılmış bölge.”

Ama insana huzur veren bir sakinlik, bir sessizlik ve insanın içini açan bir temizlik var. Yüzbaşılar’dan girdiğimiz Değirmendere’den, Kuruçeşme’den çıktık. Hala Gölcük Belediyesi bir sandal çekecek yeri yapacak. Büyük ihtiyaç.

Halıdere sahiline en doğudan girdik. Burası da Gölcük Belediyesi’nin sorumluluğunda. Sahil yine çok sessiz ve çok temiz. Çarşı bölgesinde biraz insan var. Eşim gençliğinde yaz aylarını Halıdere’de geçirmiş. Şu evde oturmuştuk, buradan denize girerdik diye gösteriyor. Halıdere’de de huzuru gördük. Baharı kokladık. Temiz havayı içimize çektik.

Eski Askeri Kamp girişinden Ulaşlı’ya giriyoruz. Çok güzel sahil kasabalarından biridir. Denize doğru inerken, insanın soyunup, yüzesi geliyor. Ulaşlı sahilinde yeni yazlık evler var. Eminim çoğu dolacaktır. Ulaşlı’yı da çok temiz, çok çiçekli buldum. En batıdan çıktık. Bu kez Ereğli’deyiz. Yine sahilde. Büyükşehir Belediyesi, tarihi ahşap yapılarda restorasyona başlamış.

Balıkçı lokantalarında tek tük insanlar. Ereğli sahili de yüzmeye hazır. Karamürsel’deyiz. Hemen Coşkun’a girmek yerine, yine Karamürsel’e de en batıdan, Yalova tarafından girdik. Sahili boydan boya geçtik. Karamürsel’de çok temiz. Ama hala Balık Adası bitmedi. Bu zamanda Karamürsel içinde trafik çok karışık değil. Henüz dondurma tezgahları kurulmamış. Sahilde tek tük yürüyenler var. Coşkun’a ulaştık.

Coşkun Balık’ın hemen karşısında Karamürsel plajı var. Şimdiden Büyükşehir ekipleri temizlemeye başlamış. Vitrinde her türlü balık var. Önce Fener’i görüm. Bize bunu yapın dedim. Coşkun’daki arkadaşlar, “O fener satıldı. Akşam için bir müşterimiz ayırdı” dediler. Yine vitrinde irice bir Kırlangıç var. Bunu bize kaça yaparsınız dedim. Tarttılar. 2 kilodan fazla.. 200 TL’ye olur dediler.

Bir Kırlangıç. Mantarlı, domates soslu. Coşkun ustalığı ile. 4 kişi afiyetle yedik.

Coşkun Balık’ın bende ve eşimde anısı büyüktür. Eşimle çıkmaya başladığımızda ilk olarak Coşkun’a getirmiştim. Benimle evlenmeden önce balık pek yemezmiş. Ben alıştırdım. 35 yıl geriye gittik. O günleri andık. Bu arada birden bastıran yağmur durdu.

Karşıda Nuh Çimento’nun üzerinden, Tüpraş’a kadar rengarenk bir gökkuşağı…

İzmit Körfezi yaza hazırlanıyor. Deniz tertemiz. Sahiller tertemiz. Her yerleşim merkezinde kumsal var. Her yerden denize girilebilir. Ne Eskişehir’in Odunpazarı, ne Bursa’nın Gemlik’i.. Biraz  medeni olabilsek, biraz turistin ne istediğini bilebilsek, bu Körfez Sahiline turist akın eder. Ama yok.. Başiskele’den giriyorsunuz, Karamürsel’den çıkıyorsunuz, bir tek Coşkun var. Yazık oluyor bu güzelliklere. Yazık oluyor bu şehrin, bu Körfez’in potansiyeline. Tabii bir de yazın bu Körfez’de her iskeleye uğrayan vapur seferi yapmak lazım. Bunu da perşembe günü Sayın Genel Sekreter İlhan Bayram’a anlattım.

2 dakika için 5 TL ödemek

İzmit’te Büyükşehir Belediyesi’nin Parkomat sistemine karşı değilim. Şehrin ana caddelerindeki gelişigüzel araç parkını önlüyor. Esnafın da, çarşıdan alışveriş yapacak insanların da işine yarıyor.

Ancak bizim şehrimizde bu işin ücreti yüksek. Son olarak Ankara Büyükşehir Belediyesi, parkomatta 1 saate kadar parklanmayı bedava yapmış. 1 saatten 24 saate kadar da ücret sadece 1 TL.

Pekçok okurum beni aradı, mesaj attı. İzmit’te parkomat 15 dakikaya kadar bedava. 15 dakika-1 saat arası 5 TL. Kuşkusuz Büyükşehir Belediyesi, bu işi para kazanmak için yapmıyor. Üstelik İzmit’te sahilde çok büyük bir otopark var ve bedava. Parası tatlı olan, arabasını oraya koyabilir.

Ancak şehir içindeki uygulama bir hayli katı. Kendi yaşadığım iki örneği vereyim:

Gazete binası taşındığından beri şehir merkezine pek inmiyorum. Çarşamba günleri Karabaş Mahallesi’nde oturan, ikisi de hasta olan kardeşim ile annemi ziyaret ederim. Cumartesi günleri de Kapanönü’ne döner yemeğe giderim.

İki hafta önce cumartesi günü Kapanönü yakınlarına, Hürriyet Caddesi’ne park ettim. 15 dakika içinde işimi bitirdim, arabama döndüm. Görevli geldi, saati gösterdim. “Tamam abi, bugün için borcun yok. Ama araba plakasının geçmişten 18 lira borcu gözüküyor” dedi. 18 TL’yi ödedim.

Geçen çarşamba hastalarıma uğradım. Tam evin önünde yer var. Arabayı bıraktım. Annemi, kardeşimi gördüm. 15 dakikayı geçirmeyeyim diye hemen indim. Arabamın başında parkomat görevlisi. “Bak 15 dakikayı geçmedim” dedim. Görevli kendi saatini ve elindeki makinayı gösterdi, “Olur mu abi, 17 dakika oldu. 5 TL vereceksin” dedi.

Biz de bu şehrin insanıyız. Biz de bu ülkenin vatandaşıyız. İşini uyduran arabasını gün boyu ücretsiz park ediyor. Biz 2 dakika geçti diye 5 TL para ödüyoruz. Bu işi biraz esnetmek lazım. Biraz insaflı olmak lazım.

DUVAR YAZISI

İsmetpaşa’da artık son

maçlar oynanıyor. Bugün

Çorum maçından sonra

oturduğunuz koltuğu hatıra olarak eve götürün.

Bu yazı toplam 1791 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.