1. HABERLER

  2. SAĞLIK

  3. Sakatat yiyin ama
Sakatat yiyin ama

Sakatat yiyin ama

Uzmanlar, sakatların saklanması, pişirilmesi ve tüketim miktarına özen gösterilmemesi durumunda sağlık sorunlarına neden olabileceği uyarısında bulundu. Diyetisyen Nilgün İstek, Kurban

A+A-

Uzmanlar, sakatların saklanması, pişirilmesi ve tüketim miktarına özen gösterilmemesi durumunda sağlık sorunlarına neden olabileceği uyarısında bulundu.

Diyetisyen Nilgün İstek, Kurban Bayramı'nda kırmızı et ve özellikle sakatat tüketimine dikkat edilmesi gerektiğini belirtti. Kırmızı et ve sakatatların demir, B vitaminleri ve protein yönünden zengin besinler olduğunu belirten İstek, "Ancak sakatatlar uygun olmayan yöntemlerle saklandıklarında, pişirildiklerinde ve miktar kontrolü sağlanmadığında bazı sağlık sorunlarına neden olabilirler." dedi.

Diyetisyen Nilgün İstek, kırmızı etin birçok besin ögesinden zengin, iyi bir protein kaynağı; B vitaminleri, çinko, magnezyum, fosfor ve demir yönünden de zengin olduğunu ifade etti. Diyetisyen Nilgün İstek, içerdiği demirin, vücudun kolay kullanabileceği yapıda olduğu için beslenmede iyi bir demir kaynağı olduğunu, fakat hayvansal kaynaklı besinlerin aynı zamanda doymuş yağ ve kolesterol içeriğinin de yüksek olduğuna vurgu yaptı.

Özellikle kalp hastalığı, kolesterol yüksekliği, hipertansiyon, diyabet ve mide hastalıkları olanların kırmızı et tüketiminde daha dikkatli olmaları gerektiğini kaydeden İstek şu tavsiyelerde bulundu: "Et yemeği pişirilirken yağ ilavesi yapılmamalıdır. Etteki görünür yağlı kısımlar pişirmeden önce ayrılmalı, yenilmemelidir. Her öğün et yemeği yenilmemelidir. Bir öğün et yemeği yenildiyse diğer öğün sebze yemeği yenilerek durum dengelenmeye çalışılmalıdır.

Et yemeği yenildiğinde, porsiyonunun çok fazla olmamasına dikkat edilmeli, içeriğindeki demirden yararlanabilmek için yanında C vitamininden zengin yeşil sebzelerden oluşan salata, taze sıkılmış meyve suyu tüketilmelidir. Yemeklerde tuz fazla miktarda kullanılmamalıdır. Lezzet verici olarak taze nane, kekik, dereotu, maydanoz, defne yaprağı kullanılabilir.

Yemeklerde bunlara yer verilerek, kullanılan tuz miktarı sınırlandırılmalıdır. Pişirme yöntemi olarak kızartma uygulanmamalıdır. Sebzelerle zenginleştirerek haşlama, fırınlama, ızgara, buharda pişirme yöntemleri uygulamak daha sağlıklı olacaktır. Gün içerisinde birden bire ve fazla miktarda yemek yenilmesi yerine, öğünler sıklaştırılarak, öğünlerde yenilen miktar hafifletilmelidir."

Bu haber toplam 1362 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.