1. YAZARLAR

  2. Mustafa OKÇU

  3. Seçim yönetimi anlayışı
Mustafa OKÇU

Mustafa OKÇU

Yazarın Tüm Yazıları >

Seçim yönetimi anlayışı

A+A-
Türkiye'nin seçim yönetimi anlayışı değişen dünya ve Türkiye gerçekliğiyle örtüşmek durumundadır. Dünya küçülmüş, teknolojik ve ekonomik gelişmeler belirleyici olmuştur. Belirleyici etkenler nedeniyle, yaşanılan ve çalışılan yerin sorunları, fırsatları, çözümleri, ilişkili olunan ilçe, kent, ülke, dünya sorunları, fırsatları, çözümleri bütünlüğünde, görünür, dokunulur yeniden düzenlenebilir hale getirilmelidir. Bunun yansıması olarak, yaşadığımız, sokağın, mahallenin, köyün, beldenin, ilçenin, kentin, bölgenin, ülkenin sorunları, fırsatları, çözümleri, yaşayan, gelişen, çözüm üreten organizasyonlar anlayışıyla yönetilmelidir.

YÖNTEM
Yaşayan, gelişen, çözüm üreten organizasyonların sürdürülebilirliği için en uygun büyüklük, yüz ile, yüz elli bin insanın yaşam alanını kapsayan bir milletvekili ile temsil edilebilen yerleşim alanlarıdır. Aday adayları,sorumluluklar bu alanlarla ilişkili olmalıdır. Kocaeli bu anlayışa  çok uygun örnekliğe sahiptir. Kocaeli ilçelerinin birkaç ilçesi dışındaki bütün ilçeleri bir veya iki milletvekili ile temsil edilebilecek büyüklüktedir. Her ilçede örgütlenmiş siyasi partiler, diğer organize olmuş sivil toplum kuruluşları ile işbirliğine girerek, sokak, sokak, mahalle mahalle, köy, köy, belde, belde her yerleşim yerinin sorunlarını, çözümlerini, ihtiyaçlarını kapsayan çalışmalar yapabilirler. Yapılan çalışmaların kent, ülke, dünyadaki karşılığı, önemi, benzerliği, faydaları, maliyeti, önceliği ortaya konabildiğinde önemli bir anlayış ve çalışma değişikliği ortaya çıkacaktır. Çalışmalar sırasında gösterilen performans, yeterlilik, yetenek uygun kadroların üretilmesini sağlayacaktır.

TANITIM, SUNUM
Alışkanlık olarak sürdürülen, rahatsız edici, dejenere edilmiş, itici, dışlayıcı bütün uygulamalar sorgulanıp değiştirilmelidir. Yaşayan, gelişen, çözüm üreten organizasyon anlayışı ile üretilen çalışmalar, pazar yerlerinde, işlek cadde ve sokaklarda, mahalle ve köy meydanlarında vb. yerlerde, fotoğraf ve grafiklerle, spot tanıtıcı küçük el ilanları ile, projeksiyon cihazları vb. araçlarla sunulabilmelidir.

SEÇİM BÜTÇESİ
Seçim dönemleri, sadece adaylar için değil,çalışanlar, katkı verenler, malzeme üretenler, tanıtım vb. üretimde bulunanlar için sektör düzeyine ulaşmıştır. Gelişmiş demokratik ülkelerde olduğu gibi, seçim bütçelerinin katılımcı ve katkı verici anlayışla, denetlenebilir, hesap verebilir, hesap sorabilir yaklaşımla saydam olarak, görünürlüğe, izlenirliğe kavuşturulması temel olmalıdır. Siyasi örgütler, katılımcılığı, verimliliği, alternatifliği temel alan yaklaşımlarla," Seçim Yönetimi "  anlayışlarını tartışıp, değerlendirebilirlerse yukarıdaki hatırlatmaların çok üzerinde, çok özgün ve verimli yöntemler geliştirebileceklerdir.
Bu yazı toplam 236 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.