1. HABERLER

2. RÖPORTAJ

3. Sezer tek tek anlattı! Gölcük’e proje yağacak
Sezer tek tek anlattı! Gölcük’e proje yağacak

Gölcük’ü yeni baştan dizayn etmek için kolları sıvayan Belediye Başkanı Av. Ali Yıldırım Sezer, şehir içinde kentsel dönüşüme başlanacağını belirtip, Sanayi’nin arka kısmına alışveriş merkezi, 5 yıldızlı otel ve rezidans yapılacağının müjdesini verdi.

A+A-

Aynı anda birçok proje yürüyor

17 Ağustos Depremi’nin yaralarını sarmaya çalışan Gölcük, 20 yıl içerisinde hasarlı binaları, yenilenmeyen şehir içi ve artan nüfusuyla karşı karşıya.

Son 10 yılda çehresini değiştirerek yenilenme hamlelerine kalkan Gölcük, bu yıl itibariyle yeni bir atılım daha yapıyor. Bu değişimin kilit ismi ise 31 Mart’ta Gölcük Belediye Başkanlığı koltuğuna oturan Av. Ali Yıldırım Sezer olacak. Yaklaşık 10 aydır görevini başarıyla yürüten Başkan Sezer, kültür ve sanata olan düşkünlüğüyle biliniyor. Kent Konseyi’nde, Kocaeli Barosu’nda ve çeşitli derneklerde aldığı görevlerle rüştünü ispatlamış biri olarak Sezer’in Gölcük’ün sanat ve estetik anlayışına yeni ivmeler kazandırması bekleniyor.

Ülkemizin içinde bulunduğu zorlu ekonomik koşulların tam tersine büyük bütçeli projeler için elini taşın altını koyan Başkan Sezer’in çalışmalarını bir de kendi ağzından dinleyelim diyerek Özgür Kocaeli Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Adem Turgut, Yazı İşleri Müdürü Cemalettin Öztürk ve Süriye Çatak Tek ile makamında ziyaret ettik.

Kış aylarında hastalıklardan korusun diye bizleri zencefilli ballı çaylarla karşılayan Başkan Sezer, kente dair gerçekleştirmeyi planladığı kentsel dönüşüm ve birçok projesini tek tek anlattı.

Avukatlığın verdiği bir alışkanlıkla bir anda birçok projenin dosya takibini muazzam bir şekilde gerçekleştiren Başkan Sezer, bakanlıklardan projelere onay almak için 10 ay içerisinde Ankara’nın yollarını aşındırmış durumda.

Şehir içinde kentsel dönüşüm için düğmeye bastıklarını belirten Başkan Sezer, Gölcüklülerin dört gözle beklediği AVM projesinin de yolda olduğunun müjdesini verdi.

İşte Başkan Sezer’le gerçekleştirdiğimiz keyifli sohbetten öne çıkan konu başlıkları.

Keyifli okumalar…

10 aylık süre sizin için nasıl geçti?

Olumlu geçti diyebilirim. Bu zaman diliminde belediyeyi ve personeli tanımış olduk. Bütçemizi hazırladık. 2020 yılı içerisinde yapmamız gereken işleri belirledik. Köylerimiz için neler yapmalıyız bunların hesaplarını yaptık.

İLK İŞ GÜNÜ GİBİ GELİYORUM, SON İŞ GÜNÜ GİBİ GİDİYORUM

Belediye başkanlığına alıştınız mı?

Bu koltukta geçici oturduğumun farkındayım. Bizler emanetçiyiz, bunun bilincindeyiz. İnanın her sabah belediyeye ilk iş günüm gibi gelip, her akşam da son iş günüm gibi gidiyorum. Birçok sivil toplum kuruluşlarında olsun Baro’da olsun çok fazla görev almış ve bunun yanında da mesleğimiz avukatlığı da yapmış birisiyim. Bu nedenle yoğun tempoya alışkınım. Fakat belediye başkanlığı daha faklı, şöyle söyleyeyim; 9 aydır bu koltukta oturuyorum ama odamda bulunan televizyonu bir kere bile açmaya fırsatım olmadı.

ZİYARET ETTİLER- Özgür Kocaeli Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Adem Turgut, Yazı İşleri Müdürü Cemalettin Öztürk, Reklam Müdürü Didem Köseoğlu ile Süriye Çatak Tek, Gölcük Belediye Başkanı Av. Ali Yıldırım Sezer’i makamında ziyaret etti.

GELİRİMİZ ÇOK DÜŞÜK TASARRUF YAPIYORUZ

Ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik durumlar nedeniyle belediyeler birtakım tasarruf tedbirlerine gidiyor. Gölcük Belediyesi de tasarruf tedbirleri aldı mı?

Gölcük diğer ilçelere kıyasla geliri düşük bir ilçedir. Bizim arsamız yok ki üstüne inşaat yapılsın, keza sanayi tesislerimiz de sınırlı. Nüfusumuza oranla en düşük bütçeyi alan 2 ilçeden birisiyiz. Bu gerçekler ışığında biz zaten ayağımızı yorganımıza göre uzatmak zorundayız. Her ne kadar paramızı iyi kullanıyor olsak da birtakım tedbirler aldık. Araçlarımıza GPS taktırdık. Cami temizliklerimizi taşeron aracılığıyla yapıyorduk. Gerekli malzemeleri temin edip, bu işlemi kendimiz gerçekleştirmeye başladık. Belediyemizin tadilat işlemlerini en uygun şekilde hallettik.

Sanatsal ve sosyal yanı güçlü bir belediye başkanısınız. Peki, Gölcük için devam eden ya da hayata geçirmeyi planladığınız projeleriniz ne durumda?

Öncelikle Değirmendere’de oluşan parklanma sorunumuzu çözmek adına otoparkımızı tamamladık. Otoparkımızı üst katını KOMEK kursları ve konferans salonu olarak değerlendireceğiz. O bölgedeki insanları otoparka alıştırmak adına ilk bir saat için 1 TL ödeme alacağız. İçinde bulunduğumuz ekonomik duruma karşın 25 milyon TL gibi önemli bir rakamı bu proje için ödedik.

ALİ YILDIRIM SEZER- Göreve başlayalı daha 10 ay olmasına rağmen birçok projenin startını veren Gölcük Belediye Başkanı Av. Ali Yıldırım Sezer, görev süresince yapmayı hedeflediği çalışmaları paylaştı.

DEĞİRMENDERE KIYI YAPISI PROJESİ

Değirmendere sahilimiz kıymetli bir alanımız. Bu nedenle Değirmendere için kıyı yapısını yeniden oluşturacak bir proje hazırladık. Yazışmalarımızı bitirdikten sonra nihai onayımızı aldık. Değirmendere Sahilinden, Halıdere Sahiline kadar inen bölgeyi kapsayacak bir düzenlemeye başlayacağız.

HASANEYN ETÜT MERKEZİ’Nİ YAPIYORUZ

Gölcük’te yaşayan herkes bizim için önemli ama gençlerimiz daha da önemli. Onların kaliteli zaman geçirmesi ve yanlış ortamlara girmemeleri için Hasaneyn Etüt Merkezi projemizi gerçekleştiriyoruz. 197 dönüm alan üzerine kurulacak bir spor kompleksi olacak. Gençlik ve Spor Bakanlığı’ndan gerekli onayı aldık, son bir onayımız kaldı. Hatta bakanlığımız, projemizi çok beğendi ve takdir etti. Gençler için okul görünümlü projeler yapmamalıyız tıpkı böyle yeşil alan içerisinde huzurlu ve sıcak bir ortam inşa etmeliyiz diyerek, gerekli onayımızı hemen verdiler.

ILICA’NIN YANINA OTEL YAPILIYOR

Bir başka projemizde Ilıca’nın hemen yanına yapılması planlanan otel projemiz. Otelle ilgili projelerimiz çizildi. Yap-işlet-devret modeliyle yapacağız. Kısa bir süre içerisinde başlamayı planlıyoruz.

SANAYİ’YE OTEL VE AVM YAPILACAK

Bir zamanlar ilimizin en gözde ilçeleri arasında yer alan Gölcük’ün, bugün bir sinema salonunun olmaması sıkça eleştirilen bir konu. Gölcük’e yeniden sinema salonu yapılacak mı?

Gölcük sosyo-kültürel manada gelişmeye devam eden bir ilçe. 4 tane koromuz var,2 tane tiyatromuz var. Bu iki alan içinde elimizden gelen desteği sunmaya özen gösteriyoruz. Mesela koromuzun birinde ben de yer aldım ve sahneye çıktım. Geçen tiyatrolarımızdan birisi size de küçük bir rol yazacağız dediler. Onun dışında ulusal platformlarda tanınan sempozyumlarımız var. Kırkyama Festivali, Seramik Sempozyumu, Fotoğraf Yarışması ve Ahşap Heykel Sempozyumu bu yıl bunların içerisine bir de edebiyat sempozyumunu ekledik. Fakat tabii ki de bunlar yetmez. Gölcük’ü daha yaşanılabilir, dinamik bir kent yapmalıyız. Bunun içinde Sanayi’de çok önemli bir projeyi hayata geçirmeyi planlıyoruz. Projemizde iki tane rezidans konut yer alıyor. Bunun tam karşısında ise bir otel. Otelin marka bir otel olması noktasında çabalıyorum. Orta kısımda büyük bir pazar yeri ve tabii ki bunların içerisinde alışveriş alanları, cafe-restoranlar ve sinema alanı olacak. Bin 700 araç kapasiteli bir otoparkımızda projede yer alıyor. Projemizi çizdik, bakanlıklarla gerekli onay sürecini takip ediyoruz.

KENTSEL DÖNÜŞÜMÜ ANLATTI- Gölcük Belediye Başkanı Av. Ali Yıldırım Sezer, şehir içinde yapılması planlanan kentsel dönüşümün proje görselleri gösterdi ve ayrıca Hasaneyn’de yapılacak spor tesislerinin detaylarını anlattı.

ŞEHİRİÇİ KENTSEL DÖNÜŞÜME GİRİYOR

Aradan 20 yıl geçmesine rağmen Gölcük, 17 Ağustos depreminin yaralarını tam anlamıyla saramadı. Şehir içerisinde kentsel bir dönüşüm yapılacak mı?

Gölcüklüler kentsel dönüşüme karşı biraz gönülsüzler. Kentsel dönüşümü kimse yapamaz diyorlardı. Şimdi ise vatandaşlarımız Ali Yıldırım Sezer yapar diyor. Bunun vermiş olduğu gurur ve mutlulukla şehir içerisinde yapılması planlanan kentsel dönüşüm için düğmeye bastık. Projemizi hazırladık. Belediye binamızın tam karşısındaki alandaki evleri 15 metre geriye çekeceğiz. Adeta Taksim İstiklal Caddesi’nde ya da Nişantaşı’nda geziyormuşsunuz hissi yaratan taş binalar yapacağız. Orta kısımda 20 metrelik trafiğe kapalı bir bulvar olacak. Tahmin ediyorum bunu tamamladıktan sonra diğer kısımlardaki vatandaşlarımızı kendileri bizden kentsel dönüşümü talep edecek. Bu işler kolay değil. Tam 20 tane proje hazırlayıp, bakanlığa sunduk. Bu son projemiz onay aldı. Son bir onayımız kaldı, onun da bu hafta içerisinde çıkmasını bekliyoruz.

İSTİRİDYE ŞEKLİNDE ŞEHİR MÜZESİ

Seçim beyannamenizde vaatleriniz arasında millet bahçesi yapacağınız bulunuyor. Millet Bahçesi için projeye başladınız mı?

Kavaklı Sahili’nde askeriyeye ait 46 dönüm arazi bulunuyor. Bu arazinin Büyükşehir Belediyesi’ne aktarılması için bin 380 lojman yapımının gerçekleşmesi gerekiyordu. Biz süreci hızlandırmak için bakanlıklar arası yazışmaları gerçekleştirdik. Bu lojman sayısını 224 adete düşürdük. Donanmanın içerisinde lojmanların yapılacağı yeri dahi belirledik. Son onay çıkar çıkmaz askeriyenin o alanı bize geçecek. Orası için millet bahçesinden ziyade turizme yönelik bir alan haline getirmeyi düşünüyoruz. İçerisinde istiridyeyi anımsatan bir şehir müzesi projemiz var. Bunlara ek olarak savaş gemisi ve denizaltı müzeleri de bu alana yerleştireceğiz.

KORAY AYDIN, MİLLET BAHÇESİ OLACAK

Millet bahçesi olarak, Koray Aydın Parkı ile at yarış sahası arasında yer alan 56 bin metrekarelik alanı düşünüyoruz. O alan; atıl kalmış, enkazın döküldüğü, yangınların çıktığı bir yer. Hem orayı yeşillendirme hem de vatandaşların kullanımına açmak istiyoruz. Projesi çizildi, iş tamamıyla bakanlığa kaldı. 2020 yılı içerisinde kesinlikle başlanacak tahmin ediyoruz bu yıl içerisinde ya da en geç 2021 yılında bitmiş olacak.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.