• BIST 90.383
  • Kocaeli 7 °C

Şimdi Kerpe’nin tam zamanı

İsmet ÇİĞİT

İlimizin Karadeniz kıyılarını, özellikle Kerpe’yi çok severim. Ama Kerpe’ye hiç yaz aylarında gitmedim.. Sonbahar’da 3-4, kış aylarında 2-3, ilkbaharda 4-5 hafta içi tatil günümde Kerpe’ye gider, Rahmi Karagöz’ün artık İstanbullular tarafından da keşfedilen salaş ama mükemmel lokantasında Kerpe Koyu manzarasında balığımı yerim..

Benim, genellikle Nazif Çanakçılı ile Çarşamba günleri Kerpe turumuz, mutlaka çarşamba günleri kurulan Kandıra Pazarı’ndan alışverişle başlar. Kandıra Pazarı’na girmek için de her seferinde ilçe merkezine eski yol girişinden gireriz.

Kandıra Sanayi Sitesi’ne, otogara, Kandıra Pazarı’na giden bu eski yol bize ayrı bir keyif verir. İki yanındaki bostanlarda ürünler ortaya çıkınca, Nazif Ağabey bazen arabayı durdurur. Bostana girip birkaç taze sebzeyi dalından toplar, bunların pazar değerinin iki katı parayı da oraya, bostan girişine bırakır. Bu eski yol çok bozulmuştu. Tümsekler, çukurlarla doluydu. Herhalde bu yıl artık oradan geçmemiz mümkün olmayacaktı. Birkaç kez bu yolun halini yazdım.

ÜNAL BAŞKAN ARADI: “YOLU YAPIYORUZ”

Geçenlerde AK Parti heyeti ile günübirlik Mardin gezisi yapmıştık. Kandıra Belediye Başkanı Ünal Köken de kafilede vardı. Mardin’de de bu yolu Başkan’a söylemiştim. “Yaz sonu yapacağız ağabey” dedi.

İki hafta önce Çarşamba günü evde otururken Başkan Köken aradı. ”Sana verdiğim sözü tutuyoruz. Senin yolun onarımına başladık. Mükemmel olacak. Yanında yürüyüş yolu da olacak” dedi.

Geçen Çarşamba büyük bir hevesle Kerpe için yola çıktık. Evden, Kandıra Pazarı için bir alışveriş listesini de elime tutuşturdular. Hava gayet güzeldi. Kandıra girişine vardık. Ben yapıldığını umduğum yola girmek istedim. Ama Büyükşehir Belediyesi’nin, “Çalışınca oluyor” tabelaları ile yol kapatılmış. Belli ki, Kandıra merkeze bu giriş yolunu Büyükşehir yaptırıyor. Eyvah ki eyvah.. Büyükşehir’in işleri çok yavaş gider. Bütün sonbahar-kış bu yol kapalı kalırsa, bizim Kandıra Pazarı keyfimiz de yaşanmayacak demektir. Başkan Köken umarım Büyükşehir müteahhidinin çalışmalarını denetler, onlara işi biran önce bitirmeleri için baskı yapar..

ÖLÜM KAVŞAĞINA KÖPRÜ

Mecbur, Kandıra Pazarı’na giremeden döndük. Ana yoldan Kerpe’ye devam ediyoruz. Kandıra yolu üzerinde şehir merkezine ana girişin yapıldığı bir kavşak vardır. Burada çok kaza meydana gelmişti. Hatta, Kandıra’nın eski kaymakamı, bu kavşakta kazada hayatını kaybetmişti.

Büyük bir çalışma başlatılmış. Ölüm kavşağına köprülü kavşak yapılıyor. Ama sanki proje biraz abartılmış gibi geldi. Orada da büyük iş var. Umarım gelecek yaza kadar biter.

Bu inşaat nedeniyle ana yoldan çıkılıyor, Kandıra içine giriliyor. Ama ben Kandıra Pazarı’na gitmek için sadece eski yolu biliyorum. Bu nedenle, işaretleri takip edip, yola devam ettik. Kapanan eski Kandıra Cezaevi’nin taş binası yanından geçip Kerpe yönüne devam ettik.

ŞİMDİ PALAMUT, LÜFER YAKINDA

Kerpe hemen sessizleşmiş. Dükkanların çoğu kapalı. Sahilde şemsiyeler, şezlonglar duruyor ama denize giren yok.. Hakan Şükür ile babasına ait, devletin el koyduğu muhteşem malikane sessiz ve dağınık. Karagöz Restaurant’a ulaştık. O sabah Kefken’de yakalanmış palamut.. Biraz tava, biraz ızgara söyledik. Mekan sahibi, sevgili dost Rahmi Karagöz ile balık sohbetindeyiz. “Bu sezon Palamut çok iyi oldu. Birkaç haftaya Lüfer bekliyoruz. İki ay sonra da bol Kalkan umuyoruz” dedi.

Umarım şu Kandıra Pazarı’na ulaşmamızı sağlayan  eski yolun onarımı biran önce biter.. Siz değerli okurlara da tavsiyedir. Büyük olasılıkla bugün, yazdan kalma son pazar günü olacak. Ailece ne yapsak diye düşünüyorsanız, Kerpe olabilir.. Şimdi Palamut zamanı. Şimdi tam Kerpe zamanı.

Fatih Hoca’nın dik duruşu

Fransa’daki Euro-2016’da büyük hayal kırıklığı yaratan Türk Milli Futbol Takımı, şimdi 2018 Dünya Kupası elemelerinde mücadele ediyor. Zor bir gruptayız. Ama grubun en güçlü takımı olarak gösterilen Hırvatistan ile deplasmandaki ilk maçta berabere kaldık ve umutluyuz.

Türkiye Futbol Direktörü Fatih Terim, Dünya Kupası elemelerine başlarken, Eruo-2016’da aralarında polemik yaşadığı başta Arda Turan olmak üzere yıldız futbolcularını kadroya almamıştı. Fatih Terim’in bu tavrı eleştirildi. Hatta çıkan haberlere göre Cumhurbaşkanı Erdoğan bile Fatih Hoca’ya, “Arda’yı affet” diye telkinde bulunmuş.

Geçtiğimiz günlerde Barcelonalı Arda televizyon röportajında Fatih Hoca için ağzına geleni söyledi. Şimdi Milli Takım zorlu Ukrayna ve İzlanda maçlarına hazırlanıyor. Terim, milli takım kadrosunu açıkladı. Arda Turan, Burak Yılmaz, Gökhan Gönül, Caner Erkin, Selçun İnan gibi yıldız gözükenleri yine çağırmadı.

Dik ve kararlı duruş budur. Milli Takım Ukrayna ve İzlanda maçlarında başarılı olamazsa, kuşkusuz Fatih Terim çok yıpratılacak. Ama buna rağmen Fatih Hoca doğru bildiğini yapmış, geri adım atmamıştır. Fatih Terim’e saygım daha çok arttı. Ukrayna ve İzlanda maçlarında her zamankinden daha fazla Milli Takım’ı tutacağım.

Burak Tınaz başardı

İzmit’te canım kebap yemek istediği zaman, eşimle, dostumla ailece gidip, ağız tadıyla kebap yiyebileceğim bir mekanın bulunmamasından hep şikayet ederdim. Burak Tınaz, İzmitli genç bir iş adamı. Yemeyi, içmeyi sevenlerden.. Birkaç yıl önce restaurant işine girdi. İzmit Sahili’ndeki Kumkapı Balık Lokantaları’ndan birinin işletmesini aldı. Kalabalık adıyla balık lokantası açtı.

Ama balık lokantası işini yapamadılar. Mekanın hemen yanında Hamdi’nin dükkanı vardı. İzmit’te balığın markası da kuşkusuz Balıkçı Hamdi’ydi.

Burak Tınaz, geçen Ramazan öncesi Kalabalık’ı kapattı. Önemli yatırım yaparak mekanı değiştirdi, Közz ismiyle kebapçı yaptı. Üstelik bana göre bu şehirdeki en önemli kebap ustasını, yeraltı lokantasını işleten Mustafa Usta’yı alıp getirdi.

Şimdi canım kebap isteyince, eşimi alıp Közz’e gidiyorum. Çok nezih bir ortam. Mustafa Usta kebapları yapıyor. Çevrenizde sizi rahatsız edebilecek kimse yok. Hep aileler, gruplar, hatta baş başa gelmiş kadın arkadaşlar dolu. Şimdilik  fırın düzeni yok.. Bir de fırın kurup, ana yemek öncesi “Fındık Lahmacun” sunabilseler, mükemmel olacak. Canınız kebap isterse Közz’ü aklınıza yazın. Özellikle hafta sonu gidecekseniz, mutlaka yer ayırtın.

Bu yazı toplam 1852 defa okunmuştur.