1. HABERLER

  2. PERDE ARKASI

  3. Sorunların Farkında Bile Değiller
Sorunların Farkında Bile Değiller

Sorunların Farkında Bile Değiller

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi yetkililerinin, akademisyenlerle birlikte sil baştan hazırlatacağı yeni Ulaşım Master Planı ile 2023 yılına kadar şehiriçi trafik sorununu büyük ölçüde çözmeyi

A+A-

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi yetkililerinin, akademisyenlerle birlikte sil baştan hazırlatacağı yeni Ulaşım Master Planı ile 2023 yılına kadar şehiriçi trafik sorununu büyük ölçüde çözmeyi hedeflediğini yazılı basından okuduk.

Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Sayın Tahir Büyükakın’ın 30 Eylül 2010 tarihinde yapmış olduğu basın toplantısında, “Anar firmasına anket sipariş edildiğini, trafik konusunda yaklaşık 10 bin kişiden fikir alınacağını, bu anket çalışmasının yaklaşık 2 milyon TL’ye mal olacağını, anketle kent halkının şehir içi ulaşımındaki beklentilerinin ortaya çıkartılacağını buna göre de yeni yatırımlar planlanacağını” söylemiştir.

Öncelikle Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin 2 milyon TL karşılığında anket yaptıracağı ANAR firması (Ankara Sosyal Araştırma Merkezi) ile ilgili küçük bir bilgiyi sizlere sunmak istiyorum. 1998 yılında Ankara’da İçişleri Bakanı Sayın Beşir Atalay tarafından kurulan firma daha çok AK Parti için anket çalışmaları yapmakta, basında da AK Parti’ye yakınlığı ile bilinen Yeni Şafak Gazetesi ile çalışmaktadır.

Sayın İbrahim Karaosmanoğlu yönetimindeki Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım yatırımlarının ilki olan ve toplu taşım araçlarının kullanamadığı Gazanfer Bilge Bulvarı’nın inşaatına başlanıldığı 2004 yılından itibaren bu işlerin böyle olmayacağını, kenttin trafik problemini çözmek için öncelikle Ulaşım Master Planı’nın hazırlanmasını ve bundan sora ulaşım yatırımlarının planlanması gerektiğini bu köşeden defalarca belirttim. Altı sene sonra da olsa Kocaeli Büyükşehir Belediyesi yetkililerin bu noktaya gelmiş olması sevindiricidir.

Ancak, Genel Sekreter Yardımcısı’nın açıkladığı Ulaşım Master Planı çerçevesinde yapılacak olanlara baktığınızda; sadece anket yapılacağı, yapılacak olan bu ankette yaklaşık 10 bin kişiye ulaşım planının nasıl olması gerektiğinin sorulacağı, bunlara göre bir ulaşım ana planının hazırlanılacağı ve bu planın 10 yıl gibi bir sürede gerçekleşeceği belirtilmektedir.

Şehir içi trafiğinden vatandaşın beklentisini anlamak için bir anket yapmaya gerek yoktur. Altı senedir vatandaşın yaşadığı sıkıntıları göremeyenler, bir anketle bu sıkıntıları görebilmeleri mümkün değildir. Ayrıca 100-150 bin liraya yaptırılacak bir anket için, bu kadar para harcamanın anlaşılır bir tarafı da yoktur.

Vatandaşın; sabahleyin evinden işine, akşamda işinden evine hızlı, emniyetli ve ucuz bir şekilde gidebilmesi, şehri yönetenlerden trafik noktasındaki tek beklentisidir. Bununda tek yolu, insanları gidecekleri yerlere trafikte beklemeyen, toplu taşıma araçları ile olur.

Vatandaşın hangi yoldan, hangi araçla gideceği ise şehri yönetenlerin görevleri içerisindedir. Bunun da yapılabilmesi bizzat sahada yapılacak ölçümler ile olur. Kısacası, araç trafiğinin sayısını ve yönlerini günün her saatinde rakamsal olarak tespit edip buna göre en uygun ulaşım şekli bulunabilinir.

Örneklemek gerekirse, yürüyüş yolunun sağında ve solunda bulunan Cumhuriyet ve Hürriyet Caddeleri’nde yapılacak en doğru uygulamayı bulabilmek için, en yoğun zamanda araçların bu caddeleri hangi amaç için kullandığı, bu caddeleri boydan boya kaç aracın geçtiği, ara noktalardan kaç aracın bu caddeleri terk ettiğinin bilinmesi gerekir. Bunları öğrenmek, vatandaşlar arasında anket yapmakla değil, bu caddelerde trafiğin yoğun olduğu saatlerde bizzat araçları izlemekle olur.

Geçmişte uzun zamanlar harcanarak insan gücü ile yapılan bu tespitler, günümüzdeki teknolojik olanaklar ile daha da kolaylaşmıştır. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Başkanı ve Genel Sekreteri teknik eleman olmadığı için bunları bilmeyebilirler. Ancak milyonlarca para karşılığı Büyükşehir Belediyesi’ne danışmanlık hizmeti yapanların bunları bilmesi gerekir. Eğer elde böyle bir çalışmanın sonuçları mevcut ise, o zaman anket yapmaya da gerek yoktur.

Öyle anlaşılıyor ki, Sayın Karaosmanoğlu; 2009 Seçim Beyannamesi’nde “İstanbul Teknik Üniversitesi ile başlanan fizibilite projesi tamamlandı, Monoray; Yap-İşlet-Devret modeli ile yapılması planlanıyor.”Söylediği ve “Tasarlandı, hazırlandı, planlandı; Hayata geçirmeye hazır projelerimiz” dediği, 29 Mart 2014 yılına kadar bitirileceğini taahhüt ettiği Yarımca –Derince-İzmit Merkez-Mehmet Ali Paşa-Yahya Kaptan- Çayırköy arasındaki 24 Km uzunluğundaki monoray projesinden vazgeçmektedir.

Bu durumda Sayın Karaosmanoğlu’ndan aşağıdaki soruların cevabını bekliyoruz;

Soru 1: Monoray projesi için İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından yapıldığı söylenen fizibilite projesinin Büyükşehir Belediyesi’ne maliyeti nedir?

Soru 2: Başbakan Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanlığı dönemi için açılan davaların herhangi birinde bilirkişi olan bir öğretim üyesi, bu projenin fizibilite raporunun hazırlanmasında görev aldı mı?

Soru 3: İçişleri Bakanı Beşir Atalay’ın sahibi olduğu ANAR Şirketi’ne bu anket işi hangi ihale usulü ile verildi? Yapılan ihaleye kaç firma katıldı? Planın gerçekleşmesi için 10 yıllık bir süre öngörüldüğüne göre, aynı işi yapan başka firmalarında katılabileceği açık ihale neden yapılmadı?

Soru 4: Bugüne kadar ulaşım hizmetleri ve yapıları için ne kadar para harcandı. Bunların bazıları Ulaşım Master Planı’nda gereksiz görülmesi halinde yapılanlar yıkılacak mı?

Umarım Sayın Karaosmanoğlu hepimizi yanıltarak bu soruları cevaplandırır. Bana sorarsanız, bütün bunların sonucunda bir şeyler değişmeyecek, yine Büyükşehir Belediyesi kasasından milyonlarca para birilerine aktarılacaktır.

Bu haber toplam 762 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.