1. HABERLER

  2. PERDE ARKASI

  3. Şu D-100’ün hali
Şu D-100’ün hali

Şu D-100’ün hali

İzmit’in sahipsizliğine, İzmit’i yönetenlerin umursamazlığına ve kusura bakmasınlar ama körlüğüne üzülüyorum. Üzülmenin de ötesinde bazen kahrediyorum. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’ne son

A+A-

İzmit’in sahipsizliğine, İzmit’i yönetenlerin umursamazlığına ve kusura bakmasınlar ama körlüğüne üzülüyorum. Üzülmenin de ötesinde bazen kahrediyorum.

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’ne son 6 yılda gelen para ile,  5 defa yeni İzmit kurulurdu.. Bu şehrin bütün sorunları çözülür, bu kentte insanlar layık oldukları konfor ve güvenlik içinde yaşarlardı.

Son iki yılda 777 milyon TL harcanmış. “Hayırlı işler çalışınca oluyor”muş.. Son iki yılda İzmit’te yapılan bir tane eser gösterin. Bir tane proje gösterin. Şu yapıldı da, şu bölgede insanlar daha rahat, daha güvenli yaşamaya başladı diye bir tane örnek gösterin..

Zaten hepsi zangır zangır sallanıyor, bütün dişlerimi kırayım..

En önemli sorunlardan biri D-100 İzmit geçişi. Aslında karayollarının para harcayıp, yapması gereken işi, bizim Büyükşehir Belediyesi, kentin parasıyla yaptı. Ne yaptı?.. İzmit’in şehir içi ulaşımında kullanılan bölümünü eskisinden daha dar, daha sıkıntılı, trafik ışıkları ile daha çok durup-kalkarak gidilen hale getirdi.

İzmit içinden hiç durmadan transit geçen araçlara, otoyoldan daha geniş, 8 şeritli ve üstelik hiç ışıkla kesilmeyen mükemmel yol yapıldı.

Sayın Büyük Başkan’ın bir sabah şu D-100’den boydan boya geçmesini isterim. Zaman zaman Belediye otobüsü ile işine gidip geliyormuş. O zaman baksın..

D-100 üzerinde Köseköy merkezinden,  İzmit 42 Evler’e kadar yaya üstgeçidi, ya da altgeçidi yok.  Bu kent çalışan insanların kenti. Bu kentte özellikle lise öğrencileri, evlerinin bulunduğu yerlerden çok farklı yerlerdeki okullara gidiyorlar.

Bir sabah, ya da akşam, Kandıra kavşağı ile Goodyear arasındaki bölgede yayaların kendilerini nasıl yola attıklarına bakın..

İnsanlar işe gidiyor. Gençler okullarına gidiyorlar. Bir tane alt geçit yok, üst geçit yok. Mecbur, insanlar bariyerlerden atlayıp, kendilerini yola atıyorlar. Arabalar vızır vızır geliyor. D-100’ün her köşesinden yayalar kendilerini yola atıyorlar.

Orta refüjdeki bariyerler arasından yayalar kendilerine yer açmışlar. Başka çareleri yok. Karşıya geçecekler.

Hepsinin kellesi koltukta. Araç sürücüleri de çok zor durumda kalıyorlar. Yayalar, adeta kendilerini araçların önüne atıyorlar.

Bir felaket olacak. Aynı anda birkaç yaya birden ezilecek. Ödüm kopuyor.

Sözde, sabah 07. 00 ile, gece 22. 00 arasında D-100 İzmit geçişine ağır taşıtların girmesi yasak. Yol kenarına tabelalar konulmuş. Büyükşehir Belediyesi ışıklı kocaman totem yaptırmış.

Palavra. Fiilen böyle bir yasak yok. Günün her saati, kocaman tankerler, kocaman TIR’lar, patates yüklü, meyve yüklü kamyonlar, sözde yasak olan D-100’den geliyor. İzmit halkı, yayalar, bu kamyonların, tankerlerin, otomobillerin arasından karşıdan karşıya geçmek zorunda kalıyorlar.

D-100’ün bu hali çok tehlikeli olmanın ötesinde büyük bir rezilliktir. Şehir merkezinde 3 tane yürüyen merdivenli yaya köprüsü yapıldı. Büyükşehir yöneticilerine sorarsanız, üçünün maliyeti 40 milyon TL civarında. Yapın iki tane daha. Kandıra sapağı ile Goodyear arasında iki tane yürüyen merdivenli yaya köprüsü yapsanız. Büyükşehir’in burnundan kıl mı kopar?..

Bir inat ettiler, hala Kuryapı kavşağını D-100’e açmadılar. 6 yıldan beri, “Ankara Caddesi’ndeki jandarma lojmanlarını yıkıp, D-100’ü buraya bağlayacağız” dediler. Tık yok..

Hala bu tuhaf D-100’de İzmit’ten çıkıp,  Ankara yönüne gidecek olsanız, Real’in arkasından şehir içine girip, Kandıra sapağından tekrar D-100’e çıkmanız gerekiyor.

Hala 42 Evler’in D-100’le bağlantısı yok.

Ayıptır, yazıktır, günahtır. Üstelik bu kadar para harcanmış. İki yılda 777 milyon TL para saçılmış.

Dilovası’nda, Gebze’de köprülü kavşaklar, büyük yaya köprüleri, dönerli kavşaklar var, yenileri yapılıyor.

İzmit’te, insanlar kellelerini koltuklarının altına alıp, tankerlerin, TIR’ların arasından

D-100’ün karşısına geçmeye çalışıyorlar.

Her akşam yol tıkanıyor. Her akşam, araçlar uzun kuyruklar oluşturuyor. İstanbul trafiği gibi D-100 trafiğinde büyük tıkanıklıklar nedeniyle, sucular, simitçiler, mendilci çocuklar, dilenciler, hatta kimi yerlerde travestiler, fahişler nöbet tutmaya başladı. Her şey bir tarafa, yeni yatırımlar, yaya köprüleri, altgeçitlerden vaz geçtim. Kendi koyduğunuz, kocaman tabelalara yazdığınız kuralı uygulayın. 07. 00-22. 00 arasında İzmit içinden bir tane kamyon, ağır vasıta geçirmeyin. Ya da, “Vazgeçtik, bu kural uygulanmayacak” deyin, o ışıklı tabelaları, yol kenarındaki büyük tabelaları kaldırın.

AKP’nin ilimizdeki yöneticileri, 6 yıl içinde ben diyeyim 50, siz deyin 100 defa “Zirve” toplantısı yaptılar, şehir içi ulaşımındaki sorunları masaya yatırdılar.

Netice ortada. Sıkıntı, 6 yıl öncesinden çok daha büyük. Tehlike, 6 yıl öncesinden çok daha fazla..

Ne yapıyorsunuz Allah aşkına..

Siz kimin belediye başkanısınız, hangi kentin yöneticisiniz?.. Bu kent adına bu kadar büyük paraları kullanma yetkisine sahipsiniz de, neden İzmit’te her şey eskisinden daha kötüye gidiyor?..

Tamam, bu şehrin halkı, 12 Haziran’da da gidecek, kuzu kuzu size oy verecek. Zaten, bu kent halkının bu tavrı sizi şımarttı. Seçimlerde yüzde 50, referandumlarda yüzde 60 aldınız.

İyi ama, lütfen biraz bunun karşılığını veriniz. Bu kent için, bu kentin insanları için, artık siz de lütfen bir şeyler yapınız.

Bu haber toplam 1813 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.