1. HABERLER

  2. PERDE ARKASI

  3. Halkevi duraklarının üstü halen açık
Halkevi duraklarının üstü halen açık

Halkevi duraklarının üstü halen açık

İzmit’te toplu taşımanın en yoğun olduğu bölgelerden biri de Halkevi mevkiidir. Bu yoğun ve önemli bölgede büyük bir eksiklik var ve bu eksiklik aylardır devam ediyor

A+A-

Serdal ERDAL

Bu bölgeden kentin her bölgesine ulaşım mümkün.

Şehrin hemen hemen her ilçesine Halkevi’nden ulaşım sağlayabilirsiniz.

Bu kadar önemli bir bölgede büyük bir eksiklik var ve bu eksiklik aylardır devam ediyor.

Nedir bu sorun?

Tabi ki Halkevi mevkiindeki otobüs duraklarının üstünün bir türlü kapatılmıyor olması.

Her gün binlerce kişinin ulaşım sağladığı, otobüsten inip otobüse bindiği ve sirkülasyonun yoğun olduğu bölgedeki durakların üstü maalesef halen açık.

İzmit’ten başka bir ilçeye gitmek isteyen yolcular maalesef yağmurun altında beklemek zorunda kalıyor.

Bu durum sürekli gündeme gelmesine rağmen kimse de umursamıyor.

Bazı durakların üstünün kapalı, birçoğunun ise açık olması vatandaşların tepkisini çekiyor.

Yağmurlu havada ıslanan, güneşli hava da sıcakta kalan vatandaşlar bu soruna çözüm üretilmesini bekliyor.

Ellerinde şemsiye ile otobüs bekleyen vatandaşların bu derdine çözüm gerekiyor.

Şehrin merkezi yerinde böyle bir eksikliğin halen var olması hiç yakışmıyor.

Umarım yetkililer artık buradaki soruna bir çözüm bulur ve herkes mutlu olur.

***

 

239694.jpg

Şu kasislerin bir standardı yok mu?

Kocaeli genelinde var olan bir sorundan bahsetmek istiyorum bugün.

Günlük hayatta herkesin başına gelen ancak kimsenin nedenini düşünmediği, düşünmek istemediği ya da düşünse de elinden bir şey gelmeyen konu...

Bugünkü konum mahalle aralarında, sokaklarda ve hemen hemen her yerde karşımıza çıkabilen ‘kasisler’ olacak.

İster aracın sürücü koltuğunda oturun, ister yolcu koltuğunda…

Mutlaka ama mutlaka kentimizdeki kasislerden rahatsızlık duymuşsunuzdur.

Rahatsızlık duymamak elde mi?

Kesinlikle değil…

Neden mi?

Çünkü ilimizdeki hiçbir kasisin ölçüsü bir diğerini tutmuyor.

Bırakın ilçeler arasındaki kasislerin tutarsızlığını, mahalle, cadde ve hatta aynı sokak üzerindeki bir kasis ile diğeri arasında dağlar kadar fark var.

Araçla bir kasisin üzerinden geçtikten sonra az ilerdeki başka bir kasise aynı hızla girdiğinizde hiç hesaba katılmayan şeyler oluyor.

Kasisin biri alçak ve geniş ise diğeri yüksek ve dar.

Kasisin biri aracınızı çok zıplatmıyorken bir diğeri aracınızı aşırı derecede zıplatıyor.

Bu durum herkesi rahatsız ediyor.

Araç içinde yolculuk yapan sürücü de yolcular da kasislerden şikayetçi.

Bu ister şahsi aracınız olsun ister toplu taşıma aracı olsun…

Peki neden bir kasis ile diğeri arasında bu kadar fark var?

Neden kasisler arasında büyük bir tutarsızlık var?

İnsanlar bunun cevabını merak ediyor.

Ben de çok merak ediyorum…

Hem araçların alt takımlarına zarar veren hem de yolculuk edenleri rahatsız eden bu kasisleri belirli bir standart ve ölçüye göre yapmak bu kadar mı zor?

Yok mu kasislerin bir ölçüsü, standardı?

Neden kasisler faydadan çok zarara yol açıyor?

Tamam, araçlar ara sokaklarda, okul önlerinde ve yayaların yoğunlukta olduğu yerlerde hız yapmasın.

Araçların hız yapmasını önlemek için kasisler de yapılsın.

Ancak bu şekilde değil…

Bunun bir ölçüsü olsun.

Hem sayısal olarak hem de ebat olarak mutlaka bir ölçü kullanılmalı.

Bir sokak üzerinde birden çok kasisin olması ve bu kasislerin birbirlerinden tamamen farklı boyutlara sahip olması insanları rahatsız ediyor.

Bir de bazı vatandaşların evlerinin önüne gelişigüzel kasis (set) yapması olayı içinden çıkılmaz bir hale sokuyor.

Bu konuda bir çalışma yapılması gerekiyor.

Kasisler sadece yetkililer tarafından, belirli ebat ve ölçülerde yapılmalı.

Vatandaşlar ‘burası benim evimin önü’ diyerek yol üzerine beton ya da asfalt dökerek kasis yapmamalı.

Yetkililer bu önemli konuda duyarlı davranmalı ve şikayetlere kulak vermeli.

Bir de kasislerin sayısal olarak azaltılması gerekiyor.

Aynı sokak üzerinde 3-5 kasis yerine birkaç kasis olmalı.

Tüm bu sorunların gözden geçirilmesi ve gereken neyse yapılması gerekiyor.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.
24 Yorum