• BIST 90.182
  • Altın 147,016
  • Dolar 3,6547
  • Euro 3,9459
  • Kocaeli 7 °C

Tanta: “Vali 10. Yıl Marşı'nı evinden duymuş”

Tanta: “Vali 10. Yıl Marşı'nı evinden duymuş”
Sezona merhaba gecesini polisin bastığı KYÖD’ün Başkanı Hakan Tanta, o gece yaşadıklarını anlattı. O geceden sonra Vali ile bir araya geldiler, ne konuştular onları da anlattı. Ne sorduysam

Sezona merhaba gecesini polisin bastığı KYÖD’ün Başkanı Hakan Tanta, o gece yaşadıklarını anlattı. O geceden sonra Vali ile bir araya geldiler, ne konuştular onları da anlattı. Ne sorduysam evirmeden çevirmeden hep net yanıtlar verdi…

O baskın gecesini anlatır mısınız, ne oldu?

KYÖD her yıl tatil sonrası bir sezona başlangıç açılışı yapar. Bu yıl da aynı şeyi yaptık. 3 ay boyunca burada arkadaşlarımızla her şeyi yeniledik. 3 ayda yaptığımız bu güzel işleri paylaşmak istedik. Onun için biraz da şölen havasında olsun dedik. Anadolu Ekspresi de gelmişti. Hava da çok güzeldi. Her şey çok güzel gidiyordu. İzmit’in ileri gelenleri, tanıdığınız herkes oradaydı. 100 kişiden fazla dostumuz da yer olmadığı için geri döndü. Hatta ben de sürekli ayaktaydım. Herkes beni hoş geldin demek, insanları karşılamak için ayakta zannediyordu. Ama ben yer olmadığından ayaktaydım. Yani o derece dolu ve güzel bir organizasyon yapıyorduk. Burası yerleşime çok yakın bir yer değil. Bir tek binanın arka tarafında bir yerleşim alanı yok. Ses de yüksek olabilir, tabii farkında değildik.

Gerçekten o gece ses yüksek miydi?

Bana göre yüksek değildi. Ama açık havada oraya gitmiş olabilir. Saat 23. 00’e on dakika kala tam da böyle eğlencenin dorukta olduğu bir andı. Ve şunu açık yüreklilikle söylemem gerekir; çok uzun bir zamandan beri KYÖD’de böyle güzel bir gece yaşamıyorduk. Garson arkadaşlar geldi, kabalalık bir grup polis buraya geliyor dediler. Denildiği gibi bir komiser, bir komiser yardımcısı bir memur gelmedi. 3 araba dolusu polis geldi. Minibüs bile vardı. Sanki biz polise mukavemet gösterecekmişiz gibi bir dünya adamı oraya yığdılar. Çok şaşırdım. İnanılmaz şaşırdım.

Sizi o gece müziğin sesini kısın diye uyarmışlar ama siz kısmamışsınız, ondan sonra bu baskın olmuş.

Hayır. Kesinlikle yok böyle bir şey. KYÖD’de böyle bir şey olmaz. Bana biri telefon açsa hemen müziğin sesini keserdik. Ama böyle bir uyarı olmadı. Biz KYÖD’de ilk defa üniformalı polis gördük. Buraya gelen polisin tutumu tahrik variydi, tahrik ediciydi. İki polis sahneye giderek, elleriyle müziği durdurdu. Bu infial yarattı. Böyle hassas bir dönemde bu çok tuhaf oldu. Ben herhangi bir olay çıkmaması için elimden geleni yaptım. Olaya çok tepkili davrandılar. Biz yönetim kurulu olarak bariyer olduk, insanları durdurduk.

Olayların çıkmasını siz mi engellediniz?

Evet, bu olayları engellemeseydik. Tophane’de yaşanan olaylardan çok daha büyük bir olayla karşı karşıya kalırdık. Türkiye’nin gündemine otururduk. Biz sağduyulu davranmasak felaket olabilirdi. 300 kişinin aynı anda Vali Konağı’na 10. Yıl Marşı ile yürüdüğünü duymuş. Vali Bey böyle bir şeyi duyduğunu söyledi. Bunların hepsi doğal tepkiler oldu. Bir hafta bir kamuoyu oluştu. Toplumsal bir refleks doğdu.

Daha sonra Sayın Vali ile görüştünüz…

Kent, KYÖD’e sahip çıktı. Ertesi gün bu üzücü olayın ardından hemen Vali Bey’i aradım. Özel Kalem ile görüştük. Bu işin aslını öğrenmek istiyoruz dedim. Bize hemen dönüş yapılmadı. Ve görüşme taleplerinin iletilmediği ortaya çıktı. Vali Bey bize öyle söyledi. Yani Vali Bey ile görüşmememizin ardından da bir Özel Kalem zafiyeti çıktı. Ve nihayetinde görüşebildik.

Ne konuştunuz içeride?

KYÖD’ün ne olduğunu bilmediğini söyledik. 100 gündür size bir nezaket ziyareti yapmak istiyorduk. Sonunda böyle bir olayın arkasından görüşebildik dedik. Biz bir türlü randevu alamadık kendisinden daha önce. En az beş kere de sorduk. Ne oldu bu randevu talebimiz diye ama cevap alamamıştık. Bunu söyledik. O baskının ardından basın bildirisini de kendisine verdik. KYÖD, 63 yıldır bu kentte belirli bir çizgisi olan bir kurumdur dedik. Asla aşırılıklara kaçmamıştır dedik.

Hakikaten vatandaş mı aramış, yoksa kendisi mi rahatsız olmuş müzikten?

Kendisi müziğin sesini duyduğunu söyledi. Bize vatandaş aradı demedi. 155’in arandığını da kendisine söylemişler. Sonra emiri verdikten sonra müziğin kesildiğini fark etmiş. Bir grup arkadaşımız Vali Konağı’na doğru ilerleyerek 10. Yıl Marşı’nı söylemişler. Sayın Vali de müzik sesi kesildikten sonra bu marşın sözlerini duymaya başlamış. Bu işte bir gariplik olduğunu 10. Yıl Marşı’nı duyunca anladım dedi. Tabii sayın Vali’yi çok yanlış yönlendirmişler. Buraya üç dört polis geldiklerini, bizim uyarıları dikkate almadığımızı, hakaret ettiğimizi söylemişler. Biz tabii bunların tam tersi olduğunu söyledik. 300 tane şahidimiz var dedik. 15-16 kişi geldiler, tahriğe açık geldiler dedik. Ama biz tahriklere kapılmadık dedik.

Özür diledi mi Sayın Valimiz?

Hayır. Özür dilemedi. Bu gürültünün KYÖD’den geldiğini duysam yine uyarırdım ama böyle olmazdı dedi. Biz de kendisine aynen şunları söyledik; Valilik talimatını arkalarında güç olarak hisseden ve durumdan vazife çıkarmışlar. Buraya gelen emniyet güçleri maksatlarını aştılar. Devletin üst kademedeki insanları karşılarındaki insanlara baskı yapmasalar bile küçük bir emirle o emiri alanların baskısımıydı? Burada da aynı şeyler olabilirdi. Birkaç gözaltı olabilirdi. İnsanlarda zaten bir refleks gelişti. Hiç hoş holmadı. Buraya devletin bir polisi bile gelseydi kulağıma eğilip bir şey deseydi ben hemen müziği keserdim. Biz böyle insanlarız. O da olayın farklı boyutlara çekildiğini söyledi.

KYÖD, referandumda neden taraf olmadı?

Biz referandumdan önce çekincelerimizi 200 kişinin katıldığı panelle insanlara aktardık. Daha sonra tadilat sürecine girdik. Evet Hayır konusunda bir duruş gösterme konusuna da gelince. KYÖD’ün bir oyu olsaydı bunu deklare edebilirdik. Ama KYÖD’ün böyle bir oyu yok. KYÖD referandumda herhangi bir şekilde taraf olmamıştır ama çizgimiz bellidir. KYÖD, Atatürk’ün kurduğu, Cumhuriyetçi Laik Demokrat Türkiye’nin tarafıdır. Ama 800 kişinin görüşünü nasıl tek ağızdan aktaracağız. Bizim içimizden daha solcu olan bir grup Evet açıklaması oldu. Ama çoğunlumuz Hayır demiştir. Bizim üyelerimiz nereye oy vereceklerini iyi bilir.

İşyeri açma ve çalışma ruhsatınız, içki ruhsatınız yok mu?

17 yıldır faaliyette olan bir derneğiz. Dernekler Kanunu’nda yapılan bir değişikliğe göre bu ruhsatların alınması için mevcut yangın merdiveninin yenilenmesi gerekiyor. Bu bina belediyenin. Bu yangın merdiveni için de Büyükşehir Belediye Başkanımız ile görüştük. Zaten biz yasal olarak bu merdiveni yaptıramayız. Büyükşehir Belediyesi’nin yaptıracağını düşünüyoruz. Başkanımız da sıcak bakıyor. Tek eksiğimiz olan yangın merdiveni de yapıldıktan sonra bu ruhsatları alacağız. Bu tamamen teknik bir konudur. Biz polemiklerden uzak durmak istiyoruz. Genç insanlar buraya akın akın gelsinler istiyoruz. Eski KYÖD ruhu canlanmalı. Burası dinamik bir yer olmalı. Bunun için de ruhunda dinamizm olan insanlar burada toplanmalı. Bir ıslık çaldığımızda 300-500 kişiyi burada toplayabilmeliyiz. Eskiden beni heyecanlandırmıyordu KYÖD. Ama şu anda görüyorum ki gençler buraya geliyor.

Bir partinin arka bahçesi olmayacağız

Siz CHP’li misiniz?

CHP üyesiyim. Aktif çalışmalara katılmıyorum. CHP’nin her halde burada on binlerce üyesi vardır. Ben de o on binlerce üyeden birisiyim. Yönetim kademelerinde görev almıyorum. Sadece Cumhuriyet Halk Partisi’nin kayıtlı üyesiyim. Yani CHP’li değilim, üyesiyim. Bunu söylerken de kesinlikle yanlış anlaşılmasın. Burada sadece CHP’li değil, üye CHP’li olduğumu vurguluyorum. Ben resmi olarak üyesiyim. Gerçekten CHP’liyim ben.

Artık bu yaşananlardan sonra KYÖD daha politik bir dernek olacak diyebilir miyiz?

Hayır diyemeyiz. Çünkü biz öyle bir şey vaat etmedik. Biz seçimlerden önce KYÖD’ün siyaset üstü olması gerektiğini söylemiştik. KYÖD bir ya da bir iki siyasi partinin yakını gibi görülemez. Bölücü ve gerici olmayan bütün siyasi partiler ve bütün onların üyeleri gelip burada özgürce düşüncelerini açıklayabilirler. Ben bunu bir CHP’li olarak söylüyorum. Bir partinin arka bahçesi olursak o zaman kimliğimizi kaybederiz. Biz bir partinin arka bahçesi olmaya karşıyız.

Yani CHP’nin arka bahçesi olmayacağız diyorsunuz…

Ben CHP demedim ama. Yani o anlaşılabilir. Bunun bir şekilde bizim bir partinin arka bahçesi olarak görünmemiz doğru olamayabilir. Ben yönetim kurulunu belirlerken bir kişiye bile sen hangi partidensin diye sormadım. İnsanların hangi partiden olduğunu bırakalım. KYÖD’e ne katabilir onu düşünelim. Bizler burada siyasete yön verebiliriz. Destek verebiliriz.

Ramazan’nın sonunda açtık isteyen geldi, içkisini içti

KYÖD son zamanlarda şöyle eleştiriliyor; “Politik duruşunu kaybetti. İçki içilen restorandan ibaret bir yer oldu. Üzerinde ölü toprağı var.” Bu yaşadığınız üzücü olay sizi biraz sarstı mı? Kendinize getirdi mi? İnanılmaz bir kenetlenme oldu. Sizin burada sıraladığınız eleştirileri ben de duyuyorum. Ancak bütün bunlardan tek katıldığım şey üzerinde ölü toprağı oluşu. Biz bunu seçimde de söyledik. KYÖD’de her şey yapılıyor ama aidiyet duygusu geliştirilemiyor dedik. Biz KYÖD’de duruşumuzla ve görüşümüzle ilgili hiçbir şey kaybetmedik.

Kaç üyeniz var? KYÖD basıldıktan sonra size üye olmak isteyen insan sayısında bir artış oldu mu?

730 üyemiz var. Yeni üyelerle birlikte 800’ü geçtik. Bu üzücü olayın ardından çok fazla insan üye olmak için geldi. Büyük destek gördük. KYÖD’e ilgi arttı. Biz zaten değişim sloganıyla gelmiştik. Buraya gençler gelmiyordu. Seçimler biteli 3. 5 ay oldu. Değişim için çalışıyoruz. Bence buranın sosyal tesisi gelinecek bir yer değildi. İlk önce bu yüzden buradan başladık. Sosyal tesisimizi yeniledik. Artık KYÖD restoranıyla da rekabet edebilecek bir yer haline geldi.

Peki bu restoranın tadilatını özellikle mi Ramazan ayında yaptınız? Ramazan ayında burada içki içilmesini istemediğiniz için mi burada bu tadilatı yaptınız?

Bunu söyleyenler art niyetli. 17 yıldır burada bir tadilat yapılmadı. Mutfağımıza girip baktılar mı bunu diyenler. En ölü zamanımız Ramazan’ın ilk 15 günüydü. Biz de bunu o zaman diliminde yapalım dedik. Mutfağı tamamen yıktık. Burası açıkken bunları yapamazdık. Kaldı ki Ramazan’ın son 10 günü açıldı ve Ramazan’da burada içki içildi.

Gülen Hareketi’nden misiniz? diye sormadım

KYÖD’ün sezona merhaba gecesini polis bastı. Bu o gecede bu baskını yaşayanlar kadar birçok insanı da şok etti. KYÖD’e ilk kez üniformalı polisler geldi. Saatler 23. 00 bile olmadan müziği kesin dediler. O gece içeride olanlar bu polis baskını karşısında büyük şok yaşadı. İçeride infial oldu. Birçok KYÖD Üyesi aşağıya indi. Tartışmalar yaşandı. Bir olay çıkması an meselesiydi. Gözaltılar olabilirdi, tartışmalar büyüyebilirdi. Bir Tophane vakası daha yaşabilirdik. Türkiye’nin gündemine oturabilirdik!.. Bu baskın emrini Vali’nin verdiği ertesi gün anlaşıldı. Peki o gece neler yaşandı? Polis KYÖD’ü nasıl bastı? Vali’yi gerçekten vatandaş mı aramış, yoksa kendisi mi rahatsız olmuş? Hakan Tanta ve Vali Ercan Topaca ne görüştüler? Vali Ercan Topaca, kesilen müzik sesinden sonra bangır bangır bir ses duydu. O ses ne sesiydi? Vali Ercan Topaca’ya bu işte bir gariplik var dedirten olay neydi? Hakan Tanta, KYÖD’ü Ramazan’da özellikle bu kutsal ayda içki içilmesin diye mi kapattı? KYÖD, hangi partinin arka bahçesi olmasın dedi? Hepsinin cevabı bu röportajda… ***NOT: Bu arada Hakan Tanta ile ilgili seçim döneminde ortaya atılan bir iddia vardı. O iddia şuydu; Hakan CHP üyesi olmasına rağmen Fethullah Gülen Hareketi’ne mensuptur, cemaat üyesidir”Bunu röportaj içinde bu iddiayı özellikle sormadım. Ama sohbet sırasında kendisi söyledi. “Hayır ben bu Cemaat’e mensup değilim” dedi. “Hakan Tanta Fehullahçı mı?” diye merak edenlere duyurulur.

HAKAN TANTA KİMDİR?

Dağa tırmanan, rüzgar sörfü yapan diş hekimi

1971 yılında Üsküdar’da doğdu. YÖK bursu ile Azerbaycan Tıp Üniversitesi, Diş Hekimliği Fakültesi’nde tamamlayarak, Türkiye'ye geri döndü. 1996 yılında Meral Tanta ile hayatını birleştirdi. Melisa ve Doğa adlarında iki kız çocuğuna sahip. Ülkemizde çeşitli organizasyonlarda gönüllü olarak görev aldı. 1999 Yılında yaşanan büyük depremin ardından KYÖD ile tanışarak ekip arkadaşları ile birlikte kurdukları arama kurtarma ekibinin başkanı olarak görevini sürdürdü. 2001 yılında Kocaeli Doğa Sporları kulübünü kurdu. Çok sayıda derneğin üyesi, bazılarının hala yönetim kurullarında görev yapıyor. İran ve Pakistan depremlerinde yardıma koşan ekiplerin başkanıydı. Avusturalya’nın, Afrika’nın, Avrupa’nın en yüksek dağlarına tırmandı.

Röportaj: İlker AKŞİT

Bu haber toplam 820 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • THK Gölcük Şubesi’nde yeniden Cintaş başkan29 Mart 2017 Çarşamba 09:35
  • KOÜ’de Gardırop29 Mart 2017 Çarşamba 09:32
  • Hayal Kahvesi’nde Bahadır Tatlıöz var29 Mart 2017 Çarşamba 09:30
  • Konak Hastanesi’nden hastaları evde ziyaret28 Mart 2017 Salı 09:25
  • Shell emeklileri buluşuyorlar28 Mart 2017 Salı 09:24
  • Erkan Oğur ve İ.Hakkı Demircioğlu bu akşam SDKM’de sahneye çıkıyor28 Mart 2017 Salı 09:22
  • Petkim Park’ta yeni yönetim28 Mart 2017 Salı 09:20
  • Bulana ödül var28 Mart 2017 Salı 09:17
  • Çocuklar ağaç dikti28 Mart 2017 Salı 09:15
  • Kan bağışı birimi nereye taşınacak?28 Mart 2017 Salı 09:10
  • ÖNE ÇIKAN MARKALARIMIZ
    • TUANA EVLERİ 2. ETAP'TA YÜZDE 5 İNDİRİM
    • ROMATEM Kocaeli Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi
    • Özgür Kocaeli mobil uygulamamız yayında
    1/20
    Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37