1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Tatilin ağır faturası
Tatilin ağır faturası

Tatilin ağır faturası

Bu yıl da 9 günlük bayramın bedeli ağır olduKan,gözyaşı ve acı mübarek ramazan bayramının sevincini gölgede bıraktı. Uzatılan bayram tatilleri genelde ağır faturalar ödenen günler oluyor ama bir türl

A+A-

Bu yıl da 9 günlük bayramın bedeli ağır oldu.. Kan,gözyaşı ve acı mübarek ramazan bayramının sevincini gölgede bıraktı. Uzatılan bayram tatilleri genelde ağır faturalar ödenen günler oluyor ama bir türlü bunun sebeplerine inemiyoruz, inmiyoruz. Her şeyden önce neden uzatılır şu bayram günleri, hangi hakkaniyet anlayışıyla yapılır bir izah eden olsa.. Uzatılan tatil günlerini fırsat bilip çoluk çocuk hem de araç kapasitesinin üzerinde sayıda insanla yola çıkıldığını da biliyor ilgililer. Biliyorlar ama birileri de tatil günlerini uzatıyor her yıl bulunmaz fırsat gibi. Doğru mu yapılıyor yanlış mı şöyle bir düşünsek.. Evet, Anadolu insanı bayram tatillerini bir fırsat olarak bilip ziyaretler yapıyor. Belki birkaç kış’lık da getiriyor köyünden kasabasından. Ama o sıkışık trafikte canından da oluyor birçok insan. Halbuki tatil günleri o kadar uzun olmasa o kadar insan yollara dökülmeyecek belki. Bir yandan insanların yollara döküleceği fırsatlar hazırlanıyor diğer yandan da aman dikkat!.. Oldu mu?. Diyelim ki sürücünün biri dikkatli ve kurallara uydu,karşısındaki uymuyor. Sonra!.. Sonra hepimizin içini acıtan o acı tablo.. Üstelik her yıl böyle. Yazık ve yeter artık. Yeter artık, lütfen bayram tatilleri ne kadarsa o kadarla geçsin,uzatmalara gerek yok. Sadece ceza ve yasaklarla da olmuyor, sorun çözülmüyor. Sebeplerine inmek gerek sorunun. Sebeplerine inildiğinde kuvvetle muhtemeldir ki, uzun tatil günleri önemli neden olarak çıkacaktır önümüze. Tatil günlerinin bu kadar uzun olması artılardan çok eksileri öne çıkarmakta. Bir yandan bayram öncesi Anadolunun üretim merkezlerinden büyük şehirlere yüklü kamyonlar çıkarken diğer yandan büyük şehirlerden anadoluya bayram ziyareti yada tatil merkezlerine bir trafik yoğunluğu.. Böyle bir trafikte kaza olmaması şaşırtıcı olur. Bir de bunun bayram sonrası var tabi. Bayram sonrası da bu trafik akışının tamamen tersi bir akış oluyor yollarda. Ve tabi yollar kan gölü.. Ölenler,yaralananlar, parça parça olmuş milli servet.. Neymiş bayram tatilini uzattık!.. Yok yok.. Bu iş biraz daha düşünülsün artık ciddî ciddî.. Hem çok ciddî düşünülsün. Ama en azından tatiller süresi kadar kullanılsa. Arada yarım gün bile olsa mesai devam etse.. Bayram ertesi hafta sonuna bir gün kalıyorsa bile, o bir gün mesai olsa.. İnsan hayatı bir gün iki gün fazla tatilden çok daha önemli.

Bir de yetkililer ne der, ne düşünür bilmem ama, araçların istiap haddi olur da yolların olmaz mı?.. Normal zamanlardaki istiap haddinin üzerinde bir trafik yoğunluğuna nasıl izin verilir yada tatil süreleri uzatılarak bir anlamda nasıl zemin hazırlanır, sanırım herkesin merakıdır. Kim ne cevap verir nasıl izah eder acaba!. Böylesine yoğun bir trafikte ne araç takip mesafesine dikkat edilir ne de fren emniyetine güven.. Bütün bunlara bir de uykusuzluk ve aşırı yorgunluk gibi kaza riskini arttıran sebepler eklenince sonuç ortada. Sanırım yılların belası şer ittifak terör de verdiğimiz şehit ve yaralıdan fazladır trafik kazalarındaki kaybımız. Yazık değil mi?.. Sebep ve sonuçlarıyla ciddî ciddî araştırmaya değmez mi?. Dokuz günlük kayıp 200 e yakın. Ortalaması 18- 20.. Yaralılar.. Muhtemelen sakat kalacak olanlar.. Ve millî servet!.. Konu gerçekten çok önemli,gerçekten çok acı verici. Ciddî, uzun ve bilimsel çalışmaları gerektirmekte olduğu muhakkak.. Diler ve dua ederiz ki kurban bayramı başladığı güzellikle tamamlanır acısız,üzüntüsüz biçimde.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.