1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Tebrikler, kol saati kazandınız!
Tebrikler, kol saati kazandınız!

Tebrikler, kol saati kazandınız!

Dün bu sütunlarda tüketici sorunlarına yer verirken, Kaymakamlık ve Büyükşehir Belediyesi’ndeki Tüketici Masalarına, özellikle de bizim gazetedeki Olayların Perde Arkası sütunlarını hazırlayan Ahmet Se

A+A-

Dün bu sütunlarda tüketici sorunlarına yer verirken, Kaymakamlık ve Büyükşehir Belediyesi’ndeki Tüketici Masalarına, özellikle de bizim gazetedeki Olayların Perde Arkası sütunlarını hazırlayan Ahmet Serimer’in Tüketici Masasına yer vermiştim. Değerli hemşerimiz Mustafa Küpçü de vatandaşın “Tebrikler, kol saati kazandınız” mesajıyla başlayan cep telefonuyla dolandırılmasına kendi başından geçen bir olayı anlatarak dikkat çekiyor. Birlikte okuyalım:

Cep telefonuma bir ileti geldi; “Tebrikler! Dijital fotoğraf makinesi mp5 kazandınız. Hemen 0. 216. 521 99 99’u arayın. Hediyenizi ve tasarruf cihazınızı almayı unutmayınız. Point.”

İletinin geldiği telefon da 0. 545. 328 5068.

Verilen telefonu aradım. Karşımam bir bant sesi çıktı! “Point İletişim’e hoş geldiniz. Sizi müşteri temsilcinize bağlayacağım. Güvenlik açısından görüşmeniz bank kayıta alınacaktır.”

-Ne kadar ciddi bir yer! Diye düşünüyorsunuz!

Uzun süre müzik dinledikten sonra müşteri temsilcisinin sesi geldi. “Ben  filanca, size nasıl yardımcı olabilirim?”

-Hanımefendi, telefonuma gelen iletiye bakılırsa, sizden bir dijital fotoğraf makinesi kazanmışım! Ben ne yaptım da bu hediyeyi kazandım? Siz kimsiniz?

Yanıt; “Efendim, 30 TL. üzeri elektrik faturası olan ve ödemelerini kredi kartı ile yapan aboneleri tasarrufa teşvik için bu kampanya yapılıyor. Siz hangi bankanın kredi kartını kullanıyorsunuz?”

-Kullandığım banka kartını niye soruyorsunuz? Diyorum, telefon bağlantısı kopuyor! Üşenmeden yine arıyorum.

Aynı süreç sonunda yine karşımda müşteri temsilcisi. Ona da aynı soruyu soruyorum.  Bu hediyeyi alabilmem için fiyatı 259 TL olan “Tasarruf Cihazını” almam gerekiyormuş! Bu bana 10 yıl boyunca % 25 elektrik tasarrufu sağlayacakmış! Telefonu kapatıyorum!

Elektrik mühendisi bir arkadaşımı arıyor ve olayı anlatıyorum. Bu olayı bildiğini, maliyeti çok komik bir kıytırık cihaz kopyasını fahiş fiyatla satmak için bu düzenin kurulduğunu, o cihazın böyle bir tasarruf sağlamadığını, Elektrik Mühendisleri Odası’nın bu konuda yetkili makamları uyardığını ama sonuç alınamadığını, bu işin bir aldatmaca olduğunu söylüyor.

Ama bu ileti yüzbinlerce aboneye ulaşıyormuş. Benden cep telefonumu isteyen müşteri temsilcisine sorduğumda bu bilgiyi verdi!

Şimdi, bir kez de ben tüm elektrik abonelerini ve “duyarsız yetkilileri!” uyarıyorum.

Böyle bir cihazla enerji tasarrufu olanağı varsa, biz tüketicileri neden bilgilendirmiyorsunuz?

Ne olduğunu bilmediğimiz bu tür firmaların belki de sayısı milyonlar olan tüketiciyi aldatmasına nasıl göz yumuyorsunuz?

Böyle bir tasarruf olanağı varsa, bunu bizzat Enerji Bakanlığı neden uygulamıyor?

Bu ülkenin vatandaşlarının göz göre göre soyulmasına nasıl seyirci kalıyorsunuz?

Bu haber toplam 1114 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.