• BIST 83.067
  • Altın 146,530
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • Kocaeli -1 °C

Tebrikler Zeytinoğlu

İsmet ÇİĞİT

Önceki gün Kocaeli Sanayi Odası Meclisi’nin aylık olağan toplantısına Maliye Bakanı Naci Ağbal katıldı. Kocaeli kenti devletten, hükümetten bir şey isteyecekse, karşısına en güçlü şekilde çıkacağı Bakan kuşkusuz Maliye Bakanı’dır. Çünkü bu kentin ülke ekonomisine nasıl büyük katkı verdiğini en iyi Maliye Bakanı bilir. Zaten, Bakan Ağbal da KSO Meclisi’ndeki konuşmasında devlet hazinesine sağladığı vergi geliri nedeniyle Kocaeli’ye teşekkür etmiş.
KSO Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Zeytinoğlu da, Maliye Bakanı’nın huzurunda yaptığı konuşmada, bu kent için büyük önem taşıyan “Güney Marmara Otoyolu”  konusunu gündeme getirmiş. Bu Güney Marmara Otoyolu konusuyla aylardır yakından ilgileniyorum. Bu şehir için devletin gündemindeki en önemli projedir. Dün sabah gazetede haberi okuyunca KSO Başkanı Zeytinoğlu’nu arayıp, bir İzmitli olarak teşekkür ettim.
Zeytinoğlu, Güney Marmara Otoyolu’nun bu şehir için önemini ayrıntıları ile anlatmış. Bu yol, ilimizde Başiskele, Gölcük, Karamürsel ilçelerinin sırtından geçecek, Pamukova’yı Körfez Köprüsü’ne (Osmangazi Köprüsü) bağlayacak. D-130 Karayolu mevcut haliyle tükenmiş durumda. Yükü taşıyamıyor. Tek çare topu topu 60 kilometrelik Günel Marmara Otoyolu’nu tamamlamak. Zeytinoğlu, bu konuyu Davutoğlu’nun Başbakanlığı döneminde Ankara’da devlete anlattıklarını, 2023 programına alındığını anlattı. Ancak, artık bu bölgenin 2023’ü beklemeye tahammülü yok. Zaten Zeytinoğlu da Bakan Ağbal’dan “Bu işi 2017’ye çekelim. Biran önce ihalesini yapalım” çağrısında bulundu. 
Güney Marmara Otoyolu, bizim şehrimizin en öncelikli sorunudur. Bu kentin bütün siyaset aktörlerinin, bütün STK yöneticilerinin peşinden koşması gereken konudur. Zeytinoğlu, Güney Marmara Otoyolu ile ilgili güzergahların kesinleştiğini, haritanın kendilerinde olduğunu da söyledi. İş ihaleye çıkmak, biran önce inşaatı başlatmak. Başbakan Yıldırım, Ulaştırma Bakanlığı’ndan geliyor. Otoyolların önemini en iyi bilen siyasetçilerden biri. Zeytinoğlu gibi, ilimizin bütün yetkililerinin, özellikle AK Partili milletvekilleri ve parti yöneticilerinin Güney Marmara Otoyolu konusunda Ankara’ya baskı yapması lazım. Biz kent olarak hak etmediğimiz bir şeyi de istemiyoruz. 
Maliye Bakanı’nın huzurunda Güney Marmara Otoyolu konusunu gündeme getirdiği için, KSO Başkanı Zeytinoğlu’nu kutluyor, teşekkür ediyorum.

Mahkeme kararıyla ekmekte ucuzluk 
Kocaeli Valisi Hasan Basri Güzeloğlu, bu kentte unutulan bir gerçeği herkese hatırlatarak çok önemli bir iş gerçekleştirmiştir. 
Evet, ülkemizde serbest ekonomi modeli uygulanıyor. Evet,  isteyen herkes ürettiği malın fiyatını istediği fiyata satabilir. Önemli olan, vergi kaybı olmamasıdır. 
Ama devlet, halkı doğrudan ilgilendiren konularda fahiş fiyat artışlarına müdahale edebilir. 
Bizim şehrimizde fırıncılar son ekmek zammını çok haksız ve zamansız yapmışlardı. Aslında bugünden bakarsanız,  250 gramlık ekmek için 1.25 TL fiyat normaldir. Bu şehirde 25-30 gramlık poğaçayı  1.25’den satanlar var. Ama İzmit’te ekmek zammı, Türkiye’de hiçbir ilde yapılmamışken yapılmıştı.  Geçen yılın Ekim ayında Fırıncılar zam istedi. Esnaf Odaları Birliği çok fazla oyalamadan zammı onayladı. Türkiye’nin bazı kentlerinde 300 Gram ekmek 65 Kuruş’tan satılırken, bu şehirde 250 gram ekmek 1.25 TL oldu. Haksızdı bu zam. Dönemin Gıda Tarım Bakanı karşı çıktı. 
Vali Güzeloğlu, o dönemde de fırıncıları uyardı. “Gelin konuşalım. Ekmek fiyatını makul seviyeye indirelim” dedi. Fırıncılar oralı olmadılar. Bu “Ekmek Fiyatı Davası’nın” mahkemede tam 11 ay sürmüş olması haksızlıktır. Bu şehrin halkı, neredeyse 1 yıl ekmek yerken kazık yemiş oldu. 
Bundan sonrasında çok umutlu olmayın. Fırıncılar ekmek fiyatını 1 TL’ye mahkeme zoruyla düşürecek ama hemen yeni zam isteyecekler. Bu arada dikkatli olmak lazım.. Ekmek mahkeme kararıyla 1 TL’den satılırken, ekmeğin kalitesinin düşmemiş olmasına, fırıncıların gramajı kısmamış olmasına dikkat etmek, bu yönde denetim yapmak lazım. 
Bir de, Valilik itirazıyla ekmek fiyatında mahkeme kararıyla indirim yapılmış olmasından ders almak lazım. Bu şehir, her yıl Ramazan ayında Ramazan pidesi fiyatında kazık yiyor.. 
İddia ediyorum, bu şehirde su fiyatı fahiştir. Belki İSU’nun tarifesine bakıldığında, su için belirlenen birim fiyatı yüksek değildir. Ama bu şehirde insanlar su faturalarına büyük paralar ödüyorlar. Su fiyatını incelemek gerekir. 
Bu şehirde kısa mesafede toplu taşıma ücretleri çok fahiştir. Ekmek gibi, su, toplu taşıma fiyatları da doğrudan halkı ilgilendiren temel tüketim mal ve hizmetleridir. Haksız ekmek zammı konusunda Vali Güzeloğlu’nun girişimi ile çıkan mahkeme kararı, bu şehir için önemli bir milat olmalıdır. Artık her önüne gelen, “Bu şehirde ne yapsak gidiyor. Nasıl olsa kimse itiraz etmiyor” mantığıyla halkı doğrudan ilgilendiren mal ve hizmetlere zam yapamayacaktır. 
Tabii, bu tür konularda mahkemelerin de daha hızlı karar almaları gerektiğini belirtmek gerekir.

Neler yetişiyor bu topraklarda 
“Kocaeli sanayi kentidir” demişler, geçmişler. Evet, Kocaeli Sanayi kentidir. Ama daha önce ve daha çok tarım kentidir. Sanayi, bu şehre sonradan getirilmiştir. Tarım ise, bu coğrafyanın doğasında vardır. Toprak kaliteli ve verimli, iklim mükemmeldir. 
Bugün, Gölcük Belediyesi’nin aksatmadan her yıl tekrarladığı İhsaniye Elma Festivali başlıyor. Aslında bu festivalin adı “İhsaniye Elma ve Armut Festivali” olmalıdır. 
Elma, dünyada en çok tüketilen, en fazla çeşidi olan ve insan sağlığı için en faydalı meyvelerin başında gelir. İhsaniye’de yetişen elma, gerçekten mükemmeldir. İhsaniye’de yetişen armut da kolay kolay dünyanın başka yerlerinde bulamayacağınız çok kaliteli armuttur. 
Anne tarafından Gölcük İhsaniye Köyü ile yakın ilgim var. Eskiden dedemin elma bahçesi vardı. İhsaniye’de şeftalinin de en güzeli yetişir. Ne yazık ki o bölgeye de sanayileşmeyi sıçrattılar. Çok fazla toplu konut yaptılar, bahçeleri bozup villa siteleri kurdular. Ama hala bu bölgede yılda 5 bin ton elma,  7 bin ton armut yetişebiliyor. 
Üstelik, elma ve armut, dalından koparılıp yenilebildiği gibi, buzhanelerde uzun süre saklanıp hiç kalitesi bozulmadan aylar sonra da pazara sürülebilen bir meyvedir. Yani ihtiyaçtan çok yetiştirseniz bile, malınız çöpe gitmez. Korur, ileride satarsınız. Benim İhsaniye’deki üretici akrabalarımdan Mustafa Okyar, her yıl olduğu gibi, yine bir sandık elma, bir sandık armut hazırlayıp, bana göndermiş. O bölgenin Deveci Armudu’nu mutlaka yemeli ve çocuklarınıza da yedirmelisiniz.
Gölcük Belediyesi’ni hala ve ısrarla İhsaniye Elma Festivali’ni devam ettirdiği için kutluyorum. Başkan Ellibeş üstelik bu işi keyif alarak yapabiliyor. Bu festival daha renkli hale getirilebilir. 
Bizim bu şehrimizde daha ne ürünler var neler..  Körfez Belediyesi de Yarımca bölgesinin ünlü kirazını yeniden canlandırmak için çalışıyor. Başkan İsmail Baran’ın Yarımca Kirazı konusundaki çabalarına destek olmalıyız. 
Halıdere’nin fasulyesini unuttuk. Değirmendere’nin Fındık Festivali devam ediyor da, o bölgede fındık bahçesi bırakmadık. Eşme Ayvası’nı tanıtmak için Kartepe Belediyesi’nin daha fazla çalışması lazım. Kartepe bölgesinde ceviz, kiraz, şeftalinin de en güzelleri yetişiyor. Bunları öne çıkartmak lazım. Çok inanıyorum ki; birkaç yıl sonra İzmit Körfezi gerçek manada bir balık merkezi haline gelecek. Biz bu yıl, “15 Temmuz kargaşası” bahanesiyle İzmit’te Pişmaniye Festivali bile yapamadık. Gelecek yıllarda “İzmit Balık Festivali” hatta belki “İzmit Lüfer Festivali”  düzenleyebiliriz. 
Gölcük Belediye Başkanı Ellibeş’in bölgesindeki elmayı yaşatma ve tanıtma çabasını kutluyorum. Bugün başlayacak festivalin bölgedeki bütün üreticilere hayırlı olmasını diliyorum. Umarım, gelecek yıllarda daha renkli, daha çok katılımlı festivaller yapabiliriz.

Alemdar Caddesi’nde park yasağını düşünmek gerekiyor 

Beklendiği gibi oldu.. 19 Eylül Pazartesi günü okulların açılmasıyla birlikte İzmit şehir içi trafiği, özellikle bazı bölgelerde tamamen iflas etti. Dün üstelik Perşembe’ydi. Perşembe Pazarı bölgesinde trafik tam anlamıyla felç oldu.
İzmit şehir içi trafiğinde özellikle akşam saatlerinde en çok tıkanan, araçların hareket edemez hale geldiği bölge Alemdar Caddesi.. Kilitlenir. Hiç hareket edilemiyor. Şahabettin Bilgisu Caddesi kapalı.. İnönü Caddesi trafiği taşıyamıyor. 
Cadde tamamen kilitlenmiş haldeyken, Alemdar Caddesi’nin bir kenarında hala Parkomat uygulaması var. Cadde kenarında park yapan araçlar da trafiği etkiliyor. Üstelik, Parkomat uygulamasında parayı Büyükşehir’in şirketi Belde A.Ş. topluyor.  Alemdar Caddesi’nde boydan boya park yasağını bir değerlendirmek lazım. Bu caddede en azından günün belli saatlerinde araç parkı engellenirse, tıkanıklık bu boyutlara ulaşmayabilir. 
Birileri, mutlaka İzmit trafiği için fikirler üretmeli ve deneme amaçlı da olsa bazı uygulamaları harekete geçirmeli. Yoksa tıkanıp, kalacağız. Ömrümüz, bu şehirde tıkalı trafiğin içinde geçip bitecek.   


 

Bu yazı toplam 1675 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37