1. HABERLER

  2. TEKNOLOJİ

  3. Televizyonda yeni dönem
Televizyonda yeni dönem

Televizyonda yeni dönem

İnternet eski televizyonları unutturdu. İnternet üzerinden sağlanan ve kişiselleştirilebilen zengin TV içeriklerini tercih etmeye başladı.

A+A-
İnternet ve mobil iletişime yönelik talebin her geçen saniye artması pek çok sektörde de önemli değişikliklere neden oluyor. Değişimin en belirgin olduğu sektörlerin başında ise eğlence ve medya geliyor. Araştırma şirketi PriceWaterhouseCoopers’in (PWC) yayımladığı son rapora göre halen küresel olarak 1.7 trilyon dolarlık büyüklüğe sahip olan sektör her yıl ortalama yüzde 5.1’lik büyüyerek 2019’da 2.2 trilyon dolarlık bir büyüklüğe ulaşacak. Ancak bu dönemde geleneksel eğlence ve medya kanallarından internet temelli yeni hizmetlere yönelik önemli bir kayma yaşanacak. Araştırmaya göre özellikle son yıllarda eğlence sektöründe gözlemlenen değişim internetin küresel çapta yaygınlaşmasıyla eğlencenin tanımını değiştirecek.
Bunun ilk işaretleri televizyon yayıncılığında gözlemlenmeye başlandı bile. Buna göre küresel kablo yayın şirketlerinin gelirleri 2019’a kadar yıllık ortalama yüzde 3.5’lik artışla toplam 243 milyar dolara ulaşacak. Ancak bu büyüme hızının dünya çapında alternatif TV içeriklerine yönelik gelecek yeni hizmetlerle birlikte hız kesmesi bekleniyor.
KİŞİSEL İÇERİK
ABD’de başta Amazon, Apple TV ve Netflix olmak üzere çok sayıda hizmetin devreye girmesiyle, geleneksel TV izleyicileri kitleler halinde internet üzerinden içerik sunan hizmetlere geçmeye başladı. Buna gerekçe olarak ise izleyicilerin artık standart televizyon yayın saatlerine göre TV izleme alışkanlıklarından vazgeçmeleri gösteriliyor. Rapora göre izleyiciler, izlemek istedikleri içerikleri internet bağlantılı televizyonları ve mobil cihazları üzerinden zamana ve mekâna bağlı olmaksızın istediklerinde izleyebiliyor. Halen dünya çapında 1.9 milyar adet olan akıllı telefon sayısının 2019’da 3.8 milyara ulaşmasıyla geleneksel televizyon yayıncılığının daha da zorlaşması bekleniyor.
MOBİL CİHAZLAR SEKTÖRÜ DEĞİŞTİRECEK
2019’a kadar Kuzey Amerika ve Avrupa’da bulunan tablet sayısı 300 milyon, akıllı telefon sayısı ise 250 milyon artacak. Bu artışın medya kullanımı ve eğlence alışkanlıklarını değiştirmesi bekleniyor.
Bu haber toplam 251 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.