• BIST 73.929
  • Altın 132,168
  • Dolar 3,5237
  • Euro 3,7703
  • Kocaeli 10 °C

Tramvay mağdurlarına yerel promosyon

Tramvay mağdurlarına yerel promosyon
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi yöneticileri görmek istemiyor, farkına varamıyor olabilirler..

Bu iş bittiğinde gerçekten İzmit çok büyük bir rahatlığa kavuşacak, tramvay yolunun geçtiği bölgelerdeki emlak fiyatları uçacak, o güzergah üzerindeki bütün işyerlerinin cirosu katlanacak da olabilir..

Ama bu tramvay yolu projesi, bu işe kalkışanların da ön göremediği kadar büyük bir sıkıntıya neden oldu. Artık yerel yöneticilerin de büyük bölümü kabul ediyor. Doğru müteahhit bulunamadı. Ya da müteahhit doğruydu da iş planlaması doğru yapılamadı. Bu işin, Büyükşehir Belediyesi’nin internet sitesinde yazdığı gibi önümüzdeki 60 gün içinde, yani başlarken hedeflendiği gibi 3 Şubat’ta bitmeyeceği de açıkça görülebiliyor.

Tramvay yolu inşaatı, bu şehirde yaşayan hemen herkesi mağdur etti. Hepimiz trafikte daha fazla sıkıntı çektik. Hepimiz evimizden işimize, işimizden evimize daha uzun sürede gidip gelmek zorunda kaldık.

Yeniden tekrarlıyorum.. Belki de İzmit’te Otogar ile SEKA Park arasında tramvay çalışmaya başladığında kısa süre içinde bütün bunları unutacağız. Ben hiç inanmıyorum ama belki de tramvay gerçekten şehrin trafik ve ulaşım sorununun çözümüne önemli katkı sağlayacak, geçtiği güzergahı ihya edecek.

Ama şimdi bir mağduriyet var. Uzun süredir devam eden, daha aylarca devam etmesi kaçınılmaz olan bir mağduriyet söz konusu. O güzergah üzerinde çok esnaf battı, dükkanını kapattı. Belki dükkanı kapatmak zorunda kalmalarının tek nedeni tramvay yolu inşaatı değildi. Ama o bölgede insanlar böyle düşünüyorlar. Ortada önemli bir mağduriyet olduğunu, kent yöneticileri, AK Parti yöneticilerinin büyük bölümü de kabul ediyorlar.

Yerel muhalefet ise, bu konuda çarpıcı ve yapıcı öneriler bulmak, ortaya koymak yerine, tramvay yolu mağduru bölgede siyaset yapmayı tercih ediyor. Hoş, yerel muhalefet doğru şeyler üretip ortaya koysa, bunu dinleyecek bir belediye yönetimi de göremiyoruz.

Ancak bir şey yapılmalı. Bir mağduriyet var. Bir sıkıntı var. Tramvay yolu inşaatı nedeniyle İzmit’in geniş bir bölgesinde zarara uğrayan insanlar var. Aslına bakarsanız, sorunların büyük bölümü kent ve ülke ekonomisinin içinden geçtiği sürece dayanıyor. Tramvay yolu bölgesinde olduğu kadar şehrin öbür taraflarında, şehrin merkezinde de trafik, ulaşım sorunları var ve o bölgelerde de işyerleri kapanıyor.

Ama tramvay yolu inşaatının çok dağınık sürmesi, planlanandan çok uzun sürmesi nedeniyle ortaya çıkan mağduriyeti kabul etmek gerekiyor. Yerel muhalefet, oturduğu yerden ahkam kesiyorlar. MHP ve CHP sözcüleri bu konuda yeni açıklamalar yapmışlar. Kimisi, o bölge esnafından vergilerin alınmamasını, ertelenmesini, kimisi o bölge esnafına ucuz kredi verilmesini öneriyor. Bunlar, Allah korusun bir afet halinde düşünülecek önlemler. Merkezi hükümetin alacağı kararlara bağlı işler. Bir tramvay yolu inşaatının neden olduğu mağduriyete afet koşulları uygularsanız, bu ülkeye emsal olur ki, devlet altından kalkamaz.

Ama mağduriyet kabul ediliyorsa-ki etmemek için bir gerekçe gösterilemez- bu konu yerel meclise, Büyükşehir Meclisi’ne getirilebilir. Hep birlikte bu mağduriyetin yerel kaynaklarla tazmini için fikir üretilebilir.

Misal, tramvay yolu inşaatından etkilenen, zarar gören bütün esnaflar, aileler tek tek belirlenebilir. Bu konuda belli kriterler konulur. Zarara uğramış bütün bu ailelere, esnaflara, elbet bir gün çalışmaya başlayacak tramvayın- zararın ölçüsüne göre bir ay, altı ay, bir yıl- ücretsiz abonman biletleri verilebilir. Büyükşehir Belediyesi, bu mağdur insanlara yine uğradıkları zararın derecesine göre kontör yüklenmiş Kent Kart’lar verebilir. Büyükşehir Belediyesi, mağdur olmuş bu insanları gruplar halinde Büyükşehir’in tesislerinde Antikkapı’da, SEKA Park alanındaki tesislerde ağırlayabilir, onların çocuklarına yine misal birer bilgisayar hediye edebilir.

Böyle pek çok yerel promosyon düşünülebilir. Ortada tramvay yolundan kaynaklanan mağduriyet var. Bunu siyaseten kaşımak ve kullanmaya çalışmak yerine, doğru öneriler ile zarara uğrayan insanlara faydalı olmayı düşünmek gerekiyor.

Ne olur, iki kürek asfalt atın

Bakın bir süredir, “Ne oldu D-100 Karayolu üzerinde Yahya Kaptan Kavşağı’nda yapılan Alparslan Türkeş Yaya Köprüsü’nün asansörleri?. Ne zaman takılacak?” diye yazmıyorum. Allah’a havale ettim.

Son olarak AK Parti İl Başkanı Şemsettin Ceyhan’a da, “Ne olur, bari sen ilgilen” diye rica etmiştim. İzmit Plajyolu bölgesindeki yaya üstgeçidinin aslında yerine monte edildiği halde TCDD tarafından elektrik aboneliği açılmadığı için çalışmayan yaya üstgeçidinden de bahsetmiyorum. İnsanlar 85 basamaklı merdiveni tırmanıyor. Bu işi de bir yıldır ihmal edenleri Allah’a havale ettim.

Ama çok basit bir iş var. İzmit’in göbeğinde. Ben gördükçe utanıyorum. Burası için iki kürek asfalt rica ediyorum. Bahsettiğim yer, Merkez Bankası Binası ile eski 1’inci Geçit arasındaki bölge. 50-100 metre. Burası da tramvay inşaatına bağlı alt yapı çalışması nedeniyle kazılmıştı. İş bitti. Buradan her gün yüzlerce, binlerce araç geçiyor. İzmit şehir merkezine ilk giriş burası. Kazıldı, toprakla kapandı. Derin çukurlar oluştu. İki el arabası dolu asfaltla, elinde iki kürek olan iki işçi ile yarım saatte yapılacak bir iş. Bu iş öyle Büyükşehir Belediyesi’nin, İzmit Belediyesi’nin işi de değil. Verin Kemalpaşa Mahallesi muhtarına iki araba asfalt, iki kürekli işçi, o da yaptırır.

Bu kadar küçük işlerin ihmali İzmit’e yakışmıyor. En azından bir İzmitli olarak beni çok fena üzüyor. Lütfen, şu Merkez Bankası ile 1’inci Geçit arasına yarıp bıraktığınız yere iki kürek asfalt atın.

İki günlük yağış toparladı

Uzun bir kuraklık döneminden geçtik. Günlerce bir damla yağmur düşmedi. Barajların su seviyeleri iyice düştü. Tamamı şantiye halindeki İzmit’in her yerinden toz bulutları yükselmeye başladı.

Kasım ayı ile birlikte başlaması gereken ve beklenen yağışlar, Kasım ayının son haftasında geldi. Aman şiddetli olmasın, sel olmasın da böyle yağsın.

Dün sabah İSU Genel Müdürü İlhan Bayram aradı. Sesi keyifliydi. Bayram, “İki günde Yuvacık Baraj Gölüne 1 milyon metreküp su girdi. Namazgah Barajı’nda seviye 2 metreye yükseldi. Ben mutlu olmayayım da kim olsun” dedi. Şimdi kar bekleniyor. Kuşkusuz, hayatı olumsuz etkilemeyecek,  okulları tatil ettirmeyecek kadar yağması çok daha iyi olur. Ama soğuktan, yağmurdan, kardan şikayete de hakkımız yok. Bu yağışlar, sadece barajlar için değil, toprak için, ekili alanlar için de son derece gerekliydi.

İSU Genel Müdürü Bayram’la hazır konuşmuşken, Namazgah Barajı suyu ile ilgili iddiaları da bir kez daha sordum. Bayram, “Biz 2 milyon insanın sağlığını düşünüyoruz. Bu şehirde şebekeye verilen sudan kimse zerre kadar kuşku duymasın. Türkiye’nin en temiz, en kaliteli suyunu veriyoruz. Çeşmeden su için, her Kocaelili’nin içi rahat olsun” dedi.

Bu haber toplam 2280 defa okunmuştur
  • Yorumlar 4
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Diğer Haberler
  • Tramvay mağdurlarına yerel promosyon01 Aralık 2016 Perşembe 00:05
  • Çok karanlık, çok sıkıntılı30 Kasım 2016 Çarşamba 00:01
  • Rüzgar ve güneş enerjisini desteklememiz gerekiyor29 Kasım 2016 Salı 00:00
  • Okurunuz varsa yazarsınız 28 Kasım 2016 Pazartesi 09:54
  • Olacaksa “dar bölgeli” olmalı28 Kasım 2016 Pazartesi 00:03
  • KEV’deki muhalefetin dayanağı27 Kasım 2016 Pazar 00:32
  • İyi güzel de biz bu “b.k”u neden yedik?26 Kasım 2016 Cumartesi 09:00
  • Öğretmenim, Canım Benim! 26 Kasım 2016 Cumartesi 08:45
  • Havada bir tuhaflık var25 Kasım 2016 Cuma 00:04
  • Doğan’ın hedefi: Borçsuz belediye 24 Kasım 2016 Perşembe 00:04
  • ÖNE ÇIKANLAR
    • Tek sorun “tramvaymış” gibi davranmak
    • Zaman Geçiyor, Büyüyoruz
    • Özgür Kocaeli mobil uygulamamız yayında
    1/20
    Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37