• BIST 106.843
  • Kocaeli 22 °C

Treni özlemişim

Yıldız ANDİÇ
Yıllar var trene binmemiştim. Sevdiğim yolculuklardan biridir oysa ki. Yaklaşık 2-2,5 yıl trensiz kaldı, İzmit. Sonra Yüksek Hızlı Tren’le buluştuk.. Bunun tanıtımını da bölgemizde Derince Belediyesi üstlendi ve bu anlamda yaz aylarından bu yana Konya’ya YHT’yle seferler düzenledi. Harikalar Diyarı’ndan, Mevlana Diyarı’na adı altında düzenlenen geziler mahalle mahalle gerçekleşti. Derinceli haricinde pek çok kişiyi de cezbetti.
Bu gezilerden yararlananlardan biri de benim. Geçtiğimiz haftasonu ben de bir gezi programına dahil oldum. YHT’nin konforuyla Konya’ya günü birlik gittim döndüm. Eşim Sinan tarih meraklısıdır. Bu geziye gitmek istememim amaçlarından biri de kesinlikle buydu. Sizlerle gezi izlenimlerimi paylaşmak istiyorum. Öncelikle hakikatten tren yolculuğunu özlemişim. Eski tren yolculuklarımla asla benzemeyen bir yolculuk yaptık. 4 saat gidiş, 4 saat geliş. 8 saatimiz yolda geçti. En ufak bir aksilik olmadan, sessiz sedasız bir seyahat. Salınarak gittik, salınarak döndük. Giderken ilk durağımız Arifiye, ikinci durağımız Bilecik oldu. Saniyelik kısa aralıklarla yolcu indi, bindi. Sonrasında iki dakikalık bir mola Eskişehir’de verildi. Ardından trenimiz 260 km. hızla hiç durmadan Konya’ya ulaştı. İçinde benim ve eşimin de bulunduğu kafile 40 kişiydik. Derince Belediyesi’nde görevli kardeşlerimiz Kübra ve Seda’nın başkanlığında düzenli bir programımız vardı. İner inmez Konya Büyükşehir Belediyesi’nin tahsis ettiği otobüsler ve rehberler eşliğinde yemeğe götürüldük. Burada Bamya çorbası ve meşhur etli ekmek ikramlarıyla ağırlandık. Sonrasında kafile olarak Şems-i Tebrizi Türbesi’ne buradan da Mevlana Hazretlerinin türbesine geçtik.. Rehberler sayesinde tarihi bilgilerimizi pekiştirdik. Mevlana Kabri ve Türbesi ziyaretçi kaynıyordu. Çin ve İtalya’dan gelen grupları da görünce buranın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anladım. Ve düşündüm. Kanuni Sultan Süleyman’ın hayatını anlatan Muhteşem Yüzyıl gibi Mevlana’nın da hayatını konu alan bir dizi yapılsa. Filmleri yapılmış olabilir ama öyle bir gerçek var ki yapılan diziler tarihe ışık tutması açısından çok daha yararlı, çok daha akılda kalıcı. Mevlana’yı çok daha iyi anlayabiliriz.
Geziyle ilgili paylaşmak isteğim bunlar. Bir dip not daha. Kalabalık bir şehir Konya. Ama burada raylı sistem devreye girmiş, tramvayla ulaşım sorunu çözülmüş.  Yakında aynı durum Kocaeli Büyükşehir Belediyesi sayesinde ilimizde de yaşanacak. Umarım aynı rahatlığa biz de kavuşacağız. Hasretle bekliyoruz. Ne demiş Mevlana, “Her şeyin anahtarı sabırdır. Aceleci olmayın, maksada sabırla erişilir.”  Haftalık yazımı Mevlana’nın bir başka sözüyle tamamlıyorum. “Her ne olursan ol; ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol.”
Sağlıklı, mutlu bir hafta diliyorum.
Bu yazı toplam 291 defa okunmuştur.