1. YAZARLAR

  2. Tümay Mercan

  3. TURİZMDE YAPAY ZEKA DÖNEMİ
Tümay Mercan

Tümay Mercan

Yazarın Tüm Yazıları >

TURİZMDE YAPAY ZEKA DÖNEMİ

A+A-

Turizm tartışmasız ülkemizin gelirlerini artırmada önemli bir etken. Elbette doğru değerlendirebilirsek. Bu kadar turizm değerimiz olmasına rağmen ülke olarak hala bu değerleri tam olarak kullanamamak, uygulanabilir ve sürdürülebilir bir makro turizm planımızın tam olarak olmaması ortak sorunumuz. Yönetişim, verimlilik ve yaratıcılık olmadan elbette turizm de sağlıklı olmaz.
Kültürlerin harmanlandığı dünyanın en önemli coğrafyalarından birinde olduğumuz halde, bir tarafta İspanya gibi turizm geliri yüksek ülkeler, bir yanda biz, hala işin içinden çıkamıyoruz. 
Oysa gezegende turizm konusunda muazzam bir hareketlilik var. Eskiden insanlar bir yere gidip 10-15 gün kalırken şimdi kalma süreleri daha kısa ama seyahat noktaları çeşitli. Galiba bizde turizmle ilgili tüm sektör geleceği düşünmekten çok geçmişe takılı kalıp konuşmayı seviyoruz üstelik alışkanlıklarımızı da değiştiremiyoruz.

EMİTT 2019
Emitt 2019 (23. Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı) da dijital turizm firmalarının önceki yıllara göre daha fazla olması turizmin farklılaştığının bir göstergesi. Dijital turizm ile uğraşanlar ellerindeki verileri farklı şekillerde işleyerek turizm tercihlerine ve yönetimine önemli farklılıklar getirecekler.
Bu kadar büyük veriyi nasıl işleyecekler? Elbette yapay zeka ile. Algoritmaları hızla tanımlayan, değerlendiren yapay zeka bir bilgiyi bin yapacak. Hatta turizmde tanıtım ve pazarlamayı daha çok etkileyecek.
Emitt 2019 fuarına bu yıl yine birçok kurum katıldı ve binlerce kişi ziyaret etti. Ülke turizmi için elbette fuarlar önemli. Fakat daha da önemlisi fuara niçin katılım sağlandığı ve ne beklendiği.  Beklediğimiz belli diyeceksiniz. Turist bekliyoruz. Ama görünen o ki “hala bekliyoruz”
Stant tasarımlarında fark yaratmakla, gösteriş yapmayı hala ayırt edemiyoruz. Dikkat çekmeyi hala vitrinle sağlamaya çalışıyoruz. 
Emitt’ de bu yıl panel çalışmalarını daha başarılı gördüğümü söylemeliyim. Sorun panellerin gürültülü bir ortamda olması. Dilerim gelecek sene panellerin daha iyi dinlenebilmesi için sağlıklı çözüm bulunabilir.
Fuara katılan çeşitli illerin stantları ise tam bir hemşeri/ memleket sohbeti/ortamı içinde, davul zurna dahil. Genel olarak fuara bakıldığında turizm konusunda ne kadar çok yapılacak iş olduğunu görüyorsunuz. Olumlu tarafı da var, olumsuz tarafı da.
Görünen o ki, biz bu kadar kaynak, değer, imkan, tecrübeyi iyi bir plan ile buluşturamadığımız sürece daha çok zaman kaybederiz. Diyeceksiniz ki madem tecrübeliyiz, daha iyi yerde olmamız lazım.
Sorun tecrübeleri birleştirmemekte. Herkes kendi başına çok tecrübeli ama artık bu tecrübeler tek başına yetmiyor. Tecrübelerin birleştirilerek disiplinler arası çalışılarak bu işlerin yürütülmesi gerek. 
Sözün özü; turizmde bir tarafta yapay zeka var, diğer tarafta tecrübe ve geleneksel yapı. İkisini bir araya getirmedikçe “hala bekleyen” olmaya devam edeceğiz.

Öğr. Gör. Tümay MERCAN
Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi  Halkla İlişkiler ve Tanıtım B./ Yönetim/İletişim Danışmanı
[email protected]   Twitter:Tümay [email protected]  / Facebook:Tümay Mercan

Bu yazı toplam 850 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.