1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. Türkiye için tarihi gün!
Türkiye için tarihi gün!

Türkiye için tarihi gün!

20 yıllık Gümrük Birliği anlaşması yeni döneme giriyor.

A+A-
Yürürlüğe girdiği 1 Ocak 1996’dan bu yana Türkiye’nin aleyhine işlediği eleştirilerine hedef olan Gümrük Birliği anlaşmasının güncellenmesi için mutabakat zaptı yarın Brüksel’de imzalanıyor. Hedef, 150 milyar dolarlık ticaret hacmini 300 milyara çıkarmak.
Gümrük Birliği anlaşmasının güncellenmesi için yarın ilk adım Brüksel’de atılacak. Tarım, hizmetler ve kamu alımları sektörleri anlaşmaya dahil edilirken, Türkiye karar alma mekanizmalarında yer alacak. Güncelleme sonrasında AB ile ticaret hacminin 300 milyar dolara çıkması beklenirken, AB’nin üçüncü ülkelerle imzalayacağı serbest ticaret anlaşmaları, otomatik olarak Türkiye’nin de taraf olmasını sağlayacak.
EKONOMİK KAYIPLARIN ÖNÜNE GEÇİLECEK
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci ve AB’nin Ticaretten Sorumlu Komiseri Cecilia Malmström, bugün Brüksel’de, Avrupa Birliği’nin üçüncü taraflarla serbest ticaret anlaşması imzalaması durumunda, anlaşma nedeniyle yaşayacağı ekonomik kayıpların önüne geçmek ve yıllardır anlaşma nedeniyle elde ettiği dezavantajları yok etmek için güncelleme çalışmalarına start verecek. Habertürk’ün diplomatik kaynaklardan edindiği bilgiye göre, bir buçuk yıldır süren güncelleme görüşmeleri sonrasında, Gümrük Birliği anlaşmasının güncellemesinde hedeflenen sonuçlar şunlar olacak: Gümrük Birliği anlaşmasına şu ana kadar dahil olmayan tarım, hizmetler ve kamu alımları sektörleri dahil edilecek.
-AB’nin üçüncü ülkelerle imzaladığı ve imzalayacağı Serbest Ticaret Anlaşmaları’na Türkiye’nin otomatik olarak taraf olması sağlanacak.
-Türkiye’nin karar alma mekanizmalarında yer alması sağlanacak.
-Türk mallarının taşınmasıyla ilgili tam bir liberasyona gidilmesi sağlanacak. Karayollu taşımacılığı izinleri, Gümrük Birliği kapsamındaki mallar için serbestleştirilmesi hedeflenecek.
3 BAŞLIKTA MUTABAKAT VAR
-Gümrük Birliği’ne tarım, hizmetler ve kamu alımlarının dahil edilmesinde anlaşıldı. Ayrıca Türkiye karar mekanizmalarında yer almak istiyor.
-3’üncü ülkelerle yapılacak Serbest Ticaret Anlaşmaları’na Türkiye’nin otomatikman taraf olarak muafiyet ve kota avantajları elde etmesi.
-Karayolu taşımacılığının Gümrük Birliği mallarında serbestleştirilmesi ve kesintilerin ortadan kaldırılmasıyla maliyetlerin düşürülmesi.
GÜNDEMDE 250 DOLARLIK KESİNTİ
Avrupa’ya karayoluyla ihracat 20 yılda yüzde 40’a gerilerken, kamyon başına ortalama 250 dolarlık kesinti yapılıyor. Mutabakat zaptı sonrası başlayacak müzakerelerde bu kesintinin kaldırılması da gündeme gelecek.

(Habertürk)

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.
1 Yorum