• BIST 75.929
  • Altın 129,573
  • Dolar 3,4434
  • Euro 3,6590
  • Kocaeli -6 °C

Ücretsiz müşteri hizmetleri geliyor

Ücretsiz müşteri hizmetleri geliyor
Elektronik haberleşme hizmeti sunan işletmeler, müşteri hizmetlerini "ücretsiz danışma hattı" olarak bilinen "800"lü hatlardan veya belirleyecekleri bir numara üzerinden abonelerine ücretsiz olarak verebilecek

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu (BTK), müşteri hizmetleri aramalarının ücretlendirildiği yönündeki şikayetler üzerine harekete geçti. Kurul, "İşletmecilerin müşteri hizmetlerine doğru yapılan aramaların ücretlendirilmesi" hususlarını düzenleyen bir karar aldı. 

YÜKÜMLÜLÜK GELİYOR

Buna göre, BTK tarafından yetkilendirilen işletmeler, abonelerine ücretsiz aranabilen bir numara üzerinden müşteri hizmetleri vermekle yükümlü olacak. Söz konusu hizmet şebeke içi sunulabileceği gibi, 800'lü hatlar üzerinden de verilebilecek. Ayrıca, coğrafi alan kodlu veya 850 alan kodlu numaralardan da ücretsiz hizmet sunulması amacıyla "geri arama" yöntemi de kullanılabilecek. İşletme, bu tür numaralar üzerinden müşteri hizmetlerini arayan abonenin çağrısını sonlandıracak ve kendisi arayacak. Böylece müşteri hizmeti aboneye ücretsiz verilmiş olacak.

Numara tahsisi mümkün olmayan işletmeler ise bir başka işletme tarafından kendisine tahsis edilen numaralar, internet veya herhangi bir yazılım vasıtasıyla abonelerine ücretsiz müşteri hizmeti sunabilecek.  Ücretsiz müşteri hizmetlerine yönelik yükümlülüklerin yerine getirebilmesi için gerekli teknik uyumluluk nedeniyle işletmelere 1 Nisan 2017'ye kadar süre tanındı.

ÜCRETLİ MÜŞTERİ HİZMETLERİ PAKETE DAHİL

BTK tarafından alınan bir başka karara göre ise halihazırda ücretli olan müşteri hizmetleri şebeke içi arandığında ücretlendirme "şebeke içi" arama olarak değerlendirilecek ve bu kapsamda fiyatlandırılacak. Arama, paket kapsamında tanınan şebeke içi görüşme sürelerine dahil edilecek.
Farklı bir operatörün müşteri hizmetlerinin aranması durumunda ise çağrı ücreti, şebeke dışı aramaların fiyatlarından yüksek olmayacak ve abonenin paketindeki şebeke dışı arama sürelerinden düşecek.
Söz konusu düzenlemeyle, abone, paketinde dakika bulunmasına rağmen müşteri hizmetlerini aradığında ödemek zorunda kaldığı ücretten de kurtulmuş olacak.

800'LE BAŞLAYAN NUMARALAR TÜKETİCİ YARARINA

Netgsm Yönetim Kurulu Başkanı ve Rekabetçi Telekomünikasyon Derneği Genel Başkanı Adem Öcal, konuya ilişkin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "800" ile başlayan numaraların tüketici yararına bir uygulama olduğunu söyledi. 
BTK'nın bu konuya el atmasının güzel bir gelişme olduğuna dikkati çeken Öcal, "Madem mevzuata göre 800'lü numaralara yapılan aramalardan ücret alınmayarak tüketicinin yararı sağlanıyor, öyleyse bu numaraların kullanılmasının teşvik edilmesi gerekmektedir. Bunun için de söz konusu numaraların kullanım maliyetlerinin düşürülmesi gerekmektedir." diye konuştu.

800'LÜ HATLARIN ÖZELLİĞİ

BTK mevzuatına göre telekom operatörleri "800"le başlayan numaralara doğru arama yapan abonesinden ücret alamıyor. Bu numaraları genellikle kamu kurumlarının veya firmaların ücretsiz arama hattı olarak kullanması bekleniyor. "800"lü numaralar, arama ücretinin arayan değil, aranan tarafından ödendiği numaralardır.

Bu haber toplam 1117 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Kocaeli'deki araç sayısı arttı08 Aralık 2016 Perşembe 15:03
  • Kar kalınlığında Kartepe farkı08 Aralık 2016 Perşembe 15:00
  • Başkan Karaosmanoğlu, STK’larla bir araya geldi08 Aralık 2016 Perşembe 14:02
  • STK temsilcileri, Körfez Devlet Hastanesini ziyaret etti08 Aralık 2016 Perşembe 13:42
  • Ceyhan'dan Gülşah'a ziyaret08 Aralık 2016 Perşembe 13:29
  • Üzülmez’in ülkücü konukları08 Aralık 2016 Perşembe 13:18
  • Speaking Cafe etkinliklere ev sahipliği yapıyor08 Aralık 2016 Perşembe 12:53
  • Kocaeli Barosu’na 5 yeni avukat08 Aralık 2016 Perşembe 12:48
  • Kartepe'de mahsur kalan vatandaşlar kurtarıldı08 Aralık 2016 Perşembe 11:31
  • Çorba çeşmeleri temizleniyor08 Aralık 2016 Perşembe 11:07
  • ÖNE ÇIKANLAR
    • Çok haklı talep, ısrarlı olalım
    • Zaman Geçiyor, Büyüyoruz
    • Özgür Kocaeli mobil uygulamamız yayında
    1/20
    Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37