• BIST 83.067
  • Altın 146,530
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • Kocaeli -5 °C

Uyku

İlksen ÇAĞLAYAN
Günümüzün geçmişe oranla değişmiş olan  şartları, çalışma koşulları, stres, ev ve iş arasındaki koşuşturmaca, hava kirliliği, bir türlü çözülemediğini sandığımız sorunlar hem gün içindeki performansımızı hem de geceleyin ihtiyacımız olan uykuyu almamızı etkiliyor. Araştırmalara göre yetişkin bir insana ortalama 7 saat  uyku yeterli oluyor. Elbetteki gençlerin beyni hala gelişim sürecinde olduğundan dolayı onlara ortalama 8 saat yeterli olurken, orta yaş ve üzeri için ise ortalama 6 saat uyku yeterli olabiliyor. Yazımın başında da belirttiğim gibi bir çok sorun yeterli düzeyde uyku ihtiyacımızı alamamıza neden oluyor ve böylece de gün içerisinde kendimizi yorgun, halsiz ve mutsuz hissedebiliyoruz. O halde gelin uykumuzu daha kaliteli bir hale getirmek ve daha kolay uyuyabilmek için neler yapabiliriz bir göz atalım. 
Akşam yemeğini çok ağır yememek yapılabilecek ilk şey olabilir. Sindidrim sistemimizi yenilen ağır ve yağlı bir yemeği sindirmekte zorlanacağından bizi de mutlaka rahatsız edecektir.
Evet biliyorum hepimiz çayı ve kahveyi çokça sever , bolca da tüketiriz. Fakat koyu siyah çay ve kahvenin içindeki kafein bizi fazlasıyla uyanık tutacaktır ve dolayısıyla gece de zorlukla uykuya dalmamıza neden olacaktır.
Her gece yatağa aynı saatte gitmek uykuya dalmayı kolaylaştıracaktır.  Buna göre kendiniz size uyan ve sonradan bozmayacağınız belli bir saat seçebilir ve bu saate göre yatmaya gidebilirsiniz. Eğer ki uyku düzeninizin bozulmasını istemiyor fakat aynı zamanda da uyku saatinizde değişiklik yapmak istiyorsanız uyku saatinizden daha erken ya da daha geç olmak kaydıyla 10- 15 dakikalık değişiklikler yapabilirsiniz.
Her gün aynı saatte uyanmak sizin için  belli bir rutini oturtmaya yetecektir.
Eğer ki gece uykunuzu fazla alamadıysanız gün içerisinde kısa süreli olarak kestirebilirsiniz. Yalnız bu da kimi yetişkinler içinler uykusuzluğu neden olabilir, o yüzden kendi vücudunuzu en iyi siz tanıyacağınızdan dolayı gündüz uyuyup uyumama konusunu kendiniz belirlemelisiniz.
Uyuduğunuz odadaki elektronik aletleri kapatın veya uzak bir yere koyun. Bu şekilde dikkatiniz dağılmayacak ve uyumaya daha kolay konsantre olabileceksiniz.
Araştırmalara göre  gün ışığına göre uyanmak da uyku sorununu çözebiliyor. Yani buna göre yapay ışıklardan vazgeçip ( doğanın içindeymiş gibi)  gün ışığına göre uyumak ve uyanmak hem daha zinde ve sağlıklı olmamızı sağlıyor hem de kolayca uyumaya yardım ediyor. Bunun yanı sıra yapılan piknikler, açık hava yürüyüşleri sonrası da hepimiz biliyoruz ki  bolca gün ışığı ve temiz hava alıp akşamları daha kolay ve deliksiz uyuyabiliyoruz. 
Bir Kirpi Hikayesi 
İncitmeyecek kadar uzak,üşümeyecek kadar da yakın olabilmek...
Eski zamanların dondurucu bir kışından bütün hayvanlar çok etkilenmiş, büyük kayıplar vermişler.
Ama en çok kayıp veren kirpilermiş.
Çünkü onların pek çok hayvan gibi kalın kürkleri yok, kendilerini sıcak tutması zor olan dikenleri var. Bu durumdan en az zararla kurtulmak için kirpiler meclisi toplanmış,çözüm aramaya başlamış.
Tartışa tartışa,nihayet gece olunca tüm kirpilerin bir araya
toplanmasına,birbirlerine yakın durarak geceyi geçirmelerine karar verilmiş.
Böylece kirpiler birbirlerinin vücut sıcaklığından yararlanacak,aralarındaki
hava tedavülünü önleyerek donmaktan kurtulacaklarmış.
İlk geceki deneyimlerinde bunun işe yaradığını görmüşler.
Ama başka bir problem çıkmış ortaya.
Üşüyen kirpiler birbirlerine fazla yaklaştıklarından yaralanmalar gerçekleşmiş.
Daha sonraki gece yaralanma korkusundan birbirlerinden uzak durmuşlar ama bu
seferde donmalar meydana gelmiş.
Ne var ki, her gece kah uzaklaşa kah yakınlaşa, deneye yanıla birbirlerinin
vücut sıcaklığından yararlanacak kadar yakın,ancak birbirlerini incitmeyecek
kadar uzak durmayı öğrenmişler.
KISACA ;
Bizim de uzun dikenlerimiz var.
Bunlar hayata karşı filtrelerimiz.
Bazen faydalı,bazen de zararlı.
Çoğu zaman,kimseleri yaklaştırmıyoruz yanımıza.
Filtrelerimizden elemeden kimseleri sokmuyoruz özel dünyamıza.
Ne var ki, sıcaklık ancak yakınlaşmakla mümkün.
Birbirini incitmeyecek kadar uzak,hayatın soğuk zamanlarında üşümeyecek
kadar da yakın olmayı öğrenmeliyiz
“Her güçlük, içinde aynı büyüklükte veya daha büyük bir faydanın tohumunu barındırır.”
Napoleon Hill
Bu yazı toplam 199 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37