1. HABERLER

  2. HER ŞEYDEN BİRAZ

  3. Uyku problemi olanlar dikkat!
Uyku problemi olanlar dikkat!

Uyku problemi olanlar dikkat!

Uykusuzluk, uyku saatleri içinde uykuya dalmakta güçlük çekme ve uyku esnasında sürekli uyanma olarak tanımlanıyor.

A+A-

Vücudumun en çok dinlendiği uyku saatlerinde kaliteli uyuyamamak, uykudan istenilen verimi alamamak gün içerisinde gerekli olan enerjinin sağlanamamasına neden oluyor. Bunun yanında kısa ve uzun süreli sağlık problemlerine de yol açmakta. Uyku problemi nedenleri, herhangi bir sağlık sorunundan kaynaklanmıyorsa birkaç uygulama ile uykusuzluğunuzun önüne geçmeniz mümkün. İlk önce uykusuz kalmanın nelere yol açtığına bakalım;

Uykusuzluğun Yol Açtığı Rahatsızlıklar

Kısa Süreli

*Dikkat bozukluğu

*Yorgunluk

*Sakarlık

Uzun Süreli

*Beyindeki kan damarlarıyla ilgili problem riskini attırır.

*Diyabet riskini arttırır.

*Hafıza kaybına neden olur.

*Obeziteye neden olur.

*Bağışıklık sistemini zayıflatır.

*Kanser riskini arttırır.

*Kemiklere zarar verir.

1-uykusuzluk.jpg

Uykusuzluk İçin Doğal Çözümler ve Tavsiyeler

Yatağınıza yatarken mümkünse telefonunuzu elinize almayın. Hiç anlamadan sosyal medyada biraz gezinmek sizi saatlerce uykusuz bırakabilir.

1-Her gün aynı saatlerde uykuya dalıp uyanmaya çalışın. Bir süre sonra vücut bu durumu alışkanlık haline getirip, uykuya dalmayı kolaylaştıracaktır.

2-Güne sağlıklı bir kahvaltıyla başlayın.

3-Uyumadan önce büyük porsiyonlu ve ağır akşam yemeği yememeye dikkat edin. Akşam yemeğini uyumadan en az birkaç saat önce yemiş olun.

4-Uyumadan birkaç saat önce, çay ve kahve gibi kafein içeren içecekler tüketmemeye özen gösterin. Bu tür içecekler vücutta 3 ile 5 saate kadar etki gösterebilir.

5-Uyumadan hemen önce ağır egzersizler yapmayın. En az üç saat önce egzersizinizi tamamlanmış olun.

6-Odanızdaki aydınlatma, uykunuz üzerinde etkisi olan bir durumdur ve çok önemlidir. Karanlık veya çok az ışıklı bir ortamda uyumaya dikkat edin.

7-Odanızın ısısının çok sıcak veya çok soğuk olmamasına dikkat edin. Rahat edeceğiniz sıcaklıkta uyuyun.

8-Yatak odanızı çalışma alanı olarak kullanmamaya özen gösterin. Beyniniz yatak odasını sadece uyumakla ilişkilendirmelidir.

9-Yatmadan önce yapılacaklar için kendinize bir rutin belirleyin. Yatmadan hemen önce meditasyon yapabilir veya rahatlatıcı duş alabilirsiniz.

10-Huzur veren müzikler dinleyip, yavaş ve derin nefes alma egzersizleri yapabilirsiniz. Bu gibi rutinler sizi rahatlatıp, uykuya hazır hale getirir ve uykuya dalmayı kolaylaştırır.

11-Uyumadan hemen önce televizyon izlememeye özen gösterin. Televizyonu yatak odanızda bulundurmayın.

12-Rahatlatıcı çayları deneyin.

13-Rahat ve bol giysiler ve pijamalarla uyumayı deneyin.

14-Akşamları fazla tuzlu ve yağlı yiyecekler yememeye dikkat edin.

2-uykusuzluk.jpg3-uykusuzluk.jpg

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.