1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Vali: “Asılsız çağrılarla 112’yi meşgul etmeyin”
Vali: “Asılsız çağrılarla 112’yi meşgul etmeyin”

Vali: “Asılsız çağrılarla 112’yi meşgul etmeyin”

112 Çağrı Merkezi’ni ziyaret eden Vali Hüseyin Aksoy, çalışmalar hakkında bilgi verdi. 112’ye geçtiğimiz yıl yapılan ihbarların %71’inin asılsız olduğunu hatırlatan Aksoy vatandaşlara şöyle seslendi: “-Asılsız çağrılarla 112’yi meşgul etmeyin.”

A+A-

AFAD VE 112 ZİYARETİ
Vali Hüseyin Aksoy, Kocaeli Afet ve Acil Durum Müdürlüğü’nü (AFAD) ziyaret ederek çalışmalar hakkında bilgi aldı. Vali Aksoy, Vali Yardımcısı Osman Ekşi, AFAD İl Müdürü Salim Tekoğul ve 112 Çağrı Merkezi Müdürü Eyüp Karaaslan tarafından karşılandı. AFAD İl Müdürü Salim Tekoğul ve 112 Çağrı Merkezi Müdürü Eyüp Karaaslan, çalışmalar hakkında Hüseyin Aksoy’a bilgi sunumunda bulunarak, ziyaretlerinden dolayı teşekkür etti. Bu ziyaretin ardından Vali Hüseyin Aksoy TRT’nin canlı yayın konuğu oldu, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin çalışmaları hakkında açıklamalarda bulundu.

YILDA 2 MİLYON ÇAĞRI
İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen 112 Projesi (tüm acil numaraların tek merkezde toplanması) kapsamında ilimizdeki çalışmaları paylaşan Hüseyin Aksoy şunları söyledi: “-Kocaeli’de 112 Acil Çağrı Merkezi 2015 yılından beri hizmet veriyor. Farklı kurumlar adına tek bir merkezde çağrılar toplanmakta ve ilgili kurumlarımıza yönlendirmekte. Aynı anda 50 arkadaşımızın hizmet verdiği bu merkez Kocaeli bölgesine önemli bir hizmeti sunuyor. Günde ortalama 5 bin 400 çağrı alınmakta, ayda 164 bin çağrı ve yılda yaklaşık 2 milyona yaklaşan bir çağrıya buradaki çalışan arkadaşlarımız cevap veriyor. 

GEREKSİZ MEŞGUL ETMEYİN
Burada bütün kurumlar ortak bir görev anlayışı içerisinde çalışmalarını sürdürüyor. Bu yönüyle baktığımızda burada emniyetten, jandarmadan, sahil güvenlikten, AFAD’tan ve bunun gibi farklı farklı kurumlardan elemanlar var ve ortak bir anlayış içerisinde çalışmalarını sürdürüyorlar. Bu anlamda 112 çağrı merkezi önemli bir görev yürütüyor. Geçtiğimiz yıl çağrıların %71’i asılsız olarak gözüküyor ve bu kabul edilebilir değil. Özellikle vatandaşlarımızdan istirhamım bu asılsız çağrılarla 112’yi meşgul etmemeleri. Çünkü gerçekte acil ihtiyacı olan bir vatandaşımız varsa 112 telefonlarının meşgul olma ihtimaline karşı oraya ulaşamaması gibi bir riskle karşı karşıya kalabilir ve buradaki çalışan arkadaşlarımızı gereksiz yere meşgul etme gibi bir durum söz konusu olabilir. 

CEZAİ İŞLEM UYGULANIYOR
Asılsız çağrılar tespit edildiği takdirde bu kişilere karşı idari para cezası uygulanıyor. 2019 yılı için böyle bir asılsız çağrı tespit edildiğinde 425 TL para cezası uygulama imkanı var. Eğer bunu farklı şekillerde farklı suç oluşturulabilecek şekilde ihbarda bulunduysa bunu da Cumhuriyet Savcılıklarına suç durusunda bulunmak suretiyle hakkında adli takip yapılması söz konusu. Acil yardım gerektiren durumlarda eskisi gibi farklı farklı numaraların değil de 112 acil çağrı numarasının aranmasının yeterli olduğunu her yaştan bireyin bilmesi gerekir. Çocuklarımız da zaman zaman belirli risklerle karşı karşıya kalabiliyorlar ve acil durumlarda nereyi nasıl arayacakları konusunda bilgi sahibi olmaları büyük önem taşıyor.”

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.
1 Yorum