1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Wisconsin Programı
Wisconsin Programı

Wisconsin Programı

Aslında tam da tatil haftasına giriyoruz! Okulların açılmasına bir hafta kaldı, mübarek Ramazan ayını da geride bıraktık. Güneyde sakin bir deniz keyfi, tam da Eylül ayında başlıyor. Çünkü ne kalabalık

A+A-

Aslında tam da tatil haftasına giriyoruz!

Okulların açılmasına bir hafta kaldı, mübarek Ramazan ayını da geride bıraktık. Güneyde sakin bir deniz keyfi, tam da Eylül ayında başlıyor.

Çünkü ne kalabalık ne de çok sıcak olur tatil yöreleri.

Düşünsenize, iş stresinden uzak bir huzur…

Sıcacık güneşe yüzünüzü yaslarken, terleyen bedeninizi serin sularda canlandırıyorsunuz!

Akşam olduğunda da tatil beldesinin yollarını arşınlar ve bir yılın yorgunluğunu üzerinizden atarsınız.

Peki ya üzerinizdeki fazlalıkları nasıl atacaksınız?

Sizi bilmem ama ben ‘Fakir Diyeti’ olarak adlandırılan (tok kalarak zayıflama) azmimde tam bir ayı geride bıraktım. Vücudum ortalama 4 kilo yağ yakmış.

Dar gelen eski pantolonlarımın şu an bedenime oluyor oluşu ise mükemmel bir hafiflik!

Zayıflamak aslında hiç de sanıldığı kadar zor değil. Kararı önce beyninizde vermeniz sonra da kurallara harfiyen uymanız lazım.

Ama profesyonel destek almadan verilen kiloyu zamanla geri alma riskiniz de var.

Bu konuda beni bile cesaretlendiren Akademi Hastanesi diyetisyenlerinden Nihal Yurdakul’a sonsuz minnettarım.

Nihal hanımın benimle bir dilim ekmek pazarlığı yapması, bazı esnek kurallarla diyetimi işkenceden sevimli bir yaşam tarzına dönüştürmesi çok etkili oluyor.

Gelelim işin basit sırrına…

Aldığınız kalori, yaktığınız kaloriden fazla olursa vücut yağ depoluyor; tam tersinde ise kilo vermeye başlıyorsunuz.

Duydunuz mu bilmiyorum, ABD’de uygulanan bir zayıflama programında günlük hayatta küçük değişiklikler yapılarak kilo vermenin mümkün olduğu belirtiliyor. Uzmanlar, ABD genelinde on binlerce kişinin, “Lighten Up Wisconsin” zayıflama programını uyguluyormuş.

Küçük değişikliklerin zayıflama sürecini uzattığını belirten uzmanlar, ancak bunun daha sağlıklı ve etkili olduğunu belirtiyorlar.

Buna göre, her hafta uygulamaya konulması gereken gündelik küçük değişiklikleri benim gibi zayıflamaya ihtiyacı olanlarla paylaşmak istiyorum;

• Her gün fazladan birkaç bardak su için.

• Asansöre binmek yerine merdivenleri tercih edin.

• Her gün kahvaltı edin.

• Egzersizlerin süresini her gün 5 dakika uzatın.

• Aracınızı gideceğiniz yerden mümkün olduğunca uzağa park edin.

• Her gün 3 büyük öğün yerine, 6 küçük öğün yemek yiyin.

• İçtiğiniz süt miktarını azaltın.

• Yürürken adımlarınızı hızlandırın.

• Sandviçlerinizde yağ ve mayonez yerine hardal ve sirke kullanın.

•  Sağlıksız çerezler yerine sağlıklı gıdayı tercih edin.

•  Salatalarınıza yağ koymayın.

• Meşrubat yerine su için.

• Her gün 3-5 dakika gerinme egzersizleri yapın.

• Kızarmış yiyeceklerden vazgeçin.

• Sıkıntılı olduğunuz zaman yemek yerine, egzersiz yapın.

• Küçük porsiyonları tercih edin.

• Şekeri azaltın.

• Günlük besinlerinizdeki kalori miktarını 100'er 100'er azaltın.

İnanın bana, hayat çok daha kolay ve mutlu olacak…

Bu haber toplam 1450 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.