1. YAZARLAR

  2. İsmet ÇİĞİT

  3. Yaşar: “Pazarlık sürecinin içindeyim”
İsmet ÇİĞİT

İsmet ÇİĞİT

Yazarın Tüm Yazıları >

Yaşar: “Pazarlık sürecinin içindeyim”

A+A-

Şu sıralar ülkemizin tartışmasız en büyük ve göz bebeği kuruluşlarından Tüpraş’ta çalışan binlerce işçi için yeni dönem toplu sözleşme pazarlığı devam ediyor. Sendika ile işveren arasında devam eden pazarlıklarda henüz idari maddeler geçilip, mali konularda pazarlığa girilemeden anlaşmazlık zaptı tutuldu. Halen süreç, tarafsız arabulucu da.  Tarafsız arabulucu başkanlığındaki ikinci toplantı da bugün yapılacak.

…………….

Tüpraş’ta çok çetin toplu sözleşme pazarlığı devam ederken, bir taraftan da işyerinde yetkili sendika olan Petrol-İş’in kendi bünyesinde, 3 ay sonra yapılacak genel kurulun hesaplaşması devam ediyor. Özellikle Kocaeli Şubesi yönetimi, genel merkeze aday oldukları için, işçinin gözünde Genel Başkan Ali Ufuk Yaşar’ı küçük düşürmeye çalışıyorlar.

Petrol-İş Genel Başkanı Ali Ufuk Yaşar’ı çok eskilerden, Tüpraş’ta işçi olduğu dönemlerden tanırım. Kendisini iyi yetiştirmiş, son derece dürüst, güvenilir, mücadeleden kesinlikle kaçmayan, çok başarılı bir işçi önderidir. Geçen gün aradı. Uzun bir sohbet yaptık. Yaşar haklı olarak dertli. Tüpraş İzmit Rafinerisinde işçilerin yaptığı eylemlere katılmamakla suçlanmış. Suçlayanlar, işçinin önüne Yaşar’ı atmak isteyenler de, kendi arkadaşları, sendikacılar. Petrol-İş Genel Başkanı Yaşar şunları anlattı:

“- Ben Tüpraş çıkışlıyım. 90 işyerinde örgütlüyüm, ama Tüpraş benim gözbebeğim. Ama Tüpraş, sadece İzmit rafinerisinden ibaret değil. Kırıkkale, Aliağa, Batman rafinerileri de var. İzmit’te eylem olduğu gün, ben Kırıkkale’deydim. Oradaki eyleme katıldım, yönettim. Üyelerle görüştüm, çeşitli temaslar yaptım. Benim İzmit rafinerisindeki eyleme gelmemiş olmamı dillerine dolayanlar aslında kasıtlı olarak sendika içinde fitne yaratıyorlar.”

Petrol-İş Genel Başkanı Ali Ufuk Yaşar şöyle devam etti:

“-Ben bugüne kadar 13 toplu sözleşme yaptım. Devam eden pazarlık 14’ncü sözleşmem. Her aşamasında işin içindeyim. Pazarlık başlarken, Tüpraş Genel Müdürü’nün katıldığı ilk oturuma ben de katıldım. Uzun yıllar devam eden geleneğe göre, sonraki aşamalara Genel Müdür ve Sendika Genel Başkanı katılmaz. Bugüne kadar 10 görüşme yapıldı. Her sendikanın işçi, işveren temsilcileri katıldı. Eğer genel müdürün katıldığı toplantı olursa, ya da bana ihtiyaç olursa, gene katılırım. Tüpraş sözleşmesine ilgisiz kalmam düşünülemez. Zaten işin sonunda yine sözleşmeye ben imza koyacağım.”

Ali Ufuk Yaşar, çok önemli bir sözleşme pazarlığı döneminden geçilirken, sendika genel kuruluna yönelik küçük hesapların bu mücadele içine sokulmasından kaygı duyduğunu belirtti, şöyle konuştu:

“- Bu önemli konuyu, işin sonunda, Koç üst düzey yönetimi ile masaya oturup, halledeceğiz. Sendika kendi içinde mücadele ediyor görüntüsü verirse, hepimiz kaybederiz. En çok üye kaybeder. Ben, her aşamasında ve en üst düzeyde Tüpraş sözleşmesinin takipçisiyim. Petrol-İş Genel Başkanı olarak görevimi en iyi şekilde yapmanın heyecanı içindeyim. Bu aşamada bütün üyelerimizin çok dikkatli ve hassas olması gerekiyor. “

 

yorum-ali-ufuk-yasar--petrol-is-genel-baskani.jpg

ALİ UFUK YAŞAR- Petrol-İş Genel Başkanı

 

Cengiz Topel için bir önerim var: Millet Bahçesi yapalım, gitsin

Biliyorum, bu konuyu yazmak, artık kabak tadı verdi. Ama İzmit mağdur, Kocaeli mağdur. Mağdur olmanın ötesinde, bu kent umursanmıyor, küçük görülüyor. Sesi duyulmuyor.

Malum, Cengiz Topel Havaalanı vardı. Askeri hizmetlerde kullanılıyordu. Kocaeli çok büyüdü. Türkiye’nin en önemli kenti oldu. Tamam, bizim turizm değerimiz yok. Bizim süper ligde futbol, basketbol, voleybol takımlarımız yok. Ama yurt içi ve yurt dışından bu kente ticari amaçlarla gelip giden pek çok insan var.

Ayrıca bu kentte kökleri Türkiye’nin başka kentlerinde olan pek çok insan yaşıyor. Onlar bayram tatillerinde baba ocaklarına gidip, gelmek istiyor. Bu kentte yaz aylarında pek çok insan tatil bölgelerine gidip geliyor.

Boru değil, 2 milyonu aşkın nüfusu olan çok önemli bir kent Kocaeli.

Yıllar önce askeri havaalanını bir terminal binası yapıp, sivil havacılığa açtık. “Bir tepe var, uçaklar inemiyor” dediler. O tepe dozerlerle yıkıldı. “Sis olunca uçak inemiyor. Falanca alet lazım” dediler. O tepeyi kaldıran Büyükşehir Belediyesi, parasını ödedi, o cihazı da aldı.

Her gün okuyoruz. THY çok büyüdü. Dünyanın en çok noktaya sefer yapan, en çok yolcu taşıyan, en karlı havaalanı haline geldi. Türkiye’nin gururu THY yeni havaalanının açılmasıyla daha da büyüyor. Son olarak Kastamonu’ya, Zonguldak’a da THY seferlere başladı.

Türkiye’de kullanılmayan tek havaalanı bizim Cengiz Topel kaldı. “Ne var yani, Sabiha Gökçen’den uçun” diyorlar. Ayıptır, ayıp.. Bir bayram daha geliyor. Bir yaz sezonu daha geliyor. Cengiz Topel’de yine tık yok. THY, “Gelmem, zarar ederim” diyor. Halbuki zarar falan etmez. Diyelim ki 3-5 kuruş zarar ettiler, Kocaeli buna değmez mi?...

Neyse, hepsinden vazgeçtim. Bomboş yatan Cengiz Topel için yeni bir önerim var. Bu alanı da Millet Bahçesi yapalım. İçine bir Millet Kıraathanesi, 4 minareli dev bir cami, külliye ve kütüphane de yaparız. Hani aynı yol üzerinde  bir Ormanya var ya.. Bir de Cengiz Topel’de “Uçamanya” Parkı kurarız.

 

Umarım, bayram tatiline kadar biter

Yine mübarek Ramazan… Yine insanların özellikle akşam saatlerinde acelesi var. Ama yine TEM otoyolunun ilimiz sınırlarında sözde onarım başlatıldı. Oturduğum evin balkonundan görüyorum. İnsanlar otoyolda Adapazarı’na gidiş yönünde iftarı arabalarında yapıyorlar. Yol tıkalı…

TEM otoyolu onarım gerekçesiyle kapanınca, D-100 İzmit geçişi daha bir hareketlendi. İzmit şehir içi ulaşımı da daha karmaşık hale geldi. Bu otoyolda onarım neden bitmez anlayamadım. Umarım, önümüzdeki uzan bayram tatiline kadar otoyoldaki işkence biter. Aksi halde, D-100 tam anlamıyla felç olacaktır.

 

DUVAR YAZISI

Sıkın dişinizi emekliler;

ay sonunda 1000’er TL

bayram ikramiyesi var.

160 Dolar ediyor.

Bu yazı toplam 3513 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.
12 Yorum