• BIST 106.711
  • Altın 143,514
  • Dolar 3,5567
  • Euro 4,1387
  • Kocaeli 22 °C

Yeni köprülü kavşak inşaatı hakkında

İsmet ÇİĞİT
Devlet, Karayolları, Türkiye’nin bizim ilimize göre çok daha küçük ölçekli olan illerinde bile,  bu illerin içinden geçen karayolları üzerinde son yıllarda çok büyük yatırımlar yaptı. 
Akdeniz, Ege bölgesindeki turistik bölgelere giden yolları saymıyorum. Bizim yakın çevremizden örnekler vereyim.
Bursa’nın, Eskişehir’in, Bilecik’in, hatta bu bölgelerdeki büyük ilçeler Bozüyük, Orhangazi ve diğerlerinin içinden geçen bütün yollar ya yerleşim alanları dışına çevre yolları yapılarak iptal edildi, ya da yeterince alt geçit, üst geçit, battı-çıktı yapılarak by-pass edildi. 
Bizim ilimize, 2000’li yılların başında söz verdiler. Önce, “İzmit içinden geçen demiryolu da, D-100 da tünel içine alınacak” dediler. Bu büyük bir palavraydı. Sonra , “Yeni kavşaklar, battı çıktılar yapacağız. Uzunçiftlik’ten,  Yenimahalle’ye kadar D-100 İzmit geçişinde bir tane ışıklı kavşak kalmayacak” dediler. 
Bütün bu işleri yıllar önce devletin yapması gerekiyordu. Yapmadılar. Kocaeli’den toplanan vergilerle ülkenin başka yerlerinde tüneller, kavşaklar yaptılar, Bolu Dağı tünelini bitirdiler. Bizim şehrimizi ihmal ettiler. 
……….
2009 yerel seçimlerinden önce D-100 İzmit geçişindeki üç tane yürüyen merdivenli köprüyü bitirip açtılar. Ama D-100’ün İzmit geçişini öyle bir hale getirdiler ki, bu kentten transit geçecek TIR’ların, kamyonların önünü açtılar. D-100’ün bu kent insanı tarafından şehir içi olarak kullanılan bölümünü, perişan ettiler. Hala, şehir merkezinden yolun Ankara’ya gidiş yönüne çıkamıyoruz. Bu kavşak inşaatı süresince, TEM otoyolunun Uzunçiftlik-Körfez arasındaki bölümünde bütün giriş-çıkışlar ücretsiz. Ama biz hala bu zor günlerde bile, transit TIR’ları, tankerleri bile otoyola sokamıyoruz. 
30 Mart 2014 yerel seçimlerinden önce, apar topar Kandıra kavşağındaki Akçakoca köprüsünü bitirdiler. Şimdi çok önemli 7 Haziran genel seçimleri yaklaşırken, kış kıyamette Goodyear Kavşağındaki üst geçidi yaptırıyorlar. 
Bu köprülü kavşağı da aslında devletin, Karayolları’nın yapması gerekiyor. Ama o bölgede büyük bir yaşam merkezi (Symbol) yaptırmakta olan Kavanlar firmasının üzerine yıktılar. 
………
Goodyear kavşağındaki köprülü kavşak inşaatı başladı. Yolun bu bölümünde trafik kabus haline geldi. Bu köprülü kavşak inşaatı başladıktan sonra bir yazı yazmıştım. Yolun kapatıldığını, daraltıldığını, insanların sıkıntı çektiğini, ama inşaatın fiilen başlamadığını yazmıştım.  Kavanlar firması adına Goodyear Köprü Kavşağı inşaatının başında bulunan, Proje Müdürü, İnşaat Mühendisi Mehmet Özsoy, geçen gün bilgilendirmek için geldi.  Özsoy’dan önemli ve ayrıntılı bilgiler aldım. Bunları paylaşmak istiyorum.
Proje Müdürü Özsoy şunları söyledi:
“26 Aralık günü akşamı, Karayolları yetkililerinin gözetiminde, D-100’de inşaat alanında daraltmayı yaptık.  Bu kavşak inşaatında, 40 metre derinliğe beton kazıklar çakılıyor. Bu kazıkları hazır hale getirmek için güzergah üzerinde çalışmamız gerekiyordu. Bu inşaatta kullanılacak dev vinçler 7 büyük TIR’la inşaat alanına getirildi. Bütün bu işleri inşaat alanı üzerinde yapmamız gerekiyordu. Sizin (çalışma yok) diye bahsettiğiniz birkaç gün içinde, bu montaj işleri inşaat alanında yapıldı. İnşaat alanında 4 vardiya halinde çalışılıyor. Dondurucu soğukta, bütün ekip fedakarca çalışıyor. Söz verdiğimiz gibi, mayıs ayı sonundan önce bu köprülü kavşağı bitireceğiz” 
……….
Proje Müdürü Mehmet Özsoy,  köprülü kavşak için Kavanlar firmasının 24 milyon TL harcayacağını, işi daha önce Akçakoca Köprüsünü de yapan İlke İnşaat firmasının yürüttüğünü söyledi. Kavanlar, köprülü kavşak ile kuzey yanyolu yapacak. Büyükşehir Belediyesi, 12 Ocak’ta diğer yanyol bağlantıları için ikinci bir ihaleye çıkacakmış.  Kavanlar’ın kontrolündeki İlke Yapı, üstlendiği işi, yani köprüyü mayıs sonundan önce bitirecek. Ama Büyükşehir Belediyesi’nin 12 Ocak’ta yapacağı yanyollarla ilgili ihalesinde bu işi üstlenecek firmaya 400 gün süre veriliyor.  Yani köprülü kavşak mayıs sonunda Symbol yaşam merkezi ile birlikte bitecek ama bölgedeki iş tamamen bitmiş olmayacak. 
Proje Müdürü Mehmet Özsoy, D-100’de bu inşaat için kapatılan bölümün mesafesinin uzamayacağını söyledi. Yaklaşık 50 gün içinde halen kuzey yolunda devam eden çalışma bitecek. Bu arada bir yan yol açılacak. İnşaat, D-100’ün güney tarafındaki bölüme aktarılacak. Yolun öbür tarafı kapatıldığında, şimdi kapalı olan kesim trafiğe açılacak. 
Proje Müdürü, İnşaat Mühendisi Mehmet Özsoy, “İzmit halkını sıkıntıya soktuğumuzu biliyoruz.  Ama herkes emin olsun. Sorumluluğumuzun bilincindeyiz. Biz, işin bize ait olan kısmını, taahhüt ettiğimiz süre içinde, kente mümkün olan en az sıkıntıyı hissettirerek bitireceğiz” dedi. 
Bu kavşak işi bittiğinde, bölgedeki trafik çok rahatlayacak. D-100 üzerinden iki ışıklı kavşak ortadan kalkmış olacak. Ama işin, Büyükşehir Belediyesi’nin takibindeki bölümü ne zaman biter, bunu kimse kestiremiyor. 
Ayrıca, bu kavşak bittikten sonra, D-100 üzerinde mutlaka Köseköy Kavşağında ve Özdilek kavşağında da battı çıktıları biran önce yapmak gerekiyor. Çünkü Kandıra kavşağındaki Akçakoca Köprüsü’nden sonra, Goodyear kavşağındaki inşaatı devam eden köprülü kavşak da tamamlanınca, D-100’ün özellikle Köseköy merkez kavşağındaki trafik yığılması daha da artacak. Aslında bugün bu iş yapılırken, Büyükşehir’in Karayollarını dürtmesi, biran önce Köseköy kavşağındaki battı-çıktı işini de başlatması gerekiyor. 
Kavanlar’ın yaptırdığı mevcut köprülü kavşak inşaatı tamamlanınca, Yahya Kaptan’a giriş çıkış, Kentsa bölgesine giriş çıkış, Mobesko’ya giriş çıkış çok rahatlamış olacak. Symbol’e İzmit yönünden gelen araçların girişi bugünkü D-100’den olacak. Symbol’e Ankara yönünden gelen araçların girişi, Symbol’den çıkıp, İzmit yönüne dönecek araçların geçişi rahatlayacak. 
Bu çileyi bugün çekiyor olmamız, en az 10 yıl önce yapılmış, bitmiş olması gereken bir işin, bugüne kadar savsaklanmasından dolayıdır. Hep yazıyorum; 1 Kasım’da Yahya Kaptan girişini kapatanların, aslında 26 Aralık’ta bu kavşak inşaatını başlatmak gibi bir niyeti de yoktu. Hesapsız kitapsız iş yapılıyor. Sıkıntıyı biz çekiyoruz. Ama bu kavşak inşaatının proje müdürü Mehmet Özsoy, konusuna çok hakim ve bu inşaatın kente verdiği sıkıntının farkında bir uzman. Onların, üstlendikleri işi, vadesi içinde en iyi şekilde bitireceğine, görüşmeden sonra inandım.
Bu yazı toplam 1324 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 4
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Yazarın Diğer Yazıları
    ÖNE ÇIKAN MARKALARIMIZ
    • TUANA EVLERİ 3. ETAP
    • TUANA EVLERİ 2. ETAP'TA YÜZDE 5 İNDİRİM
    • ROMATEM Kocaeli Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi
    • Özgür Kocaeli mobil uygulamamız yayında
    1/20
    Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37