• BIST 97.713
  • Altın 143,932
  • Dolar 3,5669
  • Euro 4,0007
  • Kocaeli 12 °C

Yoğunlaşan alternatiflik ihtiyaci

Mustafa OKÇU
İktidar partisi, üçüncü döneminin sonuna yaklaştı, önemli işler yaptı, yoruldu, yıprandı, hataları birikti, eski başarılarına sığınma görünümleri çoğalmaya başladı. Devlet merkezli kurumsal işleyiş sisteminin çözülmesi sürecinde sivil, siyasi risklere katlanarak, ekonomik sürdürülebilirliği sağlamaya çalışmanın yorgunluğu her alanda hissedilir oldu. Demokratik Hukuk Devleti Türkiye’ sinin inşa süreci olarak tanımlanabilecek günümüzde, alternatif sivil, siyasi hareketlerin kabul edilebilirlik düzeyinde politikalar sergilemesini beklemek herkesin hakkıdır. Alternatiflik beklentisinin doğal temsilcisi durumunda olan ana muhalefet partisinin, yaşanan sürecin en önemli iki seçiminde yeterli başarıyı sağlayamaması toplumsal baskıyı artırmaya başladı. İçerisinde bulunduğumuz sürecin son seçimi olan genel seçimlere yaklaşık altı ay kaldı. Ana muhalefet partisi, daha önceki seçimlerdeki hatalarını yeterince değerlendiremedi, ihtiyaç duyulan dinamizmi oluşturacak örgüt içi seçimleri yapamadı. Bütün bunlara rağmen alternatiflik baskısının yoğunlaşmasıyla, halkta karşılığı olan politikalara yönelerek kitle partisine dönüşmekle ilgili inisiyatifler kullanmaya başladı. Ana muhalif partisinin yönelimi,  yukarıdan aşağıya siyasi mühendislik yaklaşımlarıyla sürdürülmeye çalışıldığı için örgüt dinamizminin oluşturulmasında yetersiz kalmaktadır. Bunun başarılabilmesi için, sorunlar ve çözümler bazında kendiliğinden işleyen mekanizmaların ve kendiliğinden işleyen demokratik yönetimlerin aşağıdan yukarıya kurumlaştırılmasına ihtiyaç vardır. Ana muhalefet partisinde, kitle partisi olma, halkın sorunlarının çözümüne yönelik politikalar üretmek, kendiliğinden işleyen demokratik kural ve kurumlarla yönetilmek mücadelesi, ilk defa denenen girişim değildir. 1999 Genel seçimlerinde baraj altında kalındığında, genel başkan istifa etmiş, yerine gelen merkezi yönetimin kararlılığıyla, “ üye kayıt yenileme”, “halkla birlikte çözüm”, “demokratik tüzük değişikliği” vb. alanlarda özgün mekanizmaların geliştirilmesi çalışmaları yapılmıştı. Çalışmalar aşağıdan yukarıya, üyelerele,halkla en yaygın olarak gerçekleştirilmiş, bölge toplantılarıyla tartışılıp olgunlaştırılmıştı. Çalışmaların, tüzük değişikliği kurultayı ve örgüt seçimleriyle onaylanıp kurumsal işlerliğe kavuşturulması aşamasında eski genel başkan, ben merkezli çeşitli kişi ve gruplarla ittifak sağlayıp geri dönmüş ve bütün çalışmaları iptal etmişti. Ana muhalefet partisinin dönüşmesi, halkta karşılığı olan politikalar üretmesi, kendiliğinden işleyen demokratik mekanizmalarla yönetilmesi biriktirilmiş demokratikleşme mücadeleleri göz ardı edilmeden değerlendirilmelidir. Parti içi demokratikleşme mücadeleleriyle örtüşmeyen, aşağıdan yukarıya demokratik kurumsal işleyişe oturtulamayan yeniden yapılanma yaklaşımlarının alternatifliği sağlamaya yetmeyeceği,  iyi niyetli girişim düzeyinde kalmaya daha yakın olacağı göz önünde bulundurulmalıdır.
Bu yazı toplam 233 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
ÖNE ÇIKAN MARKALARIMIZ
  • TUANA EVLERİ 3. ETAP
  • TUANA EVLERİ 2. ETAP'TA YÜZDE 5 İNDİRİM
  • ROMATEM Kocaeli Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi
  • Özgür Kocaeli mobil uygulamamız yayında
1/20
Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37