1. HABERLER

  2. HER ŞEYDEN BİRAZ

  3. Zayıflamanızı hızlandıran yiyecekler
Zayıflamanızı hızlandıran yiyecekler

Zayıflamanızı hızlandıran yiyecekler

Yiyerek kilo verebilsek ne kadar güzel olurdu değil mi?

A+A-

Aslında bu mümkün herkesin metabolizması kendine hastır ancak çalışma mantığı aynıdır. Siz metabolizmanızın yaktığı kalorilerden fazla besin tüketir ve kalori alırsanız kilo alırsınız; eğer yaktığınızdan daha az kalori alırsanız da kilo verirsiniz. Bu denge sabittir.

Yağ yakıcı besinler ile metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz. Diyet listesi hazırlarken bu besinlere yeterli miktarda yer verirseniz amacınıza daha kolay ulaşabilirsiniz. İşte yağ yakımını hızlandırabilecek ve diyet programınıza kolayca ekleyebileceğiniz yağ yakan yiyecek ve içecekler;

 

1. Yumurta

Beyazını sarısını ayırmadan tüketmeyi deneyin. Görüp tüketebileceğiniz en iyi protein kaynaklarından biridir. Yumurta, kilo vermek ve yağ yakmak isteyenler için tok tutma süresinin uzunluğu ile birebir bir yiyecek.

 

yumurta.png

 

2. Lif Oranı Yüksek Yeşil Sebzeler

Sebzeler genel olarak dostunuz olsa da koyu yapraklı yeşil sebzeler en iyi dostlarınızdır. Turpgillerden lahana, kara lahana, brüksel lahanası, roka, brokoli, karnabahar ve ıspanak yüksek lif oranları ile sindirim sisteminizin daha düzgün çalışmasına yardımcı olur.

Ayrıca yeşil sebzeler çok düşük kalorilere sahip oldukları için miktarını kolayca abartabileceğiniz yiyeceklerdir.

 

yesil-sebzeler.jpg

 

3. Somon

Somon gibi yağlı balıklar tokluk hissi, protein oranı ve sağlıklı yağ oranı ile kilo verme sırasında en iyi yiyeceklerden biridir. Somonda bulunan omega-3 yağ asitleri obezite ve metebolizma rahatsızlıklarının azaltılmasında yardımcı rol oynar.

 

somon.jpg

 

4. Avokado

Birçok meyve karbonhidrat açıcısından zengin olsa da avokado, sağlıklı yağ deposu olan bir meyvedir. Avokadoda bulunan yağlar, zeytin yağı ile eşdeğer oleik ait içerir. Ayrıca avokado, su ve lif oranı açısından da önemlidir.

 

avakado.jpg

 

5. Kuruyemişler

Sınırları aşmadan zevkle tüketebileceğiniz atıştırmalıklar ceviz, fındık, badem gibi yemişlerdir. Araştırmalar bu gibi yemişlerin metabolizma sağlığını koruduğunu ve kilo vermeye yardımcı olduğunu göstermiştir.

 

6. Tam Tahıllar

Kinoa, yulaf ve esmer pirincin dahil olduğu tam tahıllar birçok yönden sağlığınız için faydalıdır. Yulaf, tokluk hissini arttırır ve metabolizmanızın sağlığını koruyan beta-glukonlar açısından zengin bir besindir.

 

7. Hindistan Cevizi Yağı

Her yağ aynı değildir biliyorsunuz. Hindistan cevizi yağ kilo vermenize yardımcı olan bir yağdır. Düşününce değişik olsa da Hindistan cevizi yağı içerisinde MCT yağ asitlerinden bolca bulundurur. Bu yağ asidinin kalori yakımını arttırdığı görülmüştür.

 

hindistan-cevizi-yagi.jpg

 

8. Çay

Çay içerisinde bulunan kateşin ve kafeinin birlikteliğinin metabolizma hızınızı arttırdığı çalışmalarda görülmüştür.

Yeşil çay, metabolizmanızı %4-10 oranlarında hızlandırabilir. Bu da her gün yaklaşık ekstra 100 kalori yakımına denk gelir.

 

yesil-cay.jpg

 

9. Kahve

Kafein metabolizma hızınız için en etkili besinlerden biridir ve kahvenin ana etken maddesidir. Kafein %11 oranında metabolizma hızınızı arttırabilmektedir. Ayrıca kafein enerji üretiminizi de tetikleyerek aktivite performansınızın artmasına ve sinir sisteminizi uyararak konsantrasyonunuzun güçlenmesine yardımcı olur.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.