Avrupa Birliği, karbon emisyonlarını sıfıra indirme planı çerçevesinde 2035 yılına kadar Avrupa'da içten yanmalı motorlu araçların satışını sona erdirme planını onayladı.
27 üyeli blok tarafından alınan kararla kıtanın iklim hedeflerine, özellikle de 2050 yılına kadar karbon nötrlüğüne ulaşılmasına yardımcı olmayı amaçlandığı belirtildi.
İlk olarak Temmuz 2021'de önerilen önlem, benzinli ve dizel otomobillerin yanı sıra hafif ticari araçların satışlarının fiili olarak durdurulması ve 2035'ten itibaren Avrupa Birliği'nde elektrikli motorlara tamamen geçiş anlamına geliyor.
Almanya ve İtalya dahil ülkelerin talebi üzerine, AB ayrıca sentetik yakıtlar veya plug-in hibritler gibi alternatif teknolojilerin kullanımı için yeşil ışık yakmayı kabul etti.
Onay, sera gazı emisyonlarının tamamen ortadan kaldırılmasına bağlı olsa da, teknolojilere çevre STK'ları tarafından itiraz edildi.
LÜKS MARKALARA ÖZEL MADDE
Lüksemburg'da toplanan çevre bakanları, büyük üreticilere veya yılda 10 binden az araç üretenlere tanınan CO2 yükümlülüklerinden muafiyetin 2035'in sonuna kadar beş yıl uzatılmasını da onayladılar.
Medyada "Ferrari değişikliği" olarak anılan maddede, özellikle lüks markalara fayda sağlayacağı bildirildi.
Salı akşamı toplantıya başkanlık eden Fransa Ekolojik Geçiş Bakanı Agnes Pannier-Runacher, "Bu, otomotiv endüstrimiz için büyük bir zorluk" derken, bununla birlikte endüstrinin geleceği olarak görülen elektrikli araçlara büyük ölçüde yatırım yapan Çin ve Amerika Birleşik Devletleri'nden gelen rekabet karşısında bunun bir "gerekli" olduğunu söyledi.
Avrupa Yeşil Anlaşması'ndan sorumlu AB Komisyonu Başkan Yardımcısı Frans Timmermans, "Otomobil üreticilerinin ezici çoğunluğu elektrikli arabaları seçti" dedi.
AVRUPA PARLAMENTOSU (AP) ONAYLAMIŞTI
Avrupa Parlamentosu (AP), Avrupa Komisyonu’nun önerisini oylayarak AB’nin sıfır emisyon politikası çerçevesinde 2035 yılından itibaren Dizel ve benzinli yeni binek otomobillerin ve hafif ticari araçların satışını yasaklayan bir öneriyi onaylamıştı.
Alınan karar ile 2035 yılından itibaren içten yanmalı motorlu araçlar yerine sadece elektrikli ya da hidrojenli yeni araçların satışına izin verilecek.
ALMANYA'DAN SONRA 5 ÜLKE DAHA TEPKİ GÖSTERMİŞTİ
Almanya hükümetinin bu kararı kabul etmeyeceğini açıklamasının ardından 5 ülke daha yasak için erteleme istedi.
İtalya, Portekiz, Slovakya, Bulgaristan ve Romanya kararın 2040 yılına ertelenmesini istemişti.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(6)Görall - Merhaba bence yasaklanmamali çünkü elektrikli araçtan istenilen verim alınamaz.En azından dizel veya benzinli araçlar piyasayı canlı tutuyor.
Zimba - elektriki araclar cevreci degildir,nukleer santral veya komurle uretilen santralin elekrigini kullandiklari surece,arac icindeki radyasyon oldugu surece,pilin omru bittiğinde cevreye verdigi zarar oldugu surece cevreci olamazlar
Taş Devri - Zamanın OPEC başkanı ne demiş.. taş devri taş bittiği için bitmedi...küçükte olsa elektrikli araç denemeleri üretimleri ülkemiz için hayati önemde..2035 de belki Türkiye 130 milyon olacak.. trenler raylı sistemler su tasimaciligina para yatırılmasi ülkenin bekası için gerekli..
Volkan - Daha erken elektrikliaraclara gecilmeli bizde ama olmaz sahin dogan brodway 60 bin ediyor adam hurdaya verir mi? Gemileri dusunduler mi esas onlar cok kirletiyor
Serdar - Elektrikli araba iyi hoş emisyonu azaltıyor da şarj için gerekli elektriğinde yenilenebilir enerjiden üretilmesi şart yoksa artan elektrik tüketimi yine fosil yakıtla üretilecekse emisyonda bir azalma olmaz. 2035 iddialı bir tarih umarım pil teknolojisi de ilerler daha uzun menzilli araçlar üretilir kışın ısıtıcı yazın klima elektrikli araçlar için handikap araç tavanları yakında güneş piline çevrilecektik. Kamyon, tır, otobüs ve iş makinaları içinde pil teknolojisinin iyileştirilmesi şart. Darısı ülkemizin başına
4141yarimca - Pilli araçlar pekde temiz bir başlangıç yapmıyor o pilin üretimi dahada kirletiyor havayı kaldı ki sicakdan patlayan tesla araçlarını ve elektrikli scooterları unutmamak lazim aşırı yanıcı ve zehir saçıyor kaldi ki hergun uzaya roket atan adami durdurun yada hergun ucak ucuran sistemi o lar daha zehir saçıyor küresel ısınma falan hikaye başka bisey var altinda
Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.