Kolonsuz kat mı çıkıyorlar?

Kartepe Fatih Sultan Mehmet Mahallesi Uluışık Caddesi No:60 adresindeki BİM Marketinin karşısında yeni yapılan binanın üst katlarında kolon olmadığını iddia eden vatandaşlar denetim istedi.

Büyütmek için resme tıklayın

Binanın üst katının kolonsuz bir şekilde tuğla ile örüldüğünü ifade eden vatandaşlar, “Elbette biz inşaat kısmından çok anlamayız ama kolonsuz bir katın yapılması bizi ürkütüyor. Bu konuda gerekli denetimlerin yapılmasını istiyoruz. Çünkü orada yaşayacak insanlar için büyük risk teşkil edebilir. Özellikle bu bölge fay hattı üzerinde olan bir bölge. Bu nedenle yapılan binalara çok dikkat etmek gerekiyor” dedi.

 

# ifade

09 Şub 2024 - 23:07 - Perde Arkası --- Okunma

Son bir ayda ozgurkocaeli.com.tr sitesinde 9.193.674 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

103

Ander Akıl - Aşağıdaki bağlantıya tıklayabilir ya da yine bu haber sitesinde "kartepenin en saglam binasini insa ediyoruz" başlığı ile arama yaparak linkteki haberi görüntüleyebilirsiniz.

https://www.ozgurkocaeli.com.tr/haber/19220835/kartepenin-en-saglam-binasini-insa-ediyoruz

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 12 Şubat 20:42
102

Foto.41.54: - @Çebi 101 nolu yoruma cevabı: Çek fotoğrafını gönder. KOÜ inşaat bölümüne ve kulübüne de gönder, derslerde kullansınlar.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 12 Şubat 14:29
97

Yaşam Hakkı - Bu fotoğrafı çeken muhabiri tebrik ederim son kat çatı duvarları değil pencereler ortada daire olarak yapılmış ve belirtildiği gibi kolon yok sadece tek kat evlerde kullanılan hatil dediğimiz kiriş duvarlar üzerine yapılmış özelikle tuğla şok direnci çok düşük bir malzeme binanın kolon perde beton donatı si sınırda iç bölge de böyle işe oldukça risklidir müdahale edilmeli

Yanıtla . 3Beğen . 3Beğenme 12 Şubat 08:10
93

Jeol.müh. Behzat Gönül - Üç katlı, bodrumlu "tünel kalıp" ve radyejeneral temelli binada oturmaktayım. Çatısını sağlam tutsun diye, perde kolonlar çatı eğimine göre ve en üste kadar yapılıdır. Beton kalitesi iye de olsa hol döşemede hafif inşaat yapımından kalan çatlak var. Beklenen büyük İstanbul depremi sırasında nerede olacağız?

Jeoloji Mühendisi olarak depremlerin önceden tespiti konusunda yaptığım başarılı çalışmalarım tv ve basında yer almaktadır. Başta, 7/08/1999 yılı Ml:7.8'lük Kocaeli depremini iki ay önceden, haftalar ve günler öncesinden, en son 5 dk önceden kesin olarak tespit yaptım ve halen depremlerin önceden tespitini tek başıma yapabilmeyi sürdürmekteyim. Şahitlerim ve delillerim var. Her zaman öncelikli çözüm sağlam veya güçlendirilen zemine projesine ve teknik şartnamelerde gösterilen standartlara uygun binalar yapmak olması gerektiğini bilmekteyiz. (İnşaat Teknikeri ve Jeoloji Müh. Behzat Gönül / Kocaeli)

Yanıtla . 4Beğen . 3Beğenme 12 Şubat 00:47
99

Körfezli - @Jeol.müh. Behzat Gönül 93 nolu yoruma cevabı: Merhaba, çalışmalarınızı sosyal medya da paylaşıyormusunuz.

Paylaşım yapıyorsanız, sizi nerden ve hangi hesaptan takip edebiliriz.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 12 Şubat 09:43
92

Hakkari/colemêrg - Kolunsuz ev ve bina olmaz tek kat olsa bile mutlaka kolon olmalı... mimar ve mühendis lere danışarak plan ve proje yapılmalı depreme uygun yapılmalı gereken demir ve çimento kullanılmalı

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 12 Şubat 00:41
95

Jeol.müh. Behzat Gönül - @Hakkari/colemêrg 92 nolu yoruma cevabı: İnşaat Teknikerliği bölümünde, statik ve betonerme dersinde "tek katlı binada mutlaka kolon (direk) yapılacak, hesapta küçük dahi çıksa kolon etriyesini mutlaka 20cm×40cm cizin ve yapın 2.5 sıva pas payı ile 25×45 cm olmalı, ülkemiz deprem kuşağında derdi 1990 yılında. Tek kat hasır tavan veye çok katlı binaların döşemede; banyo ve vc de statik hesabında 6-8 cm çıksa bilem, demir donatı 12 cm den küçük olmasın, oda ve salonda 12 cm ile bütün olsun ki depremde güçlü olsun yırtılmasın derdi. Bu hocamız, İzmit körfezine asma köprü yapan firmada da çalıştı. (İnşaat Teknikeri ve Jeoloji Müh. Behzat Gönül / Kocaeli)

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 12 Şubat 01:17
88

Çatıyı Kolonla Yapın - Hangi binanın çatısına kolon ile çatıyı koyuyorlardı da buna koymamışlar merak ettim. İş olsun diye birde haber yapmışlar yazık

Yanıtla . 2Beğen . 5Beğenme 11 Şubat 23:50
98

Yaşam Hakkı - @Çatıyı Kolonla Yapın 88 nolu yoruma cevabı: Lütfen dikkatli bakın ordaki imalat çatı parapet duvarı değil penceresi kapısı kat yüksekliği olan daire olarak yapılmış. Ayreten tuğla şok emici değil depremlerde hızlı patlar binanın dıştan göründüğü kadarıyla kolon perde betonarme sınırda son kat tam facia mutlaka müdahale edilmelidir

Yanıtla . 3Beğen . 2Beğenme 12 Şubat 08:18
94

Jeol.müh. Behzat Gönül - @Çatıyı Kolonla Yapın 88 nolu yoruma cevabı: Benim oturduğum tünel kalıp binanın çatısı perde kolonların üzerine oturtulu olup, perde kolonlar da çatı eğimi ile uyumlu. Site içinde 2005 model. 26/09/2019 yılı Ml5.8' lik Silivri/İstanbul depreminde öyle saklandık Binnur teyze üçüncü katta kafayı bozdu, beklenen büyük İstanbul depremi için düşünmeyelim...!!!

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 12 Şubat 01:03
86

Adem Bozkurt - Çatı katı , yıgma tuglayla yapılırsa kolona gerek olmaz

Yanıtla . 3Beğen . 11Beğenme 11 Şubat 20:10
87

Endişeli Yurttaş - @Adem Bozkurt 86 nolu yoruma cevabı: Adem sen nasıl bir cahilsin

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 11 Şubat 22:23
84

Dalgacı53 - Vay be millet geyiği ne çok seviyormuş vede kavga etmeye nede meraklı hoşgörüsüz bir toplum olduk gitti birde sorsalar müslümanız ayıp ayıp

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 11 Şubat 19:30
68

Trabzonguldak - Bahsi geçen BİM'in binasından çekildiği anlaşılan tek bir görsel ile aylar süren proje ve denetimleri yorumlayabilmek teknik olarak mümkün değildir.

Görüntünün çekildiği zamandan sadece 2~3 gün öncesine gidildiğinde çatı katında deprem perdeleri ile birlikte kolon için bırakılan demirler görünebilirdi.

İlgili bina için yönetmeliğin minimum isterlerinin her açıdan üstüne çıkılmış, Radyel temel üzerine 8 deprem perdesi ve C30 beton kullanılmıştır.

Bu durumdan da anlaşılacağı üzere görseli ileten kişi(ler) art niyet, düşmanlık, haset ya da kıskançlık vb barındırmaktadır.

Binayla ve yapılan iş ile ilgili Gerçek anlamda bir şüphe/kaygı olması durumunda ilgili merci burası değildir. Burada yeterli bilgi olmamasından dolayı sadece algı oluşmakta, olay sadece iftira niteliğine bürünmektedir.

Bu iş anca çamur at izi kalsın mantalitesine sahip olan kişi(ler) tarafından algı ve karalama amaçlı yapılabilir.

Okuyucular ve bazı duyarlı insanlar da maalesef ki kimlerin kirli oyunlarının aleti olduklarını bu durumda görememekteler ve bir takım yorumlarda bulunmaktalar.

Yanıtla . 11Beğen . 8Beğenme 11 Şubat 16:02
96

Jeol.müh. Behzat Gönül - @Trabzonguldak 68 nolu yoruma cevabı: Yazdıkların ile doğruların bilgisini aldık. Bu konular konuşulunca bilgimiz çoğalacak, sağlıklı kentsel dönüşümlere faydası olacak. Depremin ve bina yapımının, şakası ve siyaseti olmaz.

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 12 Şubat 01:21
80

Kadir - @Trabzonguldak 68 nolu yoruma cevabı: Asıl sen kimsin, her yorumun altında bir yorumun var, Şikayet eden sen misin? Bir şikayetin varsa belediye yada istersen Cimer'e kadar gidebilirsin. Burada laf kalabalığı yapma.

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 11 Şubat 19:01
79

Kadir - @Trabzonguldak 68 nolu yoruma cevabı: Gayet açık yazmış arkadaş, sen kimsin diyorsun belli ki mal sahibi. Burada garip olan çatı katı değil, garip olan bunun nasıl haber olabildiği?

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 11 Şubat 18:54
71

Kocausta - @Trabzonguldak 68 nolu yoruma cevabı: Sen kimsin? Niye bu kadar alındın? Yetkili merciler bakar! Bu kadar Uzunyazı ile avukatlığa mı soyundun?

Yanıtla . 6Beğen . 9Beğenme 11 Şubat 17:31
69

Mülayim - @Trabzonguldak 68 nolu yoruma cevabı: Sen bilir kişimisin makâle yazmana gerek yok gerekli merciler araştırmaya gelir olay incelenir aydınlığa kavuşur vatandaş daşın içi rahat eder ortada art niyetli bir olay görünmüyor aksine halk bilinçlenmiş kimse canı yansın istemez

Yanıtla . 6Beğen . 7Beğenme 11 Şubat 17:24
64

Zeki - O kadar düşunmeyin satın alan kontrol ettirsin bir mühendise öyle satın alsın saten Türkiye de insancan guvenligi hiç önemli deyil mütahitlerden daire satın alınmaz her seyinden calıyorlar mütahitler maliyeti düşürmek için her türlü oyunları oynuyorlar başta denetim yok insaf yok Allah korkusu yok. mütahitlik yapanlar bbakmışin 2 senede milti milyarder oluyor neden hırsızliklari çok ya demirden çalıyor ya cimentodan cakildan kaliteden calıyor vesalam

Yanıtla . 9Beğen . 5Beğenme 11 Şubat 12:54
78

Bir Iş Bilen - @Zeki 64 nolu yoruma cevabı: Senin de müteahhitin kazandığın da gözün kalmış sanırım sen de yap sen de çal yaaa ne gereksiz yorumlar var müteahhit paçası yiyorsa statikten betondan çalsın kapıdan pencereden çalsın…..

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Şubat 18:05
72

Kocausta - @Zeki 64 nolu yoruma cevabı: Niye satın alan kontrol ettirsin? Burası muz cumhuriyeti mi? Niye vergi veriyoz devlete?

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 11 Şubat 17:32
63

Yanlız Kurt - Şikayet eden Her kimse inşaat tan pek anlamıyoruz derken Amacın ne Ben Sana Tam Detaylı Anlatırım İnşaatin A. Sından B.sine kadar Başka bir derdin varsa Gelll Terbiyesizliğin Lüzumu Yok Derdin Ne Oglumm Belediye yapı Denetim Yokmu Herşey Kurallara uygun Ama Senin Başka derdin var Gel Çözelim olurmu enine Boyuna

Yanıtla . 5Beğen . 9Beğenme 11 Şubat 12:20
83

Sade Vatandaş . - @Yanlız Kurt 63 nolu yoruma cevabı: Peki kardesim haklısın mutlaka gercekler ortaya cıkacaktır ,burda hem müteahhit firmayı ,hem yerel belediyeyi ,hemde yapı denetim firmasını zan altında bırakıyorsun .bu yorumların burda kalsın gerekli kontroller mutlaka yapılacaktır .burda tüm yorumları okudum sanki senin ayrı bir karın ağrın var firmayla mahkemelerde yüzleşeceksin elbette .

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 11 Şubat 19:19
77

Kenan - @Yanlız Kurt 63 nolu yoruma cevabı: Niye alınmasın, inşaatı milyonlarca insanın önünde inşaatı hedef gösterilmiş

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Şubat 17:56
73

Kocausta - @Yanlız Kurt 63 nolu yoruma cevabı: Niye alınıyorsun? Kontrol edilir, temiz çıkarsa sorun yok!

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 11 Şubat 17:33
61

Ahmet - Haberi görünce çok şaşırdım, bende bu inşaatı gören komşu binada oturuyorum.

Radye temel atıldı, 8 perde beton üzerine inşa ediliyor, böyle sağlam bina görmedim diye çevremdekilere inşaatı örnek gösteriyorum.

Yanıtla . 12Beğen . 1Beğenme 11 Şubat 12:15
89

İbrahim Saylan - @Ahmet 61 nolu yoruma cevabı: Sen inşaat muhendisimisin?eğitimin nedir?seningibiler yüzünden binlerce insan depremlerde oluyor işte,sanki manavdan muz alıyormus gibi,millete tavsiye etmiş birde.perde beton kolon nedir?içeriklerini kimyasını anlatsana?engin bilginle aydınlat hadibizleri!cailllllll

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 12 Şubat 00:24
60

İbrahim 61 - Özgür Kocaeli Bu Haberi kime dayanarak yapiyorsunuz Her ihbarı değerlendirirken Gerçeğini Araştirmak gerekmiyormu doğrumu yanlışmı diye Habercilik bu deyil çok yazık illa haber olsun diye haber yapılmaz herşey nizami ve prosuture uygun zaten uygun Olmasa Belediye izin verirmi Haber yaparken Biraz daha doğrumu deyilmi Araştirin lütfen Her birey şikayette bulundu diye HABER YAPILMAZ DOGRULUGU ARAŞTİRİP ÖYLE HABER YAPİLİR

Yanıtla . 12Beğen . 5Beğenme 11 Şubat 12:04
90

İbrahim Saylan - @İbrahim 61 60 nolu yoruma cevabı: Ne belediyeler gördük bizzz,99deoreminde,sen ne andersenden masallar anlatıyım alkah aşkına

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 12 Şubat 00:29
81

Sena - @İbrahim 61 60 nolu yoruma cevabı: Belli ki kişi mal sahibi, olur olmaz bir iftira ile malının değerini düşürmek için mesnetsiz bir algı operasyonuna niye ses çıkarmasın. İnsanların ekmeği ile oynamak bu kadar kolay, değil mi?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Şubat 19:06
76

Adem - @İbrahim 61 60 nolu yoruma cevabı: Fatma Hanım, siz biliyorsunuz bu işleri demek ki. Başkalarına iftira atmayın.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Şubat 17:53
67

Adalet Öper - @İbrahim 61 60 nolu yoruma cevabı: Hatayda maraş da verilen izinler gördük ve sen neye dayanarak haberciye iftira atıyorsun

Yanıtla . 5Beğen . 6Beğenme 11 Şubat 14:16
66

Fatma - @İbrahim 61 60 nolu yoruma cevabı: Belediye izin verir bırkac bin masaya koy herkese izin verir iş parada biter bırakın bu isleri

Yanıtla . 6Beğen . 4Beğenme 11 Şubat 13:53
59

Kocaelili - Dikkat ederseniz genel olarak yapılan binalarda perde kullanılmıyor. Nedenini açıklayayım, müteahhit olarak ilk ve son projemi yaptığımda direklerin yarısı perde direk ti , ustalara parasını öderken toplam metre kare bazın da yüzde otuz daha fazla ödedim. Nedeni bir metreden daha büyük direkler yani perdeler ek ücrete giriyor. Bir inşaat ta mutahit in tercihine bırakılmış bunun gibi ( yasal olan ) dokuz on kalem var. Bu tercihlerde en iyisi en sağlamı olsun dersen inşaat maliyeti en az yüzde yirmi fazla oluyor. Sonuç daireleri satarken hiç bir müşteri bunları sormadı mecburen projenin yarı dairelerini en ucuz maliyetli piyasa fiyatından sattık. Kalan daireler de kendimiz oturuyoruz ve diğerlerini çocuklarımızın için ayırdık. Bir sistemin bir ülkenin düzelmesi için toplumun bütün fertlerinin aynı oranda çabalaması lazım. Genel olarak, toplumuzun büyük ekseriyeti mevcut kanunlarımıza göre siyasette hangi parti olursa olsun seçilen insanların kendi çıkarları için kullandığına inanır. Toplumun en fazla ezilen kesimi bile ( hasbelkader bende bir zaman seçilirim diye) sistemin değişmesini istemez. Sonuç nasılsanız öyle yonetilirsiniz.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 11 Şubat 11:50
91

İbrahim Saylan - @Kocaelili 59 nolu yoruma cevabı: Perde nedir anlatsana?içeriğini kimyasını.ulan işiniz gücünüz kolpa,başkada bişey yok.bilmeyende itü mezunu inşaat mühendisi sanar bu cahilleri.kum karar bunlar inşaatlarda,sorsanda başlarlar perde kolon diyee,yorumlara bakın hakvereceksiniz,bu yüzden geberip sonrada takdiri ilahi diyoruz işte

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 12 Şubat 00:35
82

Sade Vatandaş . - @Kocaelili 59 nolu yoruma cevabı: Peki bu arkadasin inşaatında kullanılan perdelerden haberin var mı .buyur gel kendin say .genel olarak olaya hakimsin lakin işini hakkiyla yapan insanlarıda çakal cukala yedirmemek lazım

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 11 Şubat 19:14
58

Vatandaş - Yazık hala deprem oldu olacak nerde cana önem vermekmi var işçilikten masraftan kısın sonrada milyonlara satın kimse helalinden ekmek kazanma derdinde değil vicdansizlik

Yanıtla . 4Beğen . 9Beğenme 11 Şubat 11:19
55

Cengiz Örgev - O katta kolon olup olmamasının hiç bı anlamı yok çünkü üzerinde hasır beton olmayacak

Yanıtla . 5Beğen . 8Beğenme 11 Şubat 08:23
74

Kocausta - @Cengiz Örgev 55 nolu yoruma cevabı: Çatı olmayacak mı? Tek katlı evler kolonsuz mu yapılıyor? Mühendis misin sen?

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 11 Şubat 17:37
57

Jeol.müh. Behzat Gönül - @Cengiz Örgev 55 nolu yoruma cevabı: İnşaat fotoğrafını büyütüp baktım ve direk olmayan en üst katta, hasır tavan ve kiriş beton kalıpları ve destek ahşap direkler görmekteyim. Yerinde görmek anlamlı olur. Hasir tavan betonu uzerine çatı yükü gelecek ise, şimdiden dış duvarlar tuğlalarını genişlemeli mi? Uzmanı bilir.

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 11 Şubat 10:30
54

Servetiye Cephesi - Bizde yönetmelikler ancak büyük bir afet olunca değişir. Vatandaşın malına, canına zarar gelmezse yine yarım yamalak kanunlarla devam edilir. Betonarme yapılarda asmolen kullanımı son depremlerden sonra tamamen yasaklandı. Tamamen diyorum, çünkü kısmen ( dükkan ve işyerlerinde ) kullanımı devam ediyordu. Adıyaman'da yıkılan bir apartmanda sağ kurtulan olmayınca devlet bunun sebebinin incelenmesi için müfettiş görevlendirdi. Rapor çıkınca apartmanda yaşayan 70 küsür kişinin çoğunun asmolen yüzünden havasız kalarak öldükleri anlaşıldı. Tuğla asmolen tavanlar blok halinde düşmeyip parçalanarak toprak gibi insanların üzerini kapatmıştı. Enkazdan çıkarılan cenazeler de bu raporu doğruluyordu. Cenazelerde yaralanmalara bağlı ölümler çok azdı. İnsanlar havasızlıktan ölmüşlerdi. Hemen yönetmelikte değişikliğe gidildi. Asmolen kullanımı tamamen yasaklandı. Şimdi soru şu: Asmolen tuğladan veya köpükten deprem yönetmeliklerine uygun yapılan binalara ne olacak? Bu binalar bir dahaki depremi mi bekleyecek?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Şubat 08:10
62

Avk. Yigit - @Suat Kacakoglu 52 nolu yoruma cevabı: Hasta kolon değil kartonpiyer olur .o daha hafif olur .

Nasıl olsa çökecek ..belki ölen olmaz .

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 11 Şubat 12:17
50

Dursun 74 - Kalan sağlar bizimdir..!! hesabı gibi olmuş.

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 11 Şubat 04:39
49

Van 65 - Yorumlarda herkes kafasına takılan soru sormuş cevap veren olmuş vs.ama benim bildiğim inşaat projesi belediye tarafında uygun hale geldiğinde başlama ruhsatı verilir ve her aşaması her daim yapı denetim kontrol eder nümüne alır inceler projeye uygunmu değilmi diye bir sakınca görürlerse yapıyı durdururlar. Onun için hiç kimse proje dışında bir iş yapamaz haaa ağa babalar hariç . Ben böyle biliyorum

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 11 Şubat 03:40
48

Ömer - Çatı dubleks saçmalığından bir an önce dönülmesi gerekiyor. Ya 3 kat olsun yada 4 katlı binalar olsun. Buçuklu binamı olur. Ayrıca Çirkin görüntü oluşturuyor.

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 11 Şubat 02:17
47

Dgsa. - Deveye sormuşlar neden boynun eğri, deve de nerem doğru ki demiş.. B.A iskelet yapmıyorlar..bari projesi yapılmış olarak ahşap veya çelik iskelet ve dolgu sistemini yapıp kendilerini emniyete alsalardı..

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 11 Şubat 00:34
56

Jeol.müh. Behzat Gönül - @Dgsa. 47 nolu yoruma cevabı: Bu konuda yapılan haberlere; inşaatın içinde bulunan usta ve mühendisler bu yorumları ile, yöneticileri ve inşaat yaptıracak insanların gelecekte dayanaklı bina yapmalarına faydası olacaktır. Günlük sohbet gibi olmalı insanlar arasında. Telefonlarda bulunan fotoğraf ve video kaydı ile whatsapp iletişimi önemli bir güç oldu. (İnşaat Teknikeri ve Jeoloji Müh. Behzat Gönül / Kocaeli)

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 11 Şubat 10:21
46

Midea41 - Depremde çok kişi çatı katında kurtuldu ve yaralı çıktı ölüm oranı çok az

Yanıtla . 2Beğen . 6Beğenme 10 Şubat 23:00
45

İnşmüh - Çatı dublexlerinin hiç birinde çatı katta kolon bulamazsınız, yatay hatıl bile yapmayan yarıdan fazladır. Şimdi güzel bir dublex evi olduğunu düşünen insanlar o duvarların katilleri olacağını düşünmeliler

Yanıtla . 10Beğen . 2Beğenme 10 Şubat 21:47
44

Gerçek - Çatı katları iki şekilde yapılır.

1:önce kolonlar projeye uygun olarak dökülür. Sonra tuğla örülür. Sonra duvarların üstüne kalıp çakılıp demir bağlanıp lento betonu atılır. Sonra çatı kurulur.

2:duvarlar kolon boşlukları bırakılarak örülür. Lento ve kolon betonu beraber dökülür. Sonra çatı kurulur.

Bu şekilde duvarların üstüne lento dökmeden çatıyı kimse yapmaz, yapamaz. Ama kolonlar konusu açık bir konu dikkat edilmesi lazım.

Yanıtla . 11Beğen . 1Beğenme 10 Şubat 21:37
43

İsmail Arınç - Dubleks de olsa çatı katında yapsa kolon yapması lazım

Yanıtla . 9Beğen . 2Beğenme 10 Şubat 21:17
40

Orhan - İnşaat ustası olarak yillardir bu şekilde son katlari yapiyoruz. Kesinlikle yanlış!!! Birakin depremi bi kenara o duvarlara su tutsaniz erir ve yıkılır. Tuğla duvarin taşıma özelliyi yoktur,ayırıcıdır. BURADAN Bİ YETKILI OKUSUN LTF. DUBLEKS DUVAR USTUNE ÇIZILMESINE MÜSAADE ETMEYIN EY YETKILILER.. BU RESMEN CINAYETE TEŞEBBÜS BAŞKA BISEY DEIL

Yanıtla . 18Beğen . 3Beğenme 10 Şubat 20:31
31

Pandor - Bu tip son katlar projede ya hiç yoktur ya da teras katı olarak geçiyor bu kanunların boşluklarından yaralanmak denir. Kanunlar yeniden düzenlenmeli.

Yanıtla . 10Beğen . 2Beğenme 10 Şubat 16:09
30

Tekin - Dublex dairelerde o şekilde yapılıyor yıllardır kat değil yani. Yasal projeye uygun.

Yanıtla . 5Beğen . 12Beğenme 10 Şubat 15:35
33

Söylesen dert sussan - @Tekin 30 nolu yoruma cevabı: O yüzden de katlar milletin mezarı oluyor deyilmi geçmişte de gördüğümüz üzere

Yanıtla . 8Beğen . 3Beğenme 10 Şubat 17:36
32

Tuzludeli: - @Tekin 30 nolu yoruma cevabı: Statik ve betonerme teknigine uygun mu. Bolgemiz deprem tehlikesi icinde.

Yanıtla . 9Beğen . 2Beğenme 10 Şubat 16:17
29

Gavur Ali - 99 depreminin üzerinden 25 koca yıl geçti iktidar bu konuda sınıfta kaldı isteselerdi kanun koyar ağır cezalar getirir yıkılacağı yıkar yeni yapılanı kuralına uygun yapılmasını sağlardı bunları yapmadığı gibi imar affı çıkartarak on binlerce insanın ölümüne aynı sekilde bir o kadar insanın ailesiz kalmasına neden oldu halada insanları kandırıp düzelteceğiz diye alay ediyorlar yahu denetim yok parayı veren istediğini yapıyor ölmüş sakat kalmış önemli değil ki

Yanıtla . 8Beğen . 5Beğenme 10 Şubat 15:30
27

Servetiye Cephesi - Kolon yoksa çatının yükünü tuğlalar çekecek demektir. Peki o yükü tuğlalar nasıl kaldıracak? Duvarlar çatının yüküyle çatlar. Bina oturdukça çatlaklar artar. Sopalı'da bir sitenin çatısını tuğlaların üzerine bindirmişlerdi. Müteahhit beni aradı. Duvarlar çatlıyor, nasıl bu çatlakların önüne geçebiliriz diye sordu. Gidip baktığımda çatının ağırlığı duvarlara bindirilmiş. Bu şekilde duvar çatlamalarının önüne geçemezsiniz demiştim. Esnek boya arıyordu en son. Boya bir yere kadar kılcal çatlakları köprüler; ama daha derin çatlaklarda işe yaramaz. Müteahhitler için üzerinde düşünülmesi gereken en önemli şey binanın boyası. Boya iyi olmalı. Beton kalitesini, demirini, temelini, çatısını nasıl olsa kimse sormuyor. Binayı depremden boya kurtaracak ya!

Yanıtla . 18Beğen . 1Beğenme 10 Şubat 14:32
53

Servetiye Cephesi - @Servetiye Cephesi 27 nolu yoruma cevabı: Boyacıyım kardeşim. Sotedeki blokların dublex duvarları çatlayınca bir çözüm bulabilir misin diye beni aramıştı.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Şubat 07:04
42

Ak Gençlik - @Servetiye Cephesi 27 nolu yoruma cevabı: Sen kimsin seni neden müteahhit arıyor

Yanıtla . 1Beğen . 8Beğenme 10 Şubat 21:04
24

İsyankar Mühendis - Yığma kat diye bir şey duyanınız var mı ? Son katın böyle olmasında bir sakınca görülmemiş olamaz mı ? Herkes mühendis oldu memlekette, herkes biliyor, ama kimsede diploma yok, kimse sorumluluk almıyor. Madem çok biliyorsunuz, olun mühendis de görelim. Boşa mı okuduk biz senelerce?

Yanıtla . 10Beğen . 20Beğenme 10 Şubat 13:56
75

Kocausta - @İsyankar Mühendis 24 nolu yoruma cevabı: Belli, kolonsuz kata normal diyecek bir mühendislik olmuşsun? Yazık!…

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Şubat 17:42
51

Jeol.müh. Behzat Gönül - @İsyankar Mühendis 24 nolu yoruma cevabı: Benim okuduğum inşaatta, kolonlor üst kata kadar incelir ve en üst katta mutlaka kolon olmalı, deprem sırasında bağlantı olsun .... Bir yorumcu da duvarların yığmaya uymadığını yazısı da doğrudur. Bu nedenler ve deprem etki yeteneğim olduğundan Jeoloji Müh. oldum. Piyasa halen 1999 öncesi gibi işliyor.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 11 Şubat 06:32
41

Orhan - @İsyankar Mühendis 24 nolu yoruma cevabı: 30 senedir inşaat yapiyorum. Bu iş böyle olmaz. O görünen normal tuğla yıgma tuğla deil... yük taşımaz ,anca insan öldürür

Yanıtla . 10Beğen . 2Beğenme 10 Şubat 20:48
37

Söylesen dert sussan - @İsyankar Mühendis 24 nolu yoruma cevabı: Haklısınız ,,,sormak sorgulamak yanlış sevgili ülkemde Ego denen şeyi bir yenseydi yurdum insanı keşke çok şeyi hallederdik bence,,

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 10 Şubat 17:46
35

Söylesen dert sussan - @İsyankar Mühendis 24 nolu yoruma cevabı: Sizin bahsettiğiniz yığma kat evet vardı eskidende ancak şekli şemali kullanılan malzemesi de vardı evlerin ortasında tasiyi direk olurdu mutlaka dedemlerin evinden biliyorum çevremizdeki evlerden biliyorum ,üstelik Trabzon kuyum ailem hep inşaatçı betonce iskeleci vs idi rahmetliler kısaca okumak önemli evet vs vs ancak hala o yapılardan sapasağlam duranlar vardi evlatlarının kendileri yıkıp yerine daireler yaptırana kadar .....

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 10 Şubat 17:44
34

Bulent4141 - @İsyankar Mühendis 24 nolu yoruma cevabı: Yığın hocam. Kolonsuz Kirişsiz yığın )) En kral mühendis sizsiniz! En güzel statik hesabı siz yaparsınız! En güzel kalite betonu siz işlersiniz projeye!

En uygun ince demiri siz çizersiniz!

Binalarınız yakıldığı zamanda böyle çıkıp konuşun inşaat mühendisleri olarak!

Boşa okumadınız ya!

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 10 Şubat 17:38
28

Akif - @İsyankar Mühendis 24 nolu yoruma cevabı: elini sallasan 10 kişiden 6sı mühendis ,2si hemşire 1-2si de iyice kendini kaybetmiş sınava girmeyi unutmuşlardan oldu zaten. yıllarca okumuş :) 4yılı çok mu sayıyon. çoğu da kız peşinde kafede okeyde fotokopi notlarını ezberleyerek mezun olan tipler...yığma taktiğini mi öğreticen millete.

depremlerde görüyoruz nelerin insanların tepesine yıkıldığını. yığma işi üst üste incecik tuğlaları dizip tepesine bi lento çekince mi olmuş oluyo.

Yanıtla . 12Beğen . 2Beğenme 10 Şubat 14:41
25

Mühendis Değil. - @İsyankar Mühendis 24 nolu yoruma cevabı: La millet soruyor işte, sorguluyor, neyinden rahatsız oldun mühendis bey. İzah edersiniz olur biter, afra tafta nedir.

Yanıtla . 11Beğen . 1Beğenme 10 Şubat 14:05
23

Cemsl - Çatı katlarının hangisinde kolon var bu ülkede . Tuğlalar çıkılıyor . Üstünüde tahtalar kaplanıyor. İşte size çatı katı. Şöylesi daha açık bina yıkılmazsa sağlam sallantıda tuğlalar patır patır dökülür. İnşaat sektöründe maalesef çok zayıfız. 7 ve üzeri her depremde maalesef binalar yıkılıyor. İnsanlar ölüyor. Bir ülkede saçma sapan meslek sahibi olmayan insanlar müteahhitlik yaparsa , kontrol mekanizmasıda kötü olursa sonuçta kaçınılmaz oluyor .

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 10 Şubat 13:34
22

Kürşat - Depremde ilk yıkılacak kolonsuz yapılan çatı katları olacaktır.

Yanıtla . 3Beğen . 2Beğenme 10 Şubat 13:22
15

Jeol.müh. Behzat Gönül - Bu bina riski nedeni ile bir çok müteahit depremin 2 saat önceden bulunması arayışı içinde. İnsanları boşaltıp can kaybı olmadan atlatırsa, hapisten kurtulma ve siyasi hayatini sürdürme peşinde diye, Bursa metkezli bir gazete haberi okudum. Arşive aldım. Önce sağlam veya güçlendirilen zemine projesine ve teknik şartnamelerde gösterilen standartlara uygun binalar yapmak olmalı. Yeni moda "depreme dirençli şehirler" hareketi ve topluluğu var, içinde Prof. Naci Görür bulunuyor, amaç basın ve tv yer almak için yeni bir slogan, aklımızla alay edilmiyor. İnşaata usta bulunamıyor, maliyet yüksek basında okudum.

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 10 Şubat 11:49
38

Söylesen dert sussan - @Jeol.müh. Behzat Gönül 15 nolu yoruma cevabı: Pardon da neyin maliyeti düşük sevgili ülkemde,,inşaat, bina yapımı kolay mı dayım inşaat çalışanıydı demiş ustası hayatını başlarındaki kişilerin ihmaliyle yitirdi yine bir inşaat da ota....b...Ka harcayacağımıza onca insanın hayatına mal olabilecek inşaat sektörüne harcansın paralar ,, nerelere neler hiç ediliyor bir bakılsın...

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 10 Şubat 18:15
13

Efendi - Kolonsuz kat diyorsunuz haklısınız.... peki halaa leylek bacak diye tabir edilen binalar yapılıyor bunları belediye görmüyor mu ? Ya da o binada oturacak olanlar görmüyormu bilmiyormu...

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 10 Şubat 10:55
19

Jeol.müh. Bg: - @Efendi 13 nolu yoruma cevabı: Kentsel dönüşüm, depreme dirençli şehirler yapalım hareketi kuran bir Prof. N.G. var, bu haberdeki binanın önünde basın açıklaması yapabilir mi. Gerçek kentsel dönüşüm insanlar tarafından bu tür haberler ile olmaktadır. Bu haber ve yorumlar sonrası biz görmedik diyemezler.

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 10 Şubat 12:37
18

Takdi̇ri̇ İlahi̇ - @Efendi 13 nolu yoruma cevabı: Hiç bir mahsuru yok ! Her seçim Arifesinde daha önce yaptıkları gibi İMAR AFFI ÇIKARIRLAR .Vatandaş gider verir parasını alır, imarını alır Olur biter. Haaa Allah korusun bir deprem olur da yıkılırsa ; o da Allah'ın bir lütfu, işine karışılmaz.... Bir yıl önce olduğu gibi ...

Yanıtla . 5Beğen . 2Beğenme 10 Şubat 12:21
17

Jeol.müh. Bg: - @Efendi 13 nolu yoruma cevabı: Bilgisi olmayabilir. Yeni bina da olsa, Allah korusun demekten başka çare kalmadı.

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 10 Şubat 12:05
16

Jeol.müh. Bg: - @Efendi 13 nolu yoruma cevabı: Herkes günü kurtarma çabasında. Prof. Ahmet Ercan, beklenen Istanbul depremi 2040 yılından önce olmaz dedikten sonra bu gevşeme oldu mu? 2040-2019 yılı dedi= 20 dediler, kim kalır veya gider dendi. Hatta, bir Jeoloji Prof.'u İstanbul 'da ml:6.0dan büyük veya deprem olmaz dedi.

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 10 Şubat 12:04
11

İnşaat.okudu: - Kocaeli ve İstanbul dahil, yeni binaların bazılarında "perde kolon" yok, kolon sayısı az ve ince. Demir donatısı nasıl yapıldı? Betonuna kalıplara dökülme sırasında usta su ekledi mi, mühendis beton kamyonu alındı kovanına imza atarken ve ben gördüm mü? Mühendisin kafasına su damladı kalıptan ve farkına vardı ve geç kaldı.

Yanıtla . 4Beğen . 3Beğenme 10 Şubat 09:22
10

5441 - Deprem olduğu sene yani 99 da yıkılan binaların yerine yeniden inşaat yapılmayacak denmişti ancak derincede bile yıkılan bir evin yerine dublex ve çatı katı altında 5 katlı bina yapıldı hatta eski belediye başkanı oturuyor içinde şimdi yani neresinden tutarsan tut sıfır çekiyoruz deprem öldürmüyor konusu birkez daha bize herşeyi anlatır

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 10 Şubat 09:05
09

Jeol.müh. Behzat G. - Beklenen Ml:7.4 civarı büyük İstanbul depremini, Kartepe Gölcük İzmit ilçeleri Çuhane deresi/Kartepe merkezli gibi Ml:6.0-6.5 civari bir deprem olarak yaşayacaktır. Zayıf zeminler depremin şiddetini artırır ve bu haberdeki bina türü yapıları da hesaba katın, .... Depremi önceden bulan olursa haber versin, sevaptır.

Yanıtla . 6Beğen . 3Beğenme 10 Şubat 09:05
39

Söylesen dert sussan - @Jeol.müh. Behzat G. 09 nolu yoruma cevabı: Yazınıza sağlık , ancak anlayan olurmu ortada zaten bir yıkım daha yeriz diyorum ...1999 geçeli yıllar oldu ancak acıları hala taze kim farkında peki hiç kimse .....

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Şubat 18:20
14

Jeol.müh. Behzat Gönül - @Jeol.müh. Behzat G. 09 nolu yoruma cevabı: Jeoloji Mühendisi olarak, Başta 17/08/1999 yılı Ml:7.4'lük Kocaeli depremini haftalar, günler önce ve en son 3 dk önceden tespit yaptım ve halen depremlerin önceden tespitini tek başıma yapabilmeyi sürdürmekteyim. Şahitlerim ve delillerim var. Maliyeti de var. Zorla hizmet malı satılamaz, kanuna aykırı. (Jeoloji Müh. Behzat Gönül / Kocaeli)

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 10 Şubat 11:29
12

Izmitli - @Jeol.müh. Behzat G. 09 nolu yoruma cevabı: benim ongurulerim biraz yuksek ben blebilirim

Yanıtla . 0Beğen . 3Beğenme 10 Şubat 10:07
07

Volkan - Belediye musade etmis niye karisiyorsunuz demekki hesabi kitabi depreme uygun en son Maras depremindeki gibi yine bir ili tane gunah kecisi bulunur belediyedekilere denetleyene birsey olmaz durmak yok yola devam. Adamina gore kat ve imar planinada devam. Denetimsiz evlerede devam deprem izolatoru tunel kalip gibi seylere gerek yok cekme kat ve cikmayada devam celik eve tek katli eve tesvik yok suriyeli yabanci arap afgana tesvik garantili ise tesvik zengine bildik 5 mutayite tesvik af para vergi muafiyeti

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 10 Şubat 04:51
06

Tarafsız - Büyük ihtimalle kaçak orası eğimli olması lazım

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 10 Şubat 02:47
04

Bülent - Alt katlarda ne kolon yapmışlar ama))

Betondan demirden işçilikten tasarruf…

Hazır mezar yapmışlar! Girin yaşamayın!

Rezillik

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 10 Şubat 00:20
03

Körfez - Orası Çatı Katı, yani çatı eğiminin içinde kalması gereken alan, çatı yerine fazladan kat çıkıyorlar, projesi kesinlikle öyle değil, 1.0 m yükseklikte olması gereken duvar 2-3 m yükseklikte yapılıyor ve Kocaeli 'nin her yeri böyle. Projesine aykırı imalatlar bu katlar ve devlet bu duruma göz yumuyor. Müteahhit para kazanacak diye millet bu katlarda can verecek kısaca çünkü bu katların devrilmeme ihtimali yok, örnek Adapazarı ve depremden sonra orada bu tarz kaçak katlar yasaklanmıştı.

Yanıtla . 12Beğen . 4Beğenme 10 Şubat 00:05
20

Kürşat - @Körfez 03 nolu yoruma cevabı: Kaçak yapılara belediyeler göz yumuyor.

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 10 Şubat 12:38
08

Körfez - @Körfez 03 nolu yoruma cevabı: Saçak ucu eğim başlangıcı olup, saçak ucundan 2.0 m den sonraki duvar yüzde 45 eğimde bile 0,90 m olur yani 0,90 m olması gereken yeri en az 2-3 m yapıyorlar. Yapı denetimler yetersiz, adamlar daha bitişik nizamdaki dilatasyon denilen , deprem için yapılması zorunlu en önemli uygulamadan bile habersizler.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 10 Şubat 06:31
05

Derinceli Dadaş - @Körfez 03 nolu yoruma cevabı: Bir metre çatı yüksekliği mi olur. Yüzde kaç eğim veriyorsunuz? Duvar üstlerine hatır döner olup biter. Asıl sorun çatı katı yerine kat vermeyen belediyelerde.

Yanıtla . 2Beğen . 8Beğenme 10 Şubat 00:40
02

Kürşat - Belediye çatıkatı olarak ruhsat veriyor, Vatandaşta yapıyor. İmar kanununda çatı arası kat diye bir tanım var mı. Doğruluğu tartışılır.

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 09 Şubat 23:28
01

Tuzsuz Deli - Alttaki kolonlarada kolon demeye şahit lazım.hep derim deprem sallamaya başladımı projede bodrum,zemin,1kat,2kat,çatıkat projede 2 katlı ama temelden saysan 5 katlı,projeye bakmayacak deprem efendi.

Yanıtla . 17Beğen . 3Beğenme 09 Şubat 23:20
21

Tuzludeli: - @Tuzsuz Deli 01 nolu yoruma cevabı: Temeli nasıldır? Sonra da, deprem öldürmez bina öldürür dediler ve oyaladılar.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 10 Şubat 12:40

NURTAŞ MAKİNA OPERATÖR ARIYOR

NURTAŞ MAKİNA İşyerimiz de çalıştırılmak üzere SİLİNDİR TAŞLAMA TEZGÂHI OPERATÖRÜ alınacaktır. Emekli olabilir. Adres: İzmit San. Sit. 9.Blok No:20...

YEMEK FİRMASINA ELEMANLAR ARANIYOR

Vezirçifliği’nde bulunan yemek firmamızın mutfağında çalıştırılmak üzere, ehliyeti olan BAY-BAYAN ELEMAN aranmaktadır. Tel: 0532 475 45 44

UNLU MAMULLER İMALAT PERSONELİ ARANIYOR

Özdilek Kocaeli’de görevlendirilmek üzere; UNLU MAMULLER İMALAT PERSONELİ alınacaktır. Müracaatların şahsen İnsan Kaynakları Direktörlüğüne yapılmas...

YARDIMCI BAYAN PERSONEL ARANIYOR

Başiskele’de ev işlerinde tam zamanlı çalışacak, YARDIMCI BAYAN PERSONEL aranıyor. Tel: 0505 499 87 98

KASAP ARANIYOR

Şirketimizde çalıştırılmak üzere, KASAP alınacaktır. KARTEPE YEMEK ve GIDA SAN.ve TİC.LTD.ŞTİ Tel: 0533 681 72 06

MAKİNA OPERATÖRÜ ARANIYOR

KESİT BORU SAN.A.Ş. Başiskele’de kurulu fabrikamız da,imalat bölümünde, MAKİNA OPERATÖRÜ olarak 3 vardiya sisteminde çalışacak, Derince-İzmit-Yeşil...

PERSONEL ARANIYOR

Köseköy’de bulunan firmamıza askerliğini yapmış, 20 ile 40 yaş arası, 3 vardiya çalışabilecek PERSONEL alınacaktır. İzmit ve Kartepe ilçelerinde ikam...

KAMYON VE TIR ŞOFÖRLERİ ARANIYOR

Hereke-İzmit arasında çalıştırılacak TIR ŞOFÖRLERİ, şantiye içinde çalıştırılacak KAMYON ŞOFÖRLERİ alınacaktır. Tel:0 532 688 88 29

  OCAKCI VE GARSON ARANIYOR

Derince 60 Evler’de bulunan KIRAATHANE ENGİN’de çalışacak, *TECRÜBELİ  OCAKCI ve GARSON aranıyor. Yevmiye: 700 TL Tel: 0532 696 06 13

KOMİ ve BAYAN KASİYER ARANIYOR

Steak House restaurantımızda çalıştırılmak üzere, *KOMİ ve BAYAN KASİYER alınacaktır. BAŞOL ET GIDA ÜRÜN.SAN.ve TİC.LTD.ŞTİ Tel: 0533 348 88 71