Telefonda zamlı tarifeler vatandaşı bıktırdı, BTK’ya çağrı

Merkez Bankası 2024 yıl sonu tüketici enflasyonunu yüzde 36, 2025 yıl sonunu yüzde 25 olarak tahmin ederken, cep telefonu ve internet tarifelerinde 2 yıllık dönemde yüzde 400’e varan artışlar tüketicilerin itirazına neden oluyor.

Tüketiciler, BTK’dan şirketlerin fahiş fiyatlı tarifelerini onaylamamasını, Ticaret Bakanlığı’ndan da bu tarifeler için şikayet beklenmeksizin, resen denetim yapmasını istiyor. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Tüketici Konfederasyonu Başkanı (TÜKONFED) Aydın Ağaoğlu, “Haberleşme, eğitim ve sağlık gibi kamusal bir hizmet alanıdır. Dolayısıyla burada hizmet veren şirketler salt kâr hırsıyla hareket edemezler. Kanunlarında böyle yazar. Tarifelerine, enflasyon beklentilerinin çok üzerinde, yüzde 300-400’e varan oranlarda artış yapmaları kabul edilemez. Hem BTK’nın hem de Ticaret Bakanlığı’nın bu konuda harekete geçmesini bekliyoruz” diye konuştu.

‘BTK ONAYLAMAMALI’

Ağaoğlu, “Sektörün otoritesi Ulaştırma ve Haberleşme Bakanlığı’nın ilgili kuruluşu olan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’dur, bünyesinde Tüketici Dairesi Başkanlığı da vardır. BTK, GSM operatörlerinin faaliyetlerini düzenlemekle görevlidir, tarifelerinin de onay merciidir. Ben operatörlerin fahiş fiyat artışlarına karşı BTK’nin mutlaka müdahale edeceğini düşünüyorum, etmesi gerekir, Tüketici Dairesi kafasını kumdan çıkarmalıdır. Ülke yüksek enflasyonla boğuşurken, şirketler tarifelerini yüzde 200, 300, 400 oranında artırırken bir de 9 ayda bir enflasyon kadar artırırım, derken BTK’nın sessiz kalması kabul edilemez. Merkez Bankası’nın enflasyon tahmininin ötesindeki tarife artışları BTK tarafından onaylanmamalıdır” diyerek sözlerine devam etti.

‘TÜKETİCİ FİYAT ALTINDA EZİLİYOR’

Tüketicilerin fiyat artışları için BTK ve Ticaret Bakanlığı’na şikâyette bulunabileceklerini belirten Ağaoğlu, “Telekomünikasyon sektöründe hizmet veren şirketlerin tüketiciyle yapılan telefon görüşmelerini 2 yıl saklama zorunluluğu var ama hakem heyetleri, mahkemeler kayıt istediğinde tüketici haklı ise ‘teknik arıza oldu, kayıtlar yok’ diyerek vermiyorlar ama kendi lehlerine olan durumda kayıtlar hemen mahkemelere sunuluyor. Büyük şirketler telekomünikasyon şirketleriyle çatır çatır fiyat pazarlığı yaparken, zavallı tüketici bir başına, dayatılan fahiş fiyatı kabul etmek zorunda kalıyor, bu fiyat altında eziliyor” dedi.

‘YÜKSEK FATURALARI DA ŞİKÂYET EDİN’

BTK’nin kendisine gelen tüketici şikayetini otomatik bir yazılımla ilgili operatöre yönlendirdiğini, onların da tüketiciye ‘mutat bir yanıt’ gönderdiğini anlatan Ağaoğlu, “Tüketici bu geçiştirici yanıt karşısında hemen bir hafta içinde BTK’ye ikinci bir başvuru yaparsa o başvuru incelemeye alınıyor. Ona göre de şirket uyarılıyor. Tüketiciler en çok sözleşmenin üzerinde fatura çıkarılması, vadedilen hızda internet hizmeti verilmeyişi gibi nedenlerle şikâyet ediyorlar ama yüksek faturalar için de şikâyette bulunabilirler” ifadelerini kullandı.

Kaynak: Hürriyet

01 Mar 2024 - 10:36 Kocaeli- Teknoloji Bilim --- Okunma

Son bir ayda ozgurkocaeli.com.tr sitesinde 8.758.673 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

08

Ali Oflaz - Siz neden vatandaş adına bakanlığa şikayette bulunmuyorsunuz.vatandaşı başkarından savuyorlar, Halk kimsesiz yazık soyuluyoruz. Bende Türk Telekomdan ayrıldım netgsm ye geçtim

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 02 Mart 22:43
07

Sato - Netgsm çıktı hemen ona geçiş yaptım ailemide geçirdim. Şimdi yırtınıp dursunlar bakalım. Herkes netgsm. li olacak

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 02 Mart 18:40
09

Suat - @Sato 07 nolu yoruma cevabı: Netgsm nasil faturasiz pakete numara tasinabiliyormu paketleri uygunmu

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Mart 11:12
06

Serdar - Her evde kişi başı en az 1 telefon var,kapatın hatları bakın ne oluyor ,neredeyse bedava hat dağıtmasalar birşey bilmiyorum.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 02 Mart 12:15
05

Misafir - Bende dahil bizlere az inşallah daha çok zam gelir eskiden telefonun bi karayeri vardı 8 yada 10 yaşında çocuklar saatlerce konuşuyor

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 02 Mart 11:32
03

Mustafa Ak - Slm acaba bi fiyatlara allah rızasın dur diyen bir devlet yöneticisi yokmu ttnet cep telefonu interneti ve turksel vodofon onun gibi marketler dahil yüzde 300.400yuz zam bunların gözleri kör mü seçimlere de oy vermek yok emek liye gelince para yok kendilerine var haram olsun inşallah vatandaşın hakkını yiyenler

Yanıtla . 20Beğen . 1Beğenme 01 Mart 18:24
04

Yoksun - @Eko Eko 02 nolu yoruma cevabı: Sen bu miletten değil misin burda bahsi geçen konu senide alaka ediyor müstehak ise sana da müstehak okuyor

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 02 Mart 10:12
01

Rast Gele - Allah Allah,

Sen zam yapana ve yaptırtana,

Diyeceksinki zam yapma,

Sana itirazım var.

Ve sen yinede başımda kal

İtiraz ettiğinle kolkola.

Hayde rast gele.

Yanıtla . 25Beğen . 2Beğenme 01 Mart 12:13