Karda nasıl araç kullanılır?

Araçlar için en zor koşullar karlı ve buzlu zeminlerdir. Kar yağışları önlem alınmadığı takdirde trafik kazalarına neden olmaktadır. Tutunmanın ciddi oranda zorlaştığı, fren mesafesinin uzadığı karlı ve buzlu zeminlerde araç kullanırken nelere dikkat edil

Son günlerde yurdun büyük bir kesiminde şoförler için zorlu koşullar oluşmakta. NTV Otomotiv Editörü İleri Sürüş Teknikleri Uzmanı Onur Akçay trafikte yapılması ve yapılmaması gerekenleri şöyle derledi:

Mutlaka kış lastiği kullanılmalı!

İnsanlar arasında dört mevsim lastiği olarak adlandırılan, araçlarımızda standart olarak gelen lastikler +7 derece ve üzerinde maksimum tutunmayı sağlayabilirler. Sıcaklık +7 derecenin altına düştüğünde bu lastiklerin tutunma problemi başlar ve fren mesafesiniz uzar. Bu nedenle kış mevsiminde mutlaka kış lastiği kullanılmalıdır.

Kış lastikleri +7 derecenin altındaki havalar için dizayn edilmiştir ve hava soğudukça tutunma performansı artar, fren mesafenizi ciddi oranda azaltır.

Dört lastiği birlikte değiştirin!

Lastiklerden sadece ikisini kış lastiğiyle değiştirmek ciddi bir hatadır. Bu şekilde aracın yere sağlam basması imkansızdır. Mutlaka dört lastiğinde kış lastiğine çevrilmesi gerekmektedir. Örnek vermek gerekirse; lastikler tıpkı insanların ayakkabıları gibidir. Kar yağarken; bir ayakta kışlık bot, diğer ayakta yazlık bir sandaletle insan ne kadar yere sağlam basabilir? İki ayağa da kışlık bot giyilmesi gerekmektedir. Bu nedenle lastiklerin sadece ikisi değil, dördününde kış lastiğine çevrilmesi en doğru çözümdür.

Lastik havalarını asla indirmeyin!

Ülkemizde yapılan en büyük hatalardan biri de karlı havalarda araç lastik havalarının indirilmesidir. Bu büyük hataya asla düşülmemelidir. Lastik havasını düşürseniz; lastiğin omuz kısımlarına yük biner, yere basması gereken sırt kısmı temas problemi yaşar. Lastik havasını düşürdükçe kar tahliyesini sağlayan olukların, kanalların, desenlerin arasında boşluk kapanmaya başlar. Bu nedenle tutunma, patinaj ve kayma problemleri başlar.

Karlı zeminlerde güvenli bir sürüş için lastik havalarını düşürmek yerine 2 psi artırmak gerekmektedir. Havayı artırarak tahliye kanallarının arası biraz daha açılır ve tutunma artar. Normal zeminlerdeyse araç üreticisinin belirlediği lastik havaları kullanılmalıdır.

Mümkün olduğunca şerit değiştirmeyin!

Karlı zeminlerde ve gizli buzlanmanın olduğu bölgelerde mümkün olduğunda az hareket edilmeli, gereksiz şerit değişimlerinden kaçınılmalıdır. Çünkü yapılacak ani ve sert direksiyon hareketlerinden dolayı aracın her an ağırlık transferi bozulabilir, önden veya arkadan kaymalar yaşanabilir. Direksiyon hareketlerinin çok yumuşak olması, diğer sürücülerin hatalarından etkilenilmemesi için takip mesafesinin de artırılması iyi bir çözüm olacaktır.

Ani gaz, fren ve vites hareketleri yapmayın!

Tutunmanın zor olduğu karlı zeminlerde araç kullanan sürücüler ani gaz ve fren hareketlerinden uzak durmalıdırlar. Yapılacak her ani veya sert hareket, patinaj ve kayma problemi ortaya çıkacaktır. Gaz ve fren pedalları çok yumuşak kullanılmalıdır. Fren kullanma yerine vites küçültmeyle yavaşlamayı tercih eden sürücülerinde debriyajdan ayağını çok yavaş şekilde çekmesi gerekmektedir. Aksi takdirde yük bir anda ön tarafa toplanır, aracın ağırlık transferi bozulur ve kayma problemi başlar.

İkinci viteste kalkabilirsiniz!

Karlı zeminlerde ön lastiklere fazla güç vermek patinaja sebep olabilir. Bu nedenle aracı ikinci vitese alıp, gaz ve debriyaj hareketlerini çok yavaş uygulayarak sorunsuz bir kalkışa imza atabilirsiniz. Bu imkana sahip olmayan otomatik vites araçlardaysa gaz pedalına çok yavaş, kademeli olarak basılması yeterli olacaktır.

Bir üst vitesi tercih edin!

Sürüş esnasında aracın devrini yükseltmek karlı zeminler için dezavantaj oluşturur. Bu nedenle düşük devir ve bir üst vitesi tercih edin. Örneğin; ikinci viteste 45 km/s hızla gitmek yerine, üçüncü viteste aynı hızla giderseniz aracın yere tutunması biraz daha kolay olacaktır.

Gizli buzlanma tehlikesi!

Eriyen kar suyunun bulunduğu yerler, köprü üstleri, viyadükler ve yoğun rüzgar alan zeminler gizli buzlanma açısından büyük risk oluşturur. Bu bölgelere yaklaşırken hızınızı yarı yarıya düşürün, takip mesafenizi iki katına çıkarın. Araç içinde telefon, müzik sistemi gibi dikkat dağıtacak ekipmanlarla uğraşmayın, reflekslerinizi hazır tutun.

Kış lastiğine de zincir takılır!

Kış lastiği kullanan sürücülerin birçoğu araçlarında zincir bulundurmuyor. Hem yasal, hem de güvenli sürüş açısından araçta zincir bulundurulmalıdır.

Belirli bir kar seviyesinin üzerinde kış lastiği de tutunma problemi yaşar. Bu nedenle özellikle yolun buzla kaplı kısımlarında tek çare zincir kullanımıdır. Unutmayın; kış lastiğine de zincir takılır.

Kara saplanan lastiğe dikkat!

Aracınız bir veya birden fazla lastiği kara saplanırsa yapılacak çok az şey vardır. Çok fazla gaz vermek aracı saplandığı yerden çıkarmaz, aksine başa dönen lastik düştüğü çukuru derinleştirir. Aracı mümkünse ikinci vitese alıp, çapraz şekilde öne ve arkaya doğru manevra denemeleri yapılabilir. Fakat 4-5 denemeden sonra araç yerinden hiç hareket etmemişse daha fazla zorlamamak gerekir. Aksi takdirde hem araca zarar verilir, hem de aracın saplandığı yerden çıkış süresi uzar. Bu nedenle fazla ısrar etmeden çekici yardımı almak en iyi yöntemdir.

06 Oca 2015 - 15:36 - Gündem --- Okunma

Son bir ayda ozgurkocaeli.com.tr sitesinde 6.473.506 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.


ERKEK TEMİZLİK ELEMANI ARANIYOR

Akaryakıt istasyonumuz bünyesinde çalıştırılmak üzere, Başiskele ve Gölcük bölgesinde ikamet eden ERKEK TEMİZLİK ELEMANI aranmaktadır. 

Tel: 0554 811 45 75

DENTAL TOMOGRAFİ ÇEKİMİ BİLEN

DENTAL TOMOGRAFİ ÇEKİMİ bilen veya öğrenebilecek TEKNİSYEN alınacaktır. EMAİL : konrad_goruntulume@hotmail.com

İRTİBAT NO:5337779939

BAYAN YEMEK VE TEMİZLİK ELEMANI ARANIYOR

Firmamızda görevlendirilecek deneyimli BAYAN YEMEK VE TEMİZLİK ELEMANI aranıyor.

Cep:0532 508 84 08

SERVİS ŞOFÖRÜ ARANIYOR

Çenesuyu-Derince'den Gebze'ye 3 vardiya çalışacak TECRÜBELİ SERVİS ŞOFÖRÜ aranıyor. 

Tel: 0506 054 57 67

EMİRHAN EVDEN EVE NAKLİYAT

ŞOK KAMPANYA 200 TL 'den başlayan fiyatlarlaMerkez-Derince

Tel: 0533 261 45 90 - 0 262 223 41 90

TORNA VE FREZE’DEN ANLAYAN USTALAR

Eraska Makine Mühendislik’e TORNA VE FREZE’DEN ANLAYAN USTALAR alınacaktır  İzmit Sanayi Sitesi 

Tel: 0530 223 88 86 - 0537 397 71 10

TIR ŞOFÖRÜ ARANIYOR

E sınıfı ehliyetli Gölcük ve çevre ilçelerde ikamet eden TIR ŞOFÖRÜ aramaktayız 

Tel: 0533 373 27 36

MERT EVDEN EVE NAKLİYAT

TAŞINMADAN BİZİ ARAYIN MERT ASANSÖRLÜ EVDEN EVE NAKLİYAT Tek Fiyat : 750 TL

Tel: 0532 552 53 08 0262 322 23 70

BAY BAYAN VASIFSIZ ELEMANLAR ARANIYOR

MONTANAYurtiçi- yurdışı seferlerimiz için BAY BAYAN VASIFLI-VASIFSIZ ELEMANLAR alınacaktırTel: 0216 773 05 530533 317 53 900533 312 68 750533 314 10 8...

Her Türlü Çatı

HER TÜRLÜ ÇATI Kiremit Aktarma Çatı Katı Teras Kaplama, Şıngıl, Çatı Oluk Temizliği ve Çatı Temizliği İTİNA İLE YAPILIR Sinan Ünver

0535 346 87 29