Banliyö Treni Mayıs’a kaldı

Milli Savunma Bakanı Fikri Işık, Adapazarı-Pendik arasında çalışan, karşılıklı 4 sefer yapan Banliyö Treni’nin bugünden itibaren karşılıklı 8 sefer yapacağını ve istasyon sayısının arttırılacağını açıklamıştı.

ustu-ve-yanlari-kapanip-kafe-olacak.jpg
dsc_0044.jpg
Haber albümü için resme tıklayın

Ancak, istasyonlardaki peron çalışmaları zamanında bitirilemedi ve yeni uygulama 1 ay sonraya ertelendi.

MAYIS’A UZADI

Bir süre önce Kocaeli basınıyla buluşan Bakan Işık, 10 Nisan 2017 tarihinden itibaren Adapazarı-Pendik tren seferlerinin 4’ten 8’e çıkarılacağını, trenlerin Adapazarı Mithatpaşa’dan kalkıp, Sapanca, İzmit, Körfez, Hereke, Pendik istasyonlarında duracağını, gelecek yıl da Haydarpaşa’ya kadar ulaşacağını açıklamıştı. Ancak söz konusu istasyonlardaki peron ve sinyalizasyon çalışmaları ön görülen tarihe yetişmedi. Uygulamanın mayıs ayında başlayacağı öğrenildi.

BİZİM GAR DA ÇOK YAVAŞ

Öte yandan İzmit Tren Garı’ndaki işler de çok hızlı yürümüyor. Bir süre önce faaliyete geçen yürüyen merdivenlerin de içinde yer aldığı üst geçit için ek proje yapılması gündemde. Devlet Demiryolları, üstgeçidin üzerindeki boşlukları ve yanlarını cam bölmelerle kapatarak kafe, restoran, yolcular için kapalı bekleme salonu olarak projelendirecek. Üç ay içinde de proje tamamlanıp ihaleye çıkılacak.

SAHİL TARAFI KAPALI 

DDY tarafından 2014 yılında tamamlanan Yüksek Hızlı Tren(YHT) projesinin hemen ardından İzmit Garı’nda başlayan üst geçit çalışmaları tamamlanmış ve hizmete açılmıştı. Gar yönetimi, İçişleri Bakanlığının güvenlik tedbirleri nedeniyle üstgeçidin sahil kısmına geçen bölümünü şimdilik halkın kullanımına kapattı. Üstgeçit ve yürüyen merdivenler sadece garın içinden yolcuların peronlara giriş-çıkışı için kullanılıyor. Gardaki üstgeçitte engelli asansörü, 9 yürüyen merdiven, 3 platform engelli merdiveni, 1 asansör ile 5 adet çelik konstrüksiyon merdiven bulunuyor.

Şennur YILDIZ

ÇOK GENİŞ BİR ALAN- İzmit Tren Garı’nda yaptırılan üstgeçit, son derece geniş bir alanı kaplıyor. Yeni projeyle üstgeçitte cam bölmeler olacak, kafe, restoran ve yolcu bekleme salonları yapılacak.

YHT’DE SORUN YOK- İzmit Tren Garı’nda Ankara ve Konya’ya çalışan Yüksek Hızlı Trenler duruyor. Arifiye-Pendik arasında sefer yapan Banliyö Treni de duruyor. Tren sefer sayıları son derece düşük olunca da bizim Garımız, günün her saati oldukça tenha oluyor.

10 Nis 2017 - 08:56 - Gündem --- Okunma

Son bir ayda ozgurkocaeli.com.tr sitesinde 5.686.279 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

29

vatandaş - hep aynı seçim öncesi ver vaadi, sonrası allah kerim. cengiz topel havaalnımızdan vaadlere bakarsan her yere sefer olacaktı. hani nerede ? kimin umurunda.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
28

deniz - Sayın bakan mayıs sonu demiş ama yılını söylememiş

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
27

Bora Zan - Bakanımız Fikri Işık memleketi Gümüşhanede, Bayburtla ortak kullanacağı havalimanı yapımını hemşehrilerine müjdeledi,hayırlı olsun.Her 2 ilin toplam nüfusu 230 bin.....

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
26

cemre - herekede durmadığı için karamürselden vapur ile geçip istanbula gidenlerde otobüse binmek zorunda. iki yıl diye kapatıldı halen sefer sayısı 4. niye 12 değil eskisi gibi. hereke, körfez, derince, kuruçeşme, köseköyde durmadığı için vatandaş mağdur.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
25

emre meşe - niye pendik e kadar çalışacak çok saçma bir an once başlasın artık seferler efetur u zengin ettiğiniz yetmedimi

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
24

cemre - demiryolu ile yük taşımacılığı ne zaman yapılacak? taşıma maliyetlerinin yüksek olması sebebi ile sanayici rekabet edemiyor.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
23

FERT - izmitten yht ile haydarpaşaya gidilemiyor çünkü son durak pendik. haydarpaşaya hızlı tren ile gitsek 3 köprü üzerinden dolaşmak zorunda kalmayız.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
22

FERT - trenler iki yıl için durdu hALEN birçok durakta durmuyor. adapazarı na gitmek için iki araç değiştirmek gerekli. KÖSEKÖY DE DURAK ne zaman çalışacak?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
21

FERT - hızlı tren seferleri artırılmalı. otobüs firmaları engel oluyor...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
20

cenk - hızlı tren sefer sayısı az. üç yıl önce bakan istanbul ankara günlük potansiyel 85 bin kişi dedi. halen 6 sefer yapılıyor. 400 kişi x6 sefer=2400 kişi gidiş geliş dolu olsa 4800 kişi yüzde kaç yapar? yüzde 6-7 bu ne demek yüzde 93 ü karayolu ile taşınıyor. karayolunda yılda kaç kişi ölüyor? 8 bin kaç kişi yaralanıyor? 300 bin...hızlı tren seferleri artırılmalı...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
19

gözcü - israf haramdır. üst geçit için o kadar çelik kullanılır mı? yaya geçecek...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
18

gözcü - adapazarı treni niye kaldırıldı. adapazarı treni adapazarı ve haydarpaşa arasında işliyordu. gebze ve haydarpaşa arasında banliyo vardı. kuruçeşme ve 42 bile durak vardı. yahya kaptanın karşısına bile durak konulabilir ....

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
16

dertli - vatandaş önce muhtara gidecek "niye demiryolu kapandı?" diye. sonra devlet kurumuna dilekçe yazacak bakana dilekçe yazacak. demiryolu sendikası nerde ? belediye başkanları nerde? vali niye bu konuda tavır koymaz?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
15

FERT - en büyük zorluğu çeken herekeli ve kocaeli üniversite öğrencileri

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
14

Korfezli - Yüksek hızlı trenle kendileri bir istanbul bir Ankara gidip gidip geliyor lar. Gerçi bakana yuzde 50 oy verin ben kimseyi almam trene .Adam hakli

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
13

kendi - daha önce 31 durakta duran ve günde 12 geliş 12 gidiş yapan adapazarı treni kaldırıldı. şimdi 8 sefer olacak diye bekliyoruz. nereden nereye?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
12

cenk - peki bu kadar yatırımdan sonra banliyo treni hızı arttı mı? maalesef hayır...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
11

cenk - toplum nasıl kandırılır? iki yıl diye hattı kapat... halen açama ...traversleri köseköy depoda dağ gibi yığın yap. tren hızı artmasın. duraklarda durmasın. o zaman biz bu yatırımı niye yaptık...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
10

adsız - izmitten en uzak iller 1500 km. hızlı tren 200 km saat ile gitse 7 veya 8 saat sürer. uçak ile sabiha gökkçenden gitmenin hiç bir mantığı kalmaz. uçak firmaları zengin oldu devletin kurumu yok ediliyor...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
09

sırma - niye 8 sefer? niye eskisi gibi 12 sefer değil? aylık abonman niye kaldırıldı? belediye otobüsünde insanlar ayakta. siz mersedesinizde rahatsınız...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
08

deniz - sorun sadece ilimide değil maalesef,,, gebze haydarpaşa ve sirkeci halkalı banliyosu da açlışmıyor. açıklama çok masum müteahhit işi bıraktı...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
07

sayın - evet sayın milletvekilleri siz ne yaptınız bu konuda?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
06

serdar - Banliyö tren bir şehrin banliyöleri arasında çalışan trendir. Bu tren Bölgesel tren 3 farklı il arasında çalışıyor. TCDD sorumsuzluğunda sadece 4 istasyonda duran ve insanları otobüslere mahkum bırakan ve yüksek ücret ile birilerine para kazandıran bir sistemin kurbanıyız. istasyonları yorgun senelerdir bakım ve restore görmemiş bir hattın mağdurlarıyız. Derbent, köseköy, 42 evler, derince, körfez, hereke, tavşancıl, diliskelesi istasyonları acilen açılmalı ilaveten maşukiye 60evler tütünçiftlik

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
05

izmitli ali - Maalesef 10 yıldır bir YHT sevdasına iptal edildi banliyolar. Oysaki vatandaş çok kullanıyordu bunları.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
04

kamill - deveye sormuslar boynun niye egri nerem dogru ki misali Turkiyenin encok vergisini veren en cok ürten sehri refah içrisinde olması gerekirken nereye el atsan yarım yamalak

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
03

Meymen - Istanbulun kalbi haydarpaşa tekrar atmaya baslamadikca bu söyledikleriniz zor. Çok zor.. Haydarpaşa ölüyor. Ölüme terk ediliyor.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
02

Meymen - Bizim şehrimizden tren taşımacılığının kaldırılmasının sebebi istanbul kalbi olan Haydarpaşa ya ulaşımın engellenmek istemesi. Anadolu dan trene binip Istanbulun kalbi olan Haydarpasada inen insanları otobüslere mahkum etmek amaç. Demiryolu hem ucuz hem güvenli hem rahat. Istanbulda metro için kazılmakdik yer altı kalmadı. Ama Haydarpaşa yıllardır bakımda istasyonlar yıllarca bakimda. Haydarpaşa birgün oldu yandı. Yıllardır restore ediliyor. Sahi yakilmişmiydi yoksa ?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56
01

kocaeli41 - banliyö trenimi dediniz interneti olan açsın izban yazsın görsün izmir büyükşehir belediyesi banliyö hattını bir incelesin saat gibi çalışan trenler hergün 250 bin kişiyi götürüp getiriyor

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Nisan 08:56