Londra’da unutulmaz bir ay geçirdiler

AB Erasmus (+ )projeleri kapsamında “okul öncesi eğitim kurumlarında entegrasyon uygulamaları” konulu proje kapsamında 24 Temmuz 22 Ağustos tarihleri arasında İngiltere’nin Londra şehrine giden ve orada Docklands Academy okulunda yabancı dil, drama ve bra

İlimizden 20 öğrenci 2 bayan öğretmen ile Yalova ilinden bir öğretmen ve 5 öğrencinin de katıldığı bu proje için İngiltere’nin başkenti Londra’ya bir aylığına giden öğretmen ve öğrenciler farklı kültürden çocukları tanıma fırsatı buldu. İzmitli ve Yalovalı grup anaokullarında uygulanan öğretim, teknik ve yöntemleri bizzat yerinde gördüler. Yavuz Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdür Yardımcısı Fatma Çelik ve Çocuk Gelişimi bölüm öğretmeni Asuman Uyuşan eşliğindeki kız öğrenciler hayatlarındaki en güzel deneyim ve anılarını gazetemiz için yazdılar.

24 Temmuz günü THY uçağıyla Londra’ya giden İzmit grubumuzu Docklands Academy Halkla İlişkiler müdürü Emin Ata Türkoğlu karşıladı. Havaalanı çıkışında yoğun sağanak yağmurda epey ıslandık. Önceden bekleyen bir otobüsle 5,5 saatlik uzun bir yolculukla otelimize vardık. Kilburn bölgesindeki eski bir İngiliz evinden hostele (pansiyon)  dönüştürülen otelimize yerleştik. Rehberimiz bizi dışarıda akşam yemeğini yiyeceğimiz restorana götürmek için bekliyordu. Bavullarımızı odamıza bırakıp akşam yemeği için yarım saatlik metro yolculuğu sonunda restorana vardık. Projenin Londra’daki ortağı olan Önder Şahan’ın sahip olduğu Hazev Restoran’ta birbirinden güzel Türk yemekleri yedik. İkram ve hizmet kusursuzdu. Restoran Londra’nın finansal merkezini oluşturan Dockland bölgesinde yer alıyor. Lüks sayılan bu bölgedeki yüksek binaların görkemliği ve ışıltısı hepimizi büyülemişti. Bu güzelliği seyrederek otelimize geri döndük. Sabah erken saatlerde kalkıp, İngiliz kahvaltı kültürünü oluşturan mısır gevreği, kızarmış ekmek, marmelat ve tereyağdan oluşan kahvaltımızı yaptık. Hafta sonunu Londra’yı gezmekle geçirdik. Londra İstanbul gibi metropol bir şehir. Caddeleri oldukça kalabalık. Şehre genel bir kırmızı renk hâkim. Otobüsler, telefon kulübeleri hep kırmızı renkte. Şehir merkezinde İngiliz’den çok yabancı görmemiz bizi oldukça şaşırttı. Dünyanın en büyük dönme dolabı ve Londra’nın sembolü haline gelmiş LondonEye (Londra gözü) diye adlandırılan bölge turistlerin oldukça ilgisini çekiyor. Rehber eşliğinde bilim müzesi Natural History Müzesini ve mobilya, seramik ve cam eşyaları içinde barındıran Victory and Albert Müzesini ziyaret ettik. İngiltere Kraliçe ailesinin yaşadığı Buckingham sarayını da gördük. Place of westminster İngiltere parlemo.nta binası ve Londra’nın meşhur caddeleri olan Oxford , Piccadili caddesini, ve Trafalgar Meydanını görme şansına sahip olduk. Pazartesi günü Dockland  Academy okul müdürü Ayşegül Yağcılar tarafından okulda karşılandık ve eğitimin  ilk günü okul hakkında bilgiler alarak geçirdik. Londra’da kalacağımız 4 haftalık eğitim ve uygulama programları için okul yöneticileri ile beraber plan yaptık. Plana göre Sabahtan öğlene kadar İngilizce dil eğitimi ve öğleden sonraları eğitim ve çeşitli kültür gezilerine ayırdık. Program dâhilinde Docklands Academy’nin öğretmenleri tarafından öğrencilerimize ayrıca drama dersi verildi. Yağmur bir hafta boyunca yağdı. Bu şehrin özelliğiydi, buna alışık olmayan bizler, kendimize şemsiye ve yağmurluk edindik. Yağmuru bol olan bu ülkede Şemsiye ve yağmurlukların pahallı olmasına bir anlam veremedik. Hafta sonunda ise güneşli bir hava bizi karşıladı. Bu güneşli havaları bizde özgürlük parkı olarak ünlenen meşhur Hyde Park, ve St.James  parka giderek değerlendirdik.Parkların çok büyük oluşu ve çok çeşitli bitki ve çiçeğin bir arada oluşu, hepimizin ilgisini çekti. Park alanı içinde özgürce dolaşan sincaplar insanlara çok yakın olması bize “ bu kadar da olmaz “dedirtti. İngiliz halkı doğaya ve çevresine saygılı. parkları ve caddeleri çok temiz. Londra bir metropol olduğu için yaşam çok hızlı akıyor. Yoğun olarak metro kullanılıyor. İngilizler çalışmak için Londra merkezini, yaşam için ise şehir dışındaki bölgeleri tercih ediyor. İngilizler yemeklerini fast food olarak tüketiyor. En ünlü fastfood olan fishandcips (kızartılmış balık cipsi) yemeği tercih ediyorlar. İçecek kültürlerinde alkol ön planda, ancak Sütlü İngiliz çaylarını da bol miktarda tüketiyorlar. Londra’da birçok Türk markası ürün ve gıdaları marketlerde görmemiz bizi hem şaşırttı, hem sevindirdi. Trafik İngiltere ve Londra’da Türkiye’nin tam tersine sol taraftan işliyor. Yıllarca sağ taraftan akan trafiğe alışmış olan grubumuz ilk zamanlarda epey sıkıntı çekti ama gün geçtikçe uyarıcı işaret ve tabelalar sayesinde kısa sürede trafiğe alıştık.

Alışveriş yapmak isteyenler için önerebileceğim bir çok yer bulunmaktadır. Hem kültürel gezi olarak hem de alışveriş için her gün kurulan Nothınheal bölgesindeki Portobella adlı pazarda her çeşit hediyelik, antika, yiyecek, giyecek vb. ürünü bulmak mümkün. Camden Town bölgesindeki turistik pazarda ise bol ve ucuz hediyelik eşya bulmak mümkün. Bigben saat kulesi ve London Bridge  (Londra Köprüsü) şehrin sembolü. Bu yerler mutlaka görülmeli ve gezilmeli. Özellikle geceleri ışık ve aydınlatma sayesinde insanı adeta büyülüyor. Kültür gezilerin yanı sıra Eğitim için bir çok okul ve kreş gezilerimiz de oldu. Bunlardan Türklerin kurduğu Minik Kardeş kreşinde incelemeler de bulunduk. Türk kreşini her ülkeden değişik aileler çocukları tercih etmesi ve hijyen kurallarına gösterdikleri özen bizi gururlandırdı. Bir ayın sonunda belge töreni yapıldı. Okul salonunda yapılan törende öğrencilerimiz aldıkları eğitim sonucu Dil Eğitimi Sertifikalarını aldılar. Öğrencilerimiz ayrıca aldıkları drama dersindeki oratoryolarını gösteri olarak sundular. Öğrencilerin bir aylık eğitimde göstermiş oldukları başarı ve performans nedeni ile 2016 yazında da proje ortağı Önder Şahan tarafından tekrar bir aylık ücretsiz kurs verilmesi sözü ile ödüllendirildi. Son günlerimizde İngilizlerin en iyi üniversitelerinden biri olan Cambridge Üniversitesini ve çevresini i ziyaret ettik.  Dönüşümüzden bir gün önce bizim Antalya şehrimizi andıran Manş Denizi kenarında bulunan Brigton kentini ziyaret ettik. En Son gün ise bavullarımızı toplayıp Londra’dan güzel anılarla evimize döndük.

25 Ağu 2015 - 15:24 - Eğitim --- Okunma

Son bir ayda ozgurkocaeli.com.tr sitesinde 4.531.512 gösterim gerçekleşti.

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

BRANDA ELEMANI ARANIYOR

BRANDA ELEMANI ARANIYOR Firmamızda makine dikişi bilen branda dikimi, tente imalat ve montajında çalışacak tecrübeli veya tecrübesiz yetiştirilmek üz...

Tel:0262 349 48 90 0533 159 48 90

YARDIMCI BAYAN ARANIYOR

Ev içerisinde temizlik işlerinde çalışacak YARDIMCI BAYAN aranıyorTercihen Derince ve Körfez

Tel: 0532 202 66 09

TEKNİK SERVİS ELEMANI ARANIYOR

KOCAELİ JENERATÖRE - Jeneratör konusunda deneyim sahibi - Elektrik veya Motor Tecrübesi olan - En az Meslek Lisesi mezunu- B sınıfı ehliyetli aktif...

Müracaat Tel: 0 541 321 93 41 / 0 262 321 93 93

TEKNİK RESSAM ARANIYOR

TEKNİK RESSAM Makina ve gaz yakma sistemleri imalatı yapan firmamıza ‘Teknik Ressam’ alınacaktır. -İyi derecede autocad ve solid Works bilen -En az...

0262 349 60 11

KALIPÇİ VE BOYACI ARANIYOR

Bünyemize KALIPÇI ve BOYACI alımı yapılacaktırÇalışma saatleri: 08:00-17:00C.tesi: 08:00- 12:30 arasıServis vardırFatih Mahallesi Çenedere caddesi No:...

Tel: 0541 322 86 93

BAYAN ELEMAN ARANIYOR

Hacıoğlu Metalİş yerimizde yemek ve temizlik işlerini yapacak BAYAN GÖREVLİ aranıyorİzmit San. MevkiiTercihen Sanayi Mahallesi ve Vezirçiftliğinde otu...

Tel: 0532 165 38 68

ORKA GROSS MARKETLERİ ELEMAN ARANIYOR

Orka Gross Marketleri Şubemizde çalışacak KASİYER- REYON -MANAV-ŞARKÜTERİ- MUHASEBE- BİLGİ İŞLEM- DANIŞMA- FORKLİFT KULLANABİLEN DEPO SEVKİYAT ELEMANL...

Tel: 0535 376 45 33

MOBİLYA USTALARI ARANIYOR

MOBİLYA USTALARI ARANIYORİMALAT VE MONTAJDA ÇALIŞABİLECEK MOBİLYA USTALARI ARANIYOR4.250 TL MAAŞ + YEMEK + SGK

TEL: 0532 738 11 07 0535 713 72 50

ELEKTRİK USTASI VE KALFALAR ARANIYOR

YUSAY ELEKTRİK ELEKTRİK USTA ve KALFALARI ARANIYORSerdar Mh. Pasinler Cad. No: 14 /C Başiskele

Tel: 0 536 566 66 38

FORKLİFT OPERATÖRLERİ ARANIYOR

Dilovası bölgesinde çalışacakFORKLİFT OPERATÖRLERİ alınacaktırİzmit ve Gebze'den servisimiz vardır