TSK tarihinde bir ilk!

Türk hava sahasını ihlal ettikleri için düşürülen Suriye savaş uçağı ile helikopteri, ilk kez Türk F-16’larının kokpit altında simgeleşti. Havacılıkta buna ‘Kill Mark’ deniliyor. Suriye’nin düşürdüğü F4’ün şehit pilotlarının anısını yaşatmak amacıyla yap

NATO ülkelerinden onlarca savaş pilotu 4 Mayıs’ta başlayan ve 16 Mayıs’a kadar devam edecek yıllık Tiger Meet Hava Tatbikatı’nın 2015 ayağı için Konya’da bir araya geldi. Almanya’dan Çek Cumhuriyeti’ne, İtalya’dan Norveç’e kadar birçok ülkenin savaş uçaklarının katılımıyla gerçekleşen tatbikata Konya’daki 192’inci Kaplan Filo ev sahipliği yapıyor. Tatbikatta Diyarbakır 182. Atmaca Filo’ya bağlı F-16’lar da yer alıyor. Savaş uçaklarının bu büyük buluşması dünyanın dört bir yanından havacılık meraklılarının da bölgeye akın etmesine sebep oldu. Uluslararası fotoğrafçılara bu uçakları yakından görüntüleme fırsatı tanındı. İşte bu sayede bilinmeyen bir gerçek ortaya çıktı.

Atmacalar vurmuştu

Diyarbakır Atmaca Filo’ya bağlı F-16C model iki Türk savaş uçağı tatbikata katılan diğer uçaklardan çok ince bir detayla ayrılıyordu. Her ikisinin de kokpit altında ufak bir simge yer alıyordu. 91-008 kuyruk numaralı F-16’mızda 23 Mart 2014 tarihinde Türk hava sahasını 1 km ihlal ettiği için AIM-120 AMRAAM havadan havaya füzeyle düşürülen Suriye’nin Mig-23 savaş uçağının amblemi ve olayın tarihi yer alırken; 92-005 kuyruk numaralı F-16’da ise 16 Eylül 2013’te yine Türk Hava Sahası’nı 2 kilometre ihlali sonrası angajman kuralları gereği vurulan Suriye Hava Kuvvetleri’ne ait Mi-17 tipi helikopterin amblemi göze çarptı.

Arkadaşlarının anısına

 

Simgeler (bröveler) bu iki F-16’nın Suriye’ye ait savaş uçağı ve helikopterini düşüren uçaklar olduğu anlamına gelen ‘Kill Mark’lardı ve Türk Hava Kuvvetleri tarafından ilk kez kullanılıyordu. Türk Hava Kuvvetleri geleneğinde olmamasına rağmen Suriye’nin düşürdüğü F4’te ölen iki pilotumuz için arkadaşlarının, şehitlerin anılarını yaşatmak için bu simgeyi koydukları öğrenildi. Görüşüne başvurduğumuz bir eski F-4 pilotu, ‘Bu aslında Türkiye’nin kararlılığını gösterir. Yani Suriye rejimine ‘Bir daha olursa yine vururuz’ mesajı verilmek isteniyor’ yorumunu yaptı.

Davutoğlu'ndan ödül

Suriye’ye ait helikopterin düşürülmesinin ardından dönemin Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu “Kimse bir daha Türkiye’nin sınırlarını herhangi bir şekilde ihlal etme cüreti gösteremeyecektir. Bu konuda her türlü tedbir alınmıştır” demişti. Dönemin Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Akın Öztürk de Suriye helikopterini düşüren personele ödül vermişti. Helikopterin vurulması üzerine paraşütle atlayan Suriyeli pilotlar ise cihatçı çeteler tarafından yakalanmış ve infaz edilmişlerdi. Düşürülen Mig savaş uçağının pilotu da paraşütle atlamayı başarmıştı.

2’nci Dünya Savaşı’nda simge oldu

‘Kill Mark’lar ilk kez İkinci Dünya Savaşı’nda kullanılmaya başlandı. Naziler ve Japonlar karşısında hava üstünlüğü kurmak isteyen müttefik kuvvetler, pilotlarının moralini yükseltmek için her düşürülen Nazi ve Japon uçağının simgesini düşüren uçağın kokpit altına işledi. Bunlara da Kill Mark (Kurban simgesi) adı verildi. Belirli sayıda düşman uçağını düşüren pilotlar Kill Mark’larına bakılarak ‘ACE’ (As) sıfatıyla onurlandırıldı. Daha sonra Kill Mark uygulaması Ruslar tarafından da kullanıldı.

Vatan

10 May 2015 - 10:25 - Gündem --- Okunma

Son bir ayda ozgurkocaeli.com.tr sitesinde 5.010.314 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.


Vasıflı- Vasıfsız Elemanlar Alınacaktır

Palet imalatı yapan fabrikamızda kalite kontrol yapabilecek vardiyalı çalışabilecek vasıflı vasıfsız BAY-BAYAN elemana ihtiyacımız vardır. GÖRÜŞMELER...

İLETİŞİM: 0541 557 47 41

EMEKLİ SERVİS ŞOFÖRÜ

Derince Körfez Bölgesi'nden üç vardıya servis çekebilecek tecrübeli emekli SERVİS ŞOFÖRÜ aranıyor. KUŞKARDEŞLER TURİZM

Tel: 0532 644 34 63- 0506 054 57 67

MOBİLYA BOYA USTASI ALINACAKTIR.

Eskitme ve Patina bilen Lake Boya konusunda tecrübeli Başvurular şahsen yapılacaktır. Servisimiz Kuruçeşmeden kalkmaktadır Çalışma saatleri : 08:3...

Tel: 311 71 16-17

Tesviye Ustası

KÖSMAK MAKİNA Talaşlı imalat atölyesinde çalışacak TESVİYE USTASI alınacaktır.

Kamer Kös: 0541 389 51 41

Torna-Freze Ustaları

KÖMÜRCÜLER MAKİNA Talaşlı İmalat İşlerinde Çalışmak Üzere TORNA VE FREZE USTALARI ALINACAKTIR.

Tel: 0 262 335 25 11

Forklift Operatörü Aranıyor

FORKLİFT OPERATÖRÜ aranıyor Sunta-MDF fabrikasında deneyimi olan Derince’de ikamet eden Tırtur Taşımacılık Yapı Malzemeleri Tic.Ltd.Şti....

Tel: 0 262 229 70 74

Aşçı

Osmanlı mutfağı ve Döner konusunda tecrübeli AŞÇI aranıyor

Tel: 0537 829 12 69

Emekli Şoförler Aranıyor

Şirketimiz bünyesinde kendi aracı ile (Doblo-Kango vb. ) çalışabilecek EMEKLİ ŞOFÖRLER alınacaktır Müracaatlar şahsen kabul edilecektir

Tel: 0 262 324 54 00

TESVİYE USTASI

KÖSMAK MAKİNA Talaşlı imalat atölyesinde çalışacak TESVİYE USTASI alınacaktır.

İrtibat: Kamer Kös: 0541 389 51 41

Doğalar Geri Dönüşüm

Doğalar Geri Dönüşüm'e BAY AMBALAJ ATIĞI ARAŞTIRMA PERSONELİ alınacaktır

Tel: 0262 373 50 55