BÜYÜKAKIN OLMAYACAK
Büyükşehir Belediyesi Ağustos ayı meclis toplantısı perşembe günü Kocaeli Kongre Merkezi’nde saat 15.00’de gerçekleştirilecek. 104 gündem maddesinin görüşüleceği toplantıya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’ın Ankara’da AK Parti İl Başkanlar toplantısına katılması nedeniyle yerine Başkanvekili Yaşar Çakmak başkanlık edecek. Meclis gündeminde kenti ilgilendiren önemli ulaşım projeleri ve kentsel gelişim alanlarının imar planları yer alıyor.
ELEKTRİK DÖNÜŞÜM TESİSİ YAPILACAK
Büyükşehir Meclisinde Darıca’da üretim yapan Kroman Çelik Fabrikası ile TEİAŞ arasında yapılan protokol ile konut alanları ve okullara yakın bölgede bulunan 17 dönüm arazide Yüksek Gerilim hattındaki enerjinin dönüştürülerek kullanılması için tesis yapılacak. Tesisin konut alınlarına ve okullara yakın olması nedeniyle CHP grubunun muhalefet şerhi koyması bekleniyor. CHP grubu hattaki dönüşümün insan sağlığı üzerinde etkileri ve çevreye zararları konusunda net bir bilgi olmaması ve ÇED gerek yoktur kararı nedeniyle itiraz ettiği belirtildi.
TANIŞ, MUHALEFET ŞERHİ KOYDU
İzmit Belediyesinde oy birliği ile Büyükşehir meclisine gelen Yahya Kaptan’da bulunan bir parseldeki imar değişikliğine Büyükşehir İmar komisyonunda yer alan CHP meclis üyesi Orhan Tanış muhalefet şerhi koydu. İmar planlarında mevcut parselin imarının 3 kat iznin olması ve yeni düzenleme ile bunun 8 kata çıkartılmasına Tanış’ın itiraz ettiği öğrenildi. Tanış’ın bölgede genel bir imar düzenlemesi yapılması gerektiği ve parsel bazlı düzenlemelere karşı olması nedeniyle bu yönde oy kullandığı belirtildi.
KURUÇEŞME’DE SIRA İHALEDE
Büyükşehir Belediyesi’nin Tramvay hattını Kuruçeşme’ye uzatmak için aldığı kararda tüm çalışmalar bitti ve proje imara işlenecek. D-100 karayolunu köprü ile geçip D-100’ün İstanbul yönünden Kuruçeşme’ye gidecek olan tramvay hattı imar planlarına işlendikten sonra ihaleye çıkılacak. Kuruçeşme hattının ardından Tramvay’ın stadyuma uzatım hattı ile ilgili çalışmaların başlaması bekleniyor.
GEÇİCİ DÜZENLEME YAPILACAK
Tramvay hattının Kuruçeşme’ye uzatılması ile birlikte D-100 karayolunda İstanbul ve Ankara yönüne gidişte de değişiklik yapılacak. Kuruçeşme D-100 Geçiş Projesi ile tramvay projesi ile D-100’de yapılacak değişikliğe çözüm bulunacak. D-100’de İstanbul yönünü tramvay kullanacağı için yeni gidiş yönü TEM Otoyolu girişinde bulunan son çıkışta olacak. TEM Otoyoluna giriş bölgesinde bulunan otobüs yazıhanesinin önünden Kuruçeşme ışıklarda yeniden D-100’e bağlantı sağlayacak düzenleme yapılacak. Düzenleme Kuruçeşme kavşağı yapılana kadar geçici bir düzenleme olacak.
STADYUM YOLUNDA SONA GELİNDİ
Alikahya’da yapılan 30 bin kişilik stadyuma yapılması planlanan duble yol ile ilgili çalışmalarda da sona gelindi. Büyükşehir Belediyesi Köseköy’deki askeri alan ile Casaba Sitesi arasında yapılacak olan Köseköy Koridoru Alikahya Stadyum Yolu kesin projesi mecliste geçecek. Meclisten geçen imar düzenlemesi ile birlikte Büyükşehir’in projenin yapım ihalesine çıkması bekleniyor. Bu yol yapıldığında D-100’den stadyuma daha kısa ve geniş yoldan ulaşım daha hızlı sağlanabilecek.
1500 KONUT İÇİN İMAR DÜZENLEMESİ
Büyükşehir Belediyesinin kentsel gelişim alanı olarak ilan ettiği Sepetçi-Sekbanlı bölgesinde toplanan araziler TOKİ’ye kent merkezinde bulunan araziler karşılığında verildi. Bölgede 500 hektar alanda 40 bin nüfusun barınacağı bir kentsel gelişim alanı oluşturuldu. Yapılan Sepetçi-Sekbanlı Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Projesi imar düzenlemeleri mecliste görüşülecek ve karara bağlanacak. Meclisten geçen imar düzenlemesi ile birlikte TOKİ ile 1500 konutu yapmak için çalışmalarına başlayacak.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(17)Enis - Yeni otobüs alım projesi ne oldu? Otobüs yetersizliğinden Ulaşımpark hatlarında küçük minibüslere kaldık şu pandemi zamanında
Gidik - Yillarca curumeye terkedilen cengiz topel havaalaninin akibeti neolucak verilen sozler niye tutulmuyor acaba kocaeli gibi bi yerde havaalani niye bir turlu acilmiyor insanlar niye istanbula gitmeye zorlaniyor havaalanina niye yatirim yapilim adam gibi isletilmiyor sayin buyuk akin
Gidik - Tranvay gosteris icin sehiricine yapildi diger yerlerde oturanlar uvey evlatmi sayin buyukakin tranvay kartepe esmeye kadar gitmeli madem ulasimi rahatlatmak amacbuyrun sizi tutan kim parasizde soz sizde hukumet sizde
Mert - eşme yetmez maşukiye oradan da Kartepe kayak merkezine geçip samanlı dağları arkasından Bilecik kent merkezine ulaştırılmalı. Kafayı yemiş millet tramvay ne olduğunu bilmeyenler heryere tramvay istiyor. Yapsın tabi eşmeye kadar binersiniz eşmeden tramvaya 2 saat sonra İzmit'tesiniz mis
Basri - Eșmeye tramvay gider mi hiç? Siz metro ile, tramvayı karıştırıyorsunuz
Derinceli - Trafik sorunu için yapılması gereken projelere kuruçeşme ışıkların kalkıp gişeleri taşınması ve Derince otoban bağlantı yolu projesi. Bunlar trafik sıkıntısını azaltır haberdeki projeler trafik için değil bence
Musty41 - Bunların çoğu trafiği rahatlatacak kalıcı önlemler değil. Trafik sorunu ile ilgili kesin çözümün sağlandığı daha hiç bir projeniz yok.Acilen şehrin 5-10-20 yıllık trafik sorununun çözümünü planlayın. Planlayın ki ne kadar samimi olduğunuzu görelim. Bu şehir trafik çilesinden oy vermez daha size benden söylemesi.Katlı köprüler mi yapıyorsunuz, mevcut yollarda genişletme çalışması mı yapıyorsunuz, D100'de ulunan trafik ışıklarını mı kaldırıyorsunuz, Güney marmara otobanını mı yapıyorsunuz( sahi söz vermiştiniz ne oldu o iş?) ne yapacaksanız çabuk yapın, vaktiniz yok!
Osman - Tramwayın Derince ve körfez'e kadar uzatılması gerekiyor.Ulaşımda en önemli projelerden biri olan Derince otoban bağlantı yolu Projesidir.2018 yılında başlaması gereken projeden hala tık yok.Tahir başkan bu konuya ne zaman el atacak bilmiyorum.Seçim zamanında Derinceliyim diyordu.Seçim bitti verilen sözler unutuldu.Zeki Aygün'ün başkan olduğundan beri Derince ye katma değer verdiğine şahit değilim.Zaten öteden beri Derince üvey evlat muamelesi görüyor.Gelen hangi başkan hizmet yaptı ki Derince ye .Nihat ERGÜN dahil hepsi taş üstüne taş koymadı maalesef.Mevla liyakat sahibi yöneticiler lutfeylesin.Bizleri de ağır uykudan uyandırsın....
Adam - Cengiz topelden sefeeler neden başlamıyor
Sinan D - Herkeden hızlı tren hattı tünel içine alınabilir. Böylelikle mevcut demiryolu tramvay hattı olarak kullanıma açılabilir. Gece belli bir saatten sonra yük trenlerinede hizmet verebilir.
Sinan D - Körfezkent bölgesinden oroyol çıkışı sağlanırsa Yenikent ve Körfezkent mevkiinden İzmit yönüne giden gelen araçlar Derince Eskiyol ışıklarına takılmadan ve seri olarak evlerine gidebilir.
Osman - Sinan D bahsetmiş olduğun konu Derince otoban bağlantı yolu Projesi.Projeye göre Eskiyol D-100 ün oradan HALDIZ ların otoban kenarına yapmış olduğu yere kadar otoban bağlantı yolu yapılcaktı.Yol Eskiyol kısmında 3 katlı gözüküyor projede.Bu projeyle otobanı kullananlar ilçeye rahat giriş çıkış yapacak ve D 100 deki kamyon ve TIR trafiği olmayacak ya da azalacak.Önemli olan projenin ne zaman başlayacağı...?
Cicekciler - Tranvay en kotu sartla herekeye kadar gitmeli
En İyi - İstanbula kadar gitsin!
körfez - Tramvay körfez e kadar gelmezse bir daha ak partiye oy yok
Mert - O kadar uzağa tramvay olmaz körfezden izmite 1 saatte gelirsiniz dur kalklarla tramvay kent icinde caddede giden raylı ulaşım aracıdır. İlçeler arası ulaşım banliyö yada metro ile olur hızlı ve seri ulaşım. Buyuksehir mevcut tren yolunda önce banliyö işletmeli kartepe derince korfez gebze hizli ve seri izmite ulasır sonra metro ile daha kuzeyde ulaşım saglanir yine metro ile başiskele ve gölcük izmite bağlanmalı tramvay en fazla batıda çenesuyunda biter doguda alikahya bir ihtimal uzunciftlik köseköy batti cıktı
Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.