İLK ÖRNEK HAT 41
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi kent merkezindeki ulaşımı rahatlatmak ve toplu taşımayı daha kullanılır ve konforlu hale getirmek için çalışmalara devam ediyor. Kocaeli’de toplu taşımaya aktarma, mesafe bazlı ücretlendirme ve balık kılçığı sistemini getirecek olan yeni sistemin ilk örneği Hat 41 olacak.
ORTAK HAVUZ
İlk olarak Körfez Kirazlıyalı’dan Kartepe Özdilek’e kadar oluşturulacak hat başarılı olursa Gebze bölgesi ve Karamürsel- Gölcük- İzmit arasında da hayata geçirilecek. Kasım ayı UKOME toplantısında Hat 41'in çalışma prensiplerine uygun araçların alımı ve 2 kooperatifin daha ortak havuz sistemine geçilmesine karar verildi.
TAHİR BÜYÜKAKIN- Kocaeli’nin en büyük sorunlarının başında gelen trafik sorununun çözümü için uzun zamandır çalışma yapan Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, Hat 41 ile yeni ulaşım sisteminin ilk adımını atacak.
ALTI AY İÇİNDE
Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’ın büyük önem verdiği ve altı ay içinde gerçekleştirilmesi beklenen sistem, kooperatifler arasındaki kavgayı bitireceği gibi yolcuların birçok sıkıntısını çözüyor. Süreç içinde kooperatiflerin birleştirilmesi sağlanacak ve 109 yeni aracın gelmesi beklenecek.
33 KİLOMETRE 32 DURAK
Körfez Kirazlıyalı ve Kartepe Özdilek arasında hizmet verecek olan Hat 41, toplam 33 kilometre uzunluğunda olacak. 32 duraktan oluşan hat ilk duraktan son durağa kadar tek yönde 45 dakikada gidebilecek. Her 10 dakikada bir sefer yapacak olan Hat 41 pik saatlerde sefer süresini 7 dakikaya kadar düşürebilecek. Hatta Büyükşehir Belediyesi tarafından yeni alınacak olan 18 metre uzunluğundaki CNG araçlar hizmet verecek.
YEŞİL VE KIRMIZI HATLAR BESLEYECEK- İzmit, Körfez ve Kartepe’de kooperatiflerin araçları ile oluşturulacak olan yeşil ve kırmızı besleme hatlar mavi hat olarak nitelendirilen Hat 41’i besleyecek. Bu yöntem ile hem hızlı hem de konforlu yolculuk sağlanacak.
İKİ KOOPERATİF ORTAK HAVUZA GEÇECEK
Hat 41’in kurulması ile birlikte ortak havuz sistemi de genişleyecek. Daha önce 5 No’lu Şehir içi Minibüsçüler ve Otobüsçüler Kooperatifi'nin Ulaşım Park A.Ş ile oluşturduğu ortak havuz sistemi iki kooperatif için de oluşturulacak. 10 No’lu Körfez Minibüsçüler ve Otobüsçüler Kooperatifi ve 80 No’lu Birleşik Kartepe Minibüsçüler ve Otobüsçüler Kooperatifi ortak gelir havuzuna geçecek.
BESLEME HATLARI OLUŞTURULACAK
Hat 41’in kurulması ile birlikte Körfez, Derince, İzmit ve Kartepe’de mahallelerden bu hattı besleyen yan hatlar oluşturulacak. Mahallelerden 15 dakikada bir kalkacak olan besleme hatlarla birlikte vatandaşın istediği noktaya ulaşımı kısaltılacak. Körfez’den 9 hattan sadece 3’ü İzmit merkeze gelecek, 6’sı ise besleme hat olacak. Kartepe’de 6 hattan 3’ü İzmit’e gelecek, 3’ü de besleme hat olacak. Oluşturulacak besleme hatlarla birlikte bugüne kadar ulaşım hizmetinden az yararlanan ve problem olan yerleşim alanlarına da hat verilecek. Besleme hatlarda 6-7 metre uzunluğundaki araçlar kullanılacak.
SEKA TRANSFER MERKEZİ YAPILACAK- Büyükşehir Belediyesi ulaşımda Hat 41 ile yapacağı değişimlere SEKA’da bulunan Batı Terminali'nde yapılacak değişimi de ekleyecek. SEKA Transfer Merkezi ile yolculuk yoğunluğunun olduğu yerlere bu alandan transferler yapılacak.
TRANSFER NOKTALARI OLACAK
Hat 41’i ilçelerin mahallelerinde besleyecek olan hatlar 10 noktada yolcu transferlerini yapacak. Transfer merkezlerinden 41 hatta binecek olan vatandaşlar aktarma yapacağı için yolculuk ücretlendirmeleri de indirimli olacak. Besleme hatlar Körfez Belediyesi, Güney-Barbaros Mahallesi, Fatih Mahallesi Kuzey, Derince Merkez, Çenesuyu, Plajyolu, SEKA Transfer Merkezi, 42 Evler, Yahya Kaptan D-100, Köseköy Merkez’de 41 Hat’a aktarma yapabilecek.
300 ARAÇ TRAFİKTEN ÇEKİLECEK
Körfez, Derince, İzmit ve Kartepe’de 84 hat ve Ulaşım Park A,Ş’nin günlük toplam 815 aracı hizmet vermekte. 41 hattın devreye girmesi ile birlikte günlük çalışan araç sayısı 514’e indirilecek. Böylece 300 araç trafikten çekilmiş olacak. Bu araçlar yedek araç haline getirilecek. Bu çalışma ile daha verimli ve toplu taşımanın kullanımı artıracak bir işletmecilik sistemine geçilecek.
TÜM HATLAR TEK ÇATI ALTINDA- Havuz bölgesinde yer alan 5 No’lu, 10 No’lu ve 80 No’lu Kooperatiflerin hatları yapısı yeniden düzenlenecek ve daha sık ve hızlı seferlerle vatandaş gideceği noktaya ulaşacak.
YOLCU KAVGASI BİTECEK
Hat 41’in kurulması ile birlikte tüm araçlar ortak gelir havuzu sistemine geçeceği için yıllardır ilçelerin aynı yolda geçen araçlarının yolcu kavgası da sona erecek. Daha önce aynı güzergahtan geçen Körfez ve Derince araçları duraklarda duran vatandaşları sınırları dışındaysa alamıyordu. Yeni sisteme geçildiğinde tüm araçlar durakta bulunan yolcuları alabilecek.
MESAFEYE GÖRE GERİ ÖDEME YAPILABİLECEK
Hat 41 ile birlikte Kocaeli’de ilk kez mesafe bazlı ücretlendirme olacak. Bindiği durakta yolcunun kartında tam ücret alınacak. Yolcu arabadan indikten sonra duraklara kurulacak olan sistem ile kartını tekrar okutarak gittiği mesafe oranında kalan ücret tekrar kartına yüklenecek. Kartepe, Derince, İzmit ve Körfez’de mahallelerde oluşturulan besleme hatlardan ve transfer merkezlerinden aktarma yapılacak. Aktarmaların ücretlerinin düşük olması bekleniyor.
300 ARAÇ TRAFİKTEN ÇEKİLECEK- Kuruçeşme ve Symbol AVM arasında D-100 karayolunda yaşanan trafik yoğunluğu Hat 41 hayata geçmesi ile birlikte azalacak. Bu bölgede hizmet veren toplu taşıma araçlarının 300’ü trafikten çekilecek ve transit hat ile trafik yoğunluğu azalacak.
ABONMAN SİSTEMİNE GEÇİLECEK
Hat 41 ile mesafe bazlı ücretlendirme ve aktarma dışında yıllardır vatandaşlar ve özellikle öğrencilerin talebi olan abonman sistemine de geçilecek. Tam, öğrenci ve indirimli binen vatandaşlara abonman karttı verilecek. Bu sistem ile vatandaşlar daha ucuz yolculuk yapabilecek. Aynı zamanda bu sistemin toplu taşımada yolculuk sayısını da artıracağı düşünülüyor.
BATI TERMİNALI TRANSFER MERKEZİ OLACAK
41 hattın kurulması ile birlikte sadece yolculuk alışkanlıkları ve toplu taşıma sisteminde değişiklik olmayacak. Aynı zamanda SEKA’da bulunan Batı Terminalinin de içinde bulunacağı büyük bir transfer merkezi yapılacak. Sosyal yaşam alanları ve alışveriş noktalarının olacağı transfer merkeziyle şehir merkezine daha az aracın girmesi sağlanacak. Umuttepe ve Şehir Hastanesi gibi fazla yolculuğun yapılması beklenen yerlere bu merkezden transferler yapılacak.
BU ARAÇLAR KULLANILACAK- Körfez Kirazlıyalı ve Kartepe Özdilek arasında 33 kilometrede hizmet verecek olan Hat 41’de 18 metrelik CNG ve çevre dostu araçlar kullanılacak.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(43)Cenesuyu - Türkiye'nin en pahalı ulaşımı Kocaeli. Kocaeli halkını düşünüp daha ucuza ve kaliteli ulaşım imkanını sunmak istiyorsanız İstanbul, Ankara ve İzmir BB görüş talebinde bulunursanız iyi olur.
Gebzeli - Bir de Hereke İzmit arası giderken tutunciftlik te özellikle, özel Halk otobüsü şoförleri, yolcu alması yasakken, kendi eş dost akrabalarını eli kolu sallayıp alıyorlar, böyle bir haksızlığa göz yumulmasın.
Atalay - Öncelikle örneğin plajyolu D100den otobüse binip yine sembol avm civarında D100de inmek isteyen insanlar düz yolda 3 araç değiştirmek zorunda kalıyordu bu bakımdan çok geç kalınmış ama yerinde bir çözüm. Ancak şunu da unutmayalım Hiçbir gelişmiş medeniyette otobüsle ulaşım kalmadı. Raylı sistem hem ucuz hem konforlu.
Dolmuş Esnafı - Sayın yetkililer biz özel halk otobüsü esnafıyız ve insanların bizlerin geliri olmasa da bile kazancımız da sürekli gözü var ve bizleri sürekli linç ediyorlar. Arkadaşlar beklentiniz yüksek ise taksi tutun ya da kendinize alın bu ülkenin yasası var kanunu var bizlerde yıllarca emek verdik masraf yapıyor varımızı yoğumuzu tüm yatırımımızı bu işe harcamışız. Bazı işlerde iyi kötü insan yoktur biz işimizi yapıyormuyuz kimseyi ilgilendirmez dediğim gibi boş zırva eleştiri ve linçde bulunmayın bizler esnafız tabiki rızkımızı kazanmak İçin yapıcaz. Verin Hatrı sayılı bir rakam ya da masraflarımı çıkim bu işi yapmim. Şu pandemi döneminde bile maffedin bitirin kazanmasınlar ya bırakın Allah aşkına herkes yetkili normal buraya yazar. Anlaştıkmı
Zafer - Sayın Başkanım buraya herkes yorum yazıyor insanların beklentilerine ben bir dolmuş şöförü olarak herkesi memnun etmeye çalıştığım halde kazancımız çok düşük olmasına rağmen bazı kişiler bizlerin yok olmamızı istiyor ve ufak bir eleştiriyi dahi haber yapıyor. Buyursun o vatandaşlar gelsin gelir giderimizi masraflarımızı sorsunlar.bu çekememezlik ve bukadar kini öfkeyi nasıl barındırıyorlar. Ayrıca içimizde çalışıp mal sahibi ile anlaşamayan şöför arkadaşlarımız bile buraya gereksiz yorumlar yazıyor. Ve şu da sayın başkanım yediden yetmişe herkes öğrenci kartı ile seyahat ediyor. Arabanın en ucuz parçası olmuşuz. GEBZE - İZMİT Koop üyesi.
İzmitli Seko - Aylık abonman bazi hatlar kapsam dışı kalacak derken sayın baskan umarım Gebze izmit hattını kapsar.üvey evlat gibi gebzeyi ulaşım da sahipsiz bıraktınız.1 kooperatife söz geçiremedi iş.
Özgür - Başkan büyükşehir belediyesine aday olduğu zaman İzmit Gebze arasına Körfezray'ı yapacağız demisti, aynı şekilde Körfez metrosunu da yapacagini belirtip söz vermişti şimdi bunlari anmiyor bile anlaşılan yine kandirildik otobüsle geçiştirmeye çalışıyorlar.
Izmitli - GEBZE-İZMİT HATTINADA ACİL BÜYÜK OTOBÜSLERDEN KONULSUN
Cem - Bu sistem hiç birsekilde işlemez arkadaşlar trafigi rahatlatmak için toplu taşıma iptal edilmez aksine büyükşehirlerde de olduğu daha yan yollar toplu taşıma yolları v.s yapılır körfezden binen yolcu 3 kere araç degistiricek tamamıyla belediyenin kar güdümlü bı porojesidir bundan ne halk nede esnaf fayda beklemesin..
Paşalılar - Tahir başkanımızın körfez-kartepe metro sözünü biliyoruz ve biz tahir büyükakın başkanımızı sözünün er'i olarak tanıyoruz... Aksi projeler kocaeli halkını mutlu etmez
Mustafa Çakan - Deniz ulaşimina gerekli destek verilse ulaşim her zaman hem keyifli hem ucuz hem konforlu olur.Aktarma olayı sorunları çözmez.Ayrica yüksek yerlere teleferik şart ulaşim sorunları halkın çıkarına böyle çözülür.
Cenk Cemil - Bu şehirmizdeki toplu taşımada millet rahat ettirilmek ve sorunlar asgari seviyeye indirilmek isteniyorsa -ki bunu herkesin istediğini sanıyorum- peyder-pey bütün hatlarda çalışan araçların büyükşehir belediyesi araçlarına devredilmesi için çalışmalar yapılması lazım diye düşünüyorum.
Semiramis Acaroğlu - İstanbul da olduğu gibi
Gölcük Lü - Aynı sistemin Karamürsel Değirmendere ve Gölcük’te olması gerek özellikle Gölcük halkı bu konuda çok madur aktarma sistemi çok güzel düşünülmüş aynı sistemi Gölcük haklıda bekliyor umarım sesimiz duyulur
Yasin Yüksel - Tahir başkan bide Kandıra KEFKEN arabalarının derdini çöz iyice yazın KÖRFEZDEN kaldırdığın arabaları şimdide kaldır sade biz zarar etmeyelim zulüme devam edin yarım bırakmayın
Tek Başına Muhalefet - en azından belediye bir hamle yaptığı için mutlu oldum ama yapılan iş yeterli değil devamının gelmesi lazım hat 41 in güney yakasına karamürsel-gölcük-başiskele-izmit arasındada ivedi bir şekilde oluşturulması lazım.
Objektif Bakış - İzmit'te rafineri olmasına rağmen Marmara bölgesinin en pahalı ulaşımı maalesef Kocaeli'de. Civar iller ve taşıma mesafelerin kontrol ederek ücret mukayesesi yapabilirsiniz. Ayrıca minibüs ve otobüsler balık istifi yolcu taşıyorlar. Bilet ücretleri tespit edilirken hangi kriterler gözönünde bulunduruluyor. Hatların fiyatları anormal derecede yüksek. Ama hangi dolmuşcuya sorsan emekli olmuş bir memurdan daha çok dert yanıyor.
Ozlem Gür - fatıh mah 30 senedır tek araba oda yarım saatte bır şöför ısterse ıcerıye gırıyor ama hıc ılgılenen yok 30 senedır
Hakan - çare düzgün işletilen banliyö sistemidir. Gebzeden Maşukiye'ye kadar mevcut demir yolunda eski istasyonlara ilaveten semt istasyonları da yaparak 10-15 dk'da bir çalışan banliyö trenler ile ulaşımı çözersin. Gebzede marmaraya ve darıca gebze metrosuna entegre edersin. halk otobüsleride banliyö istasyonlarından şehir içine üst mahalle ve semtlere çalışır. Banliyö istasyonlarını tramvay, teleferik ve füniküler sistemler ile dallandırırsın ilerde düşünülen körfez kartepe metrosuda banliyoya paralel daha kuzeyde çalışan bir raylı sistem olur. Hat 41 körfezin güney ilçeleri için düşünülebilir orasıda ilerde gölcük izmit metrosu yada hafif raylı sistemi ile dallandırılır.
Sosyalinsan - Belediye bakkalda açsın kuaförde açsın onlardanda şikayet var tüm özel işletme kollarına girsin pis bakkal market temiz olmayan kuaför lokanta hepsini kapatsın ne güzel iş valla yandaşlık rant her yere sıçrasın bemce
Gurbet - Sen mi diyorsun onu)). Sen hic bir lira veripte bir ticarete girdinmi isletme isine?
Ali - Bakkal, lokanta, kuaför belediye hizmeti değildir. Ama TOPLU TAŞIMA BELEDİYE HİZMETİDİR. şunun farkına varabilseniz keşke sevgili minibüsçüler.
Zagor - ZATEN YILLARDIR SAÇMALIK ICINDE YASIYODUK ; KOSEKOYDE ARABA BEKLIYON NEYMIS EFENDIM SADECE 211 212 213 NOLU HATLARA BINEBILIRSIN ; BEKLE YARIM SAAT ARABA YANINDAN DIGER HATLAR GECIYOR SEN BINEMIYON ARABAYA KARAMÜRSEL GÖLCÜK TARAFI DA AYNI INSAMLARI YILLARCA MECBUR BIRAKTILAR TEK ARACA SAATLERCE BEKLIYOSUN BU INSANLARA YAPILAN EZIYET CILEDIR ; ÇOK AMA COOOOOKKK GEÇ VERILMIS KARAR
Dedekorkut - Toplu taşıma raylı olmalı. Ekonomik, dakik, temiz ve çevreci. Otobüs taşımacılığı hizmet değil, vaziyeti kurtarmak.
Murat - geç kalınmış bir düzenleme hayırlı olsun ama vakit kaybetmeden Karamürsel Gölcük Başiskele İzmit içinde böyle bir hat oluşturulmalı. izmit Batı terminalinin de yıkılan boru fabrikası arazisine kaşınması gerekir düşüncesindeyim. Ekim ayında 109 adet yeni otobüs ihalesi yapıldı sonucu bellide oldu. Haberde kasım ayı UKEMO toplantısında araç alınması denmiş ilave yeni körüklü araçlar alınacak sanırım umarım otobüs sayısı dahada arttırılır.
Gölcüklü - Lütfen, gerçek amacınız halka hizmet etmek ve trafiği rahatlatmaksa, öncelikle kentteki raylı sistem ağını genişletin, bilhassa Karamürsel - Gölcük - Başiskele - İzmit güzergahına bu şekilde otobüs değil, raylı sistem gerekli.
Karamürsel'den Umuttepeye, Gebze'den Eşme'ye kadar uzanan iki raylı sistem hattını İzmit Otogar civarında Ankara Kızılay'daki Metro - Ankaray gibi bir aktarma geçidi oluşturarak entegre ederseniz, trafikten bir sürü aracı çekmekle kalmayıp, taşıyacağınız yolcu sayısını fazlasıyla katlarsınız.
Maliyeti size yüksek geliyorsa, ulaştırma bakanlığını devreye sokmak sizin için zor olmasa gerek ?
Vatandaş - Sayın başkan yeni hizmetleriniz için teşekkür ederiz kamin yetmedi vatandaşın hakkını beşkeş çekmekye nedir senin bu otubüscüler sevdan bitmedi kimin hakkını kime ortak ediyorsun vatandaş olarak belediyeye Ödemiş olduğum vergilerim bu ortak havuza gidiyorsa kimseye hakkımı helal etmiyorum sayın tahir Başkan sanada ayrıca ama bu devranda gelir geçer yazıklar olsun böyle belediyecilik anlayışına
Murat - Bu proje otobüscü yü bitiren proje. Toplu taşıma esnafının başı sagolsun. Arabaya mazot alamayacak duruma geleceğiz. Hak diyosunya bu esnafta vergi veriyor hemde aklına hayaline gelemeyecek kadar.
Paşalı - Seçim öncesi söz verilen metro projesi rafa kalktı anlaşılan... Yazık oluyor güzelim kocaeli ye (ak partiliyim ama beni hayal kırıklığına uğrattınız)
Alinail - Kurucesmeye tramvay ne zaman gelecek
Efendi - Sistem çok mantıklı kim düşündüyse tebrik ederim.. yalnız araçlar büyük ve yeni olmalı birde sınırı birazdaha uzatabilirseniz mesela eşme - ormanya- özdilek vs vs vs hereke ye kadar
Ademoğlu - Haberde diyor zaten 18 metre olacak diye ayrıca belediye yeni ihale açtı haberi tam okumadan yorum yapıyorsun belediyede eski arabamı kaldımı araçlar yeni olsun diyorsun, toplam 100 adet belediye otobüsü alınacak bunlardan 30u körüklü tip yani 18 metre olacak.
Doğrucu - Metrodan vazgeçiliyor anlaşılan
Derinceden - Oldu olacak bence ormanyaya kadar gitse dahada güzel olur
Dolmuşçu - Başkanım kırmızı dolmuşlar için bir programımınız var mı acaba.Dolmuş esnafı ve çalışan şoför arkadaşlar günlük yevmiyelerini çoğu zaman çıkaramıyorlar.
Burakm41 - Çok güzel bir proje uygulanırsa harika olur ama bu 5 nolu kooperatif bu sisteme dahil olmasın ortak havuzda neyin nesi ya
Mert - gebzede minibüsler büyükşehirin sisteminden çıkmak içi elinden gelen herşeyi yapıyorlar bu nasıl çelişki
İzmitli - Tahir başkan kurtar bizi 5 nolu koparatiften mustafa Kurttan
Gerçekler - seni 5 nolu kooperatife mahkum eden zaten büyükşehir, neyin medetini kimden umuyorsun? Bilinçli olun azıcık.
Vatandaş - Güzel
Fuat - tek sorun çağ dışı hurda araçlar
Paşadan - hele şükür düzelme olacak. yuvacık sapağında gece 12 de resmen kaldım. oradan geçen gölcük arabaları beni almadı orası onlara yasakmış tamamda o saatte yuvacık aracı izmit istikametine yok.ama havuz sistemi olsaydı. gece o durakta rehin kalıp bir saat otobüs beklemek zorunda kalmazdım.
Özgür - En pahali ulaşım fiyatını makul seviyelere cekmedikten sonra bu sekilde ulaşım modeli de tutmaz. Amaç araçlarını yenileyemeyen hurda minubusculere destek olmaktan ibaret vatandas odaklı değil.
Gurbet - makulu ne? 50 kurus falanmi?
Özgür - Ben Muğla Ortaca'ya yerleşim 2 hafta önce iyi ki de gelmişim ulasim için bisiklet kullaniyorum bisiklet yollari mevcut, plajlara bile bisikletle cabuk ve rahat ulasiyorsunuz burada Ingilizler de cok var, minibüsler ya son model yada en az 2 senelik mercedes uzun sase turizm tarzı toplu tasima araçları ücretler km ye göre ödeniyor en dusuk ucret 3.25 TL kentkart ile ama en önemlisi huzur var kalabalık yok...
Baytar - en ucuz neresi? millet oraya göç etsin. izmit doldu taştı çünkü
Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.