21 EYLÜL’DE İHALE YAPILDI
Büyükşehir Belediyesi tarafından Plajyolu’ndan Kuruçeşme’ye uzatılacak olan tramvay hattı için 21 Eylül’de e-ihale yöntemi ile yapılan ihale sonuçlandı. KİK’te yapılan itiraz nedeniyle uzayan ihale sonucunda Büyükşehir Belediyesi son kararını verdi. Sigma İnşaat ve Emre Ray ortaklığının kazandığı ihaleye yeniden itiraz olmaması halinde ocak ayında sözleşmenin imzalanarak çalışmaların başlaması bekleniyor.
SÖZLEŞME İMZALANACAK
Büyükşehir Belediyesi tarafından 21 Eylül’de yapılan Plajyolu-Kuruçeşme Tramvay hattı ihalesine 7 firma katıldı. İhaleye katılan firmalar arasında en düşük teklifi veren HLZ Turizm İnşaat ve Gürtur İnşaat ortaklığına ihale kaldı. Ancak sınır değerin altında olduğu gerekçesiyle teklifle ilgili yapılan itiraz KİK’te kabul edildi. Büyükşehir ikinci kez ihale sürecini değerlendirerek ihalenin Sigma İnşaat ile Emre Ray ortaklığına verilmesine karar verdi. Yeni kararı yazan Büyükşehir, yeniden bir itiraz olmazsa ocak ayında ortaklık ile sözleşme imzalanacak ve çalışmalara start verilecek.
812 METRELİK YENİ HAT
Plajyolu-Kuruçeşme arasında yapılacak olan tramvay hattı Plajyolu durağından Kuruçeşme kavşağına doğru D-100 üzerinden 332 metre çelik tramvay köprüsü ile geçecek. Toplamda 812 metre çift hat için 1 adet istasyon ve 2 adet yaya köprüsü yapılacak. Kuruçeşme tramvay hattının tamamlanmasıyla birlikte tramvay hattı uzunluğu 10 bin 212 metrelik çift hatta ulaşacak. 3 kilometre tek hatlı depo sahasıyla birlikte tramvayın tek hat uzunluğu 23,4 kilometreye ulaşacak. Kuruçeşme istasyonuyla durak sayısı 16’ya ulaşacak ve yeni yapılacak olanla birlikte 6 adet trafo merkezi hizmet verecek.
KURUÇEŞME KAVŞAĞI YENİLENECEK
Kuruçeşme tramvay hattının yapılmasının ardından D-100 İstanbul yönüne gidiş için İzmit batı gişeler bölgesi yazıhaneler mevkiinden bağlantı sağlanacak ve Kuruçeşme kavşağı yeniden düzenlenecek. Tramvay hattının geçtiği güzergahta bulunan mevcut yollar ve İzmit-İstanbul yönü Batı Otoyol girişi yenilenecek. Güzergâh üzerinde bulunan altyapıların deplasesi de bu proje kapsamında yapılacak. Hattın enerjisini sağlamak için 1 adet trafo merkezi de kurulacak.
Tramvay hattı için verilen teklifler
Metro İstanbul A.Ş: 116 milyon 774 bin lira
Elron İnşaat: 79 milyon 912 bin lira
Öztimur İnşaat: 71 milyon 716 bin lira
Barankaya İnşaat- Yapı Tesis Firması ortaklığı 71 milyon 757 bin lira
Sigma İnşaat-Emre Ray İnşaat ortaklığı: 78 milyon 468 bin
OHN İnşaat-Abu Yapı İnşaat ortaklığı: 78 milyon 953 bin lira
HLZ Turizm İnşaat-Gürtur İnşaat ortaklığı: 61 milyon 321 bin lira
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(15)Yazık - Kozluk gultepe yenidogan serdar 70 80 bin kisinin yasadigi bu semtler neden tranwaydan yararlanamiyor sekaparkta oturan mi var transit geciyor ordan bu nasil proje
İzmitli - Kısacası birileri yeniden para kazanacak zengin daha da zengin olacak milletin parası birilerinin cebine akacak yazık günah belediyede devlet görevlisi olarak boş insan çok verin eline kazma kürek çalışsınlar masa başında oturmakla olmaz işse iş devlet kendi imkanlarıyla yapsın memur maaşı alıp helal lokma yediğini zanneden arkadaşlar..
Serdar - hat uzadıkça hat üzerindeki tramvay sayısı artacak. Şehir hastanesi kısmıda devreye alınca 2-3 dakika aralık olacak tramvaylar arasında. olan İzmit içi araç trafiğine olacak. Şuan zaten yahyakaptan, m.ali paşa ve Anıtpark kesimi sıkıntılı üstüne birde tramvay arttıkça trafik ışıklarında sürekli bir karmaşa olacak. Yahyakaptan köprüsü altına bir şey yapılmaz ama Anıtpark ile m.ali paşa kesiminde ray üzerinden geçen trafiği köprülü kavşakla geçmek için proje üretilmesi şart
Erkan - Tramvay Çenesuyu'na kadar uzatılmalı.Hattın oraya kadar uzatılması binlerce insanın faydalanması demek.
Tarık - kocaeli supor sıtatyumunu nezaman gelicek duraklar var tıranvay yok
Saygı ve kurallar - O bölgede hergün yüzlerce insanın geldiği ssk binasının önünden geçmeli ve buraya mutlaka bir durak konulmalıydı. O bölgede yaşanan otopark sıkıntısıda çözülmüş olurdu.
Rum - Emre ray yapıyorsa o iş hayır tutmaz
Sanki O Firmadaçalıştı - hayırmı evinin önündenmi geçmedi yada kıbrıs rum kesminde işmi yapmadı
Kurucesmeli - Tesekkurler sayin Tayir Baskanim rahat ve konforlu bir ulasimdan faydalinacaz
Efendi - En azından çenesuyuna kadar uzatsaydınız bari neyse zamanla inşalah...
Kocaeli - En azından Çenesuyu Millet bahçesine kadar gelse güzel olurdu
Cenesuyu - Cenesuyunun gelistigini ne zaman gordunuz hocam :) izmitte yillardir degismeyen, bir civi dahi cakilmayan tek yer cenesuyu.
Gercek - Yıne yetımın parası bırılerıne gıdıyor 61 milyon veren var ıhale en dusuge degıl 78 mılyona verılıyor arada 17 mılyon nereye acaba
Çene Suyundan Bilirkiş - devlet ihalelerinde her kes bir rakam koyar mesele olan en alt veren değil geçmişindeki işlerini nasıl yapıp bitirmesidir her şeye yazmak zorunda hissetme kendini kabızlık yapar
Ömer - Yetimin hakkı bir yerlere gitmesin diye o firmaya verilmemiştir...bı ülkede mütahit firmalara verilen çok proje tamamlanmamıştır.. Örnegin Karamürsel geçiş projesi 4 mütahit kaçtı devlet kendi eliyle yapmakta şuan..
Akif Kara - Aradaki fark bana geliyor
Mevlüt Alkurt - Neden plajyolu muhtarlığın orayakadar gelmiyor oradan hazır köprü temin üstünde direk kuruçeşme ışıklara amaçınız ney bu şehrin büyükleri?
Haha - Adresini ver evinin önünden getirsinler boşuna muhtarlığı adını kullanma kaçtan mimar muhendis altyapı ust yapi bilirkişi buna karar veriyor vardır bir sebebi bir köprü karşıya geçersin okadar da yürürsün artik...
CENGİZ ŞAHİN - Baran kçeşmeden kaçtane hat geçiyor biliyormusun, yada p.yolundan kaç tane hat geçiyor. En azından sgk ya kadar gelmeliydi hat. Sonra nereye giderse gitsin. Adam doğru söylüyor. K.çeşmede tramway koyacak yolunuz yok hala bır bır konuşuyonuz..
Baran Saran - Kurucesmede sow yapıldı sonradan yoldan geçmiyor proje dendi plajyoluna kalmıştı 70000 kişilik Kurucesme gelmesin 5000 kişiyi plajyoluna devam etsinler kapinizin tüm plajyoluna yapılsın tramvay istemiyoz
Ugur - Oldu senin evin önüne kadar gelsin ayıp ediyosun
Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.