EN ÖNEMLİ ADIM TAMAMLANDI
Büyükşehir Belediyesi kent kentin kuzeyindeki trafiği rahatlatmak, daha konforlu ve modern bir ulaşım için yaptığı Hat 41 K projesi için hat güzergahında kalan 5 kooperatif ile anlaşma sağlandı ve kooperatifler havuz sistemine alındı. Kooperatiflerin havuz sistemine alınması ile birlikte Hat 41’in önündeki en büyük engel ortadan kalktı. Büyükşehir Belediyesi bundan sonra D-100’de oluşturulacak duraklar için karayolları ile çalışma yapacak ve ihalesi yapılan 109 aracın gelmesi ile yeni sisteme geçecek.
KÖKLÜ DEĞİŞİM OLACAK
Kocaeli’de toplu taşıma açısından köklü bir değişiklik olan Hat 41 projesi ile olarak Hat 41 K (kuzey) olarak hayata geçirilecek. Kartepe Özdilek’ten Körfez Kirazlıyalı’ya kadar uzanacak tek hat olarak planlanan Hat 41 K, toplu taşımaya aktarma, mesafe bazlı ücretlendirme ve balık kılçığı sistemini getirecek. İlk olarak Kartepe ve Körfez arasında yapılacak olan hattın daha sonra Hat 41 G olarak Karamürsel- Gölcük-Başiskele- İzmit arasındaki güney bölgede uygulanması planlanıyor. Aynı zamanda Gebze bölgesi ise kendi içinde planlanacak.
5 KOOPERATİF TEK ÇATI ALTINDA
Hat 41 K’nin alt yapısının en önemli adımı olan havuz sistemi ile 22 No’lu Hereke Kooperatifinde 42 araç, 110 No’lu Körfez Kooperatifinde 112 araç, 55 No’lu Alikahya Kooperatifinde 50, 10 No’lu Birleşik Kartepe Kooperatifinden 90 araç ve daha önce birleşme çalışması tamamlanan 5 No’lu Şehiriçi Kooperatifinde 520 araç artık tek çatı altına alındı. Havuz sistemine giren toplam 814 araç ile Kocaeli’deki ulaşımın yüzde 40’ı tek çatı altına alınmış oldu.
GÜZERGAH BÖYLE OLACAK- Körfez-Kartepe arasındaki tek hat üzerinde sistem devreye alındığında 33 kilometrelik güzergah üzerinde araçlar 32 duraktan yolcu alacak. Trafik hızlanacak, vatandaş da durakta bekleme yapmadan gideceği yere varacak. 33 kilometrelik güzergahı aracın 45 dakikada tamamlaması hedefleniyor.
YOLCU KAVGASI BİTTİ
5 kooperatifin tek çatı altına alınması ile birlikte Hereke’den Kartepe’ye kadar artık yolda müşteri kavgası olmayacak, tüm araçlar duraklardan müşteri alabilecek. Aynı çatı altında olan tüm araçların seferleri UlaşımPark tarafından belirlenecek ve koordine edilecek. Araçların tamamı güzergah uzunluklarına göre havuz sisteminden eşit şekilden yararlanacağı için ulaşımdaki sıkıntıların büyük bölümü çözülecek.
33 KİLOMETRE 32 DURAK
Körfez Kirazlıyalı ve Kartepe Özdilek arasında hizmet verecek olan Hat 41, toplam 33 kilometre uzunluğunda olacak. 32 duraktan oluşan hat ilk duraktan son durağa kadar tek yönde 45 dakikada gidebilecek. Her 10 dakikada bir sefer yapacak olan Hat 41 pik saatlerde sefer süresini 7 dakikaya kadar düşürebilecek. Hatta Büyükşehir Belediyesi tarafından yeni alınacak olan 18 metre uzunluğundaki CNG araçlar hizmet verecek.
İHALE KİK’TE
Büyükşehir Belediyesi tarafından 15 Ekim’de yapılan 109 aracın ihalesi itiraz olması nedeniyle Kamu İhale Kurumu’nda(KİK) görüşülecek. KİK’te yapılan itiraz değerlendirildikten sonra karar verilecek. Karar ile birlikte araçların teslimatları da yapılmaya başlanacak. Büyükşehir Belediyesi Hat 41 K güzergahını en geç yaz aylarına kadar tamamlamayı hedefliyor.
BU ARAÇLAR KULLANILACAK- Hat 41 K güzergahında taşıma yapacak 5 kooperatifle anlaşma sağlandı. Bununla birlikte artık farklı kooperatiflerin araçları, aynı güzergah üzerindeki duraklardan yolcu alabilecek. Sistem tümüyle yürürlüğe girdiğinde ise, bu araçlar ana hat üzerinde taşıma yapacak bu Büyükşehir araçlarına yolcu taşıyacak. Vatandaş, ek ücret ödemeden aktarma yapabilecek.
BESLEME HATLAR OLACAK
Araçların gelmesi ile birlikte kurulacak güzergahı Körfez, Derince, İzmit ve Kartepe’de oluşturulan kılçık hatlar besleyecek. Mahallelerden 15 dakikada bir kalkacak olan besleme hatlarla birlikte vatandaşın istediği noktaya ulaşımı kısaltılacak. Körfez’den 9 hattan sadece 3’ü İzmit merkeze gelecek, 6’sı ise besleme hat olacak. Kartepe’de 6 hattan 3’ü İzmit’e gelecek, 3’ü de besleme hat olacak. Oluşturulacak besleme hatlarla birlikte bugüne kadar ulaşım hizmetinden az yararlanan ve problem olan yerleşim alanlarına da hat verilecek. Besleme hatlarda 6-7 metre uzunluğundaki araçlar kullanılacak.
TRANSFER NOKTALARI OLACAK
Hat 41’i ilçelerin mahallelerinde besleyecek olan hatlar 10 noktada yolcu transferlerini yapacak. Transfer merkezlerinden 41 hatta binecek olan vatandaşlar aktarma yapacağı için yolculuk ücretlendirmeleri de indirimli olacak. Besleme hatlar Körfez Belediyesi, Güney-Barbaros Mahallesi, Fatih Mahallesi Kuzey, Derince Merkez, Çenesuyu, Plajyolu, SEKA Transfer Merkezi, 42 Evler, Yahya Kaptan D-100, Köseköy Merkez’de 41 Hat’a aktarma yapabilecek.
SİSTEM TAMAMEN DEĞİŞECEK
Körfez, Derince, İzmit ve Kartepe’de 84 hat ve Ulaşım Park A,Ş’nin günlük toplam 815 aracı hizmet vermekte. 41 hattın devreye girmesi ile birlikte günlük çalışan araç sayısı 514’e yükselecek. Böylece 300 araç trafikten çekilmiş olacak. Hat 41 ile birlikte Kocaeli’de ilk kez mesafe bazlı ücretlendirme olacak. Hat 41 ile mesafe bazlı ücretlendirme ve aktarma dışında yıllardır vatandaşlar ve özellikle öğrencilerin talebi olan abonman sistemine de geçilecek. Tam, öğrenci ve indirimli binen vatandaşlara abonman karttı verilecek.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(14)Görkem Altan - Öncelikle lütfen şu eski ulaşım araçlarını kaldırmanızı rica ediyorum. Konfor zaten yok. Bir de çok eski oldukları için mesafe süresi uzadıkça uzuyor. Bütün ulaşım araçları büyükşehir belediyesine bağlansa ve belediye araç sayısını artırsa çok daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. Yol ücreti de gerçekten çok yüksek. Körfez'den İzmit'e yol ücreti 5 TL. Gerçekten çok fazla. Son olarak şunu da söylemek isterim: Biliyorum uzun bir süreçgerekecek ama raylı sistemi bütün Kocaeli'ye yaymak bence mümkün. Raylı sistem en doğrusu olur diye düşünüyorum. 10 dakikada bir tramvaylar kalksa müthiş olur.
Faysal Genç - Türkiyenin en pahalı ulaşım ücreti Kocaelide malesef kooperatiflere teslim olmuş durumda üstelik bu kooperatife bağlı çalışan araçlar eski konforsuz ve belediyenin logosunu taşımasına rağmen herhangi bir şikayette belediye bu araçlara cezai işlem uygulayamıyor ve bunların tutumları yüzünden vatandaş ekonomik ulaşım hizmeti alamıyor her yerde aylık kart hizmeti varken ilimizde yok işleri güçleri yalan dolan bunu da başaramazlar gidip çapulculara esir olurlar
Halk Otobüsü Esnafı - Büyükşehir belediye si sürekli yeni otobüs Ler alıyor birsistem kurmaya çalışıyor yalnız bu hatlarda Çalışan esnafı düşünmüyor şöyleki , Büyükşehir belediyesi otobüs alıp hatlara koydukca esnaf madur oluyor .
çünkü araç fazlalığı oluşuyor bundan dolayı Özel halk otobüsü esnafı madur durumda kalıyor.
Belediye kendisi hatlara araba koyduğu zaman hesabını yapıp kaçaraba koyacaksa esnafın madur olmaması için esnaftan hattını satmak isteyenlerden hattını alarak yerine belediye otobüsü koyması daha hakka niyetli bir uygulama olur.
Şimdi yapılması gereken sistemde 300.Aracın fazlalığından bahsediliyor bu fazlalık belediyenin sonradan hayata geçirdiği tramvay ve belediye otobüsleri nden dolayıdır .
Belediye bu Maduriyeti istese çözer ,2012.yılında şehir içinde bir hattın değeri göz önünde bulundurularak enflasyon ve kur farkı hesaplanarak esnaftan fazla hatların belediye tarafından bedelleri ödenip sorun çözülür hakka niyetli olur böylece .
Ben bir esnaf olarak Tahir Büyükakın başkanımızın Adaletine güveniyorum bu sorunu çözeceyine inanıyorum.
Kendisine Çalışmalarından dolayı Teşekkür ederim.
Kartepe - İnşallah maske dağıtımına benzemez.veya gerçekten halk içinmi böyle bi uygulama acaba yoksa belediyenin yada bu işi organize edenlerin olsun kooperatif başkanlarının bir çıkarı olmadan bu iş olmazdır sanırım..ileride bu konu tartışılacaktır..hayırlı olsun..
İzmit Evladı - Ulaşım çok pahalı Kartepe İzmit'e yolculuk yapıyoruz araçta Yaz kış hep ayakta yolculuk yapıyoruz pandemi dönemi dahil değil hem pahalı hem araç çok bekliyoruz vatandaşa yararlı olsun ulaşım fiyatı düşsün belkide Türkiye'de en pahalı hat Kartepe izmit hattı
Gölcüklü - Yine tekrarlıyorum, Eşme'den Gebze'ye, Karamürsel'den Umuttepe'ye kadar uzanan birer raylı sistem, mevcut İzmit otogarının orada kesişecek ve o kısım aktarma istasyonu olacak şekilde tasarlanıp hayata geçirilmedikçe, trafikteki araç sayısı da azalmaz, o hizmete aldığınız körüklü otobüsler de bir süre sonra balık istifi insan taşımaya başlar.
Madem amacınız hizmet, üstelik iktidardasınız, iki tane birbiriyle kesişen uzun raylı sistemi hayata geçirmek çok mu zor ?
Ademoğlu - Raylı sistem yapmak çok uzun iş en azından metro projesi yapılana kadar bu şekilde bir önlem alınmış olur.
Halil - METROBÜS MANTIĞI... Doğru olanda bu sistem ama aynı uygulamanın izmit-karamüresel arasındada yapılması gerekiyor. yüzlerce Midibüsü 3-5 yolcu ile izmite getirip-götürmenin bir anlamı yok !!!
Remzi - 5 yıl önce sözü verilen, gelecek yıl çalışıyor olması beklenen Kirazlıyalı-C.Topel METRO Hattının açılışı bu şekilde yapılacak, Özdilek sonrası 3 km. eksik kalmış ama olsun zaten teyyareler çalışmadığı için havalimanına kadar gitmesine lüzum yok.....Yinede güzel proje biraz geç ama hayırlı olsun.
Keramettin - Toplu ulaşımın en pahalı olduğu il hala Kocaeli indirim yapılsın artık...
057 - Minibüsçü değil konuşmayı öğren kaptan diyeceksiniz
Trollsavar - Noldu minibüscü efendi, zorunamı gitti gerçek olan?
İZMİTLİ - TAKILMIŞ AĞIZA EN PAHALI ULAŞIM KOCAELİ DİYE,YOK ÖYLE BİRŞEY
Otobüsler Yenilensin - Bu sistem çok güzel ama eski minibüsleri de modern büyük otobüslerle değiştirmek lazım. 2 milyonluk şehri, hurdaya çıkması gereken 2000 model köy minibüsleriyle taşımaktan vazgeçin artık.
Yasin Dolmuşçu - Belediye bize imkan sunsa bizde hergün yolda kalıcak masraf çıkaracak araçlarla uğraşmak istemeyiz nabalım ekmek bulduysak şükür artık araç almaya gücümüz yok eve ekmek götüre bildiğimiz güne şükür etçez artık
Ademoğlu - Amaç eski otobüsleri hatlardan çekmek zaten, yazıyı okuduysan 300 otobüs hatlardan çekilecek yazıyor.
Yasin - Arabacı da o arabaya sürekli sanayide masraf etmek istemez ama yapıcak bişey yok ?
Yenidogan Canker - AKLIN YOLU BIRDIR ÇÖZUM ISTENIRSE BULUNUR YILLARDIR BAHSETİTİGIM KONU MAHALLELERE TABANASES VERİLSIN ÇÖZÜM BULUNUR LÜTFEN SAYIN BELEDIYE BAŞKANIM MAHALLE BAZINDA TOPLANTILAR YAPIN HANGI FIKIRDEN OLURSA OLSUN ÖNERILERI DINLEYIP SUNUMLAR YAPALIM KURSULER HALKA AÇILSIN OLMA OLASILIGI VAR OLANLARYAPILSIN ZAMAN ISTEYENLER ZAMANI OLUNCA OLUR HALK DANIŞMA KURULLARI SIYASETSIZ ÇOZUMLERE AÇIK OLALIM TEMENNIMDIR ÇOK GUZEL PROJE DEVAMLARINI BEKLERIZ ON NUMARA 5 YILDIZ
Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.