Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin 2014 yılında faaliyete geçirdiği Kocaeli Akıllı Bisiklet Sistemi “KOBİS” projesi 12 ilçede hizmet veriyor. Sürdürülebilir ve çevresel ulaşım aracı olan bisikletin kullanımını teşvik eden Büyükşehir Belediyesi, KOBİS’le yeni bir atılım için çalışmalara başladı.
ALTERNATİF ULAŞIM KOBİS
Kent içi erişimi kolaylaştırmak, toplu taşıma sistemlerini besleyici nitelikte ara imkânlar oluşturmak, çevresel ve sürdürülebilir bir ulaşım aracının kullanılmasını özendirmek için kurulan Kocaeli Akıllı Bisiklet Sistemi “KOBİS” 2014 yılında hizmete başladı. 7 yıldır kullanılan KOBİS, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin 2021 yılı sürdürülebilir ulaşım hedefi için yeni bir atılıma hazırlanıyor. Günlük yolculuk payları içerisinde bisikletli ulaşımın tercih edilebilirliğini arttırmak için Avrupa Birliği ortaklığıyla ‘Herkes İçin Bisiklet’ projesi başlatıldı.
AB İLE ORTAK ÇALIŞMA
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, bu hedefe ulaşmak kapsamında Avrupa Birliği ile ortak çalışacak. STK temsilcileri, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı gibi merkezi hükümet temsilcilerinin katılımlarıyla toplantılar yapılacak. Bu süreçte; Türkiye'de 'Sürdürülebilir Ulaşım ve Şehirler Derneği' ismiyle kayıtlı olan, WRI Türkiye Sürdürülebilir Şehirler (WRITR), Washington DC merkezli Dünya Kaynakları Enstitüsü'ne (WRI) bağlı bir araştırma enstitüsü olan kuruluş ile çalışılacak. Avrupa Birliği tarafından finanse edilen Sivil Toplum Destek Programı III. Dönem kapsamında destek almaya hak kazanan projelerden biri olan "Herkes İçin Bisiklet!", Nisan 2021- Nisan 2022 tarihleri arasında sürdürülecek 12 aylık bir proje. “Herkes İçin Bisiklet!” projesi bisikletli ulaşım alanında faaliyet gösteren STK'lar ile yerel ve merkezi yönetim birimleri arasında koordinasyonu teşvik etmeyi amaçlıyor.
BİSİKLET DOSTU İŞYERİ
2021 yılı itibariyle 12 ilçede 73 İstasyon, 520 akıllı bisikletle hizmet veren KOBİS’in, 160 bin üyesi bulunuyor. Kent içi ulaşımı kolaylaştırmak alternatif sürdürülebilir bisiklet sisteminin devamlılığını sağlamak amacıyla "Herkes İçin Bisiklet!" projesi kapsamında 12 ilçede vatandaşların kullanımı için kendi bisikletlerini park edebilecekleri park üniteleri imal edilecek. Kamu kurumları civarında da KOPARK istasyonları kurulacak. Kamu kurumları başta olmak üzere ‘Bisiklet Dostu İşyeri’ ilkesi desteklenecek.
4 İLÇE BİSİKLET YOLLARIYLA BİRLEŞTİRİLECEK
Çalışmaları devam eden “Bisiklet Yolları Tasarım Rehberi Oluşturulması ve Bisiklet Yolu Projeleri Hazırlanması” projesi kapsamında Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Bisiklet Yolları Tasarım El Kitabı oluşturacak. Derince Kent Merkezi ile İzmit, Kartepe ve Başiskele ilçeleri güvenli bisiklet yolları ile birbirine entegre edilerek kent içi ulaşımda bisiklet kullanımı teşvik edilecek. Derince Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nden başlayacak güzergah, hastanenin güneyindeki eski askeri alanda proje çalışması devam eden “Sağlıklı Yaşam Parkına” uğrayarak Derince kent merkezi ve ardından yapım çalışmaları devam eden “Derince Millet Bahçesine” erişerek bu noktadan Sekapark’a entegre olacak.
BİSİKLETLİLER TRAFİKTE SÖZ SAHİBİ OLACAK
İzmit Kent Merkezi Yürüyüş Yolu Projesi kapsamında yayalaştırılacak bölgeye bisikletle ulaşımı teşvik edecek güzergâh çalışması bu noktadan Yuvacık sapağına kadar devam edecek. Projenin ikinci kısmında ise güzergah, yoğun ziyaret alan Outlet Center ve 41Burda Alışveriş Merkezlerinin kesiştiği Hayrettin Uzun Caddesi’ni takip ederek Salim Dervişoğlu Caddesi’ne bağlanacak. Bisiklet kullanıcıları için ise her detay titizlikle ele alındı. Bu kapsamda bisiklet sürücülerinin ve yayaların güvenliği, tasarımdaki ana kriterler arasında tutuluyor. Yol düzenlemeleri ile bisikletliler ve yayalar şehrin içerisinde daha çok söz sahibi olacak.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(8)Adalet - Bu projenin Gölcüğe de uzanmasını temenni ediyorum. Ayrıca şehir içlerinde ki özellikle araç trafiğinin yoğun olduğu ana güzergahlara da, daha fazla bisiklet yolları yapılmasını istiyoruz.
Vatandaş - İzmit yeşilova tarafına kobis talep ettik ama 1.5 sene oldu tık yok.Arabamız yok pandemi dönemi ne otobüse binebilir ne bisiklet.O bölge terk edilmiş.İki üç inek salsan hindistan gibi.Dünya şehri olana kadar çalışmaya devam.
Dahi - Is bisiklet yolu yapmakla bitmiyor.o yola sahip çıkacaksın daracık yolda atv ler geziyor.yaris motorları geziyor. Elektrikli ve motorlu bisikletler geçiyor.denetim olmazsa bu yolları yapmayın. Denetim şart. Tekrar ediyorum güvenlik ve denetim şart.kontroller yetersiz.
Kerem - tramwayın yanına da bisiklet yolu eklenmeli . böylece kaliteli delik deşik
bir yolda bisiklet sürülmesin. yada bir bakıyorsun bisiklet yolu bitmiş.
Alp - Güzel proje fakat ormanyada kullanılanlar gibi süspansiyona sahip bisikletleri de istasyonlarda görmek istiyoruz şuan kullanılanlar bazı yollarda çok yorucu olabiliyor.
Atalay - Bisiklet ile tramvayın birbirine entegre edilmesi gerekiyor. Yani bir bisikletli yolcu vagonu olmalı. Böylece insanlar tamamen yaya olarak hiç araç kullanmadan şehir merkezine ulaşabilir.
Okuyucu - güzel bie gelişme.Uzatılmadan hayata geçirilmeli.Ayrıca Şehrin güzey yakasına(Kullar,Yuvacık ,başiskele,Gölcük ve Karamürsel)ide içine alacak bir toplu taiıma projesi elzem hale geldi.Böyle bir proje ileriye doğru atılacak net bir adım olacaktır.
Birisi - Bence tum bisiklet yolları birbiri ile entegre olmalı. Ve bu yollar bir harita üzerinde birleşmeli. Bu harita da kobis sistemine yüklenmeli.
Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.