Mahalleler 'Muhtar Aktif Sistemi' ile kısa sürede hizmete kavuşuyor

Sistem sayesinde talep ve şikayetlerini online olarak anında Büyükşehir Belediyesi’ne gönderen muhtarlar, hizmetten çok memnun

Kocaeli Büyükşehir Belediyesince kurulan “Muhtar Aktif Sistemi” üzerinden talep ve şikayetlerini bir dakika gibi çok kısa bir sürede ilgili birime ileten muhtarlar, hem kısa sürede hizmete kavuşuyor hem de zamandan ve kırtasiyeden tasarruf sağlıyor. “Muhtar Aktif Sistemi” kurulduğu 2016 yılından beri Kocaeli’deki 472 mahalle muhtarına hizmet veriyor. Muhtarlar, taleplerini interaktif olarak sisteme üzerinden Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığına iletiyor.  Böylece muhtarlar, bu tür başvurular için belediyeye gitmek zorunda kalmıyor.

SİSTEM ÜZERİNDEN ANINDA DESTEK

Muhtarlar, sistem üzerinden Büyükşehir Belediyesine yaptıkları başvurularda mahallelerine kazandırmak istedikleri park ve oyun alanları, yol bakım ve onarım, parke ve kaldırım, su, altyapı ve kanalizasyon, cami, şadırvan, istinat duvarı, toplu taşıma ve ulaşım, kırtasiye ve ofis malzemeleri gibi konularda destek alıyorlar. Muhtarlar tarafından Muhtar Aktif Sistemine yapılan başvurular e-imzalı dilekçe olarak işleniyor ve ilgili daireye çözümü için sistem üzerinden gönderiliyor. Dairelere gönderilen yazıların cevapları sistem üzerinde takip edilebiliyor ve gelen cevaplar ilgili muhtara yazı ile bildiriliyor.

HIZLI VE ETKİN ÇÖZÜM İÇİN

Muhtarlardan gelen talepler Büyükşehir Belediyesinin görev, yetki ve sorumluluk alanında değilse, ilçe belediyelerine veya ilgili kurumlara muhtar adına sistem üzerinden gönderilerek, cevaplanması isteniyor. Büyükşehir Belediyesi Kurumsal Muhtar Koordinasyon Sistemi kapsamındaki Muhtar Aktif Sistemi, muhtarların kamu hizmetlerini hızlı ve etkin şekilde yürütmeleri amacıyla tasarlanandı ve geliştirildi.

ÇOK BÜYÜK KOLAYLIK

Kocaeli’de görev yapan muhtarlarımız ıslak imzalı dilekçelere yerine sistem sayesinde, taleplerini dijital olarak iletebiliyorlar, işlemlerini cihaz ve platformdan bağımsız internet olan her yerden yapabiliyorlar. Talep durumları hakkında istedikleri an bilgi sahibi olabilme imkanına sahip olan muhtarlar, geriye dönük olarak gönderdikleri talepleri ve aldıkları hizmetleri raporlayabiliyorlar.

MUHTARLAR SİSTEMDEN ÇOK MEMNUN

Başiskele Barbaros Mahalle Muhtarı Nurettin Yılmaz, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığı bünyesinde kurulan Muhtar Aktif Sisteminden çok memnun olduğunu söyledi. Sistem sayesinde hizmet talepleri ve şikayetler için Büyükşehir Belediyesi’ne gitmeye gerek kalmadığını vurgulayan Yılmaz, “Böylece hem zamandan hem de kırtasiyeden tasarruf ediyoruz. Mahallemizin sorunlarını direkt online olarak gönderebiliyoruz. Sokakta yürürken, fotoğrafını çekip göndermemiz yeterli oluyor. En kısa sürede ilgili şube müdürlükleri hemen bize dönüyor. Sistem bize çok yardımcı oluyorlar. Talebin büyüklüğüne ve küçüklüğüne göre uygun olduğu en kısa sürede yerine getiriyorlar.” diye konuştu.

1 DAKİKADA TALEP

Muhtar Aktif Sistemine bilgisayardan girerek mahallenin sorunları için talepte bulunduklarını ve Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığının sitemden talebi hemen gördüğünü anlatan muhtar Yılmaz, şöyle konuştu: “Taleplerimiz, oradan ilgili birimlere gönderiliyor. Sistemi kullanmak çok kolay. Bilgisayar kullanan muhtar arkadaşlarımız sisteme girdikleri zaman zaten orada sistem kendilerini yönlendiriyor. Dilekçe ekleniyor, varsa fotoğrafta konabiliyor. Kaydet dedikten sonra gönderdiğimiz talep anında Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığının önüne düşüyor. Sistemden talep bildirimi yaklaşık 30 saniye sürüyor. Fotoğraf da yüklenirse yaklaşık 1 dakika içerisinde talep gönderilmiş oluyor.”

TALEPLERİMİZ EN KISA ZAMANDA KARŞILANIYOR

İzmit Ömerağa Mahallesi Muhtarı Adnan Ulusoy da ellerinden geldiğince belediyelerle birlikte mahalleye hizmet etmeye çalıştıklarını belirterek, “Kocaeli Büyükşehir Belediyemizin bizlere sunmuş olduğu muhtar aktif programını kullanıyoruz. Mahallemizin taleplerini sistem üzerinden Büyükşehir Belediyemize anından göndererek, hem zamandan kazanıyoruz hem de hem de kağıt tasarrufu sağlıyoruz.  Taleplerimiz de en kısa sürede karşılanıyor. İsteklerimiz yerine getiriliyor. Bu hizmetlerinden dolayı Büyükşehir Belediyemize ve Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığına çok teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.

24 May 2021 - 10:00 - Gündem --- Okunma

Son bir ayda ozgurkocaeli.com.tr sitesinde 5.651.298 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

05

Üzüm Karası - 2016 da ortaya koyulmuş bir hizmeti 2021 de tekrardan reklam yapmak saçma olmamış mı? yani 2016 da memnunlardı bakın yıl 2021 halen memnunlar sonucunu mu çıkaralım?

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 24 Mayıs 18:56
06

Doğrucu Davut - @Üzüm Karası 05 nolu yoruma cevabı: Bir vatandaş olarak ben bu sistemi ilk defa duyuyorum ve mahallemdeki sorun be şikayetlerin hızlı bir şekilde belediyeye iletilip çözüme kavuşturulması beni sevindirdi. Hizmet için teşekkür ediyorum. Siyaset yapıp eleştireceğiniz siz de bir hakkı teslim edin. Bir şeyden de memnun kalın.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 25 Mayıs 23:34
04

Ozlem Gür - kuru cesme muhtarının yuzunu pandemıde görseydık veya beledıyeden bır kişi kapımızı calsaydı

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 24 Mayıs 18:14
02

Acaba - 21. yüzyıldayız 2016 da bu hizmetin gelmesi ne anlama gelir acaba

Yanıtla . 0Beğen . 3Beğenme 24 Mayıs 12:55
03

Kestane Karası - @Acaba 02 nolu yoruma cevabı: Bir şeyi de beğenin be kardeşim,hep muhalefet hep muhalefet,

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 24 Mayıs 14:55

YÖNETİCİ ARANIYOR

Kartepedeki Otel-Restaurant tesisimizde YÖNETİCİ olarak çalışacak tecrübeli eleman aranıyor. Te: 0532 352 25 41

OFİS ELEMANI ALINACAKTIR

İzmit Bağçeşme de bulunan İnşaat firmasında çalışacak muhasebe bilgisi olan OFİS ELEMANI alınacaktır. Tel: 0532 265 38 01

MARKETTE ÇALIŞACAK ELEMAN ARANIYOR

18-25 yaş arası motor kullanabilen Plajyolu'nda MARKETTE ÇALIŞACAK ELEMAN ARANIYOR. Tel:0 535 353 10 50

YATILI BAYAN ARANMAKTADIR

YATILI BAYAN ARANMAKTADIR *Sigara kullanmayan Tecrübeli Referanslı Ücret 4.000 TL. Tel: 0533 276 25 97

KAYNAK BİLEN BAKIMCI ARANIYOR

YAPISOY BETON Kartepe tesisimizde çalışacak KAYNAK BİLEN BAKIMCI aranıyor. İrtibat:0532 283 14 96

ELEMAN ARANIYOR

İşletmemize ait Gebze ve Derince lokasyonlarında çalışacak, *Askerliğini yapmış, *50 yaş altı üretimde çalışacak erkek ELEMAN ARANIYOR Maaş+Sigort...

ELEMANLAR ARANIYOR

ÇELİK KONSTRÜKSİYON VE İMALAT USTALARI ve  KAYNAKÇILAR alınacaktır.İstasyon Mah. Kahraman Sok. No: 17 KartepeTel: 0532 065 15 41  

AKYOL MÜHENSLİK'E OPERATÖRLER ARANIYOR

Üretim atölyesinde çalışabilecek *CNC DİK İŞLEME OPERATÖRLERİ  *MANUEL FREZE KULLANABİLEN OPERATÖRLER aramaktayız. Akyol Mühendislik&Makina Baş...

SERVİS ŞOFÖRÜ ARANIYOR

İzmit- Derince bölgelerinden Gebze'ye tecrübeli SERVİS ŞOFÖRÜ aranıyor.Tel: 0506 054 57 67

POMPA SATIŞ GÖREVLİLERİ ARANMAKTADIR

Çağatay Çavuşoğlu petrol istasyonumuzda çalıştırılmak üzere bay, bayan POMPA SATIŞ GÖREVLİLERİ aranmaktadır. Başvurular şahsen cv ile yapılmaktadır...