Kocaman: “Kartepe’de üç yılda büyük fark yarattık”

Kartepe Belediye Başkanı Mustafa Kocaman, “Son üç yılda Kartepe’nin gelişimini fark etmemek mümkün değil. 35 dönüm kent meydanı, kaymakamlığı, belediyesi, kütüphanesi, camisi, sergi salonu yapılmış olması, bağlantı yollarının yapılıyor olması şehirleşme açısından çok önemli. Çok önemli bir turizm merkezi haline geliyor. Bunun için önemli adımlar atılıyor. Pandemiye rağmen gelişimden çok memnunum” dedi.

Süriye Çatak Tek
Süriye Çatak Tek Tüm Haberleri

ÇALIŞMALARI KONUŞTUK

Özgür Kocaeli Gazetesi olarak ilçelerde yapılan çalışmaları, belediye başkanlarının seçimlerde verdikleri beyannamelerde yer alan projelerin yapılıp yapılmadığını yerinde görmek için ikinci ziyaretimizi Kartepe’ye yaptık. Belediye Başkanı Mustafa Kocaman ile Kartepe’de yapılan çalışmaları ve önümüzdeki süreçteki projelerini konuştuk. Kocaman, tüm samimiyeti ile kentin turizm, planlama, şehirleşme, eğitim, spor, ekonomi alanlarında yaptıkları çalışmaları gazetemize anlattı.

TURİZM MERKEZİ OLUYOR

Kartepe’de üç yılda fark yarattıklarını söyleyen Kartepe Belediye Başkanı Mustafa Kocaman, “Kartepe’nin son 3 yıldaki gelişimini görmemek mümkün değil. Çok hızlı adımlarla bir şehir ve kent oluyor. Çok önemli bir turizm merkezi haline geliyor. Bunun için önemli adımlar atılıyor. Pandemiye rağmen gelişimden çok memnunum. Kartepe’nin belde kültüründen kent kültürüne geçişini sağlayacak adımları atıyoruz. Bu bizim için çok hayati bir süreç. 10 yıl içinde Kartepe şehir bölge plancılık ve şehirleşme yapısı açısından bölgenin en güzel ve en planlı ilçesi olacak.

ACISU HALK SPOR MERKEZİ: 2 dönüm kapalı alana sahip olacak Acısu Halk Spor Merkezi’nin ihalesi bu ay yapılacak. Kartepe Belediyesi spor merkezinde hem spor yapmak hem de eğlenmek isteyenler için her şeyi düşündü.

İLÇE KÜLTÜRÜ OLUŞUYOR

Şehirlerin anayol üzerinde olmaması, merkezlerin içerde olması, şehir merkezinin şehrin her noktasından ulaşılır olması çok hayati önem taşıyor. Bugün baktığımızda Kartepe’nin 35 dönüm kent meydanı, etrafındaki kaymakamlığı, belediyesi, kütüphanesi, camisi, sergi salonu yapılmış olması, bağlantı yollarının yapılıyor olması şehirleşme açısından çok önemli. En önemlisi ise şehir merkezinin etrafında 20 ve 30 metrelik bulvarlar ve caddeler var. Şehre 10 yıl içinde merkez kültürü kazandıracak. Gerçek bir ilçe olması için buna ihtiyacımız var.

TURİZMİ YAYMALIYIZ

Turizm açısından çok ciddi mesafe kat ediyoruz. Teleferik bizim en önemli başlıklarımızdan bir tanesi. Kasımda ihalesi yapılacak. Teleferiğin hayat bulması ile birlikte Ormanya’sıyla, vadisiyle, dağ yolu tesisleri, mesire parkları ile birlikte Kartepe’de turizm başka olacak. Turizm için Maşukiye bizim lokomotifimiz. Oraya gözümüz gibi bakıyoruz. Ama Maşukiye’deki turizm hareketini Kartepe sınırlarında Samanlı dağlarına, Derbent’e, Suadiye’ye, Aslanbey’e, Şevkatiye’ye, Rahmiye’ye yaymak zorundayız. Maşukiye’yi kaybetmemek için turizmi yaymak zorundayız.

KAHVALTI EVİ: Kartepelilerin ucuza ve kaliteli bir şekilde doğal güzelliklerden yararlanması için Derbentte yapılan Kahvaltı Evinde bizi ağırlayan Kocaman, burada tüm Kocaelilerin kaliteye çok ucuz fiyatlarla kavuştuklarını belirtti.

KOCAELİ’NİN GÖZBEBEĞİ

Kartepe siyasetten uzak, bölgedeki ticaret odalarından, üniversitesine, Büyükşehir ve STK’lara kadar tüm dinamikler tarafından korunması ve üzerine titizlikle gidilmesi gereken bir lokasyondur. Kartepe bizim can damarımız, bizim yeşilimiz, suyumuz, gözbebeğimiz. Mutlaka korunması gerekiyor. Adım adım planlıyoruz, yanlış yapmamaya çalışıyoruz. Doğru yönde gittiğimizi görüyoruz. Doğal güzellikler, heyecan, adrenalin, gastronomi turizmimiz var. Bir eksiğimiz tarih turizmi. Tarihsel özelliklerimizi öne çıkarmamız lazım.

ENLERİN İLÇESİYİZ

Bugün Kocaeli’nin en büyük camisi Kartepe’de yapılıyor ve bunu kimse konuşmuyor. 4 bin kişilik kapalı alanda namaz kılınabilecek tek cami şu anda Kartepe Kent Meydanında yükseliyor. Baktığınızda enlerin, özellerin olduğu bir ilçedeyiz. Eksiğimiz var mı var tabi. Ama ciddi yatırım yapıyoruz. Büyükşehir Belediye Başkanımız Tahir Büyükakın alt yapıya çok ciddi yatırım yapıyor. Tahir Başkan, Kartepe’yi çok özelde tutuyor. Bu çok önemli.

MÜZE: Kartepe’nin turizminde en büyük eksik olan tarih turizmi için müze çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Kocaman, iki müze çalışması yaptıklarını ve Derbentte müze için inşaatın devam ettiğini kaydetti.

ÜÇÜNCÜ ÜNİVERSİTENİN YERİ ARSLANBEY’DE HAZIR

Kocaeli Üniversitesi’nin çok ciddi kampüsleri burada. Kocaeli’de üçüncü üniversitenin kurulacağı tek alan bizde. Şu anda hiçbir ilçede devlet üniversitesi kuramazsınız çok ciddi kamulaştırma maliyetleri gerekecek. Ama Arslanbey’de hazır arazimiz var. Dolayısıyla bu ilçenin 10 yıl sonrasını hem şehircilik, hem turizm, hem gençlik, hem kadın hem de huzur noktasında en özel ilçe olacak.

AMAÇ TURİSTLERİ TUTMAK

Kocaeli’de denize sınırı olmayan tek ilçe Kartepe. Bizim de gölümüz var ve biz de göl için çalışıyoruz. Gölün kenarında insanların sosyalleşeceği, yürüyüş yapabileceği alanlar lazım. Bizim artık gölümüzü kullanmamız lazım. Bizim için önemli olan turistti burada çalışmamız lazım. Bu konuda Büyükşehir ile entegre bir çalışma yapıyoruz. Green Park ölçeğinde otel yapabileceğimiz bir alanımız var. Green Park’ın sağ tarağında Suadiye’nin üstünde kalıyor. Ciddi, büyük bir yatırımcı arıyoruz.

KOCAELİ’NİN EN BÜYÜK CAMİSİ: Kartepe’nin sessiz sedasız bir şekilde doğal yapısını koruyarak büyüyen ve kent olma özelliğine kavuşmak için çaba gösterdiğini belirten Kartepe Belediye Başkanı Mustafa Kocaman, Kocaeli’nin en büyük ve 4 bin kişinin aynı anda kapalı alanda namaz kılacağı caminin inşaatının kent meydanında devam ettiğini söyledi.

ATV SORUNUNU ÇÖZDÜK

Vadide ATV’lerden dolayı çok ciddi sıkıntı var. Onu da çözmek üzereyiz. Bizim turist ayrımımız yok. Turist bizim başımızın tacı. ATV güzergahları belli bir lokasyona alınacak. ATV hareketliliğini güvenli bir alan içinde koruyacağız. Dağa çıkan turisttin trafiği etkilenmeyecek, vadiye huzur için gidenler sadece huzur bulacak. Heyecan yaşamak isteyen ise ATV alanına gidip heyecanını yaşayacak. Bu konuda son noktaya geldik. Bu sorun çözüldüğünde eski huzurlu tatil de geri gelmiş olacak. Teleferik bittiğinde bölgeye daha çok turist gelecek. Şu anda bölgedeki otellerin doluluk oranları her geçen gün artıyor.

SPOR KARTEPE’DEN SORULUR

Kartepe spora çok meraklı insanların yaşadığı bir yer. Bu konuda çok ciddi bir tesisleşmemiz var. Uzuntarla’da futbol sahamızı bitirdik, kapalı yüzme havuzumuzu açtık, bir ay içinde yeni bir spor salonu ihalesine çıkıyoruz, Ertuğrul Gazi Mahallesinde spor salonumuzu bitirdik. Neredeyse her mahallede halı sahamız var. Bisiklet Federasyonu Türkiye yarışının bir etabı Kartepe’de olacak.

SPOR KOMPLEKSİ VE TENİS KORDU PROJESİ

Acısu’da yaklaşık 2 dönüm kapalı alanı olan. İçinde yüzme havuzu, yürüyüş parkuru, fitness, ağırlık, squash salonlarından oluşan, etrafı camlarla çevrili, içinde kafesi olan bir salon olacak. Bakanlık buraya 1,5 milyonluk destek verdi. Bu ay ihalesini yapacağız. Spor kulüplerine malzeme yardımı yapıyoruz. Yaz spor okullarımız çok kapsamlı oluyor. Şimdi Kartepe’de büyük bir tenis kordu için çalışma yapıyoruz. Yatırımcı bulduk, yer arıyoruz. Gençler çok merak saldı. İlgi de gösteren var. Belediye iştiraki ile ortak yapacağımız bir çalışma olacak.

YÜZDE 80’İ BİTİYOR

31 Mart seçimlerinden bu yana durmaksızın ilçede çalışmalar yapıyoruz. Herkese dokunan, hiç kimseyi ayırt etmeyen bir anlayışla hareket ediyoruz. Seçildiğimizde beyannamemizde yer alan sözlerin yüzde 60’ını tamamladık, yılsonuna kadar yüzde 80’ni bitecek. Gasilhane projesi beyannamemizde yoktu. Kapalı Pazar alanı, Karkad tesisleri, Kahvaltı evi, Antik Köfte, katı atık aktarma istasyonu, Ataevler kapalı pazarı, Sokak Hayvanları Bakım ve Rehabilitasyon Merkezi, Taziye Evi projeleri beyannamede olmayan ve bizim tamamladığımız projelerimiz” dedi.

ATAEVLER KÖPRÜSÜ: Kartepe Belediye Başkanı Mustafa Kocaman, Kartepe Belediyesi Özel Kalem Müdürü Nurhayat Bozdemir, Basın Danışmanı Deniz Dalgıç Çakmak, Özgür Kocaeli Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Adem Turgut, Yazı İşleri Müdürü Cemalettin Öztürk ile yaptığımız gezide çalışmaları anlattılar. Belediye Başkanı Kocaman, Ataevler Mahallesini kent meydanına bağlayan Ataevler Köprüsü’nün tamamlanarak hizmete alınması ile kent meydanı ile şehrin birleşmesinde önemli bir adım atıldığını belirtti.

Elimizi taşın altına koymaya hazırız

Kartepe’deki atıl yatırımlarla ilgili de mesaj veren Belediye Başkanı Mustafa Kocaman, “Sefa Sirmen tarafından yapılan Titanic Otel ve Suudi Arabistanlı yatırımcının yarım kalan otelleri ile ilgili yatırımı toparlamak amacı ile karşıma çıkan bir çaba ve girişim yok. Ben orada sadece ilçeme çok çirkin bir görüntü verdiklerini düşünüyorum. 262 Towers da öyle. İzmit sınırlarında kalsa da benim ilçemin girişinde. Üçü de çok çirkin. Bu projelerin hayata geçmesi ve bu çirkinliklerin ortadan kalkması için elimi taşın altına sokmaya hazırım. Yatırımcıların gelip proje ile ilgili bizimle iletişime geçmeleri ve gayretlerine destek olacağımın bilinmesini isterim. Arslanbey bölgesinde yarım kalmış sitelerin, imar destekleri ile tamamlanmasını sağladık. Aynısını bu iki alan için de yapabiliriz” dedi.

100 dönümlük yeni ticaret alanı

Kartepe’de eksik olan sosyal mekan ve AVM için çalışmalarını anlatan Kartepe Belediye Başkanı Mustafa Kocaman, “Kartepe’nin yerel ticareti için çok ciddi bir çalışma yapıyoruz. Suadiye Sapağının karşısında yaklaşık 100 dönümlük bir ticaret alanı oluşturuyorum. Outlet Center gibi bir alana sahip olmak üzereyim. Tapusunu aldık, imar planlarını değiştirmek üzereyiz. Alanın üzerinde Karayolları’nın şerhi vardı, onu da kaldırmak üzereyiz. Bunu yaptığımızda gençlerin zaman geçireceği, alışveriş yapacağı, eğleneceği, sosyalleşeceği bir yer oluşturacağız” dedi.

Taziye evi büyük memnuniyet yarattı

Kartepe’de hiç kimseyi ayırt etmeden hizmet etme anlayışı ile hareket ettiklerini söyleyen Kocaman, “Kurumsallaşma açısından kültürümüzle bağdaşması açısından bir taziye evi yaptık. O kadar büyük bir memnuniyet var ki anlatamam. Özellikle doğu illerimizin dernekleri bu taziye evi nedeniyle bize plaket veriyor, arayıp teşekkür ediyor. Doğulu hemşerilerimiz bize dua ediyor. Yaptığımız taziye evinin şehirde örneği yok. 400 metrekarelik, kadınlara ve erkeklere özel yeri olan, mutfağı, tuvaleti, odası, çay ocağı, ses sistemi olan bir alan oldu. Aynı zamanda çocukların oynayacağı bir parkı dahi var” dedi.

TAZİYE EVİ: Kartepe Belediyesi’nce yapılan Ahmed-i Hani Kültür ve Taziye Evi bölgedeki vatandaşların en çok beğendikleri hizmetlerden biri. Taziye evinde vatandaşların tüm ihtiyaçları göz önünde bulundurularak planlandı.

Pazar alanı değil burası Kent Çarşısı

10 beldeden oluşan Kartepe’de çok geniş dokunuşlar yaptıklarını söyleyen Kocaman, “Mesela pazar alanı yaptık. 7,5 dönüm araziye sahip olan ve hiçbir ilçede olmayan bir alan oluşturduk. Perşembe Pazarı’ndan daha büyük bir yer oldu. Ulus Pazarı ile açılışını yaptık ama burası esasen salı pazarı olarak da kullanılacak. Biz buraya pazar demiyoruz Kent Çarşısı diyoruz. Vergi veren esnafla rekabet oluşturmama koşulu ile Kartepeli kadınların evde ürettikleri ürünleri pazarlayacakları bir alan olarak da kullanacağız. Mümkünse her gününü dolduracağız. 3,5 dönümü Hüseyin Üzülmez zamanında yapılmıştı. 4 dönümünü ise biz yaptırdık” dedi.

PAZAR ALANI: Doğu Kışla’da bulunan Perşembe Pazarı alanından daha büyük ve kentin en büyük kapalı pazar olanı olan Kartepe Kapalı Pazar alanı hizmete açıldı. Belediye Başkanı Mustafa Kocaman, pazar alanından çok Kent Çarşısı olarak alanı değerlendireceklerini belirtti.

Kartepe eğitim ilçesi

Şehircilik, kent vizyonu, turizm ve doğaya zaman ayırdıkları kadar gençlere de bütçe ayırdıklarını söyleyen Kocaman, Kartepe’nin turizm ilçesi olması dışında aynı zamanda bir eğitim kenti de olduğunu belirtti. Kocaman, “Bugün baktığımızda Kartepe, Kocaeli’nin en özel nitelikli okullarını içinde barındıran bir ilçe. Sanatçılar yetiştirecek Güzel Sanatlar Lisesi, Spor Lisesi, Turizm Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi benim ilçemde. Aynı zamanda 5 özel okul bizim ilçemizde. Son yıllarda yapılan çok ciddi okul yatırımları var. Kartepe’de eğitim de çok önemli bir yerde. Bunu göz ardı etmememiz gerekiyor. Buna göre çalışıyoruz” dedi.

24 Eki 2021 - 19:05 - Siyaset --- Okunma

Muhabir Süriye Çatak Tek

Son bir ayda ozgurkocaeli.com.tr sitesinde 6.220.900 gösterim gerçekleşti.

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

Vatandaş - Kartepe kent meydanındaki benzin istasyonu (PO) önünü, giriş çıkışlarını bir türlü asfalt dökemediniz.Burası Kent Meydanının enbüyük ticaret hanesi.Belediyeye de söylendi maalesef sonuç yok.Heralde 2023 ü bekliyoruz.

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 25 Ekim 19:07

Köseköy - mustafa başkan yollarımız çamur çöp toplanamıyor kartepede herşey sıkıntılı

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 25 Ekim 08:46

Şişmanoğlu - yollar delik deşik.heryer köpek dolu.heryer çöp dolu.sokaklar apaçi motorsiklet ve tofaş dolu,aşırı gürültülü egzoz.zabıta varmı yokmu belli değil.işini yürütene belediye güzel tabiki.

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 25 Ekim 08:40

Cevap - @Şişmanoğlu 06 nolu yoruma cevabı: Serseriler ve anasının babasının ilgilenmediğinle zabıtanın ne alakası var trafiğe emniyet bakar zabıta değil köpeklere belediye ne yapsın devlet kanun çıkarmış dokunamıyor kimse yotubede takılıcağına neyle kimin ilgilendiğini araştır cahil

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 25 Ekim 22:14

Duyarlı - En modern gelişen ilçelerden biri Kartepe, bir Kartepe de yaşayan bir birey olarak, artık bu bölgede bacalı sanayi'den vazgeçmesi gerektiğini düşünüyor, çok fazla konut projesi bu bölgede hızla devam ediyor. Mevcutlarda çevre ve hava sağlığı açısından sıkı kontoller yapılmalı. Diğer taraftan özellikle otoban'a cephe bölgelerde karayolları ve çevre bakanlığı ile birlikte, otoban kenarlarına yapılacak ses bariyerleriyle otoban gürültü kirliliği önlenmeli. Umaraniyede olduğu gibi.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 25 Ekim 08:37

Esnaf - Kartepeden mi bahsediyor, kartepeli olarak biz bakımsızlık hariç fark göremedik...

Yanıtla . 6Beğen . 2Beğenme 25 Ekim 07:21

Tertip - kartepe yıkılıyor baskanım glde yolları cevreyi bir gorün isterim

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 25 Ekim 00:23

Öylesine - Kartepe çok kötü. Sadece açılışlar ile ilgilendiğiniz için çevreyi sanırım pek görmüyosunuz. Neyse

Yanıtla . 10Beğen . 2Beğenme 24 Ekim 21:44

Kamil.turan - Kartepeyi 3 yıl önce başka partili baskan mi yönetiyordu. Bırakın bu ucuz siyaseti sizi bilen biliyor.

Yanıtla . 13Beğen . 5Beğenme 24 Ekim 19:22

KAMYON ŞOFÖRÜ Alınacaktır.

MUNZUROĞLU HARFİYATİzmit’te alt yapıda çalışacak KAMYON ŞOFÖRÜ  Alınacaktır. Emeklide olabilir. Tel: 0 532 280 24 09- 0 536 51 56 566

MUHASEBE PERSONELİ ARANMAKTADIR

MUHASEBE ELEMANI(ACİL) mikro programı kullanmayı bilen, muhasebe alanın da tecrübeli, BAY ÇALIŞMA ARKADAŞI aramaktayız. Detaylar Yüz Yüze Görüşül...

ESİN PİDE ELEMANLAR ARIYOR

Esin Pide BAY-BAYAN MUTFAK ELEMANI-KOMİ-PİDE LAHMACUN USTASI-A2 ehliyetli KURYE arıyor. Tel: 322 39 17

BARIŞ TERCÜME ELEMANLAR ARIYOR

Barış Tercüme Eğitim ve Danışmanlık Şirketimiz de görevlendirilmek üzere, -HALKLA İLİŞKİLER -ÖN MUHASEBE -TERCÜMAN (ARAPÇA, İNGİLİZCE VE DİĞER DİLL...

MAKİNE MONTAJ İŞÇİSİ ARANIYOR

İzmit Başiskele de bulunan fabrikamız da çalıştırmak üzere MAKİNE MONTAJ İŞÇİSİ arayışımız bulunmaktadır. Aranılan nitelikler aşağıda belirtilmiştir....

TAKIM ARKADAŞLARI ARANIYOR

TORNA-FREZE OPERATÖRLÜĞÜNDE yetişmiş veya yetiştirilmek üzere askerliğini yapmış 25-45 yaş aralığında TAKIM ARKADAŞLARI ARAMAKTAYIZ. Gölcük- İzmit-Kö...

DENEYİMLİ-DENEYİMSİZ MASÖZ ARANIYOR

EseR Masaj Salonu (Eski Anatolia Masaj Salonu) Yenilenen, güleryüzlü, profesyonel kadromuzla hizmetinizdeyiz. DENEYİMLİ-DENEYİMSİZ MASÖZ ARANIYOR...

YAPISOY BETON ELEMANLAR ARIYOR

Yapısoy Beton Kartepe ve İzmit Şantiyesinde çalıştırılmak üzere MİKSER OPARATÖRÜ, POMPA OPARATÖRÜ VE SANTRAL OPARATÖRÜ aranmaktadır.  Tel: 0532 283 1...

KARACAOĞLU MARKET TAKIM ARKADAŞLARI ARIYOR

KARACAOĞLU MARKET, tecrübesiz ve B sınıfı ehliyet sahibi TAKIM ARKADAŞLARI arıyor. Tel: 0262 503 02 02 Cep: 0552 867 41 68 E-Mail: [email protected]

TIR ŞOFÖRÜ ARANMAKTADIR

E sınıfı ehliyetli Gölcük ve çevre ilçelerde ikamet eden TIR ŞOFÖRÜ aramaktayız Tel: 0533 373 27 36