CHP, Büyükşehir’in 2022 yılı bütçesine 'evet' oyu verdi

CHP Büyükşehir Belediyesi Meclis Grubu uzun yıllar boyunca yıllık bütçeye “ret” oyu veriyordu. CHP grubu dün gerçekleştirilen ve 2022 yılı bütçesinin görüşüldüğü mecliste ilk kez “evet” oyu verdi. Bütçe görüşmelerinin yapıldığı toplantıda söz alan CHP Grup Başkanvekili Engin Taşdemir, geçen yıla oranla yüzde 66 artan bütçeye evet oyu vereceklerini açıkladı.

Meclis grubunda söz alan CHP Büyükşehir Belediyesi Grup Başkanvekili Engin Taşdemir, şunları söyledi, “Büyükşehir Belediyemizin 2022 yılı tahmini bütçesi 6 Milyar 500 Milyon TL’dir. 2021 yılı bütçesine göre yaklaşık yüzde 66 oranında artmıştır. Bütçenin Gider kalemlerinin 4’te 1’ini Fen İşleri ve Ulaşım Dairesi oluşturmakta. Bütçede Sermaye Gideri yani diğer bir tabirle altyapı ve üst yapı çalışmaları için ayrılan tutar
2 milyar 288 milyon TL’dir. Bütçenin önemli bir kısmının Sermaye Gideri olarak harcanacak olması olumlu bir gelişmedir.

BAZI DAİRE MÜDÜRLÜKLERİNDEKİ ARTIŞLAR DÜŞÜNDÜRÜCÜ

Taşdemir, sözlerini şöyle sürdürdü. “Bazı daire başkanlıklarında ki, geçtiğimiz yıl ile bu yıl arasında ki artışlarda gerçekten düşündürücüdür. Örneğin 2021 yılında Basın Yayın ve Halkla İlişkiler için 37 Milyar 732 Milyon TL öngörülmüş ve yapılan harcama 27 Milyon 340 bin TL iken, 2022 yılı Basın Yayın ve Halkla İlişkiler için bu rakam yüzde 30 oranında artırılarak 47 milyon 687 bin TL’ye çıkarılmışken, Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığının 2021 yılındaki bütçesi 220 milyon TL, 2022 yılında sadece yüzde 5 artış yapılarak 230 milyon TL belirlenmiş. Şuan vatandaşın en çok ihtiyaç duyduğu konu sosyal yardım. Cumhurbaşkanlığı 2020 de ki yıllık programına göre ülkemizde yaklaşık 16,8 milyon insan Sosyal Yardımlar ile ayakta duruyor. Hayat pahalılığı her geçen artmaktayken 2022 yılında yardıma muhtaç insan sayısı daha çok artacaktır.

EN ÇOK İHTİYAÇ DUYULAN BİRİMDEKİ ARTIŞ ÇOK DÜŞÜK!

Pandeminin ve yoksulluğun her geçen gün arttığı ülkemizde en çok ihtiyaç duyulan bu birimde ki artışın çok düşük olduğu kanaatindeyiz. Haftada en az birkaç kez mağdur vatandaşlarımız için Sağlık ve Sosyal Hizmetleri Daire Başkanımız Ebubekir beyi arıyorum. Sosyal yardım talep eden vatandaşları kendisine iletiyorum. Mutlaka ilgili daire başkanlığının bütçesinin artırılması gerekiyor. Bizim bugün asıl konuşmamız gereken konu bu olağanüstü bütçe ile kentin öncelikli sorunları çözülecek mi? yoksa çözülmeyecek mi?” dedi.

2019’DAKİ STRATEJİK PLAN HEDEFİ NEYDİ?

Taşdemir, Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan 2019 yılının Stratejik Plandaki hedefleri de hatırlatarak şunları söyledi. Taşdemir, “Sanayi tesisleri ve limanların parklanma ihtiyacını karşılamak için TIR parkları yapacaktınız. Birkaç tane yaptınız belki ama hala mahalle araları kamyon ve TIR’lardan geçilmiyor. Köklü ve kalıcı bir çözüm yok. Bu konuda sürekli şikâyetler geliyor. Kent estetiğini iyileştiren çalışmalar yapacağınızı söylediniz. Ama 2 yıl geçti kentin dışarıdan görüntüsünde ne gibi bir farklılık var? Doğrusu merak ediyorum. Defalarca şu kentin batıdan-doğuya bari D-100 karayolu üzerindeki çehresinde bir düzenleme yapın diye öneri sunduk. Hala bir çalışma yapamadınız. Örneğin Kırsal Alanda yaşayan vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artırmak için 2 yılda ne yaptınız? Bunu öğrenmek istiyoruz.

KENTİN ÖNCELİKLİ SORUNLARINDA İLERLEME YOK!

150 TL’lik gübre 450 TL olmuş. Çiftçi 9.80 TL olmuş bir mazot ile üretim yapamaz. Çiftçinin girdi maliyetleri 3-5 kat artmış. Eğer köylerde çiftçiye verdiğiniz tohum desteği ile yaşam kalitelerini artırdığınızı düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Yine diğer bir hedefiniz de “Şehrimizin yıl boyunca turizm faaliyetlerinin gerçekleştirildiği önemli bir turizm merkezi yapmaktı”  Bu konuda neler yapıldı ve bu dönem neler yapılacak. Mesela geçtiğimiz 2 yılda bu şehre turistik anlamda kaç kişi ziyarette bulundu veya bu yılki turist hedefiniz kaç? Bir sayı verebilir misiniz? Bu konuda ki ölçümünüz nedir? Değerli arkadaşlar mutlaka yapılan hizmetler vardır. Bunları inkâr etmiyoruz. Lakin kentin öncelikli sorunlarında bir ilerleme göremiyoruz” ifadelerini kullandı.

“ELİNİZDE OLAĞANÜSTÜ BİR BÜTÇE VAR”

Büyükşehir Belediyesi’nde olağanüstü bir bütçe olduğunu söyleyen Taşdemir,  “6,5 katrilyon ile bu kentin ana sorunları çözülebilir. Trafik sorunu her geçen gün artarak devam ediyor. Neredeyse kentin her alanında... Diyeceksiniz ki, burası metropol bir şehir ve nüfus artıyor trafik de normal. Hayır arkadaşlar planlı ve kalıcı çözümler uygulamazsanız bu sorun artarak devam eder. 4 sene önce MİA projesini yaptığınızda dedik ki, bu yollar bu kadar insan yükünü kaldırmaz. Hata yapıyorsunuz dedik. Dinlemediniz. Ne oldu? Daha MİA faaliyete bile geçmeden durum ortada. Bakınız insanlar akşamları İzmit’ten- Başiskele’de ki evine 10 dakika da gitmesi gerekirken, 1 saati aşkın sürede anca ulaşıyor. Birde MİA dan dolayı iş merkezleri oraya yapılınca ne olacak ? Sadece İzmit mi? Gebze’ de trafik sorunu, insanları canından bezdirmiş durumda. Vatandaşın Gebze’de bir mahalleden diğer bir mahalleye gitmesi saatler alıyor. Keza İzmit-Derince arası yine aynı. Kısacası insanlar sabah işe akşam eve gelişte çile çekmektedir” ifadelerini kullandı.

METRODA ATILIM GÖSTEREMEDİNİZ

Taşdemir, Büyükşehir Belediyesi’nin yıllar önce dillendirdiği Metro Projesinde istenilen seviyede gelişim gösteremediğini söyledi. Taşdemir, “Metro’da hala yıllardır ciddi bir atılım gösteremediniz. Bir kentin nüfusu 1 milyonu aştığında kentin ulaşım ihtiyacı artık lastik tekerlekli araçlar ile karşılanamaz. Kent nüfusu 1 milyona ulaştığı anda artık temel ulaşım hatlarının raylı sistemlere döndürülmesi zaruri bir hal almaktadır. Kocaeli raylı ulaşım sistemine geçmekte 17 yıl geç kalmıştır. Şu an yaşanan ulaşım sorununun baş nedeni bu konudaki geç kalmışlığınızdır” dedi. Taşdemir, her konuda başarı hikâyeleri anlatıldığına dikkat çekerek sözlerini şöyle sürdürdü, “Bakın size temel bir örnek sunayım. 2019 yılı itibari ile 12 büyükşehirdeki tamamlanmış raylı ulaşım hatlarının miktarı. İstanbul 228, İzmir 178, Ankara 101, Burca 47, Antalya 46, Eskişehir 40, Kayseri 34, Samsun 29, Konya 28, Gaziantep 22, Adana 14, Kocaeli 10. Kocaeli bu sıralamada 10 kilometre ile sonuncu durumdadır. Son 17 yılda bu kenti yöneten bir yerel iktidar olarak sadece 10 kilometrelik bir hafif raylı ulaşım yapmışsınız” ifadelerini kullandı.

ŞEHİR HASTANESİ TRAMVAY HATTI

Taşdemir, sözlerini şöyle sürdürdü, “Şehir Hastanesi Tramvay Hattını ve Darıca- Gebze Metro Hattını Bakanlığa devrettiniz. İyi güzel de Körfez- Kartepe Metro Hattında havlu attınız. Önümüzdeki döneme bıraktınız. Üç dönemdir söylediğiniz Kartepe Teleferik Hattının ihalesi bile yılan hikâyesine döndü. İzmit- Karamürsel arasında ulaşımda bir devrim yaratacak raylı ulaşım konusunda bütüncül bir projeniz yok. Eskiden bu kentin en batısından en doğusuna kadar çalışan banliyö hattı vardı. Onu dahi devreye sokamadınız. Ve bir de Körfez kenti olan Kocaeli de deniz ulaşımının oranı çok düşük seviyede. Maalesef ulaşımda ki durumumuz bu” dedi.

CENGİZ TOPEL HAVAALANI'NI İŞLER HALE GETİREMEDİK

Taşdemir, Kocaeli’nin sanayi kenti olmasıyla övündüklerini ancak bir havaalanını faaliyete geçiremediklerini belirterek sözlerini şöyle sürdürdü, “Ancak, Bolu’dan Sakarya’ya, Kocaeli’ den, Yalova’ya kadar hatta Bursa’nın bazı ilçelerine dahi hizmet edebilecek Cengiz Topel Havaalanını senelerdir aktif hale getiremediniz. Cengiz Topel Havaalanını aktif hale getiremedik ama Sabiha Gökçen’e otobüs kaldırıyoruz diye seviniyoruz. Demiryolumuz var banliyö trenine binemiyoruz. Denizimiz var vapura binemiyoruz. Havaalanımız var uçağa binemiyoruz. Sonra iş lafa gelince çok başarılıyız. Bu anlattıklarımızın neresi yanlış, bunun neresinde bir başarı hikâyesi var.   Bunu anlatırsanız bizde öğrenmiş oluruz” dedi.

ÇÖP SORUNU RİSKİ ARTIYOR!

Taşdemir, grup toplantısında yıllardır çözüme kavuşturulamayan kentin çöp konusundaki sorununu da dile getirdi. Taşdemir, “ Bakın 2014 yılından beri Kocaeli’de çöp depolama alanlarının dolmak üzere olduğu, yeni alanlara ihtiyaç olduğu, çöplerin bertarafının ne şekilde yapılacağını tartışıp durmaktayız. Bugüne kadar yaptığınız tek şey, Avrupa’nın çeşitli kentlerine teknik geziler düzenlemekten ibaret. Heyetleri gönderiyoruz, İspanya’ya İtalya’ya, Avusturya’ya Almanya’ya, yetmiyor kamuoyu oluşturmak için sivil toplum örgütlerini bu gezilere katıyorsunuz, geziyor dolaşıyorsunuz. Sonra gelinen nokta da somut bir çözüm yok. Alikahya’daki çöplerin depolanmasından doğan olumsuz etkiler aynen devam etmekte, hiçbir şey yapmadığınız için bu alan tıka basa dolmasına rağmen 2 yıl daha çöp depolayacağınızı söylüyorsunuz. Katı Atıkların bertaraf konusunda 7 yıldır atılmış somut bir adım göremiyoruz. Son 5 yıldır yaptık, yapıyoruz, yapacağız diyerek bekliyorsunuz” dedi.

KENTİN ÇEVRE SORUNU VAR

Kocaeli’nin çevre sorununa da değinen Taşdemir, sözlerini şöyle sürdürdü. “Bakın geçen bahar ve yaz aylarında denizlerimizde bir çevre felaketi yaşandı. Yıllarca basit algı patlaması diyerek geçiştirilen denizlerin feryadını duymadınız. Kentin atık sularını basit bir arıtmadan geçirip denize saldınız ve deniz bu kirliliğe dayanamadı kustu. Her taraf müsilaj ile doldu. Şimdi anlıyoruz ki bu basit arıtma bir işe yaramıyormuş. İleri biyolojik arıtma yapmadan denize deşarj edilmemeliymiş. Hâlbuki bunu bilim insanları senelerdir söylüyordu kulak verilmedi. Denizleri kirletmeyin yeter, deniz kendi ekosistemini milyonlarca yıl nasıl oluşturdu ise yine oluşturur. Kentimizde 40’ın üzerinde liman var ve yılda on binlerce gemi Körfez’de dolaşmakta. Bunların yarattığı kirlilik, yakalanan birkaç gemiye ceza vererek önlenemez. Tersanelerden denize giden zehirli atıklar halen devam etmekte. Denizlerimizdeki kirlilik maalesef ki son bulmuyor. Kocaeli büyük bir sanayi kenti, pek çok irili ufaklı sanayii tesisi var. Bunların saldıkları baca gazlarının kontrolü ile ilgili her türlü yasa ve yönetmelik var. Peki, bunda başarılı oluyor muyuz? Hayır. O filtreler sadece denetimlerde çalışır sonrasında ise devre dışında bırakılır. Bu senelerdir böyle. Kocaeli kent genelinde 110 rakımın altında temiz hava solumak mümkün değil. Bakmayın siz o ölçümlerin her şeyi normal gösterdiğine, gerçek olan durum şu, biz içimize nefesi çektiğimizde genzimiz yanıyorsa hava kirli demektir” ifadelerini kullandı.

KÖRFEZ'DEKİ LİMANLARIN DURUMU

Taşdemir, bütçe görüşmesinde ilimizdeki limanların durumunu da masaya yatırdı. Şunları söyledi, “ Bakın geçtiğimiz yıllarda Bütünleşik Kıyı Alanları Yönetimi ile ilgili yönetmelik çıktı. Bu yönetmelikte limanların birbirleri ile entegre bir şekilde daha sağlıklı ve verimli işletilmesi amaçlanıyordu. Bu konuda ne yapıldı?  Hala bir gelişme yok. Yan yana 44 adet liman, her biri ayrı ayrı. Peki, bu yan yana limanların birinde kontrol edilemeyen bir yangın çıkarsa var mı bu konuda bir planımız?  Özel yangın söndürme uçaklarımız var mı? Yok. Orman yangınlarında olduğu gibi yine yabancı ülkelerden mi temin edeceğiz? Biz 8-10 tane her biri yanıcı parlayıcı ve patlayıcı malzeme depolayan yüzbinlerce ton malzemeyi Körfez Derince arasında küçücük bir alana sıkıştırmışız. Ve hala kapasite artışları yapmaktayız. Bu depoların birinde bir yangın çıksa diğerlerine sirayet etse büyük bir can kaybına mal kaybına neden olacak ve ülke ekonomisi felç olabilecektir. Bu konuda ne düşünüyorsunuz? Neler yapmalıyız? Birlikte karar vermeliyiz. Bu yoğun tehlikeli madde depolarının sayısını azaltmayı düşünüyor musunuz? Kocaeli’nin örneğin bir limanlar ile ilgili bir master planı var mı? Liman işletmeleri Körfez’deki kapasiteyi gelecek yıllarda 75 milyon tondan 150 milyon tona çıkarma hayalleri kurarken, biz bu konuda sadece seyredecek miyiz? En azından riskleri azaltıcı, önlem denetleme ve planlama çalışmaları yapmayacak mıyız? Yapacaksak bunu ne zaman yapacağız?” ifadelerini kullandı.

KENTSEL DÖNÜŞÜMDE EKSİK KALDIK

Taşdemir, kentsel dönüşüm konusunda partisinin düşüncelerini de dile getirdi. Şunları söyledi, “Kocaeli 1999 deprem felaketini en ağır bir şekilde yaşamış bir kent. Verdiğimiz can kayıpları geri gelmeyecek. Ancak meydana gelecek depremlere karşı bir önlem almayacak mıyız? Kentin yapı stoku eski ve yorgun. Bunların bir an önce yenilenmesi gerekmekte. Aradan 21 yıl geçmiş ama atılan anlamlı bir adım yok. Ülkemizde kentsel dönüşüm yapılaması en öncelikli ilin Kocaeli olması gerekirken, bu konuda atılmış ve başarıya ulaşmış bir örnek yok. Kentsel Dönüşüm konusunda başarılı olduğumuzu söyleyebilir miyiz? Sonuç olarak şunu belirtmek istiyorum. Üst geçit yapıyorsunuz. Sosyal tesis alanları yapıyorsunuz. Alt yapı ve üst yapı çalışmalarınız tabi ki var. Bu yüzden vatandaş adına yaptığınız çalışmalara destek oluyoruz. Bu vesile ile yapıcı muhalefet anlayışımız gereği bu Performans Programına ve bütçeye evet oyu vereceğiz. Ancak şunu özellikle bilmenizi istiyoruz. Uzun süreli planlamalar yaparak bu kalıcı çözümleri ortak bir akıl ile başarabiliriz” ifadelerini kullandı.

26 Kas 2021 - 11:15 - Gündem --- Okunma

Son bir ayda ozgurkocaeli.com.tr sitesinde 5.999.983 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

Körfezli - Ak partili olarak söylüyorum partimiz gerek ulaşım gerekse kentsel dönüşümde kocaeli de çok başarısız bir anlayış sergiledi.sıradan bir Anadolu şehirleri bile bizden çok iyi durumda ak parti kocaeli yi büyük bir köy haline getirdi böyle devam ederse belediye seçimlerinde ak partiye oy vermeyeceğim

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 26 Kasım 23:21

ŞOFÖRLÜĞÜ OLAN BAY ELEMAN ARANIYOR

Gece Hal işinde çalışacak, hal işlerinden anlayan, gerçek anlamda işe ihtiyacı olan, Yeşilova, Y.Kaptan, İzmit merkezde oturan, 20-40 Yaş arası ŞOFÖR...

ÇAĞRI MERKEZİNE BAY-BAYAN ELEMANLAR ARANIYOR

Yeşilova, Y.Kaptan, Üçyol, İzmit merkezde oturan, Çağrı merkezinde 14:00-23:00 saatleri arasında telefonlara bakabilecek BAY-BAYAN ELEMANLAR alınacakt...

DENEYİMLİ-DENEYİMSİZ MASÖZ ARANIYOR

ANATOLİA MASAJ Yenilenen, güleryüzlü, profesyonel kadromuzla hizmetinizdeyiz. 10:00-24:00 DENEYİMLİ-DENEYİMSİZ MASÖZ ARANIYOR Tel: 0536 272 39 99-...

YAPISOY

Yapısoy Beton Kartepe ve İzmit Şantiyesinde çalıştırılmak üzere MİKSER OPARATÖRÜ, POMPA OPARATÖRÜ VE SANTRAL OPARATÖRÜ aranmaktadır.  Tel: 0532 283 1...

KARACAOĞLU MARKET TAKIM ARKADAŞLARI ARIYOR

KARACAOĞLU MARKET, tecrübesiz ve B sınıfı ehliyet sahibi TAKIM ARKADAŞLARI arıyor. Tel: 0262 503 02 02 Cep: 0552 867 41 68 E-Mail: [email protected]

TIR ŞOFÖRÜ ARANMAKTADIR

E sınıfı ehliyetli Gölcük ve çevre ilçelerde ikamet eden TIR ŞOFÖRÜ aramaktayız Tel: 0533 373 27 36

FORKLİFT OPERATÖRLERİ ARANIYOR

Dilovası bölgesinde çalışacak FORKLİFT OPERATÖRLERİ alınacaktır İzmit ve Gebze'den servisimiz vardır Tel:0 532 746 27 88 - 0 549 786 58 05

IZGARA YARDIMCISI ARANIYOR

Steak House restaurantımızda çalıştırılmak üzere, IZGARA YARDIMCISI alınacaktır.  BAŞOL ET GIDA ÜRÜN.SAN.ve TİC.LTD.ŞTİ Tel : 0 533 348 88 71 

BAY TEZGAHTAR ARANIYOR

40 yaşını aşmamış sabah saat 06:00 da iş başı yapacak BÖREKÇİ DÜKKANINA BAY TEZGAHTAR aranmaktadır Tel: 0 532 450 74 64

SERVİS ŞOFÖRLERİ ARANIYOR

Yeşil- Siyah Seyahat bünyesinde vardiyalı ve sabah-akşam çalışmak üzere Gebze bölgesini iyi bilen İzmit-Çenesuyu-Derince  bölgesinden referans verebi...