Yürüyüş Yolu’nda son rötuşlar

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından yaptırılan İzmit Yürüyüş Yolu Yenileme ve Yayalaştırma Projesi’nin sonuna gelindi. 23 Kasım 2020 tarihinde alt yapı çalışmasına, Nisan 2021 tarihinde üst yapı çalışmasına başlanan ve 8 ayda tamamlanması planlanan Yürüyüş Yolu şekillenmeye başlandı. Bitime az kalan Yürüyüş Yolunda son rötuşlar yapılıyor.

Cemalettin Öztürk
Cemalettin Öztürk Tüm Haberleri

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından yaptırılan İzmit Yürüyüş Yolu Yenileme ve Yayalaştırma Projesi, 23 Kasım 2020 tarihinde İSU Genel Müdürlüğü tarafından kanalizasyon altyapı hatlarının kazısız teknoloji ve hatları koruyucu kaplama çalışmasıyla başladı. Ardından İSU, Sedaş, İzgaz, Mobese, Telekom süperonline olmak üzere tam 6 kuruma ait altyapı hatları yenilendi. Altyapı çalışmaları devam ederken Büyükşehir Belediyesi üst yapı ihalesini, 31 Mart 2021 tarihinde gerçekleştirdi. İhaleyi kazanan firma, Haziran 2021 tarihinde başladı üst yapı çalışmalarına başladı.

20 HAZİRAN 2021’DE ÜST YAPI BAŞLADI

İzmit şehir merkezinde çok büyük bir görsel değişim oluşturacak olan İzmit Yürüyüş Yolu Yenileme ve Yayalaştırma Projesi’nin üst yapı çalışması 20 Haziran 2021 tarihinde başlandı. Yaklaşık olarak 41 milyon TL’ye mal olacak proje, 8 ayda bitirilmesi planlanmıştı. Yaklaşık olarak 6 aydır süren çalışmaların sonuna gelindi. Mevsimsel koşullara rağmen işin durmadığı, çalışmaların gecikmediği projede işin sonuna gelindi. Yüklenici firma ile birlikte Büyükşehir Belediyesi ekipleri de işin gecikmemesi için azami bir çalışma ortaya koydular. Proje kapsamında Alemdar Caddesi ile Merkez Bankası arasında bulunan Hürriyet Caddesi yayalaştırılarak trafiğe kapatıldı.

BÖLGEDE HAYAT DURMADI

İnsan sirkülasyonun yoğun olduğu, gün içerisinde bir milyona yakın insanın gelip geçtiği ve gezdiği bölgede devam eden çalışmalar sırasında iş aksamadığı gibi bölgede hayat da durmadı. 200 binanın, binlerce iş yeri ve dairenin bulunduğu, kentin en kalabalık yerinde sıkıntısız bir şekilde çalışma yapıldı. Bölgede insanlar alış verişlerini yaptı, araç trafik akışı çoğu zamanlarda hiç durmadı. Çalışmalar gece 22.00’a kadar sürdü. Yürüyüş Yolu projesinde ne çalışmalar ne da hayat durdu.

4 BİN 200 METRE YOL YAPILDI

Yürüyüş Yolu Yenileme Projesinde üst yapı 20 Haziran’da başladı, ilk parke taş ise 11 Temmuz’da yola konuldu. Yürüyüş Yolu Projesi kapsamında her biri bin 400 metre uzunluğunda olmak üzere Cumhuriyet Caddesi, Yürüyüş Yolu ve Hürriyet Caddesini olmak üzere toplam 4 bin 200 metre uzunluğunda yol yapıldı.

YEŞİL ALAN ARTIRILDI

Yürüyüş Yolu Projesi’nde yayaların kullandığı alan 24 bin metrekareden 36 bin metrekareye çıkartıldı. Yeşil alan yüzde 10 artırıldı. Yürüyüş Yolu üzerindeki tüm çınar ağaçları özenle korundu. Yeşil alanların çoğalması ile Yürüyüş Yolu daha yeşil ve daha fazla yayanın kullandığı bir alan haline geldi.

ELEKTRİK DİREKLERİ DİKİLDİ

Son aşamaya gelen Yürüyüş Yolu’nda elektrik direkleri de dikildi. Yürüyüş Yolu üzerinde yerleştirilecek kent mobilyaları geçtiğimiz ay Endüstri Meslek Lisesi önünde yerleştirilmişti. Yürüyüş Yolu’nun birçok bölgesinde mobilyalar yerleştirildi. Ulugazi Okulu giriş kapısı önünde Çocuk Parkı ahşap malzemelerin yerleşimi de tamamlandı.
Yürüyüş Yolu’nun kenarında ayrıca bisiklet yolu da yapılıyor.

YENİ YILDA DOLAŞABİLECEĞİZ

İzmit Yürüyüş Yolu Yenileme Projesi şekillenmeye başlandı. Projenin sonuna gelindi. Son rötuşlar yapılıyor. Önümüzdeki günlerde de proje kapsamındaki peyzaj çalışmasına başlanacak. Projede aksama ve gecikme yaşanmadı. Planlanan sürede tamamlanıyor. Yeni yıldan hemen sonra tamamen bitmiş İzmit Yürüyüş Yolu’nda yürüyebileceğiz.

09 Ara 2021 - 16:33 - Gündem --- Okunma

Muhabir  Cemalettin Öztürk

Son bir ayda ozgurkocaeli.com.tr sitesinde 6.633.942 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

33

Handan - Çok güzel olmuş Lütfen Ricamı Kırmayın CAFELERE İZİN VERİN YAYILSINLAR muhteşem olur ? Düşünsize her yerde masalar cafeler ohhh missss... Hem o zaman döşenen kalitesiz ve demode duran taşlar da gözümüze batmaz ? Takılmayın böyle küçük tefarruatlara CAFELERE MEYDAN AÇILSIN ÇÜNKÜ ÇOK LAZIM...

Yanıtla . 1Beğen . 3Beğenme 11 Aralık 17:21
32

Real41 - Taş işçiliği müthiş resimlerden görülüyor..yıkama yağlamaya devam..

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 11 Aralık 10:58
31

Trafik - O trafiğin hesabını kim verecek !! Yürüyüş Yolunun oralarda taksilik işiniz var ise taksici trafiğe girmemek için Yolcu bile almıyor!!

Çözün artık şu trafik meselesini!

Yanıtla . 3Beğen . 3Beğenme 11 Aralık 02:05
30

Cemil - Gerçekten güzel oldu başkanım laf değil iş yapıyor hemde reklamsız Allah razı olsun

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 10 Aralık 22:35
29

Baba Orhan - DAHA İYİ OLMASINI BEKLERDİM TAŞ DÖŞEMELER ÇOK İĞRETİ DURUYOR İŞÇİLİK SIFIR HAYALİMDEKİ YÜRÜYÜŞ YOLU İLE ALAKASI YOK

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 10 Aralık 17:09
27

Hasan Basri - Düşünce, proje bence çok güzel Ama işçilik ve döşenen taş veya adı her ne ise (uzman değilim)Biraz eski ve tuhaf duruyor. Yakışmamış, daha modern günümüze uygun materyaller tercih edilebilirdi. Meslek lisesi önüne döşenen kaldırım taşları sanki 1980 yılından kalma hiç 2021 yılında yapılmış gibi durmuyor. Taş döşenen biten yerleri gezin, dün yapılmış yeni gibi değil de sanki 20 sene önce yapılmış gibi eski duruyor. Yapılan emeği saygı ile karşılıyorum ama bu da benim eleştirim. Bu hakkı bana veren özgür Kocaeli gazetesine teşekkür ederim

Yanıtla . 10Beğen . 2Beğenme 10 Aralık 14:13
23

Kamil41 - Bilip bilmediginiz konularda atip tutuyorsunuz. Malzeme kalitesizmis iscilik kotuymus. Nerden anliyorsun meslegin nedir?

Orda kullanilan malzemelerin hepsi granit mermerdir. Beton rengine aldanmayiniz. Kesinlikle beton degildir. Cilalanmadigi icin oyle gorunuyor, cilalansa parlak ve guzel olur ama uzerinde yuruyemezsin, kayar dusersin. Islaninca ve yagmurlu havalarda daha guzel gorunur. Mernerler, Samsundan, ankaradan, kayseri develiden, alanyadan ve izmirden gelmektedir. Cok kiymetli ve degerli taslardir.

Parlak goze hos gelen ucuz taslar kullanilsaydi hosunuza giderdi degil mi?

Dokulen asfalt kaliteli asinma asfattir.

Haberdeki arkadasin yazdiklari tamamen dogrudur.

Objektif bir degerlendirme yapmis.

Yanıtla . 7Beğen . 25Beğenme 10 Aralık 11:41
28

Silversurfer - @Kamil41 23 nolu yoruma cevabı: Öncelikle çok iyi biliyormuş gibi anlatmışsınız ancak granit mermer diye bir taş yoktur, bir taş ya granittir ya da mermerdir ya da başka bir türdür. "Asla beton değildir" demişsiniz, ben de diyorum ki "bir zahmet beton olmasın" yürüyüş yoluna bu kadar inşaattan sonra beton yol yapılacak değildi herhalde. Ayrıca inşaatta da "kullanılan mermerler" ifadenizin aksine granit kullanılmıştır. Granit kuşkusuz kaliteli bir malzemedir tabii buna diyecek bir laf yoktur.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 10 Aralık 16:04
24

Kamile - @Kamil41 23 nolu yoruma cevabı: İnşaat mühendisi olarak eleştirilere katılıyorum. Sen de müteahhitsin sanırım. O taşlar öyle dosenmez. Büyükşehirin başka işlerine bak istersen. Oralardaki imalatlar bile daha düzgün. Daha tesviyeyi bile düzgün yapmadan döşemeye girismissiniz. Büyükşehirin hatası sizi denetlememek.

Yanıtla . 18Beğen . 2Beğenme 10 Aralık 12:01
22

Serdar Duru - Malzeme kalitesi çok kalitesiz...Bir kere yapıyorsun tam yapın bari...Gidin Düzce de, Giresun'da Ordu'da ,Trabzon'da aynı cadde var... Renkli kaliteli taşlar diseenmis yerlere...bizimkiler beton rengi ucuz malzeme kullanmış ...insan bazı bolgelere küçük çaplı havuzlar fıskiyeler yapabilirdi ...

Yanıtla . 12Beğen . 2Beğenme 10 Aralık 11:06
21

Şener Saka - Yeşil alan miktarı nasıl arttı, onu anlamadık. Toprak olan heryeri betonla kapattınız. Yeşil alan nerede?

Yanıtla . 19Beğen . 1Beğenme 10 Aralık 08:01
20

Körfez - İşçilik berbat. Yapılan işlerin projeye ve teknik şartnameye uygunluğu kontrol edilmiyor. Eğimli taş döşenecek yerlere beton döküp geçmişler. Yol kenarındaki taş babalar şimdiden eğilmeye başlamış.

Yanıtla . 15Beğen . 1Beğenme 10 Aralık 03:47
19

Müşavir - Yolu düzeltip taş döşeyip asfalt döküp 38 milyona mal etmek ancak Türkiye'de olur. Bir iş yapmak için yapılmaz ama maalesef bugüne kadar hep böyle oldu bundan sonra da öyle olur herhalde ?

Yanıtla . 24Beğen . 8Beğenme 09 Aralık 23:04
14

İzmitli - O yürüyüş yolu üzerinde kaç okul var özrllikle sabahları trafik adım adım ilerliyor. tek şerite düşürülen yol sizce izmit trafiğini kaldırabilecekmi? Tabiki hayır. En büyük sıkıntı bu ikincisi berbat bir işçilikle yarım yamalak yapılıyor hergün gözlemliyoruz. Ayrıca çok sıkıcı ve kasvetli taşlar daha renkli olabilirdi. Bencede yürüyüş yolu değil kafelere kiralanıp gelir elde edilecek yerler yapılmış gibi duruyor. İnşallah yanılıyoruzdur.

Yanıtla . 34Beğen . 6Beğenme 09 Aralık 21:23
13

Atmaca - Yolu kapattınız orda yuzlerce esnaf var evler var bu insanlar dukkanına mal nasıl getircek insanlar evlerine mobılya gıbı buyuk esya aldıgında tasındıgında ne yapıcak trafigin içinden nasıl çıkılıcak onuda sozlesenız

Yanıtla . 29Beğen . 7Beğenme 09 Aralık 21:23
26

Em - @Atmaca 13 nolu yoruma cevabı: Tahir buyukakin yapmadımı hocam burayi ne diyon

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 10 Aralık 12:22
25

Vatandaş - @Atmaca 13 nolu yoruma cevabı: fatma yaparsa izmit gülümsüyormuş.e siz oy verdiniz bunlara

Yanıtla . 1Beğen . 6Beğenme 10 Aralık 12:02
12

Muammer - İşçilik çok çok kötü, insan yoğunluğunun olduğu bina önündeki kaldırıma konulan babalar bir seneyi bulmaz kesinlikle kaldırılır. Insanların o babalara takılıp düşmemeleri mucize olur. Bu tür yerlerde insan trafiğini engelleyici mimari elemanlar hiç bir zaman kullanılmaz.

Yanıtla . 28Beğen . 2Beğenme 09 Aralık 21:21
10

Mert - O asfalt nedir yaaa. O kadar parke taş granit taş döşe sonra git uzun ince bir asfalt çek rezalet.

Yanıtla . 29Beğen . 7Beğenme 09 Aralık 21:04
09

Vatandas - 30 yıl mı 3 yıl o yola dokunmayın hayrı ma yürüyüş yolunda koyun keseceğim.iscilik zaten Berbat ...yazık milletin parasına...

Yanıtla . 25Beğen . 4Beğenme 09 Aralık 20:48
08

Gerçek - Bu yürüyüş yolunun yeni konsepti sizin hoşunuza ve İzmitin eski halini pek bilmeyen vatandaşın hoşuna gidebilir,belki bitince daha da iyi olabilir fakat bakınız,ilçenin trafiği rezalet halde,ilçe içinde doğru düzgün yeşil alan yok,ilçe betona gömülmüş,en ferah yeri olan yürüyüş yolu şu an için beton yola benziyor,ilçeyi öldürdünüz şimdi de ruhunu kovalıyorsunuz ve bu yol o ilçenin tarihi dokusuna hiç uygun gözükmüyor.Diğer bir konuda ağaçları parke ile çevirip ufak bir toprak kısmı bırakmışsınız peki beyler o ağaçların kökü zaman içerisinde o taş parkelerin altında ilerlemeyecek mi?O parkeler yerinden kalkmayacak mı?Yapılan ortak oturma alanları taş halinde yağmur yedikçe o oturma gurupları ne olacak?Her şeye kısa vadeli bakıp,günü kurtarma kafası taşıyan bir zihniyetin mimarisi gibi geliyor bana bu proje..

Yanıtla . 29Beğen . 9Beğenme 09 Aralık 20:32
18

Arkadaş - @Gerçek 08 nolu yoruma cevabı: Kaç senelik İzmitlisin lan sen,İzmitli diye rumuz yazmış birde çakal

Yanıtla . 4Beğen . 23Beğenme 09 Aralık 22:09
17

Birisi - @Gerçek 08 nolu yoruma cevabı: Ha Cehape İyi parti falan geçmişte betona buladı evet.Bunları mı duymak istedin.Akılsız trol:)

Yanıtla . 5Beğen . 5Beğenme 09 Aralık 22:08
16

Gerçek - @Gerçek 08 nolu yoruma cevabı: Ben muhalifim evet de gerçekleri yazıyorum ama sen ipi koparmışsın gözün dönmüşçesine partine laf kındurmuyırsun.İzmitli olmadığın çok belli bu arada.Bir sor bakalım çevrende İzmitte 60 70 seneden beri oturan yada onu boşver 1990 2000 başlarını sor.Bağçeşmeyi sor,Bağçeşmeden aşağıya bakıp sağlı sollu ne kadar çok yeşil alanın ve temiz havanın olduğunu sor.Bilmiyorsun bari atıp tutma,benim gibi bilen çıkar utanman varsa da yüzün kızarır.

Yanıtla . 16Beğen . 2Beğenme 09 Aralık 22:05
15

Süper Güçüz - @Gerçek 08 nolu yoruma cevabı: Senin gibi zihniyeti bozuklar yüzünden bu hale geliyoruz. Bir kere dökülen asfalt tamamen saçmalık eski yolda asfalt yoktu. İkincisi bahsettiği gibi ağaçlar betona hapsedilmiş, tıpkı sizin kafalarınızın liyakatsiz tiplere gömüldüğü gibi

Yanıtla . 16Beğen . 5Beğenme 09 Aralık 21:49
11

İzmitli. - @Gerçek 08 nolu yoruma cevabı: Sadece eleştirmek için yazmak. Muhalif olabilirsiniz tamam ama İzmit’in içi 40 yıldır beton. Eski İzmit 1920’lerde kaldı ve ihale getirenleri şöyle bir araştırırsanız bulursunuz. Ağaçların etrafı daha önce sanki tamamen açık mıydı? Önceki yürüyüş yolu beton değildi öyle mi? Önceden her yel yeşildi öyle mi? Sahi ya betonu yeşile boyamışlardı.

Yanıtla . 7Beğen . 15Beğenme 09 Aralık 21:13
07

Esnaf - Hafız şerif sokagın alt taraftan kaadınız ama yolu üst taraftan kapamayı niye akıl etmiyorsunuz sasılacak durum bu şehir bukadarmı sahipsiz

Yanıtla . 8Beğen . 2Beğenme 09 Aralık 19:15
06

Cafe - Nedense içimde buranın kafelere peşkeş çekilecegi hissi var. Umarim belediye bu kontrolleri iyi yapar.

Yanıtla . 18Beğen . 2Beğenme 09 Aralık 19:13
05

Caglar Kayapınar - iscilik berbat.Cok degil 2 mevsim görsün o taslar yerinde cıkar.Haber olcak ayagı takılan kisi düstü.Eski si iyiydi renkli taslar kullanılmısdı ruhu sıkılmıyodu insanın .simdiyse gri cimento rengi ruh sıkın bi yol.Sanki mezarlık yolu yapmıslar.yine kim zengin oldu.

Yanıtla . 19Beğen . 4Beğenme 09 Aralık 18:56
04

Kar_ayaz - Taşların dizilişindeki işçilik

SIFIR.

Yazıktır verilen paraya ve emeğe.

Yanıtla . 23Beğen . 5Beğenme 09 Aralık 18:29
03

Vatandaş - ulan millet yol bulamıyor bunlarda var olan yolu daraltıyor.

Yanıtla . 15Beğen . 4Beğenme 09 Aralık 17:50
02

kemal - "30 yıl altyapı çalışması yapılmayacak." demişer .Aha buraya not düşüyorum.30 gün sonra oraları delik değiş etmezlerse tebrik edeceğim. Her yeri beton yapıp üst yolu yaya yoluna kattınız ki o bölgede cafeler 3-5 gün sonra yürüyüş yoluna masa atıp işgale başlamazlarsa bende bişey bilmiyorum. trafiği tek şeride düşürdünüz ,orada çok kavga çıkar demedi demeyin...

Yanıtla . 30Beğen . 4Beğenme 09 Aralık 17:20

ŞOFÖR ARANIYOR

Gölcük-Gebze depolar arası çalıştırılmak üzere ŞOFÖR aranıyor. Tel: 0532 318 42 65

HAMURKÂR, PİŞİRİCİ, TEZGÂHTAR ARANIYOR

Ekmek ve unlu mamulleri üretimi faaliyetinde bulunan firmamızın Başiskele  şubesinde çalışmak üzere  deneyimli  HAMURKÂR, PİŞİRİCİ, TEZGÂHTAR  ara...

MAKİNE ELEKTRİKÇİSİ ARANIYOR

MAKİNE ELEKTRİKÇİSİ Alınacaktır. Başiskele Tel: 0532 541 24 29

MAKİNE MÜHENDİSİ ARANIYOR

MAKİNE MÜHENDİSİ ALINACAKTIR Firmamız bünyesinde çalışmak üzere; Üniversitelerin 'Makine Mühendisliği' bölümlerinden mezun, 30 yaşını geçmemiş Ms...

KARAMÜRSEL’DE KİRALIK DÜKKÂNLAR

KARAMÜRSEL’DE Mehmet Akif Ersoy Bulvarı’nda, çeşitli büyüklüklerde, tadilatı yeni yapılmış, KİRALIK DÜKKÂNLAR Tel: 0532 382 20 19

AJAN PLAZMA OPERATÖRÜ ARANIYOR

Bünyemizde çalıştırılmak üzere tam zamanlı AJAN PLAZMA OPERATÖRÜ aranmaktadır. Bzm Çelik A.Ş Serkan Yıldırım  Tel:0542 211 78 89 

MERMER USTASI VE YARDIMCI ALINACAKTIR

Köseköy’de mermer atölyesinde çalışacak MERMER USTASI VE YARDIMCI ELEMAN aranıyor. Tel:0 532 296 02 54

TECRÜBELİ MOTORLU KURYE ARANIYOR

Balık Market'imizde paket servisi için, kendi motoru olan, TECRÜBELİ MOTORLU KURYE arıyoruz Yelken Balık Tel: 0506 187 34 33

İNSAN KAYNAKLARI SORUMLUSU ARANIYOR

Yapısoy Beton Şirketimiz bünyesinde İNSAN KAYNAKLARI SORUMLUSU olarak çalışacak eleman aranıyor. Tel: 0533 015 85 41

VASIFLI VASIFSIZ ELEMANLAR ARANIYOR

Palet imalatı yapan fabrikamızda BAY-BAYAN vardiyalı çalışabilecek VASIFLI VASIFSIZ ELEMANLAR aranıyor Adres: Arden Nakliye Ltd.Şti Karadenizliler M...