Güney Marmara Otoyol Projesi, Karamürsel Valide Köprüsü mevkiinde başlayarak Gölcük, Başiskele ilçelerinin güney kesimindeki Samanlı Dağları eteklerinden geçip Kartepe ilçesi Doğantepe mevkiinden TEM Karayolu’na bağlanıyor...
Proje ile ilgili haber yaparken veya makale yazısı yazarken, bilgileri, projeyi yürüten Karayolları İstanbul 1. Şube Müdürü Turgay Çolak ve AK Parti Kocaeli Milletvekili İlyas Şeker’den alıyorduk. Aldığımız bilgileri biz de kamuoyuna aktarıyorduk.
Başlıyor diye çok haber ve makale yazdık...
Her seferinde bir sıkıntı çıkıp “başlıyor” dediğimiz proje, ya durdu ya da revize edildi...
Projenin başına dönelim...
Projenin yapımı 2012 yılında gündeme alındı...
Aynı yıl hem Kuzey Marmara Otoyolu hem de Güney Marmara Otoyol Projesi yatırım programına alındı...
İki büyük projenin amacı; Kuzey’den Gebze, Körfez, Derince ve İzmit ilçe merkezlerinden geçen TEM ve D-100 karayolundaki trafik yükünü; Güney’de ise Karamürsel, Gölcük ve Başiskele ilçe merkezlerinden geçen D-130 Karayolunun trafik yükünü hafifletmekti...
İki otoyol projesi de Kocaeli trafiğini çok ciddi anlamda hafifletecekti...
2012 yılında yatırım programına alınan iki projeden Kuzey Marmara Otoyol Projesi yapıldı. Otoyol, iki yıl önce hizmete açıldı. Üstelik bu proje kapsamında Kocaeli sınırları içerisinden geçen 4 tünelden biri Türkiye’nin en uzun tünellerindendir...
Aynı yıl Güney Marmara Otoyol Projesi çalışmasına da başlandı. Ancak Güney Marmara Otoyol Projesi, Kuzey Otoyolu Projesi gibi düz bir araziden geçmiyordu.
Karamürsel, Gölcük, Başiskele ve Kartepe ilçesinin üst kesimindeki Samanlı dağlarının engebeli arazisinden geçecek proje içerisinde toplam 9 kilometre uzunluğunda 4 adet tünel, 5 kavşak ve 10 tane de viyadük bulunuyor...
Karamürsel ile Kartepe arasında yapılacak projenin toplam uzunluğu 65 kilometre. Proje için 2012 yılında 500 milyon TL maliyet çıkartılmıştı. Bu projenin maliyeti şimdi 1 milyar TL ve üzerinde...
Çok büyük bir maliyet...
2012 yılı ile 2022 yılı arasında geçen 10 yıllık sürede proje ile ilgili olarak çok sayıda aksama, proje iptali, ÇED süreci gibi gelişmeler yaşandı. Ancak bütün bu aksamaların üstelinden gelinip projeye de bir türlü başlanamadı...
Son olarak Karayolları Genel Müdürlüğü İstanbul 1. Bölge Müdürlüğü, 24 Mart 2021 tarihinde Etüt ve Proje Danışmanlık Hizmeti Alım İhalesini, yani proje çizim ihalesini yeni gerçekleştirdi...
O zaman açıklanmıştı, ihaleyi, Ankaralı bir firma kazanmıştı. Karayolları, firmaya yer teslimini de yaptı...
Firma, şartnameye göre projenin çizimini 700 iş gününde tamamlayacak. Bu iki yıl demek...
Karayolları Genel Müdürlüğü, 2012 yılında Güney Marmara Otoyol Projesini yapacağı güzergâhını belirlerken, proje kapsamı alanı içerisinde kalan araziler, bağ-bahçeler ve şahıs mülklerine de tedbir konmuştu.
Vatandaşlar 2012 tarihinden bu yana yaklaşık 10 yıldır arazilerini ekip biçebiliyor fakat satamıyorlar, evlerini onarıp yenileyemiyor...
Hatta Karayolları birçok vatandaşın arazisini kamulaştırmış ancak parasını da ödememişti...
Tarlası kamulaştırılan vatandaş tarlasını süremiyor ekip biçemiyor.
Karayolları buna izin vermiyor. Tarlasını ekip biçse ikinci gün kapısına jandarma dayanıyor...
Halen bu sorun ve sıkıntı sürüyor...
Geçtiğimiz gün Kartepe Doğantepe bölgesinden MURAT GÖKDAĞ isimli mağdur vatandaş aradı...
Proje kapsamında kalan 12 dönümlük arazisini ekip biçemediğini, satamadığını ve uzun yıllardır beklediğini söyleyen mağdur vatandaş şunları anlattı:
“Cemalettin Bey, proje ilgili siz çok yazıyorsunuz. Her seferinde yeni bir gelişme var mı diye yazılarınızdan ve yaptığınız haberlerden takip ediyoruz.
Ben, Kartepe Doğantepe mevkiinde oturuyorum. Yapılacak projenin çıkış yeri de burası. 2010 yılında Elazığ ili Palu ilçesinde şehit olan Selçuk Gökdağ’ın ağabeysiyim. Yani şehit ağabeysiyim. 12 dönüm arazimiz proje alanı içerisinde kalıyor. 2012 yılında bu arazilerimize tedbir koydular. Ekemiyoruz, biçemiyoruz, satamıyoruz. Arazimizi kullanamıyoruz. Derdimizi kimselere de anlatamıyoruz. Nereye başvurduysak yanıt alamıyoruz. Çok mağdur durumdayız. Ne yapacağımızı da bilmiyoruz. Siz sürekli köşenizde yazıyorsunuz, haber yapıyorsunuz. Son çare olarak proje ile ilgili gelişmelerden haberiniz vardır diye sizi arıyoruz. Lütfen bizim mağduriyetimizi giderecek güzel bir haber verin bizlere. Bu bölgede sadece ben değil, benim gibi onlarca vatandaş aynı sorundan mağdur olmuş durum...” dedi.
Vatandaşın yaşadıkları bunlar...
Haydar Akar ve Sami Çakır bu vatandaşlarla ilgilenmeli...
Bir şehirde milletvekilleri neden seçiyoruz? Deste destek maaş alsınlar diye mi seçiyoruz? Hayır.
Şehirdeki mağdur olmuş, mağduriyeti bulunan vatandaşlarının sorunlarıyla ilgilensinler, sorunları ilgili kurumlara iletip çözüm arasınlar diye seçiyoruz...
İktidar Partisi Kocaeli Milletvekilleri arasında yatırım ve projelerle ilgilenen milletvekili İlyas Şeker’dir... Bu alanda çok da çalışıyor. Her bölgeye de yetişmeye çalışıyor. Arazide proje ve yatırımları geziyor inceliyor...
Güney Marmara Otoyol Projesi’nde en çok mağduriyetin yaşandığı bölge Kartepe Doğantepe mevki. Samanlı dağlarından geçen proje Kartepe’de yaşam alanları içerisinden geçip TEM’e bağlanıyor. En çok özel şahıs arazilerin proje kapsamına girdiği bölge burası...
Bu bölgeden iki milletvekili var...
Biri CHP milletvekili Haydar Akar, diğeri AK Parti milletvekili Sami Çakır...
Akar, bugün TBMM başkanvekili. Devlet protokollünde 12’nci sırada, etkili bir isim. Ankara’da bu konuyu ilgili mercilere sorduğunda “sen CHP milletvekilisin sana bilgi vermeyiz denilmez...” diyemezler. İstediği kendisine verilir, istediği bilgili alır...
Bana göre Kartepeli vatandaşların bu mağduriyetini çözebilecek etkili isimdir. Ne de olsa devletin temsilcisi konumunda şuan...
Sami Çakır’da bölge milletvekilidir. İyi, hoş insandır ancak bölgedeki mağdur vatandaşlar sorunlarını Çakır’a hiç aktardı mı bilemiyorum. Sayın Çakır konuya ne kadar hâkim onu da bilemiyorum. Bu bölgede yaşanan vatandaşların mağduriyeti çözebilecek iki milletvekili Akar ve Çakır’dır...
Projeden dolayı arazilerine el konulmuş, mağdur edilmiş vatandaşlar toplanıp Haydar Akar ve Sami Çakır’la görüşmelerini öneririm...
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(17)Mehmet Kutlu - Ülkenin en büyük sanayi sehirleri srasında otoban yok.. Kocaeli ve Bursayı baglayan yol yaşam merkezlerinin içinden geçiyor, heryerde bir trafik ışıgı, dur kalk, hele bayramlarda fln tam rezalet.. Güney Marmara yolu hızlandırılmalı..
Kocaeli - Kuzey marmara otoyolu çinin kuşak yol projesinin bir parçasıydı biraz erken yapıldı yani bizim projemiz falan da değil 3. Köprü filyos limanı büyük havalimani bu projenin birer parçası dünya yeni düzeninde yapılması istenilen yapılar çin borç verir yaparsin odeyemezsen toprağına çöker ekonomik batisa doğru giderken daha bilmediğimiz neleri verdik elimizle vatandaş olarak bilmiyoruz o nedenle güney Marmara otoyolu diye tabir edilen yol bu projeye hizmet etmediği için hayata geçmez geçmeyecek onlar isterse yapılır biz istersek değil dünya ekonomisinin ortaları stratejileri iyi okunmalı rüzgar nerden esiyor öngörülmeli rant ekonomisi ile bisey olmaz üretmek lazım tek derdiniz izmit Yalova yolu olsun tek sıkıntı golcuk ve izmit merkez ayrım noktaları şu an bu kadar bu yola para harcayacaginiza fabrika kurun yerli ve milli
Sade Vatandaş - Yapılacak olsa bile yolu kullanan olur mu emin değilim. Ama Başiskele'de oturan biri olarak şunu söyleyebilirim. Başiskele'nin %56 sı ormanlık alan ve bu yol bu alanın tahminimce en az %10 nuna zarar verir. Gelecek nesillere bunu yapmaya hakkımız yok. Her yerden yol geçirmek olmamalı bu işin çaresi diye naçizane bir vatandaş olarak düşünmenizi istiyorum.
Lal - Bence Türkiye'nin en önemli yollarından birisi olması lazım burasının dağlara taşlara Duble Yollar yaptılar ama bir körfezin tamamen nefes alması için şart olan bu yolu yıllardır bırakın bitirmeyi başlayamadılar bile. Yalova ile İzmit arasında yaşayan halkın artık canına tak dedi Transit yolun ağır nakliye araçlarının şehrin içerisinden geçmesinden bıktık artık bir Ortadoğu ülkesi gibiyiz bu milletin canına tak dedi artık
Alp - En kısa çözümü projeyi iptal etsinler şerhleri kaldırsınlar herkez baksın işine gücüne.
Halktan Biri - Aynı şekilde bizimde arazimizde kamu şerhi var belki 6 kez cimere yazdım her seferinde proje devam ediyor diye cevap geldi 10 senedir aynı cevap milletvekilleri de seçim zamanı ortaya çıkar bir iki güzel söz biraz vaat sonra hiç biri ortada yok 70 km yolun 10 senedir projesini bile bitiremediler ak parti de metal yorgunluğu çok fazla teşkilatlar hiç çalışmıyor öbür partierdende umudum yok bence hepimiz bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete işimiz tam anlamıyla Allah a kalmış vesselam
Coğrafyacı - Söyleyin adını değiştirsinler,güney Körfez olsun, Günay Marmara da nedir, Balıkesir Bursa neresidir
Vatanini Seven Bir Dos - Belirli süreden sonra tapu müdürlüğu serhi kaldirmasi gerekir olaki kaldirmadi arazi satişi ve kullanimda bir sakinca yoktur bildiğim kadariyla niye vatandaş mağdur ki senaiye res de tecrube edindik. Hiç kimse mağdur olmadi.
Yasin - Bu proje tam bir çevre felaketidir. Umarım vazgeçilir ve bu değerli tarım arazileri en kısa zamanda sahiplerine iade edilir.
İsmail - Hiç izmitten Yalova ya yolculuk yaptınızmı ordaki trafiği gördünüzmü acaba çoğunlukla70kmlikyol tünel ve viyadüklerden olacak
Lal - Esas felaket bu kıyı bölgesinde ki şehrin içerisinden geçen yolların insanların sağlığına zarar vermesi değil mi? kanser soluyor bu millet sen paranın derdindesin. Bu yol yoksa oy da yok
Selim - O yol lazım yarin altından mı yapsınlar? Şimdiki yoldan gidenlerin hepsi isyanda.. siz pek kullanmıyorsunuz izmit Karamürsel yolunu pek
Tıss - Konuyla alakalı ben cimere başvurdum siz de başvurun
Kartepeli - Siyasilerin umurunda mı vatandaşın mağdur olması hadi canım sende ... Bizde evimize 7 yıldır tadilat badana yapmadık yol istimlak edecek diye ama artık yapacağız. Siyasilerin ağzına bakarak iş yapılmaz. Projede ilerki günlerde rafa kalkar. Yani bu işi beceremezler. Bunda ilimizin bütün siyasilerini ilgisiz ve çalışmıyor olarak görüyorum. Öncelikler başka illere kayıyor.
Enver Küçük - O bölgede tarlasını ekemeyen evin de tadilat yapayan vatandaş var 2012 beri iki milletvekili çözmesi den bahsettiniz Kocaeli'nde 12 milletvekili var Türkiye'nin en güzel şehri paranın hareket ettiği hizmet alınmayan şehir burda vatandaş belediye başkanınına ulaşma imkanı yok milletvekili zaten imkansız seçimlerde geliyor gerekli cevap verilecek Rize Artvin havalimanı açıldı Cengiz Topel çalışmıyor neden Balıkesir Çanakkale Gelibolu uşak havaalanı çalışmıyor neden ekonomide Almanya'dan 100 yıl gerideyiz neden hantal basiretsiz başkanlar oldukça Kocaeli hizmet alamıyor zaten vatandaş görüyor Derince eski yol otoban bağlantısı yapılacak izmit şehir içi trafik keşmekeşlik devam yazılarında Cemalettin kardeş elistiri yapiyon halkın lehine bir şey yok Kocaeli hep aynı mesele problemin çözülmesi
Aleso - 1milyar TL büyük para mı? bursaspor un bile daha fazla borcu var :) 4büyükleri söylemiyorum bile. Neyse. Büyük ihtimal gaz petrol vs yeraltından zenginlik gelene kadar artık her konu da çilemiz devam edecek. çocuklarımız görür inşallah güzel günler.
Derinceli - Kuzey Marmaradan giden mi var sn yazar yazmışsınız ama normal otoban ve çevre yolu kamyon tır otobüs servis otobüsü aklına ne gelirse full. Kuzey Marmarayı kullanan yok.
Olmaz Böyle Şeyler - Cemalettin bey; nedense İlyas bey hariç diğer millet vekilleri hakkında hiç bir şey bilmiyorsunuz. Bana tuhaf geldi de sizi bilemedim.....
Izmitli41 - Fikri Işık ve Ilyas Şeker her seçim öncesinde tekrar tekrar bu projeye başlıyorlardı hâlâ bitirememişler mi? Geçen seçimde de Tahir Büyükakın ve Yasin Özlü bu vaadleri kullanmaya başladılar. Dönemleri gelecek yıl bitiyor. Gelecek dönemde de Güney marmara otoyolu'nu yapacağız mı diyecekler tekrar? Ne traji komik değil mi :)
Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.