“ Karamürsel- Kartepe İlçeleri arasında, Samanlı dağları eteklerinde yapılacak olan Güney Marmara Otoyol Projesi ne zaman başlayacak” diye otoyolun geçeceği güzergâh üzerinde arazi ve mülkleri bulunan vatandaşlardan çok sayıda şikâyet telefonunu alıyordum.
Vatandaşların iddiası şuydu; “2012 yılında projelendirilen Güney Marmara Otoyol Projesi alanına giren arazilerimizi kullanamıyoruz, ekemiyoruz, biçemiyoruz, satamıyoruz. Kamu şerhi var...” diyorlardı...
Son olarak geçtiğimiz hafta içerisinde Kartepe Doğantepe bölgesinde oturan, proje kapsamında bulunan 12 dönümlük arazisini ekip biçemediğini söyleyen şehit asker ağabeyi olduğunu söyleyen Murat Gökdağ isimli vatandaş aramıştı.
Şunları söylemişti:
“Cemalettin Bey, Kartepe Doğantepe mevkiinde oturuyorum. Yapılacak olan Güney Marmara Otoyolun TEM’e bağlandığı yer burası. 12 dönüm arazimiz proje alanı içerisinde kalıyor. 2012 yılında bu arazilerimize tedbir konuldu. Ekemiyoruz, biçemiyoruz, satamıyoruz. Arazimizi kullanamıyoruz. Derdimizi kimselere de anlatamıyoruz. Nereye başvurduysak yanıt alamıyoruz. Çok mağdur durumdayız...” demişti...
Yazının yayınlandığı günün sabahında Karayolları Genel Müdürlüğü İstanbul 1. Şube Müdürü TURGAY ÇOLAK aradı.
Turgay Bey, kendi alan hâkimiyetine sahip, sorumluluk bölgesinde devam eden tüm çalışmaları yakından takip eden, projeleri sıkça yerinde inceleyen çok başarılı bir yönetici ve bürokrat olduğunu söyleyebilirim. Türkiye’de bu kadar başarılı bürokratların olduğunu görmek insanı mutlu ediyor, güven veriyor...
Kendisiyle birlikte iki yıl önce çalışmaların devam ettiği Kuzey Marmara Otoyol Projesini birlikte incelemiş ve otoyolun Kocaeli sınırları içerisinde kalan kısımlarını birlikte gezmiştik. Tüm detaylarını ve yapılan işin hacmini detaylarıyla anlatmıştı...
VATANDAŞIN MAĞDURİYETİ BİZDEN KAYNAKLI DEĞİL...
Yazımın çıktığı günün sabahında arayan Karayolları Genel Müdürlüğü İstanbul 1. Şube Müdürü Turgay Bey ile uzun bir sohbet yaptık...
Güney Marmara Otoyol Projesi arazinin engebeli ve sıkıntılı olmasından dolayı bugüne kadar birçok kez revize edildiğini ancak proje güzergâhına giren vatandaşlara ait arazi ve mülk sahipleriyle ilgili hiçbir şerh koymadıklarını, vatandaşı mağdur etmediklerini belirtti.
Şunları söyledi;
“Güney Marmara Otoyolun Etüt Proje ihalesini, 24 Mart 2021 tarihinde gerçekleştirdik. Projeyi kazanan firma, yolun geçeceği bölgedeki çalışmalarını sürdürüyor. Güzergâh belirlendikten sonra proje çizimi yapılacak. Karamürsel- Kartepe ilçeleri arasında yapılacak projenin uzunluğu 65 kilometredir. Proje kapsamında toplam 21 kilometre uzunluğunda 6 tane tünel, 8 kavşak ve 6 viyadük bulunuyor. Etüt Projesi henüz devam ettiği için Karayolları olarak biz bir planlama yapamıyoruz.
Etüt Projemiz 2023 yılının ilk çeyreğinde veya ortalarına doğru tamamlanmasını bekliyoruz. Araştırma hizmeti, yani otoyolun geçeceği güzergâh belirlenmesi netleştikten ve proje çizimi bittikten sonra, karayolları olarak bizde planlamamızı başlatıp projenin geçeceği alanlarla ilgili kamulaştırma çalışmalarına başlayacağız.
Ancak şuana kadar karayolları olarak bu bölgelerde hiçbir vatandaşımıza- evinizi yenileyemezsiniz, arazinizi ekip biçemezsiniz veya satamazsınız- diye bir şerhimiz yoktur. Arayan ve mağdur olduklarını söyleyen bu vatandaşlarımızın kendi bölgelerinde yerel yönetimlerle sorunları olabilir.
Ancak bizimle ilgili olarak kesinlikle her hangi bir durum söz konusu bile değil. Karayolları olarak bizim planlamalarımız başlamadan, istimlak edip tapusunu almadan hiçbir vatandaşımıza mülkleriyle ilgili bir yaptırımımız olamaz. Tapu bize geçene kadar vatandaşlar kendi mülk ve arazileriyle ilgili istediklerini yapabilirler, ekebilirler sata bilirler...” dedi.
Vatandaşların yaşadıkları mağduriyetlerden üzüntü duyan Karayolları Genel Müdürlüğü İstanbul 1. Şube Müdürü Turgay Bey, benden özel olarak da şunu istedi:
“Cemalettin Bey, elbette ki hiçbir vatandaşımızın mağdur olmasına gönlümüz razı olmaz. Sizi arayıp proje ile ilgili mağdur olduğunu söyleyen vatandaşlarımıza benim şahsi özel telefonumu verebilirsiniz, beni arasınlar ve kendilerine detaylı şekilde konuyu anlatır. Arazi ve mülkleriyle ilgili yaşadıkları sıkıntıların karayollarından kaynaklanmadığını kendilerini söyleyebilirim...” dedi.
Hassasiyete bakar mısınız?
Güney Marmara Otoyol Projesi ile ilgili en taze bilgi ve açıklama duru...
Proje iptal edilmemiştir. Rafa da kaldırılmamıştır.
Otoyol projesinin şuan etüt çalışmaları devam ediyor. Bu çalışmalar 2023 yılının ortalarına doğru tamamlanacak. Proje çizimi bittikten sonra iş tamamen karayollarına geçecek. Karayolları da kamulaştırma planlamalarını işte bu tarihten sonra yapacak...
Bende bölgedeki vatandaşlarımıza şunu söylemek istiyorum.
“Elbette ki sorunlarımızın çözümü için gazeteyi adayabilirsiniz. Sizlere yardımcı olmak, mağduriyetinizi ilgili birime iletmek bizim de görevimizdir. Ancak bizi aradığınızda mağduriyetinizin hangi kurumdan kaynaklandığını iyi öğrenin ve bize de doğru bilgi verin ki biz de sizlere yardımcı olalım...
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(6)Objektif Bakış - Tapuda şerh konulması ekip biçmeye mani değil, üzerine tesis veya sabit kıymet yapılana kadar tasarruf hakkı mal sahiplerine aittir, yanlız satış yasağı konuluyor.
Izmitli_41 - Her zaman soyledim yine de diyorum. Bu yapilirken osman gazi koprusu oradan simdi anadolu otoyolu ve yeni kuzey marmara otoyoluna baglantili olmalidir. Ve kartepe bolgesinden uygun bir noktadan tunel acilmali pamukova cikis vermelidir. Antalya dan yonunden gelen bu otoyol osmangazi kop. Istanbul edirne yapmali. Edirne istanbul osman gazi koprusu isteyen duz bursa yada guney mar. Otoyolu ile anadolu otoyolu dan ankara yada tunel pamukova yapabilmeli. Karadeniz sahil yolu da tamamlaninca karadeniz illerine gidilebilmeli. Ve boylelikle kocaeli sehir ici bir nebzede olsa trafik duser. Bir tunel ile de izmit pamukova arasi 90 km yaklasik nerede ise 5 te bir oraninda duser.
Kurt.. - bencede vatandaş sallamış..yeri istimlak etselerde ekip biçmeye bile birşey demiyolarki...kendimizden biliyoruz,sallamıyoruz.
Derinceli - Vatandasin kullanmadigi garantili yap islet devret yapin bunuda
Ali Mert - YANLIŞ BİR PROJE. YALOVA - İZMİT YOLUNU DOLDURAN KAMYONLARIN ÇOĞU BURSA'DAN YOLA ÇIKIYOR. ZİRA YALOVADA SANAYİ YOK. BURSA- SAKARYA ARASINA YAPILACAK OTOYOL ÇOK DAHA MANTIKLI
Karamürselli - Karamürsel de oturuyorum buraları bilmeyenler lütfen yorum yapmayın Yalova'da sanayi yok yazılmış Altınova da kaç tane tersane var (sadece bir tersaneye kalkan otobüs sayısı Gölcük istikametine 44 otobüs)Topçular Taşköprü mevkiinde kaç tane fabrika var bunları bilmeden bol keseden atıyorsunuz size önerim saat 16:00 da izmitten yola çıkarak Yalova ya giymeyi bir deneyin hepsi Max 75. Km yol olacak en iyi ihtimalle 2saatinizi alacak sırf laf olsun diye yorum yapmayın arkadaşlar lütfen
Caner Özduman - Çok doğru bir yorum, ford otosan ve çevresindeki bi kaç tesis dışında hiç bir faydası olmayacak ve doğaya zarar verecek yatırım, güzergah iznik üzerinden geyve sakarya bağlansa daha doğru bir proje olur.
Bilal Aracı - Nesi yanlış hemşehrim. Bir şeyi de beğenin be
Hery - Bir gün Gölcük-Karamürsel arasında araç sürün neden yapılmadı dersiniz.
Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.