Alışveriş alışkanlıklarının değişmesi ile sayıları artan motosikletli kuryeler ile ilgili her gün çoğunluğu olumsuz ve kaza ile ilgili haberler çıkıyor. Üzülüyoruz ama üzülmek çözüm değil.
Tüketiciler eve servis alışkanlıklarını devam ettirdikçe motosikletli kuryelerin sayısı artacak.
Demek ki bu konuyla ilgili kafa yormak gerekiyor.
-Trafik kurallarına uyum,
-Motosikletli kurye sürücüsü eğitimi ve bilgilendirmesi,
-Motosikletli kurye çalıştıran firma sorumluluğu,
-Sipariş veren tüketici sorumluluğu devreye giriyor.
Trafik kuralları belli, herkesin kurallara uyması gerekiyor. Motosikletli kuryelerin trafikte ayrıcalığı yok, bütün kurallara tabiler. Trafikte ile cengaverlik akıl işi değildir.
Motosikletli kurye çalıştıran firmaların kuryeleri eğitmesi/ bilgilendirmesi gerekiyor. Her kurye trafikte kurumunu temsil ediyor. Kurumlar bu durumun ne kadar farkında, bunun önemini ne kadar kavrayabiliyor tartışılır.
Motosikletli kurye çalıştıran firma kaza sonucu genellikle sorumluluğu kabul etmiyor. Küçük bir hasar ise, araç sahibi kurye işinden olmasın diye kaskoya havale ediyor ve sineye çekiyor. (Kurye, siz kırmızı ışıkta beklerken bile gelip çarpabilir, mazur görülmesini bekliyor ki bu da akıl dışı)
Siparişi veren tüketicinin de önemli sorumluluğu var;
Siparişini doğru zamanda vermek, kendi zaman planlamasını yapabilmek, siparişleri acele istememek, biraz gecikme olunca “ nerde kaldı benim siparişim, bir daha sizden sipariş vermeyeceğim” şımarıklığı ve tehditkarlığı ile davranmamak.
Müşteri sakin olursa kuryeler de sakin olacak, farkında mısınız?
Bu dönemde müşteri kıymetli. İş yapmak zor. Herkes ekmek parasının peşinde. Ama bu müşteriye şımarma hakkı vermez.
Müşteri olarak siz sakin olun. Zamanınızı doğru planlayın. Sizin şımarıkça işgüzar telefonunuz sonucu patronundan fırça yiyen kurye kaza yapınca mutlu olacak mısınız?
Bu arada patronların, işletme sahiplerinin de sakin, kuryelerini eğitmiş, kuryeleri ve müşterilerini “yönetebilir” beceride olması gerekiyor.
Aslında işletme sahipleri bu becerilere tam sahip olmadıkları, para kazanma hırsları ön planda olduğu, insan odaklı çalışamadıkları için giderek firma imajları da düşüyor. Bu alanın daha yönetilebilir olması için bizlerden destek almanız gerekiyor. Talep vizyona bağlı. Bu sektörlerde böyle gelişime açık bir vizyon talebi şimdilik yok. İşler günübirlik gidiyor. İşletme tarafından ümidi kestiğimiz için, müşterilere çok iş düşüyor. Vizyon sahibi firmalar ise bizi bulur ise elbet sorunlarına çözümü de üretiriz.
Sözün özü; Müşteriler sakin olup zamanlarını planlayabilirlerse, kuryeler de daha dikkatli olurlarsa bu konu daha az hasar bırakır. Elbette yapılacak başka işler de var. Onları başka bir yazıda gündeme getireceğim.
Öğr. Gör. Tümay MERCAN
Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım B./Yönetim/İletişim Danışmanı [email protected] Twitter: Tümay Mercan@Tumaymercan /Facebook: Tümay Mercan
YASAL UYARI: Yazarın yazısının kopyalanması yasaktır. Yazı, sadece ozgurkocaeli.com.tr/ ’ye link verilerek kullanılabilir. Alıntıda kaynak gösterilmelidir. Aksi takdirde kanuni işlem yapılacaktır.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(3)Isimsiz - Çok doğru bir konuya değinmişsiniz hocam,
Bahsettiğiniz gibi müşterinin problemli yakışımı, kuryenin eğitimsiz olması problemin başında geliyor. Sizin nezdinizde Kurye arkadaşlardan ricam trafik kurallarına uymaları, Trafikte her gördükleri araya girmemeleridir.
İzmitli Ali - Şımarık çocuk gece bir vakit canı bir şey çekecek. Alooo. Çağımızın yeni bir kölelik düzeni. Tamamen kaldırılmalı
Sinan D - Sayın hocam,
İyi bir konu ele almışsınız. Kendi payıma teşekkür ederim. Her geçen gün kurye kazaları içimizi acıtıyor. Benim kuryelerden bir ricam olacak; lütfen sağdan geçiş yapmayın, canını seven sağdan geçiş yapmasın. Kör nokta durumunda görülemeyen kuryeler kazaya maruz kalıyorlar.
Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.