Çok enteresan…
Tramvayın Kuruçeşme’ye geçişini sağlayacak 332 metre uzunluğundaki 8 açıklı köprünün ayakları tamamlanmış. Çelik kirişlerinin montajı da yakın zamanda başlayacakmış.
Gelen geçen “Ne zaman bitecek?” diye soruyor.
Tahir Büyükakın , “Kuruçeşme’ye uzanacak projemizi yakından takip ediyorum. Tramvayımızı hizmete aldığımızda halkımız bir kez daha mutlu olacak” demiş.
Gerçekten öyle… Şimdiden Derince’ye uzanıp uzanmayacağını, ne zaman yapılacağını soranlar ile muhatabız.
İşte enteresanlık burada…
Çünkü çok değil sadece 5 yıl öncesine kadar bambaşka şeyler konuşuluyordu.
NE KADAR ÇOK TEPKİ VARDI
Tramvay çalışması nedeniyle 7 yıl önce kaldırılan bitpazarının esnafı eylem yapmıştı.
6 yıl önce İzmit'e yapılacak olan ve çalışmaları süren Tramvay Yolu projesi nedeniyle müşteri kaybı yükselen Yenişehir esnafı tramvay raylarına kendi köprüsünü yapmış adına da Şeyh Şamil Köprüsü demişlerdi.
Köprünün açılış kurdelesini kesen esnaf, tramvay projesini çalışmalarını ağır ilerlemesiyle de Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'ne tepki göstermişti.
Mustafa Kemal Bulvarı üzerinde bir esnaf, “Toz duman içindeyiz. 3-4 aydır perişan haldeyiz. Ne müşteri geliyor ne insanlar rahat bir nefes alabiliyor. Bizim yaşadığımız çileyi bu İzmit’te kimse yaşamadı. Bu çalışmalar böyle devam ederse kepenk kapatacak esnaf arkadaşlarımız var” diyordu…
O DÖNEM ELEŞTİRİLERİ TAHİR BÜYÜKAKIN GÖĞÜSLÜYORDU
Sadece beş yıl önce Demokrat Kocaeli için Sevgili Süriye ile birlikte o dönem Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri olarak görev yapan Tahir Büyükakın ile bir söyleşi yapmıştık.
23 Mayıs 2017 yılında yaptığımız o söyleşi tramvayın ilk bölümünün açılmasından hemen önceydi. Bir yandan tramvay inşaatı devam ediyor bir yandan da şehir içinde saat yönünde yapılan düzenlemeyle trafik rahatlatılmaya çalışılıyordu. Eleştirileri göğüslemekte kararlı olan Büyükakın şöyle demişti: Gelen eleştirileri biliyoruz. Çalışmalar neden aynı anda yapılıyor deniyor. Bizim önümüzde 2 yıllık bir süreç var. Bu çalışmaları şimdi yapmayacağız da ne zaman yapacağız? Biz balık tutalım ama pantolonumuz ıslanmasın diyoruz.”
TRAMVAY ARTIK EN GÖZDE ULAŞIM ARACI
Aynı yılın ağustos ayında tramvay 14 bin yolcu taşıma iddiasıyla açıldı. 6 ayda 40 binin üzerine çıktı. Bu günlerde ise neredeyse 50 bin yolcu taşıyor.
Şimdi iş öyle bir hale geldi ki herkes kendi yaşadığı yere tramvay istiyor. Bir ara Derince’ye uzatılması konuşulmaya başlamıştı. Vatandaş röportajları hatırlıyorum, herkes çok mutluydu ve yapılsın istiyordu.
Doğrusu merak ediyorum, o dönem eleştiri getirenler şimdi tramvayla ilgili ne söylüyor?
Eminim birçoğunun görüşü değişti.
ULAŞIM BİTMEYECEK SORUN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÖNEMLİ
Tabi talep artınca proje de uzuyor.
Kuruçeşmeliler de ilk şanslılardan…
Orada işler kolayladı ama sırada Şehir Hastanesi güzergahı var. Sorunlar her neyse orası da bir an önce tamamlanmalı. Bu siyaset üstü kent adına bir konu muhalefetin de bir ucundan tutması lazım.
Neden, çünkü ulaşım meselesi hiç bitmeyecek bir sorun…
Ulaşım Tahir Büyükakın’ın kentte en iyi bildiği alan danışmanlık ve genel sekreter yardımcılığı döneminden bu yana ulaşım öncelikli çalıştı.
Beş yıl önce yaptığımız o söyleşide Büyükakın kalın çizgilerle altını çizmişti:
“Havada taşıma olmadığı sürece 20 yıl sonra da bu trafik bitmeyecek. tramvay bittiğinde de trafik olacak. Bu kentte 2 milyon araç hareketliliği var. Bu önümüzdeki yıllarda 8 milyona çıkacak. Böyle bir artış karşısında kent merkezindeki yolları nasıl genişletebiliriz. Örneğin İnönü Caddesi ne kadar genişler? Biz bu süreçte trafiği azaltmak için alternatif çalışmaların tamamını yapıyoruz. Eğer alternatifleri yapmazsak akan caddelerimiz İstanbul’un caddeleri gibi olacak. Bizim için önemli olan artacak araç hareketliliğine karşı sürdürülebilir bir trafik düzeni kurmak.”
HEPİMİZ SAHİPLENMELİYİZ
Bir- Raylı sistem çözüm yollarından biri…
Kastım tramvay değil. Onun rolü sınırlı kalmalı…
Gebze OSB- Darıca Sahil Metrosu bitmeli ve beraberinde Körfez- İzmit- Kartepe metrosunun kaynağı konuşulmalı…
Belki Başiskele- Gölcük hattı için yapılabilecek hafif raylı sistemin olabilirliği konuşulmalı.
İki- Toplu taşımaya çeki düzen vermek başka bir yöntem…
Hat 41 K- Kuzey gibi güney de konuşulmalı, yapılmalı…
Ama atılan her güzel adıma rağmen trafik, toplu taşıma ve totalde ulaşım bir sorun olarak devam ediyor, edecek.
***
Uzatmayalım, ulaşım zor bir alan, bazen sıkıntılar çekeceğiz bazen de çok memnun olacağız ama bu kent yeni yeni hareket alanlarını açmazsa kilitlenecek. Devam eden projeleri sahiplenmek de hepimizin boynun borcu…
Böyle biline…
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(37)Nurettin Öztürk - Çözüm metro,otogardan,derinceye tepeleri dele dele metro .Tramvay yolu araç trafiğine açılsa çok daha faydalı olur.Metro ve tepelere teleferik şart
Objektif Bakış 414141 - TRAMVAY VE MUADİLİ RAYLI ULAŞIM HİZMETİ KARTEPEDEN KORFEZE, İZMİT,TEN KARAMURSEL,E KADAR PROGRAMA ALIADAN KOCAELİ,NİN ULAŞIM CİLESİ BİTMEZ. BU SÜREÇTE DE HALK OTOBUSLERİ KOYLERE KAYDIRILIP, BELEDİYELERİN YUMUŞAK KARNI OLAN ULAŞIM KOOP. LERİNEDE RAYLI SİSTEME PARASAL KATKI KARŞILIĞI HİSSEDAR YAPILARAK KOCAELİ DE YAŞAYAN İNSANLAR OTOBÜS VE DOLMUŞÇULARIN İNSAFINA BIRAKILMAMIŞ OLUR.
Haymana Lı - kocaeline metro yakışır...
Yorum Suz - bir dokun bin âh dinle kâse-i fağfûrdan
Selim - Soru önergesi verdi milletvekili ve çok haklı sadece tramvay kuruçeşme güzergahı ne zaman bitecek diyor ve ihale bedeli ne kadar arttı diyor? bu soruların cevabını herkes merak ediyor.
Tramvay - Teknolojiyi kim istemiyor.siz ortalığı karıştırıyor sunuz?
Tekin 41 - MASAL ANLATMA.EN AZ 700 TON ASBESTLİ UCAK GEMİSİNİN SOKUMU HAKKİNDA NE DUSUNUYORSUN????
Mehmet - O gemide 9.6 ton asbest var haber kaynaklarini cesitlendir kendini gelistir ayni yere takilip kalma
Mehmet - O ucak gemisinde 9.6 ton asbest var haber kaynaklarini cesitlendir seni davar yerine koymalarina izin verme
Canan Suzan - Y.kaptan dan binenler yanlarına 3/10 yaşlarında çocuklarında oturtuyorlar. Yenişehir ve paşada annesi ve babası yaşlarndaki kişiler ayakta gidiyorlar.
Kafasız Vatandaşa Hype - Annesi yaşında insanlar yıllarca ayakta gittikleri için tutunabilecek yeteneğe sahipken 3 10 yaşlarındaki çocuklar bu yeteneğe henüz vakıf değiller. Anlayabildiniz mi?
İbrahim kahraman - Toplu ulaşım şehirlerimizin vazgeçilemez önceliği olmalı.derince,Alikahya ve Başiskele ye öncelikli olarak uzatılmalı...
Batık Esnaf - Yenişehir mahallesi Gazi Mustafa Kemal bulvarında işletmemiz tramvay çalışması yüzünden kapandı . Hakkımı helal etmiyorum. İşçiler kafasına göre çalışmıyordu kimse takip etmiyordu. Bu işte kimin sorumluluğu var ise aynı durumlar onun da başına gelsin. Hakkım haram olsun
YAHYA KAPTAN - Tamvay, amme hizmeti görüyor.
Bu aşırı ağır hayat şartlarında bir de zam yaptılar.
Acilan 3 TL' ye indirilmesini istiyoruz.
Kaan - İleride mutlaka Seka devlet tramvay durağından kuzeye doğru Yenidoğan ve Serdar mahalleri arasındaki vadiden devam edip TEM viyadüğü altından geçerek en az eğimle Umuttepeye kadar uzanacak bir raylı sistem yapılmalı. Bu tramvay yada hafif metro sadece Umuttepe - Seka Devlet arası çalışacak. Çok ilerde Umuttepe'den Sekbanlı bölgesinde yapılan Yeni İzmit'e de uzatıla bilinir. Seka Devlette şuan ki tramvaya aktarma yapıla bilinecek şekilde çalışacak. Ama bunun için Cedit kentsel dönüşümü gibi Serdar ile Yenidoğanda ciddi bir kentsel dönüşüm şart. Bu kentin geleceğini nasıl planlıyorlar bilmiyorum ama radikal projeler şart Bu kent artık proje diye yaya üst geçidi ya da devlet yoluna battı çıktı gibi projelerle avutulmasın. Bu şehre artık ulaşım yeni bulvarlar, çevreyolları, tüneller hatta Tütünçiftlik Değirmendere arası köprü yada tüp geçit. Toplu taşıma için hafif metrolar, yeni ring tramvay hatları, teleferik vb dev projeler lazım.
Neco - Tramvay'ı sonuna kadar destekleyenlerdenim. Ancak Kuruçeşmeye Tramvay'ı viyedükle geçirmek ne kadar doğruysa, Kozluk-Gültepe-Zabıtan-Yenidoğan-Serdar mahallelerini atlayıp Sekaparktan geçirmek bu mahallelere ihanettir. İstasyon durağı ile Plajyolu son durağı arası Tramvay'ın en verimsiz güzergahıdı. Bu mahallelere en uygun güzergah varken üstelik. Umarım çok geç olmadan değerlendirilir.
Izmitli - Tramvay için kimse bişey demedi Turgut bey zamanında yapılmadığı için isyan edildi ayrıca Yahya kaptan dogukisla arasındaki yol aylarca yapılmadı dönemin belediye başkanı Karaosmanoğlu o yapılmayan hat için kaç kere kimlere ihale verdi bunları neden konusmuyorsunuz yolsuzluk varsa ve siz konusmuyorsaniz üstelik bildiğiniz halde vebali boynunuzadir bunu böyle bilin
Tekbaşına Muhalefet - Kocaeli kadar bütçesi olan bir şehrin en az 50 km metrosu olmalıydı biz çıkmış 10 km tramvayı kendimize lütuf görüyoruz sağolsun 20 yıldır bu şehri yöneten vizyonsuz başkanlar sayesinde artık sıradan anadolu illerinin bile yaptığı işleri çok büyük iş sanıyoruz.Büyükşehir başkanı önce şu minübüsleri kaldırsın ilçeler arası minübüs ile ulaşım olmaz minübüsleri kullanacaksanız ilçenin kendi içinde kullanın mesela gölcük ilçesi için örnek vereyim gölcük çarşıdan değirmendere,halıdere,ihsaniye semtlerine minübüs olur zaten en fazla 10 dakikalık mesafe ama gölcük ilçeden izmit ilçeye döküntü minübüslerle toplu taşımaya halkı mecbur bırakmak işte bu olmaz sayın büyükşehir başkanı beni arasın sırf şehrimi sevdiğim için bedavadan danışmanlık hizmeti veririm 5 yılda şehrin tüm sorunlarını çözeriz Allahın izniyle...
Serdar - Tramvaya kimse karşı çıkmadı yapım süresi milleti perişan etti. Tramvayla ilçeler arası ulaşım olmaz. Tramvay cadde içinde giden kent içi ulaşım aracı. Tramvayın hızı belli çok istasyon çok uzun süren ulaşım demek her kavşakta araç trafiğinin daha da sıkışması demek. ilçeler arası metro, hafif metro veya banliyö tren olmalı. Tramvayımız batıda en fazla eski stadın oraya çenesuyuna gitmeli. Sonrasına uzatmak Derince İzmit arasını yarım saaten fazla süreye çıkartır. İlerde büyükşehir ilçelere tramvay yapabilir. Tütünçiftlik, Körfezkent, Yenikent, Sopalı, 60 evler, Derince merkez gibi bir hat kurulabilir. Tramvay istasyonlarında birkaçı ilerde yapılacak bir metro sistemini istasyonuna yada banliyö tren istasyonu yanına yapılırsa ilçeler arası aktarmada olur. İzmit tramvayı şehir hastanesi hattı hariç doğuda alikahya, yeni adliye, stadyum, dumlupınar ve en son köseköy kavşağında sonlanabilir. Şuan acilen İzmir İzban gibi TCDD ile görüşüp mevcut tran yolu üzerine eski kullanılmayan istasyonlar ve yeni ilave istasyonlar Maşukiye, Ataevler (Kartepe Merkez), Plajyolu, 60 evler, 95 evler vb gibi istasyon ilaveleri ile Gebze - Maşukiye arası çalışan Kocaeli Banliyö treni hizmete alınmalı. Gölcük Başiskele İzmit hafif raylı sistem metrosu da artık etap etap başlanmalı
Ali - Bir kısmı Yahya kaptan dan koltuklarına oturup diğer duraktan binenlere tebessüm ile bakıyor
Paşa Esnafı - Kimse tramvaya karşı çıkmadı be kardeşim! İşin uzaması esnafı bezdirmişti. O günkü tepkiler haklıydı. Ne tuhaf adamsın.
Derinceli - Biz buradayız seçim vaatleri ne oldu sen onu yaz. Körfez Derince Stad üniversite şehir hastanesi Gölcük Kartepe tarafına tramvay hattı ne oldu ? Kuruçeşme dediğin yer çalışılsa 3 ayda bitirilecek kadar yerdi.
Mustafa Snl - tramvay kartepeye gelsin istiyoruz seferleri artsın sanayi bölgelerinde fabrika personelleri raylı sistemleri kullanılsın bakın ozaman trafik diye birşey kalıyormu gelişmiş avrupa ülkelerinde sistem böyledir almanya italya fransa v.s örnekleridir
Ozet - Minibuslerden kurtulmamiz lazım. Hatlar belli programda kapatilsin.. sehre yakışmıyor.
İlave olarak teleferik gibi israf projeleri yapmayalim bunun yerine çok kötü durumdaki şehiriçi toplu ulaşıma para aktarilsin.
Tram Vay - Her seçim öncesi tramvaylar teleferikler metrolar monorayların afişleri dağıtılırdı anıtparkın önünde bir vagon sergilenirdi ogün konuyu gündemden düşürmüyerek hatta basın yoluyla adeta büyükşehir belediyesini zorlayarak sadece 13 km bu tramvay hattının ilimize yapılmasına sebep olmuştur, ihale süreci belirlenen zamanda bitmemiş buda güzergahta yaşayan ekmek mücadelesi veren esnafı zorlamıştır siz kalkmış şimdi nerede bu insanlar diyorsunuz nerede olacak hepsi aynı yerinde duruyor suspus sessiz ve körmü olsalardı hiçmi tepki göstermeselerdi ?
izmitli - yine cehaletini ortaya koymussun, :) kimse tramvay yapilmasin demediki bu sehirde, onu dediyse birtek minibusculer demistir, konulari yine yanlis anliyorsin, tramvayin yapilis sirasindaki aksakliklara yanlislara itiraz etti millet, ornegin guzergah yanlis dedik, yine diyoruz, ah be cehalet nedir senden cektigimiz.
Brecht - 2020 de Kuruçeşme de diyorlardı
2023 de gelir mi?
Paraları Kocaelispor'a akıttı takım küme düştü o parayla tramvay körfeze ulaşırdı.
Şu an siz Gölcük ve Karamürsel'e ne zaman ulaşacağından bahsederdiniz
Erhan erk - Tramvayın yapım ve işletme maliyetlerini sonrada topladığı parayı yazıp devlete olan yükünüde bir yazarmısın,, oy için nasıl zarar ettiriliyor, bu işin yükünü 1950 den beri belediyenin üstünden alan özel sekötrü nasıl batırdı ve yükü devletin hazinesine yükledi yazarmısın ?? Kocaeli'de toplu taşıma tam bir başarısızlık tır...Tahir Bey'in basın bülteni değilde gazeteci olsanız bunları yazarsınız .
Rifki - Kardeş kartepeye doğru yapacaksınız siz yanlış tarafa gidiyorsunuz.
Burak - Tramvaya en çok karşı olan Karaosmanoğluydu .bu nedenle Eskişehir gibi bir uzunlukta tramvayımız. yok.Halkın baskısıyla yapıyoruz demişti.Bir durak iyi güzelde Kuruçeşme,Stadyum tramvayı nerde?
Mert - Eskişehir'in coğrafi durumu bizle kıyaslanamaz biz deniz ile tepe arasına sıkışık bir şehiriz. Bir Ankara, Konya, Kayseri, Diyarbakır, Bursa, Eskişehir gibi şehrin düz bir alanda yayamıyoruz. O illerde ana caddeler 3 - 4 şerit bizde en fazla 2 şeritli cadde var onda da mutlaka sağ şeride parklanma olduğundan tek şeride düşüyoruz. Rögar kapakları sorununu bahsetmiyorum yol yapmayı bilmiyoruz. Eskişehir'de Tramvay araçları dar hat inşaatı daha kısa sürüyor hızlı bir şekilde hatları açıyorlar. 40 km üzerinde hat var. Neredeyse her mahalleye tramvayı götürdüler ama araç trafiği perişan oldu. Araç trafiği her sene daha kötüye gidiyor. Bizde Eskişehir gibi uzun tepe mahallelere gidecek hatlar imkansız. Bize teleferik yada Fünikiler sistemler ile tepe mahalleler aşağıdaki tramvay, banliyö ve ilerde planlanan metro istasyonlarına bağlanmalı başka çözüm yok
Yıldız - Tahir başkan ve ekibinin yazısına teşekkürler
İzmitli - 15 yıldır söylüyorum bakınız burası sanayi şehri normal bir şehir deil bir afyon kırsehir sinop ne biliyim uşak değil hergün sabah ögle aksam servis arabası tır kamyon yoğunluğu var körfez ve derince bölgesi için 60 evlerden tam karşıya tüp geçit yapılmalı ileride yapılacakta bakın görürsünüz bu tüp geçidi servis arabaları tır kamyon için çok cuzi bir paraya geçiş sağlanabilir. Ben halktan birisiyim bakın zamnındada söyledim derince battı çıktı yapılırken limanıda alın içine dedim kaç sefer söyledim yazdım siyasilere söyledim liman ışıklar problem çile zaman kaybı küçük bir battı cıktyla limanda tırları çift yönlü e 5 e bağlayabılırlerdi.
Halkevide 3 tane gereksiz üst geçit köprü isü yapıcagına körfez gibi üst transit geçiş yolu altada baglantı yollarıyla sahille çarşıyı birbirne kavusturabılırdınız cok zor değildi. Şehir içi dolmuşlarıda alttan geçer ana yolu işgal etmezdi. 1 kere yapılır birdahada 100 sene sorun olmazdı ama nerde o taşın altına elini koyacak babayiğit.
İzmitli - Acilen körfez kartepe metro projesi başlaması lazım... Şehrin gelişimi ortada..... seçim öncesi verilen sözler de ortada... Bütçe yoksa devlet yapacak... Birde bir an önce derince liman ışıkları kaldırılması lazım...
Pakito - Yine eleştiriyoruz ama ücretini, ya metro misali durak ücretine dönsün ya da indirim yapılsın, her ulaşım zammında tramvay ücreti artar mı?
Yunus - İzmit için tramvay işine hiç girmeyip direk metro yapılmalıydı. izmitin yolları ve caddeleri zaten çok dar. tramvay bu yolları daha da daralttı. şehir içi trafiği zaten şimdiden meşhur İstanbul trafiğini aratmıyor. Bu nüfus artışıyla yakın gelecekte nasıl sıkıntılar çıkacak göreceksiniz. seka tünelini 2 şerit yapmak büyük hataydı. şimdi isteseler de 3 e çıkaramazlar. kocaeli stadının alikahyaya yapılması büyük hataydı. şimdi isteseler de taşıyamazlar en az 50 sene oradayız. çöp kokusu, ulaşım sorunu. şimdi stada 2 şerit yol yapmak için stadın maliyetinden çok para harcıyorlar. ki yetmeyecek tramvay da yapılması gerekecek bir bütçe de oraya. karaosmanoğlunun yanlış politikaları İzmit'e pahalıya patladı.
Dobrowski - Ağır eleştiri yapanlar olduysa ayıp etmişler bu şehire tramvay şarttı. Ama bunu bu şekilde yıllar sonra haber yaparak amaç nedir.haber siz kalmak yorumsuz köşe yazısız kalmakmi
Yenişehir 4173 - Tramvaya en çok Yahya kaptanlılar karşı çıkıyordu. Her gün Yenişehir den çarşıya gidiyorum.Daha bir kere oturarak gidemedim.
Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.