Havaalanı bugün tüm dünyada en hızlı ulaşım sistemidir...
Ulusal ve bölgesel yani dünyadaki temel merkezleri birbirine bağlıyor, bulunduğu bölgeye sosyal ve ekonomik katkı sağlıyor...
Havaalanlarının en önemli etkileri ticaret, turizm ve yatırımlardır...
Bulunduğu kente ve bölgeye önemli katma değer sağlayan havaalanı ne yazık ki sanayi, ticaret, teknoloji ve turizm şehri olan Kocaali’ne pek yaramadı!
Kocaeli Kartepe sınırları içerisinde bulunan, eskiden Gölcük Donanma Komutanlığına bağlı olan Cengiz Topel Askeri Havaalanı, 2011 yılında sivil havaalanına dönüştürülmüştü...
Görkemli bir havaalanı yapıldı. İdari kadro ve personel atandı...
Şaşalı bir tören yapıldı...
KOCAELİ’DE İLK HAVAALANI...
Kocaeli’nde ilk kez bir sivil havaalanı açılmıştı...
Kentte büyük bir sevinç vardı...
Kocaeli’nden yurt dışına veya başka illere uçakla gitmek isteyen vatandaşlarımız artık İstanbul’daki Atatürk ve Sabiha Gökçen Havaalanına gitmeyecek, kendi şehrinde olan Cengiz Topel Havaalanından uçağa bineceklerdi!
Yurt dışındaki iş adamları, sanayiciler ilimizde kurulu sanayi kuruluşlarına gelmek için kendi jetleri ve özel uçaklarıyla Cengiz Topel’e ineceklerdi...
İlimizdeki iş adamları da yurt dışı görüşmeler yapmak için Cengiz Topel’den uçağa bineceklerdi...
Hayallerimiz büyüktü...
Uçakların biri inecek diğeri kalkacaktı...
Türk Hava Yolları, Bora Jet, Anadolu Jet, Pegasus Havayollarına ait uçaklar Cengiz Topel’in işletmesini almak için sıraya girdiler...
Hayallerimizde; dünyanın sayılı hava yolları olan Alman Lufthansa, American Airlines Havayollarının uçaklar Körfez’in, İzmit’in üzerinden uçup Cengiz Topel’e inecekti...
UÇUŞLAR SADECE TRABZON’A...
Kent olarak biz bunları hayal ederken, Cengiz Topel Havaalanı ile ilgili yapılan uçuş planlamasında uçaklar sadece Trabzon’a uçacaktı(!)
Haftada üç gün Trabzon’a uçuşlar konuldu...
Uçuşların sadece Trabzon’a yapılması, ilimizdeki Trabzon nüfusunun çokluğundan kaynaklıydı...
İlk uçuşta ilimizdeki Trabzonlu iş adamları ve kent protokolü ücretsiz uçuruldu...
Gidenler akşam saatlerinde yine aynı uçakla tekrar Cengiz Topel’e geldiler!
Havaalanı projesini şehrimize kazandıranlar mutluluktan uçuyorlardı!
İlk başlarda Trabzon dışında başka illerimize uçuşlar konulmadı.
Yurt dışına da uçuşlar yoktu...
Yurt dışından da Cengiz Topel’e uçuş konulmadı...
Havaalanımızın açılmasından birkaç yıl sonra özellikle yaz aylarında iki haftada bir Antalya iline uçak seferleri konuldu. Ancak Antalya uçuşlarında pek ilgi olmayınca seferler kaldırıldı...
Ardından hac döneminde Suudi Arabistan’a uçuşlar yapıldı...
Hatta 3-5 uçak buradan kaldırıldı...
Sonradan o da kaldırıldı. Hac organizasyonu yapan firmalar hacılarımızı İstanbul’daki havalimanlarına götürmeye başladı...
ÖNEMLİ BİR PROJEYDİ...
Cengiz Topel Havaalanı’nın sanayi şehri Kocaeli’ de açılması temel olarak baktığınızda önemli bir proje ve yatırımdı...
Ancak tutmadı!
Cengiz Topel Havaalanı açıldığında iştahları kabaran hava yolu şirketleri Türk Hava Yolları, Anadolu Jet, Pegasus ve Baro Jet; yolcu sayısının azlığından zarar ettikleri açıklayıp birer birer sözleşmelerini tek taraflı festiler!
Havayolu şirketleri Cengiz Topel’in işletmesini terk ettiklerinde havalimanımız atıl ve kaderiyle baş başa bırakıldı!
Bu şehrin yöneticileri, siyasetçileri, sanayicileri ve STK temsilcileri ne yaptıysa Cengiz Topel Havaalanı işler hale getirilemedi!
Yurt dışına ve diğer illere uçakla gitmek isteyen Kocaaliler hemen 50 kilometre dibimizde bulunan Sabiha Gökçen Havaalanına gidiyor...
Her türlü ilgisizliğe rağmen Cengiz Topel Havaalanın işler hale getirilmesi için kent olarak halen uğraşıyoruz...
LÜTFÜ TÜRKKAN ULAŞTIRMA BAKANI’NA SORDU...
İYİ Parti Kocaeli Milletvekili Lütfü Türkkan, kentin sorunlarını TBMM kürsüsünde en çok dile getiren 14 milletvekilimizin en başarılılarından biridir. Türkkan, Cengiz Topel Havaalanı ile ilgili olarak geçen gün cevaplaması için Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun cevaplaması için tam 6 sorudan oluşan bir soru önergesi sundu...
Türkkan, soru önergesinde şunları sormuştu:
“12 yıl önce açılmış olmasına rağmen Cengiz Topel Havaalanı neden hala beklentileri karşılayamamakta, kaderiyle baş başa bırakılmasına göz yumulmaktadır. Havaalanı bu yıl haziran ayında sadece 83 uçuş yapılmış.
Bunların büyük çoğunluğu eğitim uçuşu ve özel uçuş. Bu sayının içinde sadece 2 yurt dışı uçuşu bulunuyor. Bu uçuşlarda 192 kişi uçuş yapmış. Bu kişilerin büyük çoğunluğu ise Kocaeli ve çevre illerde yakalanıp sınır dışı edilmesine karar verilen göçmenlerdir. Uzun zamandır ticari uçuşlar Cengiz Topel’de hiç yapılmıyor...”
Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Kocaeli Milletvekili Türkkan’ın soru önergesine,12 yıldır işlevsiz bırakılan Cengiz Topel Havaalanı ile ilgili olarak sadece 5 satırdan oluşan bir cevap verdi...
“Kocaeli Cengiz Topel Havalimanında 2011-2023(Haziran sonu) yıllar arasında toplam 17 bin 88 uçak trafiği ve 384,453 yolcu trafiği gerçekleşmiştir. Diğer taraftan; havalimanlarına düzenlenen seferlerin çeşitliliği ile sayıları, fiyat uygulamaları ve zamanları bölgenin yolcu potansiyeline bağlı olarak havayolu kuruluşlarının filo büyüklükleri ve ticari tercihleri doğrultusunda havayolu kuruluşlarınca belirlenmektedir...”
Bakan’ın cevabi yazısı bu şekilde...
Bakanın cevabi yazısında Cengiz Topel Havaalanın nasıl işlevsel hale getirebiliriz konusunda bir açıklaması yok. Sadece 12 yılda yapılan uçuş sayısı ve taşınan yolcu sayısını açıklamış...
Bugün İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanında günlük yolcu giriş-çıkışı 250 binin üzerinde. Yeni yapılan İstanbul Havalimanında ise günlük yolcu giriş ve çıkışı ise bir milyon civarlarında...
Bizim kentteki havalimanımızda 12 yılda 380 bin civarında yolcu giriş çıkışı olmuş ve biz bunu büyük bir başarı olarak görüyoruz(!)
BU ŞEHRİ YÖNETENLERİN AYIBIDIR...
Cengiz Topel Havaalanın işlevsel hale getirilemeyişinin sebebi bu şehri yönetenlerin ayıbıdır...
Geçen gün bu konuyu bir siyasetçimiz ile paylaştım.
Aynen şunları anlattı:
“ Cemalettin, uçmak isteyen İzmitliler Cengiz Topel yerine Sabiha Gökçen Havaalanını tercih ediyor. Kocaeli’nin batı bölgesinde Darıca, Gebze, Çayırova ve Dilovası ilçeleri var. Bu ilçelerde 1 milyona yakın insanımız yaşıyor.
Buradan uçmak isteyen vatandaşlarımız 10 dakikaya Sabiha Gökçen’e gidebiliyor.
Bu ilçelerimizdekileri Cengiz Topel’e gelmez...” dedi.
Evet;
Kocaeli’ de havaalanı tutmaz!
Biz en iyisi Cengiz Topel’e uçak inmiş inmemiş merak etmeyelim. Burayı imara açıp konut, iş merkezleri gibi yaşam alanları oluşturalım. Kocaeli’ de her yıl 50 ile 100 bin arasında nüfusu artıyor.
Yeni yaşam alanlarına şiddetle ihtiyaç var...
Şehrin gelişmesi için en uygun bölgeler İzmit’in doğusu Kartepe tarafları ve kuzey bölgesinde ise Kandıra taraflarıdır...
Havaalanı bizim neyimize ki...
GÜNÜN MOTTOSU: Ya emekli ücretlerine ciddi bir zam yaparsanız, ya da boşanıp, 20 yaşında genç bir kadınla evlenirim ve ardımdan 65 sene “dul aylığı” ödersiniz.
Bir emekli vatandaş...
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(57)Izmitliiii - Burası sivil pilot eğitimi için ideal yer değerlendirebilir.
Zehra Yılmaz - Kocaeli de tutan bişey var mı İstanbul un yanı başında olmasına rağmen alakası olmayan gelişimi olmamış bir şehir halbuki o kadar güzel o doğası var ama şehir planlaması sıfır
Misafir Kalem - Eskiden bir hastane karşısında özel bir tahlil merkezi açılırdı; ne olursa olur, hastanede o tahlili yapan cihazlar bozulur, bütün işler parayla özel merkezde görülürdü. Devletin sahibi yoktu, hele ki içerideki ile dışarıdaki iş bölümü yaparsa artık çare kalmazdı. Trabzondan, sadece Sabiha Gökçen havaalanina ( burasi ozel havaalani ) günde 30 civarında uçuş var. Karadenizli nüfusun kalabalık olduğu Kocaeli, Sakarya ve Düzce başta olmak üzere bölgeye bir uçağı dolduracak yolcu da mı düşmüyor? Bu hergun birkaç uçağın en az Trabzona uçması demektir. Oysa Kocaeli valiliği'nin Doğu Marmara Kalkınma Ajansına yaptırdığı araştırmaya göre Cengiz Topel havaalanından Trabzon, Erzurum ve ismini hatırlamadığım iki ile daha sefer düzenlenmesinin hava yolları açısından verimli olduğu görülmüştür. İsteyen raporu incelesin. Bu arada havaalani personeli de iş yaptırılmadan orada tutulmaktadır.
Neticede her gün binlerce insan yanı başındaki havaalanını kullanmak yerine dolmuşlar ile özel havaalanına para ve zaman kaybederek ulaşmak zorunda kalıyor. Neden devletin havaalani çalışmıyor da yöredeki insanlar bu çileyi çekiyor? Devlet milletine sahip mi çıkmıyor yoksa ? Soru sorulan siyasetçi de anlaşılan konudan bihaber...
Aygün - Arkadaşlar! Sabiha Gökçen hava limanı
yap-işletle Limak holding'in. Kocaeli bb si nin bu hava alanına belediye otobüsü hattı var mi? Bilen yazsın. Kocaelindeki hava alanı çalışırsa Limak holding'in karı düşmeyecek mi? Hele belediyenin sabiha gökçen'e hattı varsa iyice facia..
Abuzer - Ne yapsin millet abd ye avrupaya uzak doguya ucmak icin Trabzonami gidecekti yada Antalyaya Ankaraya izmire ucmak icin Trabzonna oradan aktarmalimi yapsaydi Trabzon ne alaka??
Misafir - Cengiz topelden ilk yurt dışı uçuşunu yanlış hatırlamıyor sam bölgenin turizm firması Fuat turizm yapmıştı
Cahil Biri - Çokta umurlarindaydi.
Fatih Bayrak - Bursa Kocaeli Yalova düzce Bolu 7 milyon insan Sabiha Gökçen e gidiyor. Yakın olduğu için değil daha fazla uçuş seçeneği olduğu için. Ulaştırma Bakanlığı; sizde taşın altına elinizi koymak zorundasınız. Yer hizmetlerinden para almayın. Çok para kaybetmezsiniz. O kadar yatırım boşa gidecegine 5-10 sene bunu uygulamaya alın. Bütün ulaşım ağları diğer illere kolaylaşır zamanla ve insanlar burayı tercih eder. İstanbul'a gitmekten kurtulur.
Çözüm Masası - Hissi davranırsanız bu ile iki tane havaalanı gerekli diyebilirsiniz. Ama kamu yararı, kaynakların iyi kullanılması ve sürdürülebilirlik açısından gereklimi. İşte bu sorunun cevabı rasyonel açıdan büyük ihtimalle hayır olacaktır. Çünkü Sakarya'da ki vatandaş bile Sabiha Gökçen h.alanını tercih edecektir.
4165reis - Burda eğitim uçuşları yapılıyor askeri uçaklarda burayı kullanıyor Sabiha Gökçen çok yakın sivile dönmesi yanlış bir durum
Concon - Bu hava alanı sadece TRABZONA olduğu için tutmamistir .. Rize Artvin + Erzurum ağırlıklı ve yarın Antalya olsaydı tutardı..sizin işiniz Nasrettin Hoca nin denize maya katması gibi olduğu için tutmamistir..Rize, Artvin + trabzon + Erzurum + Antalya + İzmir gibi bölgelere kaldırın yoğurt gibi değil BAL gibi tutar ...SOZDE DEGIL OZDE YONETICI OLMAK LAZIM ..
Mm - Bizde tutmadı da sanki diyer açılan hava alanları çalışıyor koca bir fiyasko alıştık dibimizde Sabiha Gökçen gibi büyü bir hava alanı varken ačılması bikere yanlış bir planlama idi sonuç boş saçılan paralar
Parıltı. - hakkaride hava alanı var turkiyenin ikinci buyuk sanayi şehrinde hava alanı yok. cengiz topel niyemi tutmadi. sadece trabzona uçak kaldırırsanız tutmaz. sivil havaalanını kim duyduki...gizlice açılıp gizlice kapatıldı.
Uasar - Havacılık okulu açılsın ..eğitim konusunda yer ve hava personeli yetiştirilebilir KOMEK kursları eğitim konularına eklenebilir sertifika alan personel de istihdam yaratılabilir pilotaj eğitimleri. Simülatör eğitimleri de verilebilir hatta bu işler için sponsor arayışında girilebilir.
Pandora - @uasar Kocaeli de hem devlet hem havacılık meslek lisesi Bilen çok az kışı
Tahırrr - Amac hava alanı yapmak mı yoksa o arazıyı ele gecırmek mıydı
Alexis Cipras - Sabiha Gökçen körfez'den 30 dakika cengiz Topel aklıma bile gelmedi.ayrica belediye otobüsü gibi dakika başı heryere uçak var.
Türkiye - Basında biraz duyarlı olmalı.
Türkiye - Bütün uçuşları Sabiha Gökçen e yonlendirirseniz. Tabiki tutmaz en azından aktarma uçuşlarını gönder bak tutuyormu. Kocaeli milletvekilleri bu konuya bakmalı . Vatandaşın böyle Bir seçme sansi yok. Uçak olursa biner olmaz ise İstanbul'a gider hesap ortada. İstanbul dabiha gokcene kaç kişi gidiyor zor degil
Hikmet Adal - Cengiz Topel'i imara açıp yerine konut ve AVM yapmak mı yani öneriz? Kartepe hızla doğasını kaybederken en güzel yerini betona gömmek mi? Vizyonsuzluk örneğinizi ayakta aklışlıyorum gerçekten.
Caner Parmakerli - İzmit gibi büyük şehirlere yakın olmanın dezavantajlarından birisi elbette dört başı mamur bir havaalanı olmayışı.
Fakat çözüm çok basit buradan İstanbul havalimanına bir anlamda aktarma vazifesi görecek pervaneli uçaklarla düzenli uçuşlar konulsa, bir anlamda aktarma yapmak suretiyle oradan dilediğiniz yere uçmak mümkün hale gelir. Tabi ki otobüsle bu hizmet var ama İst.trafigini de düşününce bu gereksiz zaman kaybı da ortadan kalkar.
Nefer - Sabiha Gökçen havalimanındaki yoğun uçak trafiğini azaltmanın en basit çözümü Cengiz Topelin uluslararası std.lara getirilerek büyük uçakların inişini sağlamak, Doğu Marmara bölgesinde yaşayan nüfusa hizmet ederek, yolcuların İstanbul trafiğinden kurtarılması ile çözülür. GSMH en yüksek payına sahip Kocaeli'nin sahipsiz olması seçmenin tercihlerini doğru yapmamasından kaynaklıdır. Biat kültürünü terk etmedikçe hiç bir şey değişmez. Cengiz Topel gibi birçok havalimanı liyakatsiz insanlar yüzünden zarar ediyor. Bu para milletin parası, yöneticilerin babasının parası değil.
Onlyou41 - Tutumadı değil tutturulmak istenmedi yok pist kısa, yok büyük uçak inmez falan külliyen palavra tıpkı 40 yıllık teleferik olayı gibi gerçekleri konuşalım rant çok büyük çünkü, dolayısıyla bu konu tüm kent siyasetçilerinin affedilmez ayıbıdır..
Pandora - Bu hava alanı yapılırken tutmayacağı belirdi neden mi 1 Hava alanından anlamayanların yapması pistler kısa ve dar uçak kalkiş ve inişte zorlaniyor 2 Her ile hizmet vermemesi 3 Kocaeli halkının uçak biletlerin pahalı oluşundan binmemesi … Büyük planlama hatası sonucu vergiler sokağı atıldı.Daha akıl selim bir projeyle bu noktaya gelinmezdi. Atalarım nedemiş önçe düşün taşın sonra harekete geç.
Pekinetti - 3km.daha uzun yapılsa idi büyük uçaklar iner kalkardı, yakin oldugu icin duzce,sakarya buradan istifade ederdi,dolayisiyla hareketli bir hava alanı olur,yapılan masrafa değerdi,nufusu 2milyonu geçen bir şehir için güdük bir hava alani.
Halk Olarak Konusuy - Yapilan havalimanı sadece trabzon ve antaylaya çalışdığı için yolcu bulamıyor niye sadece iki ille çalışıyor doğu yok güneydoğu yok tabi kapalır
Korkuyorum. - Şehrimiz insanlarının kaliteli yolculuk yapması ve yüzyıla yakışır hizmet alması için, tüm ilçeler raylı sistem ile birbirine entegre olmalıdır. Ayrıca İzmit den S.Gokcen havaalanına ulaşan raylı sistem turizme katma değer yaratir. En önemlisi de YERLİ MİLLİ VE EKONOMİK OLUR. tüm gazeteci ve basın camiası B.Sehir başkanından konu hakkında destek ve halkın isteğini iletmelidir. Saygılarımla.
AA - İnterteks fuarını kapatacaklarkna uluslar arası bir fuar merkezi yapın bakalım ne kadar yolcu geliyor.
Derbentli - Konuya çok vakıf olmamakla beraber bu hava alanının rantabıl olmamasının sebebi olarak pistlerin yetersiz ve dar oluşundan dolayı özellikle de büyük uçaklar için uygun olmadığı sadece küçük uçaklar inebildiği için de uçak firmalarının verim alamadıklarından dolayı bu hava alanını kullanmaktansa Sabiha Gökçen hava alanını tercih etmelerinden dolayı burasının atıl kaldığı yönünde bir görüş mevcut.Pistler büyük uçaklar inebilecek şekilde yeniden yapılırsa gayet güzel ve kullanışlı bir hava alanımız olur kanısındayım.
M.demir - Bu havaalanı kasıtlı olarak işletilmiyor,sebebini bilemiyorum.Bu kadar yatırım yapılıp bu şekilde bırakılması ise iş bilmezlik ve sorumsuzluktur.Bunun gibi başka örnekler de çokça var(Balıkesir,Kütahya,Rize v.s.)..Nasılsa hesap sorulmuyor,yandaş müteahhitlere para kazandırmanın kolay yolu..İnsanların pazar artıklarını toplayıp karın doyurdukları bu garip ülkenin kaynaklarını bilinçsizce,haince heba ediyorlar..Bu ülke hiç bu kadar kötü bir dönem görmedi...
Kazım - Tutmaz tabiki Gebze ye yaparsan olmaz bunlar hata etdi İstanbul'a kaydirdilar bunlar büyükşehir belediyenin hatası o kadar bakın belediye hiç uğraşmıyor zaten hiç umrunda değil laa Adapazarı'ndan tutun düzce ye kadar hendek vs insan var İstanbul'a gideceğine Kocaeli yakın bölge olabilirdi ama uğraşıyorlar Tahir başkan yapsa yapabilir ama ugrasmiyor rüya Marmara birliği başkanı traas
İzmitli - Tutmaz tabi yıllardır var bildiğim kadarıyla sadece trabzona ucak vardı sanayi şehriyiz avrupaya ucak olması gerekirdi diye düşünüyorum
İzmitli - Trabzonlu rizeli cokya burda sadece oraya sefer koydunuz rizede hemen dibi sizi gidi uyanıklar sizi ama karadenizin insanı kurnazdır onu unuttunuz :) Birde herkezde araba var zaten ucak bileyleri pahalı araba daha ekonomik hem geziyoruz hem ekonomik ben şimdi ailem 3 kişi 5 bin tl gidiş 5 bin tl geliş 10 lira uçak aynı yere 4 lira yakıtla gidiyorum hemde gezıyorum dolasıyorum.
Yorumcu - Yorumlarda gerekenler söylenmiş fazla söze gerek yok
Eşmeli - Zorla güzellik olmaz vatandaş binmiyorsa binmiyor..Kocaeli etrafı otobanlarla dolu özel araba ile Istanbula bir saat Ankaraya 3.5 saatte gidiliyor ayrıca Belediyemiz Sabiha Gökçen e otobüs koymuş ücret sudan ucuz..Özetle..Arz- Talep meselesi ..
ahmet - vatandaş uçagı kullandı sevdi ancak sabiha gökçen para kazansın diye bavullar elinde insanları sabahın köründe gecenin yarısında yollara döktüler senin anlamadıgın bu eşmeli
Sanberk 41 - CENGİZ TOPEL HAVAALANI AÇILIRKEN BURANIN İŞEVİNİ YERİNE GETİREMEYECEĞİNİ DEFALARCA YAZDIM BİZLER SABİHA GÖKÇENİ KULLANIYORUZ DERKEN TROLLERİN SALDIRISINA UĞRADIĞIMIZDA ŞİMDİ ACABA NE DÜŞÜNÜYORLARDIR.ÜLKENİN HER ŞEHRİNE AB ÜLKELERİ VE DİĞER UZAK YERLEŞİM ALANLARINA UÇUŞLAR VARKEN TABİKİ BİR TEK TRABZONA YAPILAN UÇUŞ HİÇBİR HAVAALANI ŞİRKETİNE OLUMLU KATKI VERMEZ DOLAYISIYLA BİZİM ÖNGÖRÜMÜZÜN NASIL HAKLI ÇIKTIĞIMIZIN EN SOMUT ÖRNEĞİ YAZIK ONCA YAPILAN MASRAFA VE BURADAKİ HİÇ İŞLEM,VE VAZİFE YAPMADAN MAAŞ ALAN KİŞİLERE
Bekir E - BİLEREK İŞLEVSİZ DURUMA GETİRİLEN BİR HAVALİMANI. SABİHA GÖKÇEN DEKİ YOLCU SAYISI DÜŞMESİN DİYE YAPILAN BİR UYGULAMA. BAZI SEFERLERİ BURAYA KAYDIR, UÇAK İNDİR KALDIR BAK BAKALIM TUTUYORMU TUTMUYOR MU.
Ahmet - cengiz topel acıkken bir kaç kez uctum cok da iyi hizmet veriyorlardı hatta cevre illerden gelen yolcularda cok memnundu. sonra ne olduysa havaalanı atıl duruma getirdiler . yazınızdan anladıgım kadarıyla piar çalışması başlamış kocaeli halkı hiç bir guzellige hizmete layık görmüyorlar oysa yıllardır iktidar partisi tulum çıkarıyor kocaeliden mükafatı boylemi olmalı ? boş bir yer bulundumu akla hemen toplu konut veya otopark geliyor nedense . zaten zehir soluyoruz bu şehirde bırakın insanlara nefes alacak yerler yapılsın.
İnsan - Gerçek ve amacınız yazınızın sonunda saklanmış..
Bu işletmenin kapatılıp mevcut arazinin imara açılıp konut ve iş merkezi,
alanlarına yer açalım diyorsunuz.
Sizin Yıldız Entegrenin Kartepenin en güzel verimli arazilerne
Demir Çelik eritme yani HADDANE
fabrikası kurmasına teşvik ve zemin ayarladığınız gibi,
yeni yeni Kartepe,ye zehir akıtacak fabrikaların kurulmasına şimdiden
zahmet vermektesiniz.
Bu zahmetinizin karşılığını bu dünyada alabilirsiniz.
Ya sonrası ne olacak hiçmi bilmiyorsunuz.
Hatırlatayım,
Ölüm hatalardan kurtulmak için toprağın altına saklanmak değildir.
İzmitli - Burda yapılan hata işletme yönetimi hatasıdır. Antalya için sefer kondu ve bir kaç kişi bilet aldı diye uçuşu iptal ettiler benim o dönemde hatırladığım yani hiç uçmadi. Böyle bir yerde insan güvenerek gelip bilet alır mı ? Uçak kalkar mı kalmaz mi diye. Bir yolcu da olsa sen önce seferi gerçekleşir . Sonra iptal et. Güven olmadığı için talep olmadı benim anladığım yada böyle olması istendi.
Kriz Shark - Kardeşim işletirsin bu havaalanını hemde nasıl fakat sadece gösteriş için yapıldığı için hedefler amaçla ulaşmadı, Orgi havaalanına bakın gelen giden yolcu alanlarına apron, pist genişliği vs bir bakın işte Kocaeli’ye verilen değer derme çatma bir bina pist dar aprona2 uçak zor sığıyor teknik destek birimleri yok vs vs. Bu bölgede Sakarya, Kocaeli, Düzce, Bolu, yalova gibi çevre illerde toplam 5-6 milyon nufüs var ki İstanbul’da sabihada bilet bulamayan vatandaş alternatif olarak Kocaeli’ye yönelecektir, sen bir otoparkı genişlet dinlenme alanlarını ve bina kompleksini genişlet imkanları arttır sefer sayısını tüm İstanbul’da ve Kocaeli çevre illerinde duyur bunu en az 1 sene yap ve bekle neler olacak fakat başka meseleler var bu işin içinde onu da havaalanı işletmecileri bilir:)
414141 - Havaalanı bölgesi olan Köseköy büyükbir lojistik üs olacaktı. Burası neden kargo ve yük taşıma alanı olarak düşünülmüyorda illa yolcu uçakları için düşünülüyor.
Derinceli - Tutmayacagi belliydi. Garantili projelere ne para verildi her yere garantili hava limani yapildi devletin olanlrda ozele berildi ustunede garanti verildi kac para zarara ugratildi? Her ilimize hizli tren yapilsa ekonomi ve vatandas icin cok daha faydali olur musteri garantili olmayanindan
. - En ucuz uçak bileti ne kadar?
Son Pişman - Önemli bir konu, temas ettiğiniz için teşekkürler.
Maalesef bir çok ilimizde teknik analiz ve doğru planlama yapılmadan siyasi zorlama ile gerçekleştirilen havaalanı yatırımları aynı kaderi paylaştı,müşteri yok ve iflas.
Ancak Cengiz Topel İstanbul’a yakınlığı nedeniyle hala stratejik bir öneme sahip, olası bir İstanbul depreminde hayatî rol oynayacaktır, toplu konutlar ovaya değil dağlara ve Kandıra tarafına doğru yapılmalı.
İzmitli - Caminin minaresini çalanlar daha çalmadan kiliflarini hazırlamış bile..Devamlılığı olmayan bir işletmede vatandaşın talebi söz konusu olamaz hangi gün Kocaeliden bir çok yere uçak kalktida vatandaş yararlanmadı?Sadece Trabzon'a torpil geçtiler devamlı sefer yaptılar vatandaş alıştı dediki devamlı Trabzon'a sefer var sabihaya gitmeye gerek duymadı bu Antalya Malatya İzmir ve diğer illerimiz içinde olsaydı kimse sabihaya gitmezdi Sakarya Bursa Yalova Düzce Bolu buradaki insanların hepsi kendine en yakın olan hava alanını kullanicakti yani Kocaeli'yi insanların buna alışmasına zaman bile tanımadılar.Ayrica gebzeden Sabiha Gökçene 10 dakikada gidicek adam daha dünyaya gelmedi gebzedeki trafikten bir haberler bu arada Kocaeli Sabiha Gökçen arası 50 km değil 70 km birde uçak firması baro değil Bora jet.Günde 1 haftada 1 kere dahi olsa uçak seferi olmalı ki talep artsın vatandaş alışsın biraz insaf ya bu kadar anlayışsız ve kıt kafalı olunmaz ölmüşüz ağlayanimiz yok..
Selam - Adam cevabinda gurur duyuyoruz yazmamis ki! Sayi bu kadar az olunca havayolu sirketleri birakmis demeye getirmis. Kocaeliye sakarya duzce bilecik de icine alacak sekilde havaalani lazim. Ama buyuk bi havaalani, mevcut gibi kucucuk degil
mehmet - hacilari izmitten gitsin niye istanbuldan gidiyorlar duty free'den alkol almak icinmi?
Cengiz Topel Uçuş Olsu - Havaalanlarını adrese dayalı sistemle ucuşlarını arttirabilirler, mesela kocaeli nufusuna kayıtlı olanlar sadece cengiz topelden uçabilirler diye bir uygulama yapılabilir ya da indirimli hale getirebilirler mesela şu havaalanından yolculuk yapılırsa şu kadar fiyat, bu havaalanından yolculuk yaparsan bu kadar fiyat diye uygun hale getirilirse insanlar tercih eder, ki ben kartepeden uzakta bir havalimanına gitmek için neden ekstra bir yol masrafı ödeyeyeyim veya zaman kaybı yaşayayım değil mi. Bunu bu şekilde değerlendirebilirler.
Yusuf Erdal - Tek tırapzona olursa olmaz
Nusretiyeli Ömer Mut - Ucakmi koydunuz da tutsun
fth - Aynen öyle kocaelide havaalanı hicbir zaman tutmaz. Boşa masraf baska bisey degil. Batı bölgelerdeki insanlar zaten orayı kesinlikle kullanmaz. Diğer ilcelerdeki insanlarda uçuşların her bölgeye olmadığı icin tercih etmez. Yani sonuc olarak koca bir şehirde hickimse kendi şehrinde bulunan bu havaalanını tercih etmemek zorunda kalıyor. Havaalanı kapatılmalı. Oraya yeni yaşam alanlari açılması mantıklı yada farklı projeler ama havaalanı kesinlikle gereksiz
Ak Gençlik - Cehepeli bir kent ne beklenir ki dayan izmit az kaldı uçuşa hazır ol
Sakarin Kocasi 41 - Boş muhabbet
Ararat Kralı - Ne diyorsunuz anlamıyoruz nasıl firmalar düşük sayıdan çekildi,senenin farklı dönemleri Anadolu jet Borajet hepsi ile uçtum uçaklar dolu gitti Trabzon'a hatta düzce Sakarya Bilecik'ten gelenler vardı hiçte sıkıntı yoktu lokasyonda asıl sorun bugünkü gibi yeni istanbul havalimani Sabiha Gökçen in buyumesini istemiyor Sabiha Gökçen de Kocaeli'nin açılmasını istemiyor cevap bu kadar basit nokta.
Barthez - Cemalattin bey yazınız için bir kocaelili olarak teşekkür ediyorum kocaelinin ne kadar talihsiz bir şehir olduğunun göstergesidir kocaeli sahipsizdir hiç bir proje bu şehirde tam manası ile hayata geçememiştir bunlardan havayolu denizyolu tren yolu basta olmak üzere başarısızlıklara doludur rant ülkesi olduğumuz için bizlerde bunu şehrimizde yaşıyoruz hakkımızda hayırlısı olsun demekten kendımı alıkoyamıyorum
Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.