İzmit’te kaldırıma yapılan kafeleri yıkın!

İzmit Yürüyüş Yolu güzergâhı üzerinde yayalara ait kaldırım üzerinde yapılan kafeterya işgali ve rezaletini sanıyorum görmüşsünüzdür...

Kafeteryalar; Yürüyüş Yolu’nun kuzey tarafındaki Hürriyet Caddesi’nin Ulugazi ile Leyla Atakan Caddesi arasında, güneyinde kalan Cumhuriyet Caddesi’nde ise Rauf Orbay Sokak ile Leyla Atakan Caddesi arasındaki kaldırımlara yapıldı.
 

Bu akla ziyan buluş, İzmit Belediyesi eski başkanı Nevzat Doğan’a ait...

Doğan, belediyeye gelir sağlamak için insanların geçiş güzergâhı olan, yayaların kullandığı kaldırımların üzerlerine kafeterya ve işletme açmaları için hatırı sayılı bazı işletme sahiplerine peşkeş çekerek kiraladı.

İşletmeciler, kaldırımların üzerlerinde kendilerine verilen alanda kafe yapınca yayaların geçiş güzergâhı kapandı.
Binaların altındaki işyerleri ile kaldırım üzerinde yapılan kafelerin arasında ise daracık, iki insanın yan yana geçemeyeceği kadar alan bırakıldı.

 

İzmit’e inip her seferinde o bölgede geçtiğimde içimden fırtınalar kopuyor.

Belediye para kazansın diye insanların geçiş hakkı ihlali yapılmış. İnsanlar para için hiç yok sayılmış...


Kaldırımlar işgal edilip işletmecilere para karşılığı kiralandığı ve işletmecilerin kaldırımlara kondurduğu kafeteryaların yapıldığı günleri hatırlıyorum.

İzmitliler bu duruma tepki göstermişti. Dönemin belediye başkan tepkileri görmeyerek kaldırıma kafeterya yapmasına izin vermişti.

İzmit’in en kalabalık bölgesinde, insanların sıkça kullandığı kaldırımlar işgal edilmişti. Bölgeden geçen insanlar mecburiyetten araç yolunu kullanmaya başladı. Çoğu zaman bu yüzden üzücü olaylar da yaşandı.

 
Peki, gelişmiş Avrupa ülkelerinde böyle midir?
Hayır.
İnsanlara ait yaya geçiş alanlarına bir çöp koyamazsınız. Avrupa’da öncelikli olan insan hakkıdır.
Gasp edemezsiniz...

Avrupa’da kaldırımların kullanımı ile ilgili “Avrupa Yaya Hakları Bildirgesi” var.
 
1988’de Avrupa Parlamentosunda kabul edilmiş.
Bildirgeye göre, “Yaya kaldırımları yayalarındır” ve “Herkesin, istediği yere yaya yollarından gitme hakkı vardır.”
 Bunlar temel şartlar...
 
Türkiye’nin bu bildirgeyi kabul ettiğine dair bir bilgi yok.

Ancak bizde durum daha farklı...
Kabahatler Kanunu’nun 38. maddesinde “Yetkili makamların açık ve yazılı izni olmaksızın meydan, cadde, sokak veya yayaların gelip geçtiği kaldırımları işgal eden veya buralarda mal satışa arz eden kişiye, belediye zabıta görevlileri tarafından idari para cezası verilir” deniyor.
Belediye Zabıta Yönetmeliği’nin 10 (a-15) maddesine göre de zabıta “izin verilmeyen yerlerin işgaline engel olmak”la görevlendirilmiş.
“İzin verilmeyen yer”lerden biri de kaldırımlar.

Yasa ve yönetmeliklerden anladığımıza göre kaldırımların işgal edilmesini önlemek belediyelerin ve bizzat zabıtaların görevi.
Ama belediyeler de, zabıtaları da sanki bu yasa ve yönetmelikler yokmuş gibi davranıyor.

İzmit Belediyesi eski Başkanı Nevzat Doğan, yasa ve yönetmenlikleri çiğneyerek kaldırımlardan para kazanmak uğruna yayaların geçiş hakkı olan alanı işgal etti.
İnsan haklarına aykırı ve suç olan bu duruma da ne yazık ki kimse de ses çıkartamadı.

Belki duyarlı bir vatandaş bu işgali yargıya taşısaydı, yargı bu işgali durduracaktı. Çünkü yasalar bu işgale karşı olarak hazırlanmış.
Ne yazık ki işlenen bu suça kimse dur diyemedi.
Yıllardır bu işgal sürüyor.

Önceki gün bu bölgeden geçtim.
Gördüklerime inanamadım.



Pandemiden dolayı bu kafeteryalar kapalı. İşletmeciler kapanan bu kafeteryaların içerisinde masa ve sandalyeleri de kaldırmış.
Tüm kafeteryanın içi boş...
Boşaltılan bu alanlar toz toprak ve pislik içerisinde.
İnsan yoğunluğunun en fazla olduğu İzmit’in orta yerindeki bu alanlar tam anlamıyla mezbelelik...
 

Merak ediyorum!

İzmit Belediye Başkanı Fatma Kaplan Hürriyet, İzmit Belediyesi’nin Temizlik İşleri Müdürü, Temizlik İşlerinden Sorumlu Belediye Başkan Yardımcısı hiç mi buradan geçip bu rezaleti görmüyor?
Bu kadar başıboşluk olabilir mi?
Bırakın kaldırımların işgalini buradaki pis görüntüler bile doğrudan insan hakkı ihlalidir.
Çünkü gün içerisinde bu bölgede binlerce vatandaş gelip geçiyor!
Bu insanlar hem kendilerine ait yaya geçiş alanın darlığından mağdur oluyor hem de görünen pislik ve rezaletten...

Kaldırım işgalinden gelen kira gelirleri İzmit Belediyesi’nin kasasına giriyor. Dönemin İzmit Belediye Başkanı işletmecilerle nasıl bir sözleşme imzalamış, sözleşme süreleri ne kadar sürer bilemiyorum.

Ancak bildiğim bir şey var ki, bu kafeteryalar önümüzdeki baharda Büyükşehir Belediyesi tarafından başlatılacak olan “Yürüyüş Yolu Yenileme Projesi” kapsamında yıkılacak.

Sözleşmeleri dolmadan kafeteryalar yıkıldığında, işletmeciler ile İzmit Belediyesi arasında nasıl hukuki bir sorun ortaya çıkar bilemem...
Ancak bildiğim bir şey var ki, yıllardır insanların geçiş alanlarını işgal eden bu yasa dışı durumun ortadan kalkacağı...

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Cemalettin Öztürk - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

138

Karma - Sadece ve sadece ;

HAK ETTİĞİNİZ GİBİ YÖNETİLİYORSUNUZ

Bunu hakettiniz, şimdi beğenmiyor musunuz ?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 10 Mayıs 12:47
137

Redbaron - Ankara'da böyle hiç merak etmeyin... Yedirin belediyeye kaldırım sizin...

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 19 Mart 18:31
136

Boz bey - Önce bir sandalyeyle başlar, sonra sepet, sonra tezgah, sonra masa, sonra camekan, sonra biraz daha işgal... insanlar havadan mi geçsin, yoldan mi??? Zaten motosikletliler kaldırımı yiyor, bir bebek arabası ve 1 yaya yan-yana geçemez olduk.. yazık izmit gibi güzel bir şehire yakışmıyor.. 10 m² dükkanı olan adamın 10 m² de dışarıda işgal yeri oluyor. Üstelik yanlışlıkla çarpsan falan Allah korusun üzerine corekleniyor hemen dayı kesiliyor. Babasının yeri değil kimsenin, bu halkın yeridir!!! Isini düzgün yapan esnafa sözümüz yok, başımız ustundedirler.. bir de kaldırımın ortasında duran simitcilere, koltukları ve yancilarina müsaade etmeyiniz...

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 21 Şubat 11:22
135

Çaycı - izmitli bıkmış bu kaldırıma yapılan cafelerden. 132 yorum yapılan başka haber çıkmadı son aylarda. 132 yorum. rekor.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 21 Şubat 00:14
132

Cano - Yorum yapanları okudum. Onlara da yanıt olmak üzere düşündüklerimi yazıyorum.

Dünya üzerinde ana cadde üzerinde değil ele aldıklarınız. Yani, turizme ayrılan bölgelerde bu tür uygulama olabilir. Kocaeli’ nde Halkevi iç sokakları buna uygun. Çünkü orada yoğun olarak araçlar geçmez. Gene Değirmendere sahili buna uygun, çünkü yoldan araçlar yoğun olarak geçmez. Yani yol geniş ise, yayarlı ve araçları sıkıntıya sokmadıysa, hoşgörü gösterilebilir. Örneğin İzmir’ de ana yolalr, caddeler, sokaklar da çok geniştir, Karşıyaka’ da kaldırım geniş cadde kadar geniştir, ülkemize oranla. Bu nedenle yayaları engellemedikçe kaldırıma bir sıra masa atılır, bahçe dışında olarak. Tabii Kocaeli’ nde olduğu üzere kaldırıma seyyar bir kafe daha kondurmak ve aradan yayaların geçtiği bir olay Karşıyaka’ da yok. Konak’ ta var. Fakat o kısım bahçe olarak ayrılmıştır zaten, yani kaldırım ve ana yol arasında bahçe kısmıdır. Yol gene çok geniştir. Basmane’ de en fazla küçük birer masa atılmıştır. O da hemen pencere önüne.

Gene Diyarbakır’ da Sur dibinde kafeler var idi. Yaya yolu çok geniş idi, bahçe içi gibi gene İzmir’ de olduğu üzere. Planı pek bozmayan, bir iki masa da tolerans olarak diyelim! Fakat Kocaeli bu konuda en sıkıntılı bir yer. Gölcük’ e hemen ayrın giderek bakalım, mesela! Batı istikametinden gelen pervane önüne bakalım. Kaldırımda resmen özel otomobiller yürüyor, şaka gibi, fakat egrçek. Resmen kaldırımda hem özel araçlar park etmiş vaziyetteler, hem de resmen kaldırımı kullanmaktalar. Hatta gene şaka gibi, yol vermeyen yayalara yaya kaldırımında korna dahi çalmaktadırlar. Bir misafirim Bursa yönünden otobüsle gelirken telefında şunu söylemişti “ Kocaeli’ ne giriş yaptığımı anladım” en de ‘ nereden anladın?’ diye sormuş idim. Bana “ çünkü kaldırımda özel otomobiller park etmişler ve hatta yol almaktalar” demiştir. Nerede, mesela Gölcük’ te.

Bu nedenle saygın kafe ve bar sahiplerini de tenzih ederek, ortak bir çözüm buluna

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 18 Şubat 20:57
131

İzmit Şehir Içi Sakini - Kesinlikle çok doğru bir tespit.

Şehir içinde kaldırımda yürüyemiyoruz. Esnaflar tabi ki kazansın ama hak işgal ederek bu olmamalı... herkes dükkanını sokağa taşıdı. Ne görüntü ne sağlık açısından hoş değil. Kent meydanın karşısındaki kahvelerin ordaki kaldırımdan geçen yaz ne zaman geçtiysem sigara dumanına maruz kaldım çünkü masalar kaldırımı kaplamış ve kaldırım o kadar dardı ki bu doğru mu? İzmit şehir içimartık yaşanacak bir şehir değil. Hürriyet başkan da buna hiç bir çözüm bulmadı. Yazık.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 18 Şubat 18:17
129

Sade Vatandaş - Cemalettin Bey dünyadan haberin yok... Önce çık gez Avrupa sokaklarını sonra konuş burada.

Yanıtla . 6Beğen . 8Beğenme 18 Şubat 08:51
128

Ccccc - Hay masallah neguzelde dedin ustat..sadece omu,yol uzerine birakilan araclara ne demeli,trafigi aksatmalari,hepsi para yiyor biline..hatta hic unutmuyotum istanbuldan bir arkadasim geldi 34 model kalite bir aracla,polisler vordugu halde buraya. Park edemessin demeediler...

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 18 Şubat 02:35
130

İzmitliiii - @Ccccc 128 nolu yoruma cevabı: Yol üstüne yapılan araba ceplerini de kafelere kiralayıp kapatırsan arabalarda yollara park eder.

Yanıtla . 1Beğen . 3Beğenme 18 Şubat 10:56
124

CENGİZ ŞAHİN - Sn yazar 1988 Avrupa parlemantosunun kararlarına kadar gitme, ülkede yargıtay kararı var, alınmış ve kesinleşmiş, nedir ? sokakların otopark olarak kullandırılıp para toplanması. Hangi kanunda var bu. Bunu yaz daha etkili olur. Bırak cafelere daha gelme. Bu yolları ve kaldırımları ve parkları halk terk yapıyor yere yapı yapılırken, yanibizim oralar. Sen kalkıp bizden otopark parası alıyorsun. Önce bunu haberleştir.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 23:46
122

Cumhuriyet Çocuğu - Kesinlikle katılıyorum bu çirkin görüntüden kurtulsun izmit

Yanıtla . 9Beğen . 3Beğenme 17 Şubat 22:39
121

Seķüler - Hersey iyide bu kafelerde her ay binlerce kisi o itiraz edilen alanlarda yemek yiyor , iciyor , sosyallesiyor.Hepsi cafecilerin aile eşrafı değil herhalde.

Birde yazida avrupada böyle birsey yok denmis ama gercekten avrupaya giderseniz restaurant ve kafelerdeki sokaklarda yeme icme konseptinin mevcut oldugunu gorursunuz. Oturdugunuz masanin yanindan yuruyen gecen yayalari , turistleri vs.

Bizim kulturumuzdeki yeri ve dogrulugu tartisilir ama avrupada bu boyle degil demek bence yanlos tespit

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 22:06
133

Özgür - @Seķüler 121 nolu yoruma cevabı: Avrupanın göbeğinde ki kaldırımların bu sekilde işgal edilmesine hiç bir yerel yönetim bırakin ruhsat vermeyi izin asla vermez veremez! Uzun yıllar Avrupa'da yaşadım bütün ülkeleri tek tek bilirim o yüzden bu sekilde yanlış bilgi paylaşmayın!

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 18 Şubat 22:43
120

Xyz - belediyede dayın varsa otobüs durağını bile etrafını kapatıp cafe yaparsın bir allahın kuluda tavuğuna kışt diyemez. bize en büyük zararı bu emmicilik dayıcılık olayları veriyor.

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 21:42
119

Suleyman - evet kaldurimin uzerinde ne kadar isgaluye varsa kaldirin kaldirim canlilar icin

Yanıtla . 8Beğen . 4Beğenme 17 Şubat 20:59
118

Cenk Cemil - Sayın yazar, bu konuyu biz yaza-yaza ve gündeme getire getire yprulduk ! Yaya kaldırımlarının bu kentteki gibi vahşice dükkan ve cafe sahipleri tarafından işgali dünyanın bir başka kentinde yoktur diye düşünüyorum. Millet buişgal edilen kaldırımlaldan bilhassa ailece geçerken adeta cambazlık yapmaktadır da maalesef hiç bir belediye başkanı da bu durumu gidermek için gayret göstermiyor ve göstermemiştir ! Ayrıca, bu işgal durumu Nevzat Doğan zamanında değil Saraybahçe eski Beldiye Başkanı H.Vehbi yenice tarafından başlatılmış ve N.Doğan döneminde de gemi azıya almıştır ! Bakalım bu iğreti duruma kim akıl edip de son verecektir. merakla bekliyoruz !

Yanıtla . 5Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 20:40
114

Yediler Kediler - Bunun en büyük sorumlusu necati gençoğludur eski anap belediye başkanı izmite bi çivi çakmamıştır esnafa sınırsız insiyatifini ilk kullanan odur ondan sonrada hep bozuldu şimdi bunun ismini bile kimse bilmez çok gereksiz biriydi. 5 sene gitti yazık

Yanıtla . 8Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 19:29
111

Hacı - cemaleddin şu köprünün ayağındaki cafeyi de yazsana bir de taha hulagüyü tam zamanı haydi bakalım

Yanıtla . 22Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 19:02
110

Kurucesmeli - Cemalettin bey sizden bu tur yazilar bekliyoz vatandasin dili dusuncesi oldugunuz icin tesekkur ediyorum kaldirimda yuruyemez olduk son zamanlarda servis dolaplari kaldirimda bekletiyolar kesinlikle kaldirilsin rezaletttttttt

Yanıtla . 15Beğen . 3Beğenme 17 Şubat 18:41
109

Mca - Tam olarak araştırırsanız o alanların kaldırım değil vatandaşın tapulu mülkiyeti olduğunu görürsünüz,

Yanıtla . 7Beğen . 7Beğenme 17 Şubat 18:05
127

Kayhan - @Mca 109 nolu yoruma cevabı: Yaya kaldırımı nasıl tapulu alan olur?

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 23:56
108

Metin Ertaş - Çok güzel anlatmışsınız belediyelerin kaldırımları dahada genişletmesi gerekirken daraltması hiçte hoş değil yazınız için teşekkürler

Yanıtla . 12Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 18:04
107

Z - Zamanında verilen izinlerin ne kadar doğru çalışan başkana soralım kendi evinin önünde olsa ne olurdu aslında kaldırımlar insanlar yürüsün diye değil ağalar istediği gibi kullansındiye belediyeyle ortak iş kurulsun diye icat edildi yaya araç yolunda yürüsün demi

Yanıtla . 9Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 17:19
106

Düşünen Yaya - Cafeci memnun belediye memnun.biri para kazanıyor diğeri ondan faydalanıyor kimin hakkı bu yol.yayalarin hakkı.zamaninda belediyeler yandaşlarına pesķes çekmişler.iste siyaset bu .birinin hakkını yemeden diğerine zenginlik yok.ondan sonra hak ve adalet de buna.kul hakkında boğulursunuz sonra hesabi veremezsiniz.

Yanıtla . 15Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 16:54
104

Pasali41 - Siz bir de Belsa Plaza yı gündeme getirin isterseniz teras katta Neler döndüğünü bir baksınlar? Orada covid yasakları geçmiyor!!

Yanıtla . 19Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 16:32
125

Pssali41 - @Pasali41 104 nolu yoruma cevabı: BELSA PLAZA TERAS KATAKI CAFE İŞLETMECILERINDEN BAHSEDIYORUM NARGILE OKEY SERBEST SAAT 01re KADAR ACIK DENETLEMELER ORDA GECERLI DEĞILMİ? Bu Ayrıcalık kime, bir tarafta yürüyüş yolundan bahsediliyor yürüyüş yolundaki kafelere denetlemeler cezalar yasaklar .Diğer tarafta atı alan üsküdarı geçiyor. Bu ne perhiz bu ne lahana

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 23:50
117

Tamam Mı - @Pasali41 104 nolu yoruma cevabı: Hangi Kovitten bahsediyorsun paşalı 41 ? Bu kovit sadece lokantalara restoranlara mı uğruyor .Spor salonlarına girişi yasak mı ?

Yanıtla . 3Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 20:31
103

Sarac - Nevzat doğan bld. Başkanıyken bunları hiç yazmadınız. Hadi yazdınız şimdi eyvallahta bu sorun sadece izmitte yok. Şu kentte 100m adam gibi kaldırım var mı. Tek bir ilçesinde bile yok. Ya direk çıkar , yada anlamsız bir ağaç. Engelli vatandaşların yürüyeceği bir yolu bile yok. Yürüyüş yolu mu var dediniz. Onda da bisiklet ve motorlar gidiyor. Sayın yöneticiler avrupaya gidince arabadan inip hiç yürümemişler galiba. Kesintisiz kaldırım nasıl oluyor gidip görsünler. Fuar gezmekle olmaz bu işler.

Yanıtla . 28Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 16:27
101

Gurbet - Sn yazar,siz de bayagi duyarliymissiniz ki konuyu mahkemeye tasimissiniz

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 15:56
100

Ali - Bu kaldırımlar hele de yasal olmayan yolarla bu hale getirilirken neden üzerine gidilmedi!

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 15:54
98

Farzetkibenim - Çok doğru bir karar sadece bu değil bazı marketlerin manav reyonlarıda kaldırımları v.s işgal etmiş durumda bu sadece yürüyüş yolunun sorunu değil kocaelinin birçok yerinde bu sorun yaşanmaktadır

Yanıtla . 10Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 15:16
96

İzmitliiii - Teşekkürler Cemalettin Öztürk. Evim Rauf Orbay sokakta inanın dışarı çıkmak istemiyorum. Zira bir yerlere gitmek istesem Cafelerin içinden geçmek zorunda kalıyorum. Çok çeşitli sebeplerle haber yapan gazetelere yazdım . Ancak pek kaale alınmadı herhalde. İzmit' imizi parça parça sattılar. Yazıklar olsun. Ama zararın neresinden dönülürse kardır diye düşünüyorum. İşlerinizde başarılar.

Yanıtla . 11Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 15:15
95

Melik - Nevzat Doğan yaptı. Fatma Kaplan temizlesin diyosun. Durduk yerde esnafla Fatma Kaplanı düşman etmeye çalışıyorsun. Bu gidişle Fatma Kaplan Hürriyet Kocaeli Büyükşehir belediye başkanı olur. Çünkü sizin siyaset bayağı kaypak

Yanıtla . 19Beğen . 7Beğenme 17 Şubat 15:09
93

Cmzgn - Cemal bey İzmit Belediyesi Cumhuriyet Halk Partisi ne geçince mi aklınız başınıza geldi.Bunları Nevzat Doğan varken niye dile getirmedin getirdiysende neden ısrarcı olmadın? Acaba maksat üzüm yemek mi bağcıyı dövmek mi? GÜNAYDIN

Yanıtla . 19Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 14:56
115

Deni̇z Mahalleli̇ - @Cmzgn 93 nolu yoruma cevabı: Bunları düzelticem diye başkan olmadı mı düzeltsin işte.

Yanıtla . 5Beğen . 6Beğenme 17 Şubat 19:45
92

Çok Sinir Bozucu - Böyle bir saçmalık dünyanın neresinde var acaba. Yayalar için ayrılan kaldırım kafe olarak kullanılıyor. Akla mantığa sığmıyor yaa. 3 kişi oturup keyif yapacak diye 3 bin kişi geçecek yer arıyor...

Yanıtla . 21Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 14:51
91

Albeni - Zabıtalarin yetkisini kullandirmiyorlar. Kesilen cezaları iptal ediyorlar. Görevini yapmaya çalışan personelin derhal ivedilikle görev yerini değiştiriyor. Yanı kısacası zabıtalara görmeyin, yasanın verdiği yetkiyi kullanmayın, kullanırsanız hakkınızda soruşturma acarım diye mobbing uygulanıyor.

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 14:51
90

Paşalı41 - Siz orayı Bırakın da BELSA PLAZA nın teras katlarına gidin oraları görün Ondan sonra konuşun şu anda hala hazırda yasak falan geçmiyor işletmeler ACIK geç vakitlere kadar orada pislikten geçilmiyor her türlü şeye göz yumuluyor niye BELSAPLAZA ilgili haber yapmadınız bu zamana kadar??

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 14:47
89

Hakan - Son zamanda moda oldu adamindukkani bom boş butun tezgah kaldırımda kaldırımlar esnafın işgalinde

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 14:44
88

Ahmet - tebrik ederim hocam yıllar önce belediyeye bunu bildirdiğimde işgaliye bedeli ödeniyor birşey yapamayız dediler. Ne yani işgaliye bedeli ödeniyor diye biz oradan omuz omuza mı geçmek zorundayız. Çok çok saçma bir uygulamaydı derhal kaldırılmalı

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 14:40
86

Yıkılsın Kafeler - 15 sene kadar önce zeytinburnunda iş yaptım belli, bir süre kaldım tam ana caddenin ortalarında ve kaldırım taraflarında bu tür kafeleri gördükçe isyan ederdim yayaya yol kalmadığından sanki mecbursun kafelerin içinden geçmeye aradan zaman geçti şehirim aynı rezalet ile doldu ben kafelerin içinden geçmek mecburiyetinde değilim kim yıkarsa yıksın ama yıksın

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 14:29
83

Muazzez - Cok İyi olur. Vatandas yolda arabalarla kolkola kafeler para kazanacak diye canlari cebinde geziyor

Yanıtla . 19Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 14:03
81

Hakkı Arayan - Çok ama çok doğru bir yere değinilmiş. Elinize sağlık teşekkürü bir borc bilirim. Kim yollara kadar uzatabilir kafeyi kim yolu işgale kalkışır. Ama gelin görün ki yayanın canı bir hiç haline gelmiş. Herkes fazlaa gelir fazla paranın peşinde. Sorumlu hangi belediyeyse derhal işe koyulmalıdır.

Yanıtla . 18Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 14:02
105

Pasali41 - @ 80 nolu yoruma cevabı: Millet aç diyorsun kendi fotoğrafına bakmıyorsun papyon takım alaylı ediyorsun bu millettle

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 16:36
78

Kocaeli - Bu kadar sorun bitti de yol üstündeki kafelere sıra geldi Allahtan korkun eve ekmek götüremiyor insanlar halleri perişan siz neyin peşindesiniz.Sizin tuzunuz kuru heralde insanların ekmeğiyle uğraşmayın Allah çarpar

Yanıtla . 4Beğen . 21Beğenme 17 Şubat 13:52
99

Objektif Bakış - @Kocaeli 78 nolu yoruma cevabı: Oldu olacak karşı kafelerle birleştirdiler.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 15:52
77

Kule - Hiç bir zararı yok dar olabilir ama hiçbir zaman kimseye engel olmadı. Orada oturup yürüyüş yolunu izmit i seyrettinizmi hiç. Birde bunu haber yapıyorsunuz. Zaten batmış adamlar birde yıkın diye haber yapıyorsunuz. Gidip yakalım birde tam olsun. Engel olsa zararlı olsa kimse zaten oturmaz oralara. Sürekli okey oynanan çoğu zaman kumar çevrilen kraathane görünümlü yerleri bulun da bi faydanız olsun. Düzgü esnaf kraathane lerinden bahsetmiyorum haberlerde habire basıyorlar ya gidin onları bulun

Yanıtla . 1Beğen . 7Beğenme 17 Şubat 13:47
75

Orçun Uğur - Yorumlarda görüyorum ki hala aynı zihniyetin izlerini taşıyan yazılar var. O bu şu cafeyi de örnek göstermek yerine birlik olmak gerekirken ben düşerken başka omuzlarla ayakta kalayım düşüncesi yerine omuz atanları da düşüreyim mantığındasınız. Değerlerinizi yitirmişsiniz. 23 yaşındayım ben ve utanmanız gerekir size bunu gencecik bir çocuk yazıyor. Aylardır ekmeksiz kalan binlerce kişinin tek yürek olması gereken zamanlarda hala nelerin peşindesiniz... başka savaşlar bulun kendinize birbirinizin ekmeğine taş atmak yerine. Yazılan haberde de konuşmaya değer Zerre önemli bir cümle yok. Ekmeğine mani oldukları gibi bir de ekmeğini çöpe atamazlar, yıkamazlar. Siz birbirinizi hedef göstermek yerine aynı yolda yürürseniz akıllarından bile geçiremezler

Yanıtla . 4Beğen . 13Beğenme 17 Şubat 13:37
72

Yafes Ünsal - Hanki belediye ye bağlı olursa olsun çok yanlış belediyecilik bu zamanda köprü ayakları na kafe büfe sokkak başlarına Simitci kestaneci börekçi tatlıcalara vererek oradan gelen gelirlere kaldıysa belediyecilik birde ihale edilen iş hariç bütün herşeyi satıyorlar Simitci su ve peyinir örneğin 10 metre kare yer kiralayıp 30 metre kare kullanıyorlar ve görüntü kirliliği cabası .

Yanıtla . 15Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 13:25
70

Karşiyakali - Izmit in izmitligimi kaldi dukkan kalmayacak kapanacak yakinda carsi diye bir sey olmayacak

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 13:24
68

Murat - onu geçiniz de , telefirik askıya alınmış ve ya ihalesi iptal edilmiş, araştırma yapabilir misiniz bu konuyla ilgili Sn. Yazar.

Yanıtla . 12Beğen . 3Beğenme 17 Şubat 13:17
67

Çaycı - hele bir tanesi var. yuhh insaf dedirdiyor. tüm kaldırımı camaekanla kapatmış ortada yaylar için dar pasaj yolu bırakmış. hepsi yıkılmalı. ama bir yorumcunun dediği gibi tramvay cafenin de genişlemesine izin verilmemeli. kaldırıma cafe izmit mi kocaeli BB alanına girer?. izmit ise fatma abla ne der?. izmitteki bu tür cafeler zaten hatırlı kişilerin rantiyesi. covid müstehak oldu dedirtiyor insana

Yanıtla . 15Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 13:15
66

Dobra Mesut - Sizin şuan yaptığınız vatandaşı savunmak değil siyaset yapmak nevzat yaptı yedi içti fatma geldi temizlesin demeye getiriyorsunuz yok öyle birşey herkes bulunduğu yeri temizleseydi böyle olmazdı orada o kafelerin bina sahipleri farklı kira talep etmiyormu sanki başka yerde masa koysan kapıya bina sahipleri isyan çıkarıyor zabıta yı kapıya dikiyor ama buralarda ses yok gidin önce o kiralari duzenleyin benim işim değil diyerekte işin içinden kaçmaya kalkmayın bakın bemde klavye gazeteciliği yapıyorum ...geçin bu işleri beyefendi.....

Yanıtla . 9Beğen . 12Beğenme 17 Şubat 13:10
97

Sivasli - @Dobra Mesut 66 nolu yoruma cevabı: evet dostum olay tamda bu nevzat zamaninda ses yok fatma gelince yikin vatandasi dusundugunden degil kotulemek icin yazilan bir yazi

Yanıtla . 6Beğen . 4Beğenme 17 Şubat 15:15
65

Onur Kahraman - Bu haberi Nevzat zamanında yapmanız lazımdı. İzmit Belediyesi'nin şimdiki yönetimine buraları yıktırarak mekan sahiplerini belediye yönetimine düşman etmenin anlamı yok. Eski yönetimin yaptığı hatayı. Yeni yönetime ihale ederek yıkılsın diye gaz vermek büyük tezgahtır. Aklı olan neyin peşinde olduğunuzu anlar

Yanıtla . 18Beğen . 7Beğenme 17 Şubat 12:49
64

Taç - Bunları boşverin de 8 aydır bitmeyen İzmit belediyesi sözleşmesini gündeminize taşıyın. 1200 çalışan mağdur durumda..

Yanıtla . 7Beğen . 10Beğenme 17 Şubat 12:13
63

Nikomedia - Dinimize söven evlatlarımızı öldüren sünnestsizlere özenmekten geliyor başımıza ne geliyorsa

Yanıtla . 5Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 12:10
62

Sakıncalı Piyade - Orası ana cadde ve büyük şehir belediyesi nin sorumluğunda yani o kafeleri kaldırmak büyük şehir belediyesi zabıtasının işi. Kaş yapayım derken göz çıkarmışsınız. Fatmayı karalayayım derken Tahir i taşlamışsın bak kulağını çekerler:

Yanıtla . 12Beğen . 10Beğenme 17 Şubat 12:00
85

Cicikiz - @Sakıncalı Piyade 62 nolu yoruma cevabı: Taniyorum seni George.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 14:28
82

Mert4141 - @Sakıncalı Piyade 62 nolu yoruma cevabı: fazla heykelle uğraşınca kafa geriye gidiyor hep 1920 lerde kafa

Yanıtla . 2Beğen . 7Beğenme 17 Şubat 14:02
73

Zabıt Katibi - @Sakıncalı Piyade 62 nolu yoruma cevabı: FATMAYA MI MESAJ Nevzata mı? Cemal kimi sorumlu tutuyor?

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 13:34
71

Millet - @Sakıncalı Piyade 62 nolu yoruma cevabı: Yanlış bilgi ızmit belediyesine ait .bilgisiz konuşmayın.yazık gözü kapalı destek insanları geriye götürür.

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 13:25
69

Yerlisi - @Sakıncalı Piyade 62 nolu yoruma cevabı: Ben o cafelerden birinde calistim hatta niye biri diyorum ki direkt isim vereyim David People 10 bin lira ücret odeniyor aylık İzmit belediyesine

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 13:21
61

aslı - izmitli olarak o civarları yol olarak kullanan biriyim .hiç rahatsız olmuyorum .diger sehirlerde aynı hatta daha buyuk yola taşan kafeler var fransada italya da boyle neden rahatsız olalım insanlar sosyallesiyor hareket geliyor sehre ayrıca akcacaminin alt ust sokaklarının tamamı dukkan malzemeleri dolu plastık kvalar suprgeler giyim esyaları vs vs asıl bunlar goruntu kirliligi yaratıyor sokaklar işgalden korunacaksa kafelerle sınırlı kalmamalı. izmit taşra görunumunden bir türlü kurtulamadı hiç bir marka gelmiyor.

Yanıtla . 2Beğen . 9Beğenme 17 Şubat 11:58
74

Bozkurt - @Mustang 60 nolu yoruma cevabı: Kesinlikle le Ama cesaretli ADAM nirde

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 13:35
59

Sakıncalı Piyade - Peki bu cağrıyı Büyük şehir e de yapabiliyormusunuz. Aynı çirkinligi tranvay kafeye yaptırıyorlar. Merdiven altından adam neredeyse meydanı kapladı onuda yazsana.

Yanıtla . 15Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 11:55
116

İşgaliye Cukkası - @Sakıncalı Piyade 59 nolu yoruma cevabı: Yarasın Nevzat’a be zaten az yiyordu. Çalıyor ama çalışıyor. Tüm işgaliyecilerin gözü yaşlı

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 20:11
102

İzmitliiii - @Sakıncalı Piyade 59 nolu yoruma cevabı: işgaliye parasını Nevzat Doğan çatır çatır alıp yediii

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 16:12
57

Onur - çok haklısın cemalettin kardeşim bu mesele ideolojik körlükle bakılacak bir mesele değil vatandaşlara bir ölçme değerlendirme yapılsa ezici çoğunluk bu mezbele yapıların kaldırılmasını istiyor çevrede pek çok tanıdığım var bu kaldırım işgallı kafeler kurulduğundan beri bu caddelerin kent kimliğini değiştirdi. bölgenin kültürü dejenere oldu o bölge eski izmit gerçek izmitlilerin yaşadığı bölge geçmişten gelen bir kültüre sahip bir kaç kişi para kazanacak ve bir kaç genç sosyalleşecek diye kentin kültürel kimliğini dejenere etmeye gerek yok nevzat doğan siyasette hep renkli biri olmak istedi amacı kendini onaylatmaktı bunun için neler yapmadı zaten giydiği kıyafetten renkli kişiliği ortaya çıkıyordu pembe pantolan mavi ceket işte alın size vizyon ben 1995 yılında bu kente geldim demiryolu caddesine indiğimde inanılmaz mutlu oluyordum kendine has bir sülieti ve esnafı vardı şimdi cafeler para kazanmak için akılalmaz yollara başvuruyorlar o komilerin hali ne özellikle bayan kardeşlerimizi pazarlama stratejilerinin bir aracı olarak giyim kuşam konusunda verdikleri rol ibretlik .eskiden o bölgede ailenizle yürüyüş yapabiliyordunuz saygın insanlar birbirine zarar vermeden sosyalleşebiliyordu.ama cafe kültürü bir dedikodu ve boş zaman kültürüne döndü dikkat ediyorum saat 11 30 gibi kahvaltı etmeye gelenler var traji kömik bir durum batı toplumundA hiç bir ülkede böyle kahvaltı kültürü olduğunu sanmıyorum üreten insanların davranış kalıbı bu olamaz.cafelere karşı değilim ama kamusal alanların işgaline karşıyım hele bu para uğruna yapılmışsa çok yazık zaten nevzat doğan gibiler siyasi mevta oldular kültürleriyle geldiler ve yok oldular.hizmet diye aday olabilmek için kayseriye yaptırdığı siyasi rant parkı kaldı.seni kutluyorum kardeşim yine fark yaaratmışsın tahir hocayıda kutluyorum baharda bu yapıları yıkacağı günü iple çekiyoruz.birde ekonomik kazanç alanları değiller o ralara kafe kuran kaç kişi ekonomik kayıplara uğradı sayamıyorum bile

Yanıtla . 10Beğen . 4Beğenme 17 Şubat 11:10
56

hamza - bu olay parti meselesi değil oburu yapmış iyi hata yapmış buda düzeltsin magdur olan vatandaş benim vergimle yapılan yere adam mafya g.b. para vermiş cokmuş yolda yurunmuyo. niye ben yolımu diştiriyom adam muşterisini dukkanına soksun

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 11:03
55

Hayret Birşey - İnsanların gözünün içine baka baka, yolun ortasında zıkkımlananlara ne demeli, Merhamet de insanlık da eskide kaldı ne yazık ki

Yanıtla . 13Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 10:58
54

Efendisiz - Yuruyus yolunda kaldirima insaat yapmis olan cafeler yayalarin yolunu isgal etmekte,kanunsuz,usulsuz is yapmakta.Kim yaptiysa yapti ama bu hata duzeltilmeli acilen.Ne belediyenin ne de cafelerin bunu yapmaya hic hakki yok.

Hafiz selin sokaktaki semt sahalarini otoparklara kiraya veren, o sokakta yasayan cocuklarin spor/oyun alanlarini gasp eden zihniyet de ayni zihniyet.Belediyeler vatandasa hizmet icin varlar.Kar amaci guden kurum haline gelmisler.Vatandas magduriyeti unutlarinda degil.

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 10:57
53

Kocaeli - Haberinize kesinlikle katılıyorum, görsel kirlilikten başka birşey değil. Umarım kaldırımlar sadece yayalara ait olur ve umarım bu gerçekleşirse siz de esnafın mağduriyeti edebiyatı yapmazsınız o vakit.

Yanıtla . 11Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 10:55
51

Hig - nasıl gazeteclik bu sen 15 yıldır burdan hiç geçmedinmi şimdi gördün

Yanıtla . 31Beğen . 4Beğenme 17 Şubat 10:40
50

Mülayim - Nevzat bütün bunları yaparken bu sahipsiz şehirde Vali,Kaymakam yokmuydu;Büyükşehir Belediye Reisi yokmuydu?....Vardı tabiiki ama kör,sağır,dilsiz rolü oynadılar.....Aman bana bişi demesinler, aman bi tatsızlık çıkmasın bana bişi olmasın, makamı sağlama alayım diyip sustular!....Hüvelbaki ölümden sonra hesap günü de vaar!

Yanıtla . 14Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 10:33
48

Paşalı - Opurtunist cemal,ya tramvay cafe o dursun mu ? Bu yazıları o projeyi yapanların zamanında yazsaydın

Yanıtla . 26Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 10:21
47

Mehmet Baştürk - DOĞRU TESBİT YOLDA KAFE OLMAZ HEM GÖRÜNTÜ KİRLİĞI HEM YÜRMEK ZORLAŞTİ.

Yanıtla . 18Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 09:58
46

İzmitli - Hakikaten gazetinizden soğutmayın insanları millet açlıktan kıvranıyor 3 tane masanın peşine düştünüz İnsanlara güldürmeyin kendinizi

Yanıtla . 8Beğen . 25Beğenme 17 Şubat 09:37
113

Kabaizmitli - @İzmitli 46 nolu yoruma cevabı: İnsallah sende aç kalırsın. Bende sana diyeceğim ki ben olmasam çalıştığın fabrika kapanır diyeceğim. Yattığın mesai saatlerini hatırlatacağım ama önce inşallah ailecek aç kalırsın

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 19:21
84

Hakkı arayan - @İzmitli 46 nolu yoruma cevabı: Pandemi dönemi diye açlıktan kıvranıyor bu durum dışında fazlaa büyük mekandan fazla para almayı biliyor. Ama bilmediği şey şu ki o yayalardan gecen insanlar olmasa asla o işletmeyi dolduramaz.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 14:04
45

Hak Dan Yana - Siz o zamanlar aynı olayın farkında olupda nevzatniza aynı yazıyı neden yazmadiniz veya o zamanlar acaba daha delikanlı yaslarda degilmiydik ?

Yanıtla . 20Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 09:31
44

U.izmit - o cafeler orada kac yıldır var ? şimdi mi aklına geldi ? oradaki binaların önünde yay kaldırımı var bende oradan geciyorum herkes gibi. Yola cıkmaya gerek yok orda ? Sen oradan geçerken gözün nereye bakıyorsa !!!

Yanıtla . 21Beğen . 4Beğenme 17 Şubat 09:30
43

İzmitli hkn - Çok doğru tespit, tebrik ediyorum yetkilileri uyardığınız için. Kaldırımlar işgal edilmemeli. Üçyol Bekirdere arasındaki kaldırımların nasıl esnaf tarafından işgal edildiğinide haber yapmanızı rica ediyorum, dükkanların önüne çıkartılan ürünlerden dolayı insanlara geçiçek yer çok az.

Yanıtla . 13Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 09:30
42

İzmit Sevdalısı - Zamanında Nevzat Abin paraları cebe indirirken gözün nereye bakıyordu diye sorarlar adama Kara Cemallllll..

Yanıtla . 45Beğen . 5Beğenme 17 Şubat 09:22
49

Misafir - @İzmit Sevdalısı 42 nolu yoruma cevabı: işte yetki elinizde,yıkın o zaman

Yanıtla . 4Beğen . 8Beğenme 17 Şubat 10:29
41

Mert - Cemo Cemo ucuz gazetecilik peşinde koşma.Nevzatin yaptığını fatmaya ortak etme.sadece gazetecilik yap ama geçmişte korkudan yaşamadıklarını şimdi yaziyosan gazetecide degilsin

Yanıtla . 45Beğen . 7Beğenme 17 Şubat 09:20
40

Limiy - Kocaeli içinde yayaların ulaşımıyla ilgili birçok noktada sorun var ama 'yürüyüş yolu' bunlardan birisi değil. Ortada bir yol var, ne bir araç tehlikesi içeriyor ne de dar. Kullanmanızı öneriririm yürüyebiliyorsunuz

Yanıtla . 9Beğen . 14Beğenme 17 Şubat 09:18
76

Zabıt Katibi - @Limiy 40 nolu yoruma cevabı: Herkes ortadaki yoldan (bisikletli bile oradan gidiyor) yürümeye,kalabalığın içinde olmaya mecburmu?....Hem bir yasadışılık var hem de ucube yapılar.....

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 13:40
39

Tekin 41 - Bu nasil bir gazetecilik.Chp yi falan hic sevmem..Kime oynuyorsun cok merak ettim.

Yanıtla . 29Beğen . 8Beğenme 17 Şubat 09:12
37

İşini Bilen - Ortada kocaman yol var dayı kaldırım doluysa ortadaki yürüyus yolundan yürü hasbin Allah ?

Yanıtla . 11Beğen . 27Beğenme 17 Şubat 09:10
36

Pandora - Yıllardır nerdeydınız. Ucuz gazetıcılık yapmayı bırakın.

Yanıtla . 37Beğen . 5Beğenme 17 Şubat 09:02
35

Mağdur Vatandaş - Bu yazınızdan dolayı sizi tebrik ediyorum. Vatandaş olarak okadar zorluklar yaşadıkki Fakat para uğruna kimsenin umuru olmadı. Inşallah yazdığınız haber gerçekleşir ve Belediye Başkanımız Fatma hanım bu işi başarır. Kaldırımlardan hepsini söker atar.

Yanıtla . 27Beğen . 5Beğenme 17 Şubat 09:01
34

Haklara Saygı Lütfen. - Çok doğru bir tespit. Senelerdir bu sıkıntıdan rahatsızız. Kaldırımlar ticarethane değil yayalara aittir. Bu kadar basit bir kuralı nasıl rahatça çiğnetiyorlar anlamakta zorluk çekiyorum. Türkiye de yasalar var ama işletilmiyor maalesef.

Yanıtla . 23Beğen . 3Beğenme 17 Şubat 09:00
32

Özgür - Bu ucubelerin kaç seneden beri yıkılmamasi büyük hata! Koskoca belediyenin buradan gelecek üç beş kuruşa mi ihtiyacı var? Bu bir kaç işletmeye yapılan buyuk kıyaktir! Yasalar açıktır yaya kaldırımları hicbir şekilde işgal edilemez! Koceli'yi yönetenler bu yapılan yanlisi daha doğrusu vatandaşa yapilan ayıbı duzeltsinler!

Yanıtla . 26Beğen . 4Beğenme 17 Şubat 08:58
31

Sade Vatandaş - Cemalettin Bey... Cesur gazeteci.. Nevzat Doğan görevdeyken bu yazıyı yazabilir miydin ? AKP'li değilim ama senin yaptığın düşene vurmaktır..

Yanıtla . 41Beğen . 7Beğenme 17 Şubat 08:55
38

Solmaz - @Sade Vatandaş 31 nolu yoruma cevabı: Hep böyle yazıyor.

Yanıtla . 10Beğen . 4Beğenme 17 Şubat 09:12
30

Furkandaz. - Evet. Yıllardır bende hiç anlam veremiyorum. Ve çok da saçma. Ozaman banka da çıkma yapsın bekleme salonu genişletsin. Manav da çıkma yapsın. Hatta yetmez yürüyüş yolu da parsellensin.

Yanıtla . 20Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 08:46
29

Ali B - Eminimki siz Nevzat Dogan baskan olsaydı bu yazıyı yazamazdın.işte gazetecilikte her durumda yazı yazmaktır.

Yanıtla . 34Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 08:27
28

Hasan - Dediğin gibi uzun zaman önce yapıldı bu yerler. Peki sen bunlar yapılırken neden yazı yazmadın bir kamuoyu oluşturmadın da şimdi bunu dile getiriyorsun.Amacın üzüm yemek mi bağcıyı dövmek mi

Yanıtla . 26Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 08:21
25

A K - Sizinle aynı fikirde değilim, dünyanın her yerinde böyle kafeler var ve dekorasyonu güzel olursa hoş görünüyor, Fransaya millet sokak kafelerinde oturmak için gidiyor. Belediye ye de kazanç sağlanıyor. Orada her yer yürüyüş yolu, ben oralarda yürüyüş yapmaya bayılıyorum.

Yanıtla . 6Beğen . 18Beğenme 17 Şubat 08:01
94

Paşalı - @A K 25 nolu yoruma cevabı: Kaç defa fransaya gittin gardaş??

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 15:08
52

Mülayim - @A K 25 nolu yoruma cevabı: Fransada yaya kaldırımları bizdeki i gibi 3 m. değil 13 m.Hele Paristeki bulvarlarda kaldırımlar 20-30 m. bunun az bi kısmı kafelere tahsis edilmiş, öncelik yayanın.Üstelik oradaki sokak kafelerinin hiçbiri kapalı mekan değil sadece masa-sandalye.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 10:40
24

Bekirdereli A.ö - sayın yazar sen taşırama yargıya,sende duyarlı vatandaş olsana.ve bir sor bakalım izmit belediyesine kaç yıllık kira sözleşmesi yapmışlar,nasıl bir sözleşmeye? göre eller kollar bağlanmış bir sor arkadaş.yaklaşık 2 veya 3 ay önce belza plaza otoparkına girdim,girerken kart verici arızalı idi ve kâğıda giriş saatimi yazdılar.çıkarken tam 55 dakikada çıkmama rağmen benden 2 saat parası kesti adam,hemen yanlış aldım ben 55.ci dakikada çıkıyorum derince genwn anında "aa pardon yanlış hesaplamışım"diyerek paranın üstünü doğru verdi.aradan 3 gün geçti yine girişteki otomatik kart verne makinası arızalı ve yine manüel yazılarak fiş verildi ve yine aynı adam ve yine aynı senaryoyu yaşadım.tabi bu duruma kızdım ve otolardan çıktım,ilk müsait yerde durdum ve Başkan Fatma hanımı arayıp durumu anlattım ve bu durum belediyenize zarar verir dedim ki ne öğreneyim!!!! nevzat doğan bey uzun vadeli ve öyle bir sözleşmeyle burayı bir firmaya vermiş ki yeni belediyenin eli kolu bağlı yapabileceği tek bir hamle yok.yani kısaca bu cafe lerde öyle sanırım,araştırın ve siz duyarlı vatandaş olarak yargıya taşıyın.yargıya taşıyıp taşımadığınızın takipçisiyim

Yanıtla . 24Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 07:58
23

Taha - Teşekkür ederim bu konu yu gündem e getirdiğiniz için ben de bir vatandaş olarak ve akp li olarak çok rahatsızım bu konuda

Yanıtla . 7Beğen . 7Beğenme 17 Şubat 07:50
87

izmitli41 - @Taha 23 nolu yoruma cevabı: Taha kardeş hani doğan zamanında bu çıkmalar yapılırken neden sesiniz soluğunuz çıkmadı ülkede herşey talan edilirken seyreder durursunuz muhalefet yönetimi aldımı hemen serzenişe geçersiniz sizin bu at gözlüğü ile bakış açınız galiba hiç değişmeyecek acınacak halleriniz var hala uyumaktasınız uyumaya devam edin sesinizde çıkmasın uyuyunda uyanmayın

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 17 Şubat 14:36
22

Gariban Esnaf - İzmit belediyesi gelincede onun partiden olanlar dışarıya masa sandalye atmaya başladı hergün görüyoruz buda demek oluyorki ağa benim paşa sensin.!

Yanıtla . 9Beğen . 9Beğenme 17 Şubat 07:47
20

Sarı Çizmeli MehmetAğa - Bence kaldırılmamalı, hatta teşvik te edilmeli. Şehrin havasını değiştiren yerlerin başında geliyor o cadde. Pandemi olmadığında bir çok insanın buluşma yeri orası.

Yanıtla . 7Beğen . 20Beğenme 17 Şubat 07:07
19

Faruk - İzmite yeni mi geldiniz beyfendi. Nevzat Doğan bunu yaparken aklınız neredeydi. Halk isyan etti bu duruma o ise pembe pantolonu ile İzmit sokaklarında dolaşıyordu sizler ise izliyordunuz. O zaman değilde +10 yol sonra bunu neden yazdınız çok merak ediyorum.

Yanıtla . 33Beğen . 3Beğenme 17 Şubat 06:26
18

İzmitli - Onlar bizim gördüklerimizi görmezler Cemalettin bey... Onlara sorsan ne var ki canım bunda altı üstü iki-üç tane cafecik, yine mi yazacak birşey bulamadın derler.. Derler de derler... Keşke sizle uğraştıkları kadar işleriylede uğraşsalar azıcık...

Yanıtla . 5Beğen . 5Beğenme 17 Şubat 04:53
16

Legionberk - Aktf iken gündemde olmayan şimdi ise kapalı diye sebep sunulması ne kadar doğrudur acaba merak ediyorum insanların bir çoğu sigara içiyor çözüm olarak yapılmış bir yer onaysız olsaydı burası çoktan kaldırılırdı. Yanlış bir düşünce bana kalırsa bir mekana girdiğiniz zaman dışarda yeri olması basıklık ve dört duvar içerisinde olmamak rahatlatır insanı ki neden sadece fotoğraftaki cafen sadece hedef halinde burada bu yazının ana fikrinin altında farklı bir düşünce var bana kalırsa

Yanıtla . 6Beğen . 3Beğenme 17 Şubat 03:11
15

TANER-41 - peki yazar kardeş.. bu yazını bir önceki dönemde yazarmıydın ?

Yanıtla . 24Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 03:08
14

İlkerrr - Adamlar zaten yıkıldı aman sen de bir odun at....ne kadar zamansız ve densiz açıklama

Yanıtla . 9Beğen . 9Beğenme 17 Şubat 03:02
13

Sizden Olmayan Ölsün M - iyi arastirma yapipda yazin , böyle gazetecilik olmaz ... ordaki bir cok alan isgalci durumunda degil , binalarin sınirlari ıcinde , adamlar kendi yerlerine kira oduyor...

Yanıtla . 2Beğen . 15Beğenme 17 Şubat 02:26
12

çınar_bey - bu kafeteryalara kim hangi mantıkla izin verdi.İzmit halkının kullanması gereken alanlar başkalarına nasıl verilebilir..biri bunun cevabını vermeli..Ah izmit can çekişiyorsun ama kimsenin sesi çıkmıyor..yapacak birşeyde yok...gibi

Yanıtla . 6Beğen . 3Beğenme 17 Şubat 02:05
11

Hasan Basri - Cemalettin bey görseldeki kafe sadece bunlardan bir tanesi izmitin her yerinde kaldırim işgali var belediyeye şikayet ettim bir şey yaptıkları yok. Eski valiliğin karşısında yeni cuma tramvay istasyonun karşısında kafeler masa sandalyelerini kaldırımın orta yerine koyuyor yetmiyor karşı taraf meydana geçiyorlar tek araçlık yola asfalta kadar masa koyuyorlar. Ulugazi okulunun yani adamlar masaları tam kaldırımın orta yerine koyuyordu pandemi den önce kaç defa garsona yol verdim buyur geç diye. Avrupaya gidenler bilir roma, Amsterdam da yapamazsın bunu. Hepsinin bir sınırı, çizgisi vardır geçemezsin. Burası çiftlik gibi kuralsız kent. Kaldırım diye bir şey bırakmadılar kafelerin ortasindan yürüyoruz

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 01:54
10

Melih - Neden bu yazıyı akp belediyeyi yönetirken yazmadınız?nedenini söyliyeyim yazamazsınız..Çünkü o dönem bu geliri akp nin yönettiği izmit belediyesi alıyordu.şimdi ise chp nin yönettiği izmit belediyesi alıyor.Katılıyorum bencede dükkanlara tanınmış akılalmaz bir ayrıcalık.ama samimiyetinize inanmıyorum...

Yanıtla . 19Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 01:20
09

İzmitli - Günaydın diyelim de ayıp olmasın. Gidenin arkasından atıp tutmak kolay oluyor. Nevzat Doğan varken de "yasa ve yönetmelikleri çiğneyerek,para kazanmak uğruna" diye yazmışmıydınız acaba??

Yanıtla . 18Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 01:00
08

T.C.VATANDAŞI - Sy.nevzat doğanı hiç sevmem yanlış anlaşılmasın doğru yaptığı bir işte bile hinlik ararım ama bu şehir deniz ile dağ arasına sıkışmış bir yapıya sahip dar alanda bazı güzelliklerin ve olması gereken hareket alanlarınında yaratılması kaçınılmaz olur buralarda böyle bir yer ve bu şehirde tam ortadan geçen yayalara ait bir yürüyüş yolu var keza yeni yapılanmalara izin vermeyen ağaçlarımız bar hal böyleyken biraz anlayışlı olmak lazım

Yanıtla . 2Beğen . 8Beğenme 17 Şubat 00:59
07

Vatandaş - Çok doğru bir tespit tam o kafeteryaların olduğu sokakta oturuyorum gerçekten o alandan geçmek mümkün değil geçerken insanlar birbirlerine çarpıyor birde garsonlar insanların üstlerine doğru geliyor.Bence de kaldırılması gerekiyor.Parayı alan belediye çileyi çeken vatandaş

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 00:46
06

Bıktık artık cemo - Vallahi izmit senden bıktı ama sen akp izmiti kaybettiginden beri bıkmadın cemalettin. Bıyıklı ilce baskanı sen kadar muhalefet yapamıyor. Kardesim bu cafe olayı gozune simdi mi battı kaldırılsın diyorsun eskidende yazsaydın bizde haklısın deseydik

Yanıtla . 22Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 00:45
05

Efendi - Aslında avrupai tarzda olması için birkaç masa atılabilir gayette hoş durur... fakat bunlar komple kaldırımı kapatmış camekanlar ısıtıcılar vs vs dükkan yapmışlar resmen ve insanlara geçecek yer bırakmamışlar neredeyse... böyle olmaz bu şekil hiç hoş değil... zaten yola sıfır oturup toz egzos gazı araba gürültüsü çekmekte akıl karı değil...

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 00:37
04

Beskes - Sadece o kafeler mi sizi rahatsız eden akçacami caddesine bak merkez de ki bütün kaldırımları dükkanlar işgal etmiş kaldırımdan yürüyemiyorsun yoldan zaten yürüyemiyorsun yani bu sorun izmitin her yerin de var sadece o iki cafe değil dükkânlarında ki mallarını kaldırıma yığıp yaya geçiş hakkını gasp eden dükkanlarla dolu her yer

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 00:30
03

Cemal - Ya siz nasıl bir yazarsınız zaten kendiniz belirtmissiniz eski başkan yaptı diye şimdi gelelim öbür konuya büyükşehir yürüyüş precesi sınırlarında yapar işini bitirir gider oda yaparsa izmit belediyesine kendi sırasında olan çıkma.yapmış insanlarla.oturur problemı çözer yazımı yani bu senin yazdığım haber mi adem

Yanıtla . 12Beğen . 2Beğenme 17 Şubat 00:28
02

vatansever - aynen katılıyorum. bunun izahı olamaz. tam bir rezalet ve mahkemelik bir konu

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 17 Şubat 00:25
01

Burhan Gülkan - Madem rezalet nevzat doğan zamanında niye yazmadın, Fatma Hürriyet korkunuzdan ortalığı nasıl karıştırırız diye gece bile uyumayıp Fatma Kaplan aleyhine ne yazarız diye düşünüyorsunuz,büyükşehiri Fatma alınca en hızlı Fatma savunucusu olursunuz

Yanıtla . 20Beğen . 3Beğenme 17 Şubat 00:23
134

Ibrahim - @Burhan Gülkan 01 nolu yoruma cevabı: sayın köşe yazarı herğün izmit belediyesi ve fatma hanım hakkında atıp tutuyorsun türkiyenin bütün akar sularının önüne hesler yapılıyor maden aramak uğruna ormanlarımız talan edilerek yabancı şirketlere peşkeş çekiliyortarım ve hayvancılığın bitirilmiş her şey dışarıdan ithal ediliyor ekonomi tepetakla millet pazarlardan sonra atık toplar hale gelmiş faturalr ödenmiyor elektrikler ve doğalğazlar kesiliyo hemde göünün önünde intihaları kocaelide bunlarıda görmüyorsun bumudur gazetecilik.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 19 Şubat 15:51
123

vatansever - @Burhan Gülkan 01 nolu yoruma cevabı: fatma hanım veya başka birisi fark etmez. biz izmitin 900 yıllık yerlileri olan manavların yani gerçek Türkmenlerden belediye başkan adayı göstermedikleri için ak parti ye tepki sonucu olan bir gelişmedir. yoksa isterse kılıçdaroğlu gelse yine izmitte seçim alamaz.

Yanıtla . 0Beğen . 3Beğenme 17 Şubat 22:46