Derince Limanı, 2015 yılında özelleştirilip satılmıştı.
Limanı 39 yıllığına satın alan Safi Port, hükümetten gereken izinleri alarak mevcut liman alanını deniz dolgusu ve ilave rıhtımlarla 3 kat büyüttü.
Tabi o dönem denizin doldurulması ve limanın büyütülmesi kentte ciddi sorun yaratmıştı.
Bazı siyasi partiler, sivil toplum örgütleri, çevreciler günlerce Derince Liman Bölgesinde eylemler yaptı, açıklamalar yaptılar.
Hatta dönemin Derince Belediye Başkanı Ali Haydar Bulut bile limandaki çalışmaların durdurulması için adım atmış ve bölgedeki çalışmaları mühürlemişti.
Hepsi boşa çıktı.
Limanı satın alan Safi Port, hiç ara vermeden limanı genişletme çalışmasını sürdürdü. Çalışmalar bitti ve liman faaliyetleri tam kapasite başladı.
Derince Limanı 3 kat büyütülünce, iş hacmi artınca, yeni liman tam kapasite hayata geçince bölgedeki trafik yoğunluğu da arttı. Limandan yük alan TIR ve kamyonlar ya Derince’ den İstanbul istikametine ya da İzmit istikametine giriş yaptı.
Her iki yöndeki trafik akışı ve özellikle Derince’ deki liman yolu ışıklar mevkiindeki yoğunluk içinden çıkılmaz hale geldi.
O dönem ki Büyükşehir Belediyesi ve Derince Belediyesi bu yoğunluğu ortadan kaldırmak için yeni bir proje geliştirdi.
“Derince Otoban Bağlantı Yol Projesi” gündeme alındı.
Proje şöyle olacaktı; Derince Limanından yük alan TIR’lar, şehir merkezine giriş yapmadan doğrudan TEM yoluna girecekti.
Doğru bir projeydi...
Yerel belediyeler, konuyu Ankara’ya taşıdı. Karayolları Genel Müdürlüğü projeyi onay verdi.
Derince Limanı ile TEM Otoyolu Bağlantı Yolu ve D-100 Karayolu üzerinde yapılacak üç katlı Kavşak Projesi çizildi. Derince merkezinden geçen D-100 Karayolu ile TEM otoyolu arasındaki uzunluk toplam 1,5 kilometre uzunluğunda ve 50 metre genişliğinde...
Büyükşehir Belediyesi projesi hazırlanan bağlantı yolu için çalışma başlattı. Güzergâh üzerinde bulunan yapıların kamulaştırma çalışmalarına 2017 yılında başlandı.
Yaklaşık 4 yıldır devam eden kamulaştırma çalışmaların halen yüzde
70 kadarı tamamlanabildi.
Proje de gecikme yaşanıyor.
Yaşanan gecikmenin nedeni de kamulaştırmada yaşanan hukuki sorun...
Büyükşehir bu sorunları aşmak için ciddi bir mücadele veriyor.
Aksamanın hızlandırılması için sorunlu mülk sahipleriyle karşılıklı oturup uzlaşma yolunu seçiyor.
Tabii kalan kamulaştırmaların ne zaman tamamlanacağı da net değil.
Bir yıl sürmesi ön görülüyor.
Kamulaştırma tamamlanıp bağlantı yolu çalışmasına başladığında 1,5 kilometre uzunluğundaki yolun yapımı uzun sürmeyecek. Projeyi yapacak olan karayolları genel müdürlüğü en kısa sürede yolu bitirecektir.
Derince D-100 Karayolu Liman Yolu ile TEM Otoyolu Bağlantı Yolu ve Köprülü Kavşak Projesi tamamlandığında, Derince Limanı’ndan çıkacak günlük 5 bin civarında TIR ve kamyon, şehir merkezine girmeden kavşaktan TEM Otoyolu’na çıkacak.
Derince’ ye nefes aldıracak bir proje tamamlandığında şöyle olacak;
Üç ayrı kattan oluşacak kavşakta battı çıktı katında D-100’den kesintisiz trafik akışı sağlanacak, ikinci katında ilçenin girişi ve çıkışı için kullanılacak.
Üçüncü kat ise iki şeritli köprü ile inşa edilecek. Burada Liman ve Otoban arasında bağlantı olacak. Liman’dan yük alıp çıkacak TIR ve kamyonlar köprüden geçip TEM’e girecekler.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(19)Tuğralbey - Her gün servis çekiyorum,artık tamamen çileleli yolculuk olmaya başladı 10 dakikada gideceğimiz yol en az 30,40 dakikayı buluyor.Benim tavsiyem madem kamulaştırma devam ediyor .Önce battı çıktıyı tamamlasınlar sonra diğer otoban projelerine sonradan başlasınlar en azından trafik akışı kesmeden devam edebilir.
Zagor - SAFI PORT SADECE LIMANI YAPTI PARA KAZANMAK IÇIN; LIMANDAN DIŞARI ADIMINI ATIGINDA KESMEKESLIK BASLIYOR
Derinceden Mustafa - izmitli inatlaşma yapmayıp ne yapacak millet. bana 200 m' arsa ile birlikte içindeki müstakil eve 200 bin lira para verdiler. eğer varsa bana bu şekilde bir evi alabiliyorsan sana helalinden 20 binde komisyon verelim ananın ak sütü gibi helal olsun. bana ev al o parayla o zaman.
Burak - Yolunu yapmadan stadyum açarlar,bağlantısını yapmadan liman açarlar. Allahtan yeni hastane yıllardır bitirilemedi de yollarını yapabildiler. Zeki Aygün başkanken Derince 10 yıl daha geri gidiyor.
M.ali - Tabiki madurluk var benimde oturdum yer geri donusu sahten kalmadi evlerin yuzde yetmisi yikildi biran once yapilmani hertarafı copluk gibi oldu bukadar bekletmenin de bir anlamı kalmadi insallah kısa zamanda baslar gereklide bir ilcenin otobana baglantisi olmazmi bukadar gecikmeden madurluk artıdı gecmisteki10 sendedir oraya hala ruhsat verip ev yaptiran belediye yetkilileri madurlu artirdi neyse hayirli sı olsun
Balikci - Aktürk petrolün sahibi zamanında battı çıktı yapılırken petrolün onu kesilecek diye partiden işi bağlayıp yarıda bırakıldı. Normalde o proje tır parkının önüne kadar geliyordu. Bunca sene bu insanlar bu çileyi çekiyor.
Garip - Bunun doğruluğu araştırılmalı çok fazla insandan duydum. Bu derece vatandaşı düşünmeden iş yapan eski siyasiler cezalandırılmalı
Misafir - bu işin yapılması şarttır,ancak hiç kimse mağdur edilmeden,herkesin hakkını vererek .
Dursun usta - Yıllardır bu yol yapılacak bunun üzerine Anadolu oto yolu yavuz sultan köprüsü İzmir otobanı aklıma gelmeyen bir sürü yollar ve otobanlar yapıldı ne hikmetse şurada 1,5 km yol bir türlü yapılmıyor acaba niye ? İnsanların evlerini istimlak ederken o semtin arsa değeri aşağı yukarı beli insanların mağdur olmaması için piyasa değerinde karşılığının verilmesi gereklidir ki insanlar itiraz etmesin mahkemeye gitmesin mağdur olmasın gittiği yerde arsasını alsın evini yapsın diye düşünüyorum
gerçek - liman trafiğini sadece karayolu ile çözmeye çalışmak en büyük hatadır. demiryolu bağlantıları aktifleştirilmelidir. Bir türlü bitirilemeyen 3 hat ne durumda?
Sanayili - D100 - D130 daki tüm trafik ışıkları kalkmalı, özellikle Gölcük Karamürsel arasındaki ışıklar ciddi zaman ve maliyet kaybına sebep oluyor. Büyükşehir çıkıp 5,10 ve yıllık trafik planlamasını açıklamalı. Varsa tabi böyle bir planı.
Ahmet - Çok doğru ışıklar kalkmalı
Alideniz - Safi port yapsın tem baglantisini. Liman devlwtin degilki kanunsuz bir sekilde genişleyen o denizi izin verilmediği halde dolduran o. Biz ona rahat etmesi için yol yapacağız vergilerimizle oldu teşekkür mü ediyoruz yani . Ne geldiyse başına halkın bu yollardan geldi zaten.
Ümit Yazicioglu - Niçin altyapı işleri tamamlanmadan 3 kat buyutulmesine izin verilerek karmaşa yaşanmasına izin verildi ozaman diye soruyor insan iş dönüp dolaşıp vizyon sahibi yöneticilere gelip dayanıyor sonra uğraş dur !
Derinceden Mustafa - belediye resmen evleri gasp etti. Değerinin çok çok altında bedellerle insanları mağdur etti. bizim evimizi arsa ile birlikte 200 bin tl ye gasp etti. ister al ister alma evinin değeri bu diyerek. Mahkemeye bile gitmeye engel oluyor bedelini zaten yüksekten ödedik diyerek. giderseniz daha düşük fiyat çıkarırız diyerek. kazanan safi port kaybeden bir mahallede 40-50 yıl beraber oturup sıfır sorun yaşayan komşuluklar.
Derinceli60 Evler - Hadi inşallah güzel bir günler görürüz
Mert - Çok ama çok acil yapilmasi gereken hatta şimdiye kadar çoktan bitmiş olması gereken bir proje izmit trafiği. Ciddi şekilde rahatlayacak
İzmitli - 10-15 yılı bulur bu iş inatçı ev sahipleri yüzünden ... olan yine İzmitliye olur, trafik işkencesine yasayanlara !milyonlarca litre yakıt sarfiyatı o trafikte ve kazanan safiport olur..
Derinceden Mustafa - inşallah seninde bir evin vardır ve bir gün gelip belediye istimlak edip 200 bin lira verirler bu senin hakkın hemde fazlasıyla verdik bak başının çaresine derler.
Aslan Er - Ya sen nerden biliyorsun belediye senin evini ve yerini ucuza almaya uğraşıyor. Sende ahkam kesiyorsun. Nasılsa mülk senin değil. Cemalettin karayolları o projeyi üç katlı pahalı diye reddetti. Sıkıntı ışıklarda en azından o D100 üzerindeki yola başlasaydılar iş büyük oranda biterdi. Oradaki Evler yıkıldı. Ayrıca otoyol bağlantı yolundaysa çalışmalar başlardı. Ama nerde öyle öngörü sahibi idareci Vekiller. Çınarlı Evleri yapıldı 750 daire okul yok. Esentepe 15. Kolordy okulu plansız yapıldı şimdi Çınarlı mah. öğrenciler yakında okul varken oraya gidecekler. Yap madem Çınarlı evlerinden bir üst geçit çocuklar oraya gitsin. Bu yol acil yapılmalı. Şehir içinden geçen kamyon Tırlar otoyola yönlendirilmeli.
- İnatçı derken bilmeden konuşuyorsunuz bizim 6 daireli ve 302 M3 üzerindeki eve 761 bin TL verdiler bumudur adalet bilip bilmeden konuşuyorsunuz
Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.